Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:Er staat dat levende dieren geëuthanaseerd worden. Maar wordt dat middel dan nog helemaal afgebroken in een dood lichaam? Heeft dat geen gevolg voor de dieren die dat later eten?
Het idee is vooral luguber. Maar eigenlijk maakt het weinig verschil of je paard nou door de rendac wordt opgehaald of door een tijger wordt opgegeten. Althans als je ze dan wel thuis kunt laten inslapen
Druif_01 schreef:Ik zou het echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn dier daarheen te brengen. Wanneer besluit je dat überhaupt om te doen dan? Als je geen zin meer hebt om ervoor te zorgen?
Goof schreef:Ze eten nu toch ook vlees, dat is toch ook een geslacht dier?
Ik zie het probleem niet als ik eerlijk ben?
Ik was enkele maanden geleden in Blijdorp, dasr kregen de hyena's hele witte, fluffy konijntjes gevoerd precies toen we langs liepen. Prima toch?
Azmay schreef:Goof schreef:Ze eten nu toch ook vlees, dat is toch ook een geslacht dier?
Ik was enkele maanden geleden in Blijdorp, dasr kregen de hyena's hele witte, fluffy konijntjes gevoerd precies toen we langs liepen. Prima toch?
Ik weet dat ze voor oa roofvogels vaak levende konijnen binnen krijgen en dat de verzorgers die dan tegen de muur dood meppen om vers in de vriezer te stoppen.
Tja weetje een fijn idee is het niet maar ik vind de manier waarop mijn gehakt de transitie van dier naar voedsel heeft gemaakt ook niet perse een leuk gevoel geven.
Azmay schreef:Goof schreef:Ze eten nu toch ook vlees, dat is toch ook een geslacht dier?
Ik weet dat ze voor oa roofvogels vaak levende konijnen binnen krijgen en dat de verzorgers die dan tegen de muur dood meppen om vers in de vriezer te stoppen.
Tja weetje een fijn idee is het niet maar ik vind de manier waarop mijn gehakt de transitie van dier naar voedsel heeft gemaakt ook niet perse een leuk gevoel geven.
Gnome schreef:Druif_01 schreef:Ik zou het echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn dier daarheen te brengen. Wanneer besluit je dat überhaupt om te doen dan? Als je geen zin meer hebt om ervoor te zorgen?
Die laatste zin lijkt me niet echt nodig. Je laat je dier ook niet inslapen omdat je er geen zin meer in hebt toch?
mysa schreef:capopjekop schreef:Er staat dat levende dieren geëuthanaseerd worden. Maar wordt dat middel dan nog helemaal afgebroken in een dood lichaam? Heeft dat geen gevolg voor de dieren die dat later eten?
Het idee is vooral luguber. Maar eigenlijk maakt het weinig verschil of je paard nou door de rendac wordt opgehaald of door een tijger wordt opgegeten. Althans als je ze dan wel thuis kunt laten inslapen
Denk geen euthanasie hoor. Schietmasker, slacht.