Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Roodvos schreef:Heel goed dat hier meer aandacht voor komt!
Ik herken ook een aantal zaken, uit meerdere fasen en ook bij mij gelukkig goed afgelopen. Mede omdat ik mij niet heb laten overhalen tot (veel te snel) samenwonen en het achter mij verbranden van al mijn schepen (waaronder verkopen van mijn eigen huis). Wat voor de nodige frustratie zorgde.
Net als Capopjekop snap ik nu, helaas, ook veel beter hoe ingewikkeld het voor vrouwen kan zijn om weg te komen als je in zo'n situatie zit. Helemaal als je voor je gevoel geen plek hebt waar je heen kan gaan.
anjali schreef:Roodvos schreef:Heel goed dat hier meer aandacht voor komt!
Ik herken ook een aantal zaken, uit meerdere fasen en ook bij mij gelukkig goed afgelopen. Mede omdat ik mij niet heb laten overhalen tot (veel te snel) samenwonen en het achter mij verbranden van al mijn schepen (waaronder verkopen van mijn eigen huis). Wat voor de nodige frustratie zorgde.
Net als Capopjekop snap ik nu, helaas, ook veel beter hoe ingewikkeld het voor vrouwen kan zijn om weg te komen als je in zo'n situatie zit. Helemaal als je voor je gevoel geen plek hebt waar je heen kan gaan.
Inderdaad heel erg verstandig om niet te snel te gaan samenwonen of zelfs trouwen. Eerst een paar keer samen op vakantie gaan brengt veel gewenste of ongewenste karaktertrekken naar boven doordat je dan langere tijd 24\7 met elkaar zit opgescheept! Zodat je elkaar goed leert kennen .
scrabbel schreef:Ik zou graag zien dat de wetgeving hierin verandert. In sommige staten in Amerika maakt het niet uit of je wel of geen aangifte doet van mishandeling. Als je het niet doet, doet de staat het. Zo kan de dader het slachtoffer niet ompraten of deze extra te grazen willen nemen.
Daarnaast ben ik van mening dat stalking al veel zwaarder aangepakt moet worden ipv hij heeft NOG niks gedaan.
Denk dat wanneer dit opgepakt wordt, een stuk meer vrouwen veilig zijn.
capopjekop schreef:Ze zijn nu met een test bezig met mensen met een enkelband. Hij wordt ook in stalkingszaken gebruikt als de dader is berecht. Het slachtoffer krijgt dan ook een kastje en er komt dan een melding als de stalker in de buurt is. Normaal heeft alleen de politie een kastje en krijgen ze melding als de veroordeelde in verboden gebied komt.
Met het nieuwe systeem krijgt het slachtoffer ook melding als de veroordeelde zich in toegestaan gebied bevind maar wel in de buurt is van het slachtoffer.
Nadeel is wel dat mensen nu eerst veroordeeld moeten zijn.
MarlindeRooz schreef:Ja en dat veroordelen gebeurt nu vaak pas te laat. Dan is de vrouw al dood en/of is ze al mishandeld. Haar leven is dan al verwoest door hem.
fokfanaat schreef:MarlindeRooz schreef:Ja en dat veroordelen gebeurt nu vaak pas te laat. Dan is de vrouw al dood en/of is ze al mishandeld. Haar leven is dan al verwoest door hem.
maar wat verwacht je van de politiek precies? en hoe zie je het veroordelen voordat er een mishandeling heeft plaatsgevonden precies voor je?
fokfanaat schreef:Maar er kan toch ook pas veroordeeld worden als er voldoende bewijs is.
en hoe lang kunnen mensen opgesloten worden voor enkel woorden...