Verjaardag-boodschappen, hoeveel ben jij kwijt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Verjaardag-boodschappen, hoeveel ben jij kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 08:04

<3 Afgelopen weekend werd onze oudste dochter 5 jaar en dat is flink gevierd natuurlijk! *\o/*

Alleen ben ik wel geschrokken van alle boodschappen die we er voor gehaald hebben. Natuurlijk weten we dat boodschappen duur zijn :(:) maar voor verjaardagen stond ik er nooit zo bij stil.

Voor een groep van 20 personen, waren we meer dan € 200,- kwijt.
Hier zat koffie, 2,5 taarten, borrelhapjes met vlees en alcohol bij in. We hebben wel wat overgehouden (koffie en bier en borrelnootjes;) ) maar het meeste is echt wel opgegaan.

Dus gemiddeld € 10,- per persoon.

Bij deze: wat ben jij gemiddeld kwijt per persoon aan een verjaardag?
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 18-02-25 08:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 08:10

Ik vind 10 euro per persoon eigenlijk nog wel meevallen als er vlees, alcohol en taart bij zat!
Maar met 20 personen tikt het ook best snel aan natuurlijk! :j
Hier vieren we eigenlijk amper verjaardagen (en hebben ook geen kinderen), dus ook geen hoge kosten :D

Het ligt er natuurlijk ook wel aan waar je het haalt en of je erg merkgebonden bent.

Simbaa

Re: Verjaardag-boodschappen, hoeveel ben jij kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 08:13

Ik vind dit heel erg meevallen. Voor een etentje en borrel met vier was ik laatst al zoiets kwijt. Met andere woorden; kan je mij dit leren? ;)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 08:18

Ik heb vrijdag een borrelavond met een vriendin en zonder het drinken ben ik al 50 euro kwijt terwijl er echt niks bijzonder op tafel komt. 200 euro voor taart, drank en borrelhapjes valt me dus goed mee voor 20 personen.

Kaasje, olijven, grillworst
Soepje dat ik nog in de vriezer heb
Spinazie artisjok dip
nacho's met minipaprika
soort jalapeno poppers
wat dipchips en guacamole
speculaasmousse

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 08:19

Ik heb vorige keer via Too good to go een paar verschillende pakketten gehaald. Daar zit meestal al veel bruikbaars in. Hier in de buurt zit een bakker die er altijd een taart of vlaai bij doet, voor 3,99. En ik bak graag zelf cake.
Ik geef nooit meer dan een paar tientjes uit aan een verjaardag :+
De 70% korting stickers bij de AH zijn ook een aanrader, daar zitten vaak lekkere spreads en kaasjes enzo bij.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 08:26

Is bij de jumbo gebak niet met 50% korting als je in betreffende week er om gaat?

Hier vieren we amper verjaardagen dus nooit bij stil gestaan.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 08:29

Ik denk een heel gemiddeld bedrag. Hier ook vaak rond de 75/100€ kwijt maar dan met 8/10 mensen en zonder alcohol

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 08:36

Met de kids nog klein hadden we nog meer visite, maakte ik ook altijd alles zelf. Nu is het een stuk makkelijker voor ons met alles de deur uit
Maar 200 eu is geen uitzondering in ieder geval.
Ik doe meestal rond borrel uur en mee eten. Dat kun je zo gek maken als je wilt.met soep en brood smeersel.of Chinees laten aanrukken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 09:13

Ja dat zijn we hier PP ook zeker kwijt.
De bakker met 2 vlaaien en stokbrood is al 30 euro.
Heb je er verder nog niks bij.

Maar vierde je voorheen je verjaardag niet omdat je er nu van schrikt?
Of viel het je nu pas op.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 09:31

Wij hebben toevallig ook net de verjaardag van onze zoon achter de rug; 12 geworden.

Kinderfeest & zijn cadeaus van ons niet mee geteld, dus alleen even kijkend naar het feest voor familie & vrienden: Wij waren voor 22 mensen inc wij zelf zeker wel 400e kwijt (ik weet het absolute precieze bedrag even niet). Dit vieren we altijd bij mijn ouders thuis. Zij hebben een groot huis met een kelder ‘bar’ wat eigenlijk een soort grote feest zaal is haha.

