Winged schreef:
Sorry maar waar klaag je dan over? Je hebt schijnbaar al hele lage maandlasten. Het is een fonds voor energie. Niet een fonds voor de spaarrekening... Vriend heeft een energierekening per maand van 190 euro. Verwarming staat op 18 graden.
Hier de verwarming op 17,5°c en alsnog een rekening van €145 (€135 volgens advies termijnbedrag)
Daarnaast douchen in de sportschool 1x per week, dat scheelt behoorlijk en 1x thuis douchen.
Verwarming staat uitsluitend in de woonkamer en de keuken aan (keuken kan niet meer uit, is kapot) en alleen van 11-19 op de dagen dat ik thuis ben. De 2 dagen dat ik werk staat de verwarming van 15-20 aan.
Dus zo raar vind ik de rekening van €190 per maand niet als de verwarming al hoger staat, er waarschijnlijk vaker gedouched wordt en er geen zonnepanelen zijn.
Edit: voordat ik zonnepanelen kreeg, was mijn rekening óók €190 en dat was nog met gascontract van €0,85 per m3. Toen kon de verwarming tenminste nog op 19,5°c. Dát hoef ik nu niet meer te proberen
Maar dit fonds is gewoon krom: wie de verwarming lekker op 21°c heeft krijgt behoorlijk wat terug, maar diegene die zuinig leeft en de hele winter in de kou heeft gezeten krijgt bijna niets.