De zoveelste Olympische paardenmishandelaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manubres

De zoveelste Olympische paardenmishandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-25 12:23

Na Charlotte Dujardin (Engeland), Cesar Parra (Columbia) en Carina Cassoe Krüth (Denemarken), allemaal Olympische dressuurruiters, is nu weer een Olympische dressuurruiter Heath Ryan (Australië) betrapt op (zware) paardenmishandeling |(

Je kan mij niet meer vertellen dat dit uitzonderingen zijn.

PAS OP>>Beelden zijn heartbreaking...

https://youtu.be/Z_d9rAUQx4g?si=4_H7JPm4fcnNDmIW

sterregoud

Re: De zoveelste Olympische paardenmishandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:25

Ik durf de beelden niet te kijken.
Ben onderhand tegen topsport met paarden. Kijk er niet meer naar. Ook op tv schakel ik weg…

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:27

manubres schreef:
Na Charlotte Dujardin (Engeland), Cesar Parra (Columbia) en Carina Cassoe Krüth (Denemarken), allemaal Olympische dressuurruiters, is nu weer een Olympische dressuurruiter Heath Ryan (Australië) betrapt op (zware) paardenmishandeling |(

Je kan mij niet meer vertellen dat dit uitzonderingen zijn.

PAS OP>>Beelden zijn heartbreaking...

https://youtu.be/Z_d9rAUQx4g?si=4_H7JPm4fcnNDmIW

Wtf
Wat probeert hij hiermee te bereiken?

De reactie (of gebrek daaraan eigenlijk) van het paard doen mij vermoeden dat dit niet de eerste keer is

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:28

Wat.een.uil.

Schande voor de 'sport'

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:28

Ik durf de beelden ook niet te bekijken zonder een beschrijving vooraf. :o
Iemand die dit wil geven?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:30

Bah wat een misselijk filmpje. Verbannen voor het leven :n

Een man op een paard slaat het paard boven en onderhands echt keihard. Achter elkaar door. Paard reageert daarop bijna niet meer.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:31

De beelden van wat er gebeurt zijn afschuwelijk, maar het is zo onduidelijk gefilmd dat ik geen idee heb of het inderdaad deze man is of iemand anders. Wie het ook is, ik hoop dat hij net zo hard wordt aangepakt als hoe hij met dat paard omgaat. Droeftoeter.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:33

Ik kijk ook niet, mijn maag draait nu al om.

Waar er geld of prestige mee gemoeid gaat, gaat het vaak mis. Intriest!

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:34

Earth schreef:
Bah wat een misselijk filmpje. Verbannen voor het leven :n

Een man op een paard slaat het paard boven en onderhands echt keihard. Achter elkaar door. Paard reageert daarop bijna niet meer.
Bedankt voor de beschrijving.

Ik heb een stukje bekeken, wat walgelijk... en inderdaad, het gebrek aan reactie van het paard.
Heel erg triest.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:34

Hij slaat het paard met een zweep richting de achterhand/benen waardoor het paard met de benen slaat. Ik krijg een beetje het idee dat het paard de achterhand niet genoeg gebruikt, benen niet hoog draagt en hij denkt het op deze manier denkt op te lossen ofzo.. Paard lijkt ook maar 'minimaal' te protesteren, idd alsof deze dit soort tantrums is gewend, denk dat veel andere paarden hadden gebokt, gesteigerd of iets uit protest maar deze lijkt het bijna te aanvaarden.
Het is waarschijnlijk een heel duur paard geweest dat niet presteert zoals hij wil en hij dit verlies afreageert op het paard. Niet normaal meer...

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:36

Zolang de topsport nog bestaat uiten mensen hun eigen tekort komingen en frustraties op het dier. Paard heeft zich zo te lezen helemaal mentaal afgesloten. Arm beest. Al zovaak over een grens van pijn geduwt. Durf het ook niet meer te kijken, kan er niet meer tegen, te vaak gezien (ook op de recreatieve stallingen helaas). Hopelijk komt er een straf.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:39

Wauw, ik ben benieuwd hoe hij dit gaat verklaren, want dit is op geen enkele manier goed te praten.
Weerzinwekkend gewoon.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:39

Verschrikkelijk....krijg koude rillingen over mij heen....
Zo vaak... zo doorgaan...en het paard blijft zo braaf ;( ;( ;(

Ik zou dit zo graag bij die man herhalen...vieze vuile.. *komt niet door de censuur*

Zo iemand moeten ze gewoon nooit meer 1 wedstrijd laten rijden, gewoon boycotten voor het leven.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:44

Walgelijk. Echt walgelijk.

Wat een monster ben je, als je een dier zo'n pijn kan doen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:47

Het gaat nergens over. Wat een sneu portret.
Bannen uit de sport. Die man hoort niet in de buurt van een paard.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:47

Hij geeft hier uitleg en vindt dat hij het paard van de dood heeft gered -O-
"Knackery" betekent slager trouwens.

