Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anjali schreef:Zoals de meesten inmiddels wel zullen gehoord hebben zijn gevoelige medische gegevens gehackt . Dat laboratorium had al losgeld betaald en, nu willen de hackers nog meer geld zien anders gaan ze de boel alsnog op het darkweb gooien. Dat verwondert me niets. Volgens mij moet je aan oplichters en criminelen nooit ( los)geld betalen. Maar proberen ze te pakken te krijgen en achter de tralies ermee! Heb ik daar gelijk in of niet?
Femke_Tweety schreef:anjali schreef:Zoals de meesten inmiddels wel zullen gehoord hebben zijn gevoelige medische gegevens gehackt . Dat laboratorium had al losgeld betaald en, nu willen de hackers nog meer geld zien anders gaan ze de boel alsnog op het darkweb gooien. Dat verwondert me niets. Volgens mij moet je aan oplichters en criminelen nooit ( los)geld betalen. Maar proberen ze te pakken te krijgen en achter de tralies ermee! Heb ik daar gelijk in of niet?
Bron?
'Zoals de meesten gehoord hebben...'
Ik in ieder geval niet.
Femke_Tweety schreef:Dan blijft een bron prettig voor die mensen onder de steen...![]()
Wel of geen losgeld hangt enorm af van de situatie.
Als dat nodig is om 'tijd te kopen' zodat rechercheurs hun werk goed kunnen doen dan snap ik de keus om het wel te doen
Suzanne F. schreef:Maar het einde is zoek als je losgeld gaat betalen. Wel heel slecht dat deze gegevens bemachtigd zijn, dat zou niet moeten kunnen.
Elisa2 schreef:En als criminelen je BSN hebben kunnen ze dan identiteitsfraude plegen?
Ik denk eigenlijk dat die gegevens allang door verhandeld zijn..
Suzanne F. schreef:Maar lezen jullie ook geen nieuwssites dan? Krijgen jullie het nieuws wat er speelt in NL en de wereld dan niet mee?
Lieser schreef:KimD schreef:Met alleen een BSN kom je tegenwoordig niet meer zover, je hebt nog meer informatie nodig om echt fraude te kunnen plegen.
.
Het gaat hier om BSN in combinatie met geboortedatum, telefoonnummer, mailadressen en adresgegevens. En dan is identiteitsfraude wel mogelijk.