Noodfonds Energie 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Noodfonds Energie 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 08:45

Nou, het noodfonds Energie is weer open.

Ik probeer al 3 dagen een aanvraag te doen, maar de systemen lopen volledig vast! -:(-

Vannacht om 03:00 geprobeerd en zelfs toen was het "het is te druk, probeer het over een uurtje nog een keer" de gehele app leek eruit te liggen.

Meer mensen met hetzelfde probleem hier op bokt?

Ik hoop echt dat ik nog een aanvraag kan doen en niet al te laat ben, ze verwachten maximaal 100.000 huishoudens te kunnen helpen. Waarschijnlijk willen véél meer huishoudens een aanvraag doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 08:55

Knap dat je al 3 dagen bezig bent terwijl hij vanaf eergisteren open is.

Verwachting is volgens mij dat eind van deze week leeg is. Stug blijven proberen dus en zorgen dat je de nodige documenten alvast bij elkaar hebt.

Mijn vriend heeft hetzelfde probleem.

cissy

Re: Noodfonds Energie 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:01

Ik kon gisteren via de website gewoon achter elkaar door met invullen. Niet via app gedaan dus.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:07

Ik vind het jammer voor de mensen die beperkt zijn in hun mogelijkheden en het niet via internet kunnen doen. Die missen deze kans geheel hierdoor. Was op de TV / Radio dat veel mensen die geen internet hebben ( bv ouderen) het ook hard nodig kunnen hebben

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 09:11

Winged schreef:
Knap dat je al 3 dagen bezig bent terwijl hij vanaf eergisteren open is.

Verwachting is volgens mij dat eind van deze week leeg is. Stug blijven proberen dus en zorgen dat je de nodige documenten alvast bij elkaar hebt.

Mijn vriend heeft hetzelfde probleem.

Nou ja, dinsdag kwam ik er niet door, gisteren meerdere malen geprobeerd en vanochtend ook al behoorlijk bezig geweest met proberen. Tis geen 3x 24 uur inderdaad, maar dinsdag, woensdag en vandaag noem ik 3 dagen.

Het frustreert me in ieder geval dat ze hun zaakjes niet op orde hebben, waardoor het meer een grote gok geworden is wie kan aanmelden en wie 100.000x vast loopt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:12

Ik zou in aanmerking komen kwa inkomen maar de energie rekening is net iets te laag voor een bijdrage. Juist omdat ik extreem zuinig met energie omga en daardoor de rekening naar beneden heb weten te drukken. Ach ja.

Maar inderdaad het is niet de simpelste methode. :n Ieder die daar niet in meekan kwa indienen kan er gewoon niks mee. Geen idee of bij bibliotheken daar hulp voor is digitaal?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:14

Dat heb ik ook Karuna, heel zuinig aan gedaan, dekentje op de bank, kachel laag etc. Groot oud huis dus koud. Electra is goedkoper dan gas dus electrische deken op de bank.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:18

De vorige ronde had ik 50 euro op jaarbasis teveel inkomen -O- wat achteraf ook niet klopte en had ik wel in aanmerking moeten komen maar toen kon het net niet meer aangevraagd worden.

Maar hier ook stroomverwarming pakt met opwarmen goedkoper uit en is de rekening flink gedaald naar net te laag nu. :') aan de andere kant daardoor heb ik afgelopen jaren goddank geen hoge rekening gehad. :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:20

Ze hadden beter iedereen tegemoet kunnen komen ipv dit systeem. Nu lopen er heel veel mensen de kans mis terwijl er ook mensen zijn die het geld veel harder nodig hebben dan anderen.

En er zijn zat mensen die niet voor de vergoeding in aanmerking kunnen komen maar wel krom liggen voor hun energierekening.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:21

Ik moet er voor twee mensen nog induiken die het niet zelf kunnen checken en aanvragen. Maar ik wacht er even een paar dagen mee tot de drukte hopelijk iets minder is

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:28

Ik kon het net gewoon invullen via de app. Ik krijg het helaas niet omdat ik te zuinig ben met m’n energie. Echt heel erg achterlijk. Je kan beter flink stoken ofzo? :+

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:43

MarlindeRooz schreef:
Ik krijg het helaas niet omdat ik te zuinig ben met m’n energie. Echt heel erg achterlijk.

Hier hetzelfde -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:44

cissy schreef:
Ik kon gisteren via de website gewoon achter elkaar door met invullen. Niet via app gedaan dus.

De website kan alleen met een computer helaas enndie heb ik niet meer. Of hij werkt niet meer.

Heel eerlijk ga ik heel hard huilen als het op is als ik aanvraag kan doen. Ze moeten wel zorgen dat alles goed werkt voordat je het open gooit...

Ik ben ook erg zuinig maar mijn huis niet. Ik ontvang alleen de email niet. De 1d dag wel maar toen foutmelding dat het te druk was. Nu kom ik erin maar stuurt hij de mail niet. Ook niet in de spam

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:47

MyWishMax schreef:
cissy schreef:

De website kan alleen met een computer helaas enndie heb ik niet meer. Of hij werkt niet meer.