Hierbij zit inbegrepen: versieringen (wij doen altijd een soort thema versiering, in dit geval voetbal en dan hebben we ook 2 helium tanks voor helium ballonnen te maken, deur slingers, gewone slingers, tafel kleden, servetjes en taart bordjes in thema, etc) taart/vlaai/kwarktaart/zelfgemaakte Limburgse koek/cupcakes & soesjes, snoepgoed, chips, kaas en worst + gehaktballetjes en spiesjes, frisdranken, sapjes zoals Icetea, caprisun en ranja voor de kids, snelfiltermaling koffie, een fles Bailey achtige likeur, ‘Sex on the beach’ cocktail, specifieke Griekse rode wijn 3 flessen. En we hebben aansluitend nog friet en snacks gehaald bij de snackbar voor op dat moment 15 mensen (een aantal waren naar huis en iemand die nog aanwezig was, maar niet mee at).

Dan hebben we niet hoeven kopen omdat mijn ouders dit nog in huis hadden:
bier, andere soorten drank en wijnen, thee, wc papier, borrelnootjes, en nog wat kleine dingen.

En we hebben dan nog over gehouden (naast vlaai en taart ): aantal flessen frisdrank, 2 pakken icetea, koffiemelk & suiker, verschillend snoepgoed.

We hebben ook wel eens jaren gehad waarin we zelf avond eten maakten (pasta bv) of geen avond eten deden en uitgebreid borrel hapjes met stokbrood en smeerseltjes hadden naast de vlaai/taart, snoepgoed en chips ed wat misschien nog wel duurder is als bv friet halen met snacks haha - want ik ga dan altijd all out ook en borrel producten zijn vaak ook gewoon duur vind ik, lol.

Voor zijn kinderfeestje waren we ook nog 33e pp kwijt voor in totaal 13 man (= 429e) dus dat tikte ook lekker door := (dat was een arrangement met 2u lasergamen, donuts, ranja, friet met snack).

Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je wilt en het ligt er ook aan wat en waar je je producten koopt natuurlijk; A-merk of eigen merk van de winkels (bij ons wisselt dit, vooral met snoepgoed kiezen we zeker niet altijd A merk, maar met frisdrank bv wel, ice tea weer niet etc). Maar sommige dingen blijven gewoon ook duur, en zeker als je gewoon wat meer mensen hebt die langskomen. En met kinderfeestje hetzelfde. Ligt er net aan wat je gaat doen, hoeveel kids je hebt, etc. Bij ons zijn het altijd wel uitjes met actieve dingen zoals jumpen, bowlen, of zoals nu lasergamen en hij heeft altijd veel kids aanwezig van zowel school als voetbal. Wij gebruiken bv deels de koopzegels van AH premium elk jaar om in de feestjes te steken, dan doet het net wat minder pijn haha. En of hij vanaf volgend jaar nog wat wil doen met vrienden is ook maar de vraag - dan zit hij op de middelbare school). Dan zal het misschien sws met een veel beperkter groepje gaan zijn. Ik krijg wel altijd van iedereen te horen dat ik meer dan genoeg heb en dat ze tegen elkaar zeggen ‘oh nee, bij een feestje van Melissa hoef je je echt geen zorgen te maken dat je wat te kort komt’ ahahah. M’n ouders schrokken ook weer met hoe veel we aankwamen - al mogen die niks zeggen want als ze zelf feest houden hebben ze gewoon een volledig zelfgemaakt buffet staan en nog snoepgoed ed op de tafels dus ik weet wel waar ik het van heb zeg maar :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 18-02-25 09:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 09:40

Wij vieren het kleiner, maar zijn ook altijd een paar 100 euro kwijt. Dure grap he :+ ?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 09:43

Ruim 800 euro voor een kinderverjaardag, paasei :=

TS, ik vind 10 euro pp ook heel netjes :D Zeker als je er ook alcohol en vlees bij hebt, dan ben je echt niet duur uit.

