Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sherivey schreef:Vreselijk!
En dan die harde wind erbij maakt het niet makkelijker.
Misselijkmakend als ik dan op social media lees dat mensen reageren met "ach, zijn toch de rijke buurten, die kopen wel een nieuw huis"
Sherivey schreef:Vreselijk!
Sherivey schreef:Misselijkmakend als ik dan op social media lees dat mensen reageren met "ach, zijn toch de rijke buurten, die kopen wel een nieuw huis"
Citaat:"In a wide bipartisan vote, Congress recently approved billions of dollars in new disaster funding for Florida, Georgia, North Carolina, South Carolina, Tennessee and Virginia after those states were struck by hurricanes Helene and Milton. All but one of those states is led by a Republican governor. Congress did not place conditions on that federal assistance.
“Am I to understand that Californians, American citizens who are in the state of California, some 40 million of us, somehow are below the status of a citizen from a Southern state?” Rep. Lou Correa (D-California), who represents a district near the fires, said in an interview. “California is a donor state to the federal government. We give more than we get back. Maybe, should we suspend the tax revenue we give to the federal government until we’re able to fix the damage from the fires? I think that would be an interesting twist.”
Dorus schreef:Dat is natuurlijk ook een groot onderdeel van het probleem, er wordt daar veel hout gebruikt in de huizenbouw en dat is natuurlijk niet zo goed bestand tegen vuur dan onze stenen huizen.
Je ziet ook dat de stenen schoorstenen en dergelijke wel blijven staan.
Cchanny schreef:Sherivey schreef:Vreselijk!
Misselijkmakend als ik dan op social media lees dat mensen reageren met "ach, zijn toch de rijke buurten, die kopen wel een nieuw huis"
ja.. of de andere complot theorieën.. echt vreselijk, je bent alles kwijt en dan gaan mensen zo doen.
Of de huizen die er nog wel staan die geplunderd worden.
pmarena schreef:Enige dat ik kan hopen is dat er misschien dan weer wat ogen open gaan dat dergelijke extreme dingen steeds meer kunnen gebeuren, óók in Westerse landen, als we zo blijven trutten met klimaat maatregelen....
8nnemiek schreef:pmarena schreef:Enige dat ik kan hopen is dat er misschien dan weer wat ogen open gaan dat dergelijke extreme dingen steeds meer kunnen gebeuren, óók in Westerse landen, als we zo blijven trutten met klimaat maatregelen....
Dit vind ik ook heel opvallend inderdaad. Het gaat overal over het vuur, waar is het begonnen, waarom was er te weinig bluswater enz.. Maar het woord klimaatverandering zie je nauwelijks voorbij komen. En dat terwijl we net de grens van 1,5 graden wereldwijde stijging voorbij zijn, en de alarmbellen dus keihard af moeten gaan.
'Drill, baby, drill', riep Trump pas nog