Heel eerlijk ga ik heel hard huilen als het op is als ik aanvraag kan doen. Ze moeten wel zorgen dat alles goed werkt voordat je het open gooit...

Ik ben ook erg zuinig maar mijn huis niet. Ik ontvang alleen de email niet. De 1d dag wel maar toen foutmelding dat het te druk was. Nu kom ik erin maar stuurt hij de mail niet. Ook niet in de spam

Heb je een bieb in de buurt? Daar hoort een punt te zitten waar je gebruik kan maken van computers.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 09:49

MarlindeRooz schreef:
Ik kon het net gewoon invullen via de app. Ik krijg het helaas niet omdat ik te zuinig ben met m’n energie. Echt heel erg achterlijk. Je kan beter flink stoken ofzo? :+

Dit dus.

Ik kreeg vorig jaar in totaal €110. Terwijl ik mensen ken die €4200 terug hebben gekregen...

Nu wéér de hele winter in de kou gezeten, maar ik heb altijd al mijn voorschot hoger dan noodzakelijk omdat ik liever iets terug krijg dan moet bijbetalen, dus dit jaar verwacht ik door m'n hoge voorschot wel weer een paar tientjes terug te krijgen. Maar het zal niet veel zijn, omdat de verwarming dus op maximaal 17,5°c heeft gestaan...

Terwijl mensen die de kachel lekker de hele winter op 22°c hebben gehad, én een véél groter bedrag terug krijgen én het niet koud gehad hebben....

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 09:52

Geld dit voor afgelopen periode of vanaf nu? Ben vanaf april gaan samenwonen en daardoor boven inkomen grens. Echter de gehele winter was it “just me” -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:00

Kijkt het noodfonds naar je advies bedrag of wat je betaalt?
Want als het laatste is dan kun je natuurlijk makkelijk de boel oplichten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 10:06

purny schreef:

Allebei geloof ik. Je moet in ieder geval beiden invullen. Of en hoe het gecontroleerd wordt weet ik niet.

Ik ben er net in ieder geval na de 50e poging doorheen gekomen en heb m'n aanvraag kunnen indienen. Nu afwachten of ik iets terug ga krijgen....waarschijnlijk erg weinig tot niets..... heb zonnepanelen en bij een goed jaar is de rekening natuurlijk lager dan bij een slechte opbrengst, dus het "advies termijnbedrag" van m'n stroom contact neem ik met een grote korrel zout... die is zo laag, dat met méér stroomverbruik en minder zon je direct behoorlijk in de problemen komt.... dus die heb ik wat hoger staan dan dat belachelijk lage advies bedrag. Maar als ze dus naar het advies bedrag gaan kijken, krijg ik waarschijnlijk niets.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 24-04-25 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:07

purny schreef:
Ze hadden beter iedereen tegemoet kunnen komen ipv dit systeem. Nu lopen er heel veel mensen de kans mis terwijl er ook mensen zijn die het geld veel harder nodig hebben dan anderen.

En er zijn zat mensen die niet voor de vergoeding in aanmerking kunnen komen maar wel krom liggen voor hun energierekening.

Mee eens, zo word iemand die zuinig is en wellicht in de kou gezeten heeft nog gestraft ook.
Nee, hier word naar mijn mening helaas vaak door de verkeerden "geprofiteerd".

Heb ik het nog niet eens over de ouderen zonder internet of beperkte kennis :')

purny schreef:

Meen naar wat je betaalt...je wil niet weten hoevelen er dan hun "termijnbedrag" omhoog gezet hebben.
Althans, dat is de tip die ik vorig jaar al veelvuldig op SM voorbij heb zien komen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:13

mvdende schreef:
purny schreef:

Allebei geloof ik. Je moet in ieder geval beiden invullen. Of en hoe het gecontroleerd wordt weet ik niet.

Ik ben er net in ieder geval na de 50e poging doorheen gekomen en heb m'n aanvraag kunnen indienen. Nu afwachten of ik iets terug ga krijgen....waarschijnlijk erg weinig tot niets..... heb zonnepanelen en bij een goed jaar is de rekening natuurlijk lager dan bij een slechte opbrengst, dus het "advies termijnbedrag" van m'n stroom contact neem ik met een grote korrel zout... die is zo laag, dat met méér stroomverbruik en minder zon je direct behoorlijk in de problemen komt.... dus die heb ik wat hoger staan dan dat belachelijk lage advies bedrag. Maar als ze dus naar het advies bedrag gaan kijken, krijg ik waarschijnlijk niets.

Sorry maar waar klaag je dan over? Je hebt schijnbaar al hele lage maandlasten. Het is een fonds voor energie. Niet een fonds voor de spaarrekening... Vriend heeft een energierekening per maand van 190 euro. Verwarming staat op 18 graden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 10:22

Winged schreef:
mvdende schreef:

Sorry maar waar klaag je dan over? Je hebt schijnbaar al hele lage maandlasten. Het is een fonds voor energie. Niet een fonds voor de spaarrekening... Vriend heeft een energierekening per maand van 190 euro. Verwarming staat op 18 graden.

