Subsidie waardevermeerdering (Groningen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Subsidie waardevermeerdering (Groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 22:02

Hier zitten vast mensen die al eens met dit bijltje hebben gehakt...

Ik kom in aanmerking voor deze subsidie, daarvoor moet ik 2 verduurzamingsmaatregelen hebben genomen.

Nu heb ik onlangs nieuwe kozijnen laten plaatsen :$ dus 4k is best wel welkom...
Alleen kan ik me niet voorstellen dat de kozijnen en het glas los van elkaar worden geteld voor deze subsidie (al lijkt het wel zo op de site). Ook al ging het glas niet in de oude (verrotte) kozijnen passen... Maar nu staat er ook nog bij dat een apparaat te koppelen aan een slimme meter in aanmerking komt. Ik vind dat persoonlijk sowieso super interessant om te hebben, maar die dingen kosten maar 25 euro.

Iemand hier ervaring mee?

zonnebloem18

Re: Subsidie waardevermeerdering (Groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:12

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 22:14

zonnebloem18 schreef:
Naar mijn weten kan je het niet aanvragen voor maatregelen die al geplaatst zijn.

Hier staat welke maatregelen er voor in aanmerking komen: https://www.warmtefonds.nl/particuliere ... aatregelen

Het idee van een subsidie is dat je dingen juist al wel hebt uitgevoerd...

Er staat letterlijk op de site van SNN:
Citaat:
Heb je de energiebesparende maatregelen al uit laten voeren?

Lever dan een offerte en eindfactuur met betalingsbewijs aan. Hier moet je naam, uitvoeradres, informatie over de uitgevoerde maatregelen, factuurdatum, factuurbedrag en gegevens van de aannemer op vermeld staan. Het betalingsbewijs moet met de factuur overeenkomen en mag niet via een zakelijke bankrekeningnummer betaald zijn.

Let op! Een eindfactuur komt alleen (met terugwerkende kracht) in aanmerking als de factuurdatum en het betaalbewijs na de datum van je schaderapport liggen.

Wat jij quote is het Warmtefonds, waar je een lening kan aanvragen. Die kan je inderdaad niet aanvragen als je iets al hebt uit laten voeren.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:26

Ik heb helaas geen specifieke tips voor je behalve dat je gemeente misschien een energieloket of iets dergelijks heeft waar je advies kunt inwinnen? In Midden-Groningen zijn er ook bespaarcoaches bijvoorbeeld die verduurzaamingsadvies geven.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:28

Volgens mij is het bij deze subsidie niet zo dat er 2 maatregelen moeten worden genomen. Wellicht ben je in de war met de ISDE-subsidie, waarbij er inderdaad 2 maatregelen genomen moesten worden.
Bij deze SNN subsidie is ook 1 maatregel voldoende om voor de subsidie in aanmerking te komen, en kozijnen (voor HR++ glas) vallen wel degelijk onder de subsidie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 22:34

Runa schreef:
Ik heb helaas geen specifieke tips voor je behalve dat je gemeente misschien een energieloket of iets dergelijks heeft waar je advies kunt inwinnen? In Midden-Groningen zijn er ook bespaarcoaches bijvoorbeeld die verduurzaamingsadvies geven.

Het gaat me nu niet zo zeer om het verduurzamingsadvies, meer om hoe ik het meeste uit de subsidies kan halen. Qua verduurzaming weet ik wel wat ik het beste kan doen, en dat is niet al te veel meer, want mijn huis wordt er toch niet meer waard van.

Ik ben gewoon erg ongelovig wat betreft de mogelijkheid om zo'n slimme meterding te doen als tweede maatregel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 22:36

Gruis schreef:
Volgens mij is het bij deze subsidie niet zo dat er 2 maatregelen moeten worden genomen. Wellicht ben je in de war met de ISDE-subsidie, waarbij er inderdaad 2 maatregelen genomen moesten worden.
Bij deze SNN subsidie is ook 1 maatregel voldoende om voor de subsidie in aanmerking te komen, en kozijnen (voor HR++ glas) vallen wel degelijk onder de subsidie.

Werkelijk? :7

Held! _/-\o_

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:39

Ja hoor, kozijnen met hr++ tellen gewoon mee.