Ik doe het zelf anders, ik organiseer elk jaar een uitje ergens in het land voor mn familie. We zijn dan met 10/11 personen en ik betaal de tickets en de eerste ronde koffie met gebak. Ik probeer dan ook voor 200/250 euro klaar te zijn en meestal lukt dat wel. We zijn tot nu toe naar de Gevangenpoort geweest, naar het Museon, naar de Aquazoo in Leeuwarden, naar (toen nog) de Orchideeënhoeve, naar Naturalis en vorig jaar naar het Planetarium in Franeker.

Voor dit jaar ben ik er nog niet uit, maar goed, Ik ben pas in oktober jarig, dus ik kan er nog even over nadenken :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 09:45

Edit;

Haha tja het is idd maar net wat de gek ervoor over heeft en kan/wil uitgeven natuurlijk. We kunnen ook zeggen dat hij maar 5 kids mag uitnodigen voor z’n kinderfeestje. Dan halveer je die uitgave sws al. Of een andere activiteit (al word de keus wel beperkter met vooral jongens die ouder worden) welke goedkoper is. Maar zolang het kan, hebben we dit nooit gedaan omdat hij er gewoon ontzettend gelukkig van word als hij ruimere keus heeft, zeker nu er ook vriendjes van voetbal bij zitten naast school (& hij ligt ‘helaas’ heel goed bij iedereen dus heeft gewoon veel vriendjes en word ook altijd bij iedereen uitgenodigd vice versa maar speelt ook daadwerkelijk met veel kinderen dus het is zeker niet alleen maar uitnodigen omdat hij bij een ander is geweest, daar kijkt hij niet naar). Maar met het feest bij m’n ouders voor familie en vrienden zie ik niet perse in waar ik heel veel kan besparen (zeg ik verkeerd: Wil besparen), tenzij ik veel minder ga neerzetten als ik gewend ben en daar wil ik eigenlijk ook niet aan beginnen dus ja :') Goedkoper kan het in principe altijd nog wel met sommige dingen; ik kan ook ipv A-merk frisdrank gewoon AH/eigen merk frisdrank kopen, maar dat soort dingen doen we dan niet. Wel met snoepgoed dat we dit doen - ik heb ook in DL deels ingekocht bv. Plus koopzegels sparen hiervoor helpt ook wel :') Maar taart en vlaai tikt ook al aan, ondanks dat ik ook deels zelf dingen gemaakt heb dit jaar maar Limburgse vlaai en een foto taart zit er sws standaard wel altijd bij ook. Helium ballonnen is natuurlijk ook geen moetje want 2 tanks is ook even al 40e, etc. Dus het kan hier ook echt wel goedkoper allemaal hoor als het zou moeten.

Zo’n uitje met familie klinkt ook echt heel leuk! Is voor ons met het bezoek dan alleen niet perse haalbaar ivm sommige mensen die echt heel oud zijn of in slechtere gezondheid of… dus bij ons is het altijd heel ‘standaard’ een feestje haha. Ze hebben dan wel gedart e.d. wat altijd heel gezellig is. En de kids hebben voetbal gekeken ook tussendoor op groot scherm haha. Mijn beste vriendin doet bv wel elk jaar iets ‘speciaals’. Vorige maand hadden we een moord diner waarbij iedereen echt in personage gekleed moest komen en acteren. Dat was wel echt grappig. Of ze gaat karaoke doen, escape room, etc.

Zowel mijn man als ik zelf vieren overigens echt al 10 jaar geen verjaardag meer, dus daar besparen we wel op dus op een jaar tijd geven we misschien niet perse Heel veel meer uit als mensen wie meerdere verjaardagen vieren per jaar, zeg ik maar tegen mezelf haha :') Ik vind verjaardagen vieren echt de hel. Enige wat ik wel altijd doe is met vriendinnen iets kleins zoals lunch/uiteten etc 1 op 1, maar dat is dan 1 van mijn cadeaus dus dat kost me niks (andersom doe ik dat voor hen ook, cadeautjes en een lunch/of diner erbij)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 10:43

Ik was volgens mij de laatste keer rond de 100 / 120 euro kwijt.

