Signal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

higgins

Signal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 20:26

Het was net op het nieuws en ik doe een poging om over te stappen naar Signal
Dit zal inhouden dat ik nog wel maanden ( ook nog ) WhatsApp zal hebben, wat ik geen probleem vind
Er zijn maar weinig familieleden en vrienden die Signal hebben

Ik vroeg mij dus af, hebben jullie het ook geprobeerd, om ( deels ) over te stappen?

Waarom de overstap, het is meer dat ik hoop dat het een statement maakt
Ivm de privacy, maar ook zeker de koers die Meta maakt.

Marije_jiplover

Re: Signal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 20:29

Op het werk gebruiken we Signal al jaren.

Privé is het me nog niet gelukt.
Alleen mijn partner en ik gebruiken nu Signal onderling, alle overige contacten gaan nog via WhatsApp.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 20:38

Misschien, omdat het nu meer in het nieuws komt, dat mensen er toch anders naar gaan kijken ?

Ooit zijn we ook 'allemaal' van Hyves naar Facebook gegaan, en nu gaan er weer velen alleen naar Instagram en van Facebook af
Dus deze veranderingen kunnen er zeker komen, als we het belangrijk genoeg vinden..

Hopelijk komt er ook een vervanging voor Facebook ... al zou ik mijn berichten dan ook wel mee willen nemen :o

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 20:47

Ik gebruik Signal naast Whatsapp al een paar jaar, voornamelijk omdat ik mensen ken die geen Whatsapp (willen) gebruiken.
Functionaliteit is heel vergelijkbaar, alleen krijg ik op Signal (vreemd genoeg) geregeld berichten van volledig onbekenden die contact zoeken. Dat heb ik op Whatsapp nooit gehad... vind het een beetje merkwaardig...

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 20:49

Jup hier ook aan het overstappen. Niet alle vrienden en collegas zijn over dus ik zal beide nog wel een tijdje aan blijven houden maar het is wel de bedoeling om helemaal ovee te gaan

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 20:58

Hevonen schreef:
Ik gebruik Signal naast Whatsapp al een paar jaar, voornamelijk omdat ik mensen ken die geen Whatsapp (willen) gebruiken.
Functionaliteit is heel vergelijkbaar, alleen krijg ik op Signal (vreemd genoeg) geregeld berichten van volledig onbekenden die contact zoeken. Dat heb ik op Whatsapp nooit gehad... vind het een beetje merkwaardig...

Oke, heeft dat misschien met een instelling te maken ?

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 21:01

BarbaravdW schreef:
Jup hier ook aan het overstappen. Niet alle vrienden en collegas zijn over dus ik zal beide nog wel een tijdje aan blijven houden maar het is wel de bedoeling om helemaal ovee te gaan

Ja dat is ook mijn intensie :)

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:04

Zakelijk gebruik ik signal al jaren, prive maar weinig omdat bijna niemand overstapt. Ik heb ook de ervaring dat bij signal wildvreemden mij af en toe benaderen. Verder ook een prima app, werkt goed.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:11

Dit topic was het zetje wat ik nodig had, Signal geinstalleerd!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:13

Je kunt in Signal op gebruikersnaam zoeken en zonder een telefoonnummer te kennen, een berichtverzoek sturen. Pas als jij er op in gaat kan de ander echt met je in contact komen.
Je kunt zo'n verzoek ook gewoon weigeren, afzender blokkeren en het verzoek wissen.

Ik vind het wel een groot voordeel dat in groepsapps niet direct iedereen in de groep jouw telefoonnummer heeft, maar alleen je gebruikersnaam.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:15

Ik heb signal al jaren, naast telegram en WhatsApp.

Ik vind het vooral ingewikkeld dat veel gesprekken nu overal en nergens zwerven.

Maar goed, ik kan met allemaal overweg, ze zijn allemaal gratis tot nu, en verder kan het me eigenlijk niet bizar veel schelen :')

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:18

Dat je nummer niet zichtbaar is, vind ik een pré als het om groepsapps gaat. En dat je een gebruikersnaam kunt kiezen is ook wel handig.

Bellen via messenger wil ook prima zonder dat je elkaars nummer nodig hebt. Maar iemand een bericht sturen zonder dat je meteen Facebook vrienden moet zijn, is dan weer lastig.
Die berichten belanden vaak in een onzichtbare map of worden maanden later plots zichtbaar.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 22:17

Hier ook sinds kort Signal geïnstalleerd. En tot nu toe werkt het prima.
Alleen hebben de meesten alleen whatsapp.. dus die gebruik ik ook nog..

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 23:01

Ik gebruik Signal al jaren, laatste dagen komen er meer bekenden op Signal, helaas nog niet alle vrienden en bekenden.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 23:37

Ik heb Signal pas gisteren geinstalleerd op aanraden van een vriendin. Zag het nieuws ook vandaag..