Citaat:
Ryan, who competed for Australia as part of the dressage team in the equestrian event at the 2008 Beijing Olympics, defended his actions, saying the incident had been a “life or death moment” for the horse.

He said the six-year-old stallion had been headed for the knackery after a friend had found it untrainable and “dangerous”, having left her needing hospital treatment after attacking her.

“The horse grabbed her [by the mouth] and ripped her out of the saddle and savaged her,” Ryan said. “I’d never run into anything like that before. It would just stop, but it would also turn around and try and grab you like a stallion and rip you out of the saddle. It had done this with its previous owner, who had never hit it.

“[The whipping] turned everything around. This horse went on to have its best interest looked after. Clearly, in hindsight, it wasn’t horse abuse. It was actually saving its life. That’s irrefutable. It’s just that when you look at it, I understand it. It’s bloody horrendous.

“And if you think I enjoyed that, I did not. I hated it, but I just felt I was desperate. This horse was maybe as good as dead as I thought it could be. Could I talk to it? Could I open up channels of communication?

“People say that’s disgusting, and you know, that’s not opening channels of communication. I was going, ’Well, it actually saved its life. In 48 hours, it would have been dead.”

In a statement posted on Facebook, Ryan said the horse was “loved” and that he was “sad that [the incident] got caught on video”, which had been uploaded by an “unhappy ex-employee”.

The stallion, Nico, is still alive and has been rehomed to a new owner. Footage of Nico riding in a paddock was uploaded with the statement put out by Ryan on Facebook.

“All of this transpired sincerely with the horse’s best interests the sole consideration,” Ryan said. “I need to add that this happened about two years ago and the video has been posted by an unhappy ex-employee. All I can say is that this awful video was collateral damage of me from the bottom of my heart launching a rescue mission.”

https://www.smh.com.au/sport/savage-vid ... 5m6yo.html
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-06-25 12:57, in het totaal 2 keer bewerkt

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:50

Walgelijk da hij het nog goed durft te praten

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:50

Afschuwelijk! Het filmpje is zo onduidelijk dat het ook een ander zou kunnen zijn. Wie het ook is, ik zou hem nooit meer in de buurt van een dier laten. Bah, wat een ellendeling!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:51

Lukasje schreef:
Ik kijk ook niet, mijn maag draait nu al om.

Waar er geld of prestige mee gemoeid gaat, gaat het vaak mis. Intriest!

Dit inderdaad. Van mij hoeft om deze reden ook geen topsport meer te hoeven beoefend met dieren. En eigenlijk mogen we van mij ook wel terug naar meetmomenten ipv wedstrijden.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:56

Ja, want een paard moet per sé bereden worden, anders is het waardeloos... :roll:
Stuur dit paard maar hierheen, mag hij hier lekker in de wei staan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:58

Als een paard zoveel slaag accepteert zonder zich achterover te laten vallen of te bokken oid, dan is het zo'n kwaaie niet...
Dus dikke bullsh. wat hij zegt.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:59

Dat je dit doet is 1 ding maar het vervolgens ook nog goed praten door te zeggen dat je het leven van het paard hebt gered is een ander. Hoe komt het in je hoofd op om dit goed te praten en dan de schuld te leggen bij een ex medewerker die dit verspreid. Walgelijk.
Hopelijk krijg hij ook 42 zweepslagen als veroordeling.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 13:01

Muronia schreef:
De beelden van wat er gebeurt zijn afschuwelijk, maar het is zo onduidelijk gefilmd dat ik geen idee heb of het inderdaad deze man is of iemand anders. Wie het ook is, ik hoop dat hij net zo hard wordt aangepakt als hoe hij met dat paard omgaat. Droeftoeter.

Hij heeft zelf toegegeven dat hij het was...

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 13:02

Ik snap ook echt het doel niet.
Als het paard daadwerkelijk gevaarlijk is, dan zijn er toch 100 andere manieren op het op te lossen dan telkens maar het zelfde doen (slaan) en dezelfde reactie krijgen (vrij weinig, op een achterbeen optillen na).
Ik zie hier helemaal niets in waar het paard van zou kunnen leren. En juist als zijn verhaal waar is, dan moet je er toch een situatie van maken waar het paard van kan leren?
Dat kan hier totaal niet, dit is gewoon zinloos geweld. Walgelijk. En dat onder het motto van 'paarden dingen leren'. Zo communiceer je niet met een paard (en je opent de communicatie al helemaal niet, die sluit je juist).

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 13:03

Poeh, ik hoop serieus dat het geluid eronder is gezet want ik heb zulke zweepslagen nog nooit eerder in het echt gehoord. Ik zie ook echt geen enkel doel hiervan, zie geen gedragsverandering of wat dan ook dus hoezo zou dit training zijn? Laat staan een reddingsactie? Ik begrijp er niets van. Ronduit mishandeling om het mishandelen, dat is het enige dat ik hierin zie