Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Horsie84 schreef:Het is niet alleen het zwaarder wordende vuurwerk. Maar ook nogsteeds mensen (kinderen/jongeren) die de meest idiote acties uithalen. Zoals dus vuurwerk gooien naar dieren etc.
Ik vind de mentaliteit zorgelijk. Word er überhaupt nog wel opgevoed?
Jodi93 schreef:Ik denk dat het ook een beetje afhankelijk bent van welke regio zit.
Op de ene pensionstal waar ik stond was duidelijk meer knallen en vuurwerk te horen als bij de andere pensionstal waar ik heb gestaan.
Jaren geleden had de pensionhouder de paarden eerder binnen gehaald vanwege vuurwerk (voornamelijk carbid) echt op de landerijen. Maar normaal deed zijn vrouw dat en hij was dus mijn pony(fjord) en de andere pony die erbij in stond vergeten![]()
Mijn fjord was geschoren dikke deken op dat wel en er lag sneeuw. Die heeft dus de hele nacht van het vuurwerk genoten![]()
Volgende ochtend netjes gebeld dat die buiten was gebleven meteen gekomen nou hij stond erbij van mens wat doe je hier![]()
Die had gelukkig nergens last van gehad.
lor1_1984 schreef:Begin ook maar met vuurwerkschade aan jouzelf of een ander, hetzij materieel, hetzij fysiek of psychisch/mentaal?
Alle rekeningen voor jou, geen verzekeringen oid.
Dus alle dierenartskosten, doktersbehandelingen, vervangen auto/ruiten/postbussen/putdeksels etc zelf betalen.
En de gedragstherapie voor de huisdieren etc die de gevolgen ondervinden van jouw gedrag doen we er ook meteen maar bij.
Als je minderjarig bent mogen je ouders opdraaien voor de kosten, die houden op hun beurt je zakgeld maar in, trekken je spaarrekening leeg of laten je werken tot je alles terugbetaald hebt ofzo.
Kijken hoe snel ze leren dat hun prinsjes en prinsesjes (her)opgevoed kunnen worden als er dergelijke gevolgen aan kleven.![]()
En als je volwassen bent en niet in staat om te werken dan halen ze het maar van je uitkering af.
En geen recht op schuldhulpverlening oid voor alles wat met door jou/je kind(eren) veroorzaakt vuurwerkgeweld/vuurwerkschade te maken heeft.
Want als je voor duizenden euro's de lucht in kunt schieten hoef je imo ook niet te komen janken dat je geen geld hebt, dan steek je dat geld maar mooi in de schulden die je oploopt door je vuurwerkgedrag.
Horsie84 schreef:Het is niet alleen het zwaarder wordende vuurwerk. Maar ook nogsteeds mensen (kinderen/jongeren) die de meest idiote acties uithalen. Zoals dus vuurwerk gooien naar dieren etc.
Ik vind de mentaliteit zorgelijk. Word er überhaupt nog wel opgevoed?