Is signal ook te installeren op de laptop/pc? Want savonds zit ik lekker met mn laptopje te appen, en dat is wel een groot voordeel ten opzichte van het priegelen op mn telefoon... :D

[edit] gelukt :-)
Laatst bijgewerkt door Dabo op 25-02-25 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 23:41

Hier al jaren gebruiker van signal, wel een beperkte groep want niet iedereen kent het.
Signal heeft ook de app voor op de pc, werkt heel fijn :)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 23:48

Hier ook al jaren Signal. Helaas nog maar weinig vrienden en familie met deze app.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 23:49

Ik heb het ook. Maar er zijn veel mensen die nog vast blijven houden aan WhatsApp jammer genoeg Facebook heb ik er jaren geleden afgegooid.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 00:23

Duhelo schreef:
Hier al jaren gebruiker van signal, wel een beperkte groep want niet iedereen kent het.
Signal heeft ook de app voor op de pc, werkt heel fijn :)

Dat kan met whatsapp ook, gebruik ik best veel eigenlijk! Lekker snel 10-vingers-blind typen, en bijvoorbeeld documenten of links doorsturen is soms makkelijker, of fotos die je niet of je telefoon hebt.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 02:40

Ik gebruik Signal al jaren. Heb ook al ruime 2,5 jaar geen WhatsApp meer. Maar ik ben ook nogal een privacy nerd en werk in de cybersecurity.

Eerlijk, andere mensen gingen pas over toen ik met WhatsApp kapte. niet omdat het "moest" per se, ze konden gewoon SMS'en of me op andere manierem bereiken en dat was prima voor ze. Tot ze keertje foto of video wouden sturen en ze doorhouden dat ik echt niet terug op WhatsApp kwam. Toen won gemak het. Binnen een jaar zat bijna iedereen op Signal Maar het is wel echt zo'n ding wat de meeste pas gaan doen toen het alternatief weg was. Zolang je nog op WhatsApp zit gebeurd er weinig.

En ja, ik mis dus ook de de stalapp, buurtapp, verjaardaggroepsapps, en bij mijn vorige werk wat werkapps (huidige collega's gebruiken Signal als externe communicatie nodig is, meeste gaat over werkapps). Maar eerlijk, zodra WhatsApp wegvalt komen er wel oplossingen voor belangrijke info. Hoop onzin "mis" ik, maar daar zit ik niet zo mee. Maar ook hier geld weer, pas nadat WhatsApp weg valt. Tot die tijd gebeurd er weinig.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 08:28

Bij mij op werk werken ze al jaren met Signal.
Mijn stalhouders begonnen er laatst ook over, dat ze op den duur over willen op signal.
Verder ken ik privé niet veel mensen die signal al gebruiken.

Kousen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 08:33

Cambionn schreef:
(...)
Eerlijk, andere mensen gingen pas over toen ik met WhatsApp kapte. niet omdat het "moest" per se, ze konden gewoon SMS'en of me op andere manierem bereiken en dat was prima voor ze. Tot ze keertje foto of video wouden sturen en ze doorhouden dat ik echt niet terug op WhatsApp kwam. Toen won gemak het. Binnen een jaar zat bijna iedereen op Signal Maar het is wel echt zo'n ding wat de meeste pas gaan doen toen het alternatief weg was. Zolang je nog op WhatsApp zit gebeurd er weinig. (...)

Dit heb ik inderdaad ook. Vorig jaar heb ik al eens een verwoede poging gedaan om mensen te laten overstappen, maar op een enkeling na geen succes. Sinds ik enkele maanden geleden WhatsApp verwijderd heb, zijn er veel meer mensen meegegaan (allicht ook vanwege de ervaren urgentie, die er vorig jaar minder was). Alle belangrijke dingen heb ik nu dus op Signal, en de rest missen vind ik inderdaad niet zo erg.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 09:15

Hevonen schreef:

Dat heb ik op Telegram.

Ik heb Signal geprobeerd, maar bevalt niet. Dus gebruik ik niet meer.
Ik heb Telegram nog, maar ook dat gebruik ik eigenlijk nooit.
Ik heb Concord (ofzoiets) geprobeerd, bevalt niet.

Oftewel, alleen gewoon domweg Whatsapp is wat er nog gebruikt wordt. Het werkt alleen als iedereen over gaat en dat gebeurt in ieder geval nu nog niet.

Overstappen van Hyves naar Facebook was pas aan de orde toen de stekker uit Hyves ging.

Kortom, ik gebruik gewoon Whatsapp en ga niet overstappen.

Lokii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 09:22

Ik wil ook overstappen zodat in ik iedergeval Meta vrij ben. Ook aan de hand van de nieuws artikelen ben ik aan het denken gezet. Dit is gewoon niet wat ik wil en daarom stap ik over. Dat het minder gebruiksvriendelijk is moet ik maar aan wennen en de mensen die niet over willen zouden maar over moeten op sms'en naar mij. Instagram en Facebook zijn er al af! *\o/*

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 09:23

Hevonen schreef:

Dit is bij mij met whatsapp juist schering en inslag :=
Zelfs op mijn werktelefoon die supergoed beveiligd is.

Had gehoopt dat dat met Signal beter zou worden.