Zelf taart gemaakt (kwark en appel, scheelt toch al snel een euro of 15), het e.a. ingekocht in Duitsland (alcohol, drinken, vlees). Maar dingen zelf maken scheelt vaak al een hoop (en is vaak lekkerder dan supermarktgebak)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 11:02

Normaal gesproken houd ik het niet bij maar met de aankomende verjaardag van mijn dochter ben ik eens gaan rekenen en toen schrok ik wel.

Trakteren school en bso: 10 euro
Kinderfeestje 10 kinderen : 175 euro
Familie feestje 12 personen met avond eten: 300 euro

En dan nog versiering en een verjaardagscadeau tikt het toch nog wel behoorlijk aan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 11:12

Ik hou het niet bij eerlijk gezegd, wij vieren onze verjaardagen samen mijn man en ik. Dat is dan altijd een uitgebreide bbq met van alles erbij. Wat drinken betreft houd ik rekening met de mensen die komen, een aantal drinken geen alcohol dus dan wordt er alcohol vrij bier gehaald voor hun, 1 heeft suikerziekte en die drinkt liever cola/sinas zero, 1 met een allergie voor noten, 1 met de ziekte van crohn. Hier gaan meerdere bbq's aan waarvan 1 met spit en een plancha, daar gaan grote stukken vlees op en 1 zalmzijde. Verder de nodige salades en broodsoorten met smeerseltjes. Plus natuurlijk een lekker toetje. Wij vieren het al jaren op deze manier, zal deze zomer eens kijken wat we nu eigenlijk uitgeven. Haal wel vlees en vis en kip bij de groothandel wat wel scheelt.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 11:18

Het viel ons de laatste verjaardagen inderdaad ook op hoe duur dat eigenlijk is geworden.

Voor de 2e verjaardag van onze kleine hebben we alleen de naaste familie en 2 vriendjes (incl onze vrienden) uitgenodigd, zo'n 20 man. Zelf appeltaarten gebakken, huismerk frisdrank, koffie/thee, snacks, weinig alcohol.
Maar toch alles bij elkaar ben je maar zo inderdaad 200 euro kwijt.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 11:51

Ik heb het idee dat het leven in België echt veel duurder is dan in Nederland. Met euro pp doe je hier niet zo veel :(

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 13:07

Ooooo wat leuk dat er al zoveel reacties zijn!!

Eerder hield ik het niet bij, maar nu was ik ineens heel nieuwsgierig. Het geld vloog er echt door heen.
En inderdaad, je hebt een taart van 8 euro maar wij hadden er nu 1 van 16 ( Unicorn taart... speciale bestelling van de jarige), ik had er een kwarktaart bij gemaakt (dat is natuurlijk goedkoper. )

Ik had er nooit zo bij stil gestaan. Ga met mijn eigen verjaardag kijken wat ik kan veranderen haha. (Eind april)
Maar ik ben blij om te lezen dat er meer zijn die dit gemiddeld kwijt zijn.

Ik krijg wel meer inspiratie voor de volgende inkopen door dit topic.

Bij Jumbo krijg je 20% korting op gebak hier op/net voor/net na de verjaardag. Maar bij de AH hebben wij geen 70% korting stickers, hooguit 35%? Wat gek dat er zo'n verschil in zit.

Kleine side-note: met alle liefde heb ik voor haar verjaardag boodschappen gedaan. Maar niet heel bewust naar acties/bedragen etc. Gekeken haha.
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 18-02-25 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 13:14

- taart laten we maken want ik wil altijd een hippe, dat is tussen de 30 - 80.
- visschotel van de visboer is zo'n 60
- een paar kaasjes
- focaccia bak ik zelf
- wijn/bier 50 denk ik?
- soep maakt mijn partner zelf.
- voor kinderen is er limo, voor de volwassenen fris
- in de zomer haal ik cocktailijsjes, dat was 50.

