Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bellatrix schreef:Ik heb ja gestemd, van mij mogen ze het afschaffen en alleen vuurwerkshows toestaan.
Bellatrix schreef:Ik heb ja gestemd, van mij mogen ze het afschaffen en alleen vuurwerkshows toestaan.
karuna schreef:Vroeger werd er echt ook alleen afgestoken vanaf 0.00 en eventueel om 20.00 wat voor de kinderen zodat ze konden gaan slapen. En was je een sukkel als je voor die tijd afstak.
Nu ben je een sukkel als je je netjes aan de regels houdt, de vroegere afsteektijd is er alleen gekomen omdat handhaven niet te doen was van alles wat te vroeg werd afgestoken
Twee jaar geleden bij mijn vader oud en nieuw gevierd, nou geen succes. Hij woont aan een parkeerplaats die best vol autos stond en een paar mensen vonden het nodig daartussen te gaan afsteken. En die tollende voetzoekers (mogen geloof ik niet meer). Het vuurwerk schoot alle kanten op, op en onder autos en de camper die schroeivlekken had. Op een gegeven moment stond er een boom in brand omdat ze die gebruikten steun voor zo n cakepot. Ze waren zo straal bezopen en niet voor rede vatbaar
mylittlejoy schreef:Maar Blacky, dat heeft toch helemaal niets te maken met het legale vuurwerk? Zowel qua zwaarte als periode is wat jij omschrijft illegaal. Een volledig vuurwerkverbod verandert daar niets aan, ook omdat dit spul waarschijnlijk al uit het buitenland komt. Van mij mag er zwaar gecontroleerd en bestraft worden op illegaal vuurwerk. Dat zou al een hoop schelen.
Vuurwerk zelf hoeft van mij niet weg; ik hou ervan en zou het missen, ondanks dat ik zelf niets afsteek. Maar ik denk dat er wel oplossingen te bedenken zijn waardoor we een tussenweg kunnen vinden tussen oorlogsgebied en alles verbieden.
karuna schreef:Mylittlejoy zolang mensen schijt hebben aan de regels en de mentaliteit is het mag niet dus die ik het juist lekker wel zal daarin niks veranderen. In covid tijd mocht er niets afgestoken worden. Nou het was dat jaar meer dan de jaren ervoor
mylittlejoy schreef:Maar Blacky, dat heeft toch helemaal niets te maken met het legale vuurwerk? Zowel qua zwaarte als periode is wat jij omschrijft illegaal. Een volledig vuurwerkverbod verandert daar niets aan, ook omdat dit spul waarschijnlijk al uit het buitenland komt. Van mij mag er zwaar gecontroleerd en bestraft worden op illegaal vuurwerk. Dat zou al een hoop schelen.
Vuurwerk zelf hoeft van mij niet weg; ik hou ervan en zou het missen, ondanks dat ik zelf niets afsteek. Maar ik denk dat er wel oplossingen te bedenken zijn waardoor we een tussenweg kunnen vinden tussen oorlogsgebied en alles verbieden.
karuna schreef:San Ik heb het over vroeger vroeger toen ik een jaar of 15 was. Meer dan 40 jaar geleden he
Mylittlejoy zolang mensen schijt hebben aan de regels en de mentaliteit is het mag niet dus die ik het juist lekker wel zal daarin niks veranderen. In covid tijd mocht er niets afgestoken worden. Nou het was dat jaar meer dan de jaren ervoor