Wij hebben er openslaande deuren met triple glas voor laten plaatsen.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:39

:j , uit betrouwbare bron (familielid werkt bij SNN). Ik neem aan dat je wel aardbevingsschade hebt? En dat de datum van de factuur van de kozijnen na het schaderapport ligt? Dan kan je de factuur + betaalbewijs gewoon insturen.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:41

Janine1990 schreef:
Het gaat me nu niet zo zeer om het verduurzamingsadvies, meer om hoe ik het meeste uit de subsidies kan halen. Qua verduurzaming weet ik wel wat ik het beste kan doen, en dat is niet al te veel meer, want mijn huis wordt er toch niet meer waard van.

Ik ben gewoon erg ongelovig wat betreft de mogelijkheid om zo'n slimme meterding te doen als tweede maatregel.

Zo'n coach weet als het goed is precies hoe je dus het meeste uit subsidies kan halen en weet welke subsidies er nog meer zijn. Die in M-G is gratis, weet niet hoe het in andere gemeenten zit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 22:44

Gruis schreef:
:j , uit betrouwbare bron (familielid werkt bij SNN). Ik neem aan dat je wel aardbevingsschade hebt? En dat de datum van de factuur van de kozijnen na het schaderapport ligt? Dan kan je de factuur + betaalbewijs gewoon insturen.

Jazeker heb ik bevingsschade (: Rapport van het IMG ligt hier al maanden op te wachten...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 22:47

Froukje schreef:
Ja hoor, kozijnen met hr++ tellen gewoon mee.

Wij hebben er openslaande deuren met triple glas voor laten plaatsen.

Heb nu in één klap de hele zooi de deur uit kunnen doen. En dat door een stomme denkfout... :')

Ik verzand ook gewoon in al die subsidies... }:0

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 22:53

Het is inderdaad heel veel qua subsidies, SNN, NCG, IMG, RVO, het zijn er zooooo gruwelijk veel. En dan werken ze ook nog allemaal (gedeeltelijk) samen… In dit geval is het gewoon een kwestie van insturen en cashen!

Edit; let er wel op dat je dit snel doet. Er zit een nieuwe maatregel aan te komen, die deze overruled, waarbij kozijnen mogelijk niet meer meetellen.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 00:15

Wij hebben met de waardevermeerderings subsidie zonnepanelen laten plaatsen. 1 ding gedaan dus.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 01:59

En tip van mij, lees je heel goed in in de voorwaarden waaraan je ramen en kozijnen moeten voldoen. Bij ons waren die richtlijnen uit 2010. In 2024 hebben wij alles vervangen ervanuitgaande dat we 5100€ terugkregen. Die kregen we niet omdat we geen ventilatieroostertjes hadden. Het feit dat die roosters per definitie zorgen voor een direct verbinding tussen buiten en binnen, bij triple glass ruiten en 7 luchtkamer kozijnen om naast optimale isolatie ook geluidswering te hebben (waarbij je dus geen open verbinding wilt dmv ventilatieroostertje) wordt buiten beschouwing gelaten. Onze ramen en kozijnen zijn overstijgend aan wat ze vereisen qua kwaliteit en functies maar toch door het ontbreken van een roostertje kregen we 5100€ niet retour.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-25 10:51

De kozijnen zitten er al 3 maanden in, dus daar kan ik weinig meer aan veranderen :P

Sowieso even afwachten, want ik heb m'n kozijnen laten plaatsen met behulp van een lening bij het warmtefonds, deze keren direct aan de aannemer uit. Daar heb ik afschriften/bewijzen van, maar ook daar zouden ze moeilijk over kunnen doen. Hoe dan ook, is wel mijn geld.

Daarnaast heb ik de offerte al in juni getekend, is de rapportage van 22 juli en kwamen mijn kozijnen pas eind oktober. Dus ook op die basis zou het afgewezen kunnen worden geloof ik.

Maar ik dacht meer van, wie niet waagt.... Des te eerder ben ik weer van die lening af :P

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 17:36

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 17:40

Swah schreef:
Mogelijk komt je ook in aanmerking voor deze subsidie https://www.snn.nl/subsidies-voor-parti ... lde-vragen
Ze kunnen naast elkaar, wel weer voor andere kosten/maatregelen uiteraard.

Nee daar zit ik niet bij.
En dit is precies de subsidie waardoor ik dacht dat ik niet in aanmerking kwam voor bevingsschade/0-meting etc. Mijn postcodegebied valt hier namelijk niet onder. Ik heb wel een aantal forse scheuren in mijn woning en zelfs een paar die er bij aankoop nog niet zaten. Diep teleurgesteld wendde ik me tot een warmtefondslening, die werd goedgekeurd en toen kwam er een vriend van mij om de hoek om me uit te leggen hoe het dan wel werkte met bevingsschade en een 0-meting.