Denk dat er gemiddeld 10 mensen komen. Op een kinderverjaardag meer mensen en heb ik ook nog chippies en bestel ik pizza of maak ik hotdogs.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 13:17

Hier wordt kindlief 18 en dat vieren we voor de laatste keer groot. Maar wel op een soort van Amerikaanse manier.
We hebben de bowling afgehuurd een aantal banen, bestellen taart en nemen we mee. Belachelijk trouwens een slagroomtaart bij de bakker 12 personen 28 euro.
Per persoon krijgen ze 3 consumptie munten, willen ze meer moeten ze dat zelf aanschaffen.
Mogen mee blijven eten maar ook eigen kosten, heb wel korting kunnen regelen omdat we met 42 man komen en blijven eten.
Ik doe het op deze manier omdat de leeftijden van kids erg verschillen van 3 tot 18 jaar, we te klein wonen om iedereen te ontvangen en de vriendengroep komt altijd tegelijk. Gelukkig vind niemand het erg bij ons op deze manier en zien we het ook als een gezellig uitje met elkaars familie en vrienden. En scheelt ons ook in de kosten, ook wel prijzig maargoed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 13:43

Ik vind 28 euro voor een slagroomtaart van de bakker helemaal niet duur.

Ik heb een paar weken terug mijn verjaardag gevierd, maar ik heb geen idee wat dat per persoon gekost heeft. En eigenlijk maakt me dat ook niet uit, ik vier m'n verjaardag omdat ik het leuk vind.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 14:05

Het maakt mij ook niet uit omdat ik het heerlijk vind om met familie/ vrienden te zijn en samen te eten maar de kosten verbazen mij wel.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 17:26

Ik vier mijn verjaardag heel klein, alleen mijn moeder en stiefvader komen.
Halve taart of een schnitt is ruim voldoende, haal ik de dag van of de dag ervoor en als ik een lekkere zie met korting en/of in de aanbieding neem ik die mee, zeg €5,-
Meestal maak ik een pan groentesoep in de slowcooker op basis van bottenbouillon, zal bij elkaar ±€20,- kosten als ik de bottenbouillon nog moet maken, heb ik nog bottenbouillon in de vriezer liggen dan ±€7,-.
Stokbrood en wat smeersels erbij, ±€10,-.
En dan vaak nog wat te knabbelen, wat ±€20,- zal zijn.
We drinken alleen koffie en thee, voor de enkele keer dat er toch eens fris gedronken wordt haal ik blikjes of kleine flesjes, zeg €10,-.
Grove schattingen allemaal hoor, kom soms iets hoger uit maar ook regelmatig een stuk lager.
Zeg gemiddeld €50,- voor 3 personen, maar heb het met aanbiedingen en kortingsstickers weleens op ±€30,- weten te krijgen. :)

Ik koop overigens wel veel huismerk/budgetmerk, alleen als er een sterke voorkeur is voor A-merk of het huismerk/budgetmerk niet verkrijgbaar is of niet lekker pak ik dat A-merk.
De kruidendip vd Plus is een stuk goedkoper dan Heks'nkaas en ik vind hem persoonlijk ook lekkerder.
Voor de prijs van 1 bakje Heks'nkaas kun je 2 bakjes kruidendip halen met bijleggen van ±€0,50. :)
Hetzelfde voor de paturain of boursin bijvoorbeeld, die vd Lidl vind ik te zurig (is imo redelijk vergelijkbaar met boursin) maar vd andere winkels zijn huismerken/budgetmerken lekker en een stuk goedkoper.

Overigens als ik mijn verjaardag met mijn ex (tevens goede vriendin) vier ben ik wat meer kwijt.
Dan haal ik gebak, gaan we vaak barbecueën en eten een lekker dessert, vaak later op de avond nog een paar drankjes en wat te knabbelen of stokbrood met smeersels ofzo.
Dan zit ik op tussen de €50,- en €100,- voor 2 personen, afhankelijk van hoe uitgebreid we eten en snacken, hoeveel ik in de aanbieding etc heb weten te scoren etc.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 17:33

Afgelopen weekend verjaardag van dochter, werd drie. Boodschappen voor 15 volwassenen en 5 kinderen:
AH €150 (ingrediënten taart en traktatie opvang, bier, wijn, 0.0 bier, fris, chips en kaas)
HEMA fototaart €25
Slager €25
Er bleven 6 mensen eten, snackbar €65

Volgens mij is rond de €200 best netjes. Een boel geld, maar pp ben je het wel al gauw kwijt denk ik.