Hier de verwarming op 17,5°c en alsnog een rekening van €145 (€135 volgens advies termijnbedrag)

Daarnaast douchen in de sportschool 1x per week, dat scheelt behoorlijk en 1x thuis douchen.

Verwarming staat uitsluitend in de woonkamer en de keuken aan (keuken kan niet meer uit, is kapot) en alleen van 11-19 op de dagen dat ik thuis ben. De 2 dagen dat ik werk staat de verwarming van 15-20 aan.

Dus zo raar vind ik de rekening van €190 per maand niet als de verwarming al hoger staat, er waarschijnlijk vaker gedouched wordt en er geen zonnepanelen zijn.

Edit: voordat ik zonnepanelen kreeg, was mijn rekening óók €190 en dat was nog met gascontract van €0,85 per m3. Toen kon de verwarming tenminste nog op 19,5°c. Dát hoef ik nu niet meer te proberen -O-

Maar dit fonds is gewoon krom: wie de verwarming lekker op 21°c heeft krijgt behoorlijk wat terug, maar diegene die zuinig leeft en de hele winter in de kou heeft gezeten krijgt bijna niets.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 24-04-25 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:23

Ik zie zojuist een nieuwsitem op tv. Ik heb niet eens tijd om te wachten met aanvragen. -O- 10000 mensen hebben geluk, de rest pech. En ik vrees dat die 100000 mensen de snelle slimme regelaars zijn en niet de minder vaardige mens. Sjips.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:25

mvdende schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dit dus.

Ik kreeg vorig jaar in totaal €110. Terwijl ik mensen ken die €4200 terug hebben gekregen...

Nu wéér de hele winter in de kou gezeten, maar ik heb altijd al mijn voorschot hoger dan noodzakelijk omdat ik liever iets terug krijg dan moet bijbetalen, dus dit jaar verwacht ik door m'n hoge voorschot wel weer een paar tientjes terug te krijgen. Maar het zal niet veel zijn, omdat de verwarming dus op maximaal 17,5°c heeft gestaan...

Terwijl mensen die de kachel lekker de hele winter op 22°c hebben gehad, én een véél groter bedrag terug krijgen én het niet koud gehad hebben....

Ik heb al jaren de kachel op 15 graden continu op een enkele keer na dat die een uurtje op 18 gaat enndat is per winter op 1 hand te tellen en kreeg vorig jaar wrl iets terug maar niet veel. Ik betaal minder als het advies termijnbedrag want dat kan ik niet eens betalen. En ik kon het niet lager zetten dus betaal nu al meer als wat eigenlijk te missen is.

Het stomme is dat ik bij moest betalen nadat zij zelf aangegeven hadden dat ik omlaag kon. Ik ging al veel minder omlaag met termijnbedrag als ze aanraden, maar het advies voor termijnbedrag was ineens bijna 70 euro meer per maand na de jaarrekening... Sorry dat geld is er niet en meer besparen kan niet?

Het is net gelukt om in te dienen. Behalve dat ik geen bruto maandinkomen weet omdat uitkering netto is. Lekker handig dus. Ben wel bang dat het afgewezen wordt, omdat het verschil tussen het bedrag wat ik betaal en wat ik volgens hen moet betalen niet zo groot is. Maar ik weet niet hoe ik het huidge bedrag een jaar vol moet houden... en dan waarschijnlijk weer bij betalen door iets stoms.

Ze controleren het bij je energiemaatschappij jongens. Zowel wat je betaalt ald wat het advies is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:27

mvdende schreef:
Hier de verwarming op 17,5°c en alsnog een rekening van €145 (€135 volgens advies termijnbedrag)

Daarnaast douchen in de sportschool 1x per week, dat scheelt behoorlijk en 1x thuis douchen.

Verwarming staat uitsluitend in de woonkamer en de keuken aan (keuken kan niet meer uit, is kapot) en alleen van 11-19 op de dagen dat ik thuis ben. De 2 dagen dat ik werk staat de verwarming van 15-20 aan.

Dus zo raar vind ik de rekening van €190 per maand niet als de verwarming al hoger staat, er waarschijnlijk vaker gedouched wordt en er geen zonnepanelen zijn.

Edit: voordat ik zonnepanelen kreeg, was mijn rekening óók €190 en dat was nog met gascontract van €0,85 per m3. Toen kon de verwarming tenminste nog op 19,5°c. Dát hoef ik nu niet meer te proberen -O-

Maar dit fonds is gewoon krom: wie de verwarming lekker op 21°c heeft krijgt behoorlijk wat terug, maar diegene die zuinig leeft en de hele winter in de kou heeft gezeten krijgt bijna niets.

Moet je niet vergeten te vermelden dat je voor je hobby veel stroom gebruikt met terraria’s. :+

Dus je hoge verbruik is een keuze.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:28

mvdende schreef:
Winged schreef:

Ja en hoeveel terraria heb je staan?