Ben benieuwd of andere mensen deze documentaire ook gezien hebben en wat jullie ervan vinden? Vooral omdat dit onderwerp denk ik heel actueel is in de maatschappij. Eenzaamheid is ook geen vreemd begrip meer. Herken je jezelf in de documentaire of juist helemaal niet? Loop je zelf ook wel eens tegen dit probleem aan? Hoeveel vrienden hebben jullie in het algemeen en heb je daar genoeg aan of heb je soms behoefte aan meer vrienden?
Zelf heb ik 6 vrienden en nog een paar "losse vrienden" die ik wel af en toe zie maar niet echt 1 op 1. Dat is soms niet genoeg omdat een aantal van die 6 vrienden ook verder weg wonen waardoor spontaan afspreken bijna onmogelijk is. 1 van mijn beste vriendinnen woont wel dichtbij maar zij heeft een kind van 2 jaar dus zit in een andere fase dus dat is soms ook lastig. Het vinden van nieuwe vrienden is op deze leeftijd (ik ben 34) echt lastig merk ik. Je komt niet meer snel spontaan mensen tegen wie mogelijk een uitbreiding van je vriendenkring kunnen worden. Hobbies en sporten doe en heb ik wel maar ik merk dat de mensen die daar heen gaan vooral gaan om te sporten.
Daarnaast merk ik dat ik zelf veel behoefte heb aan regelmatig en veel nieuwe dingen proberen en ontdekken en mijn vriendengroep blijft meer in de comfortzone zeg maar.
Ik wil verder nog niet te veel spoilers geven voor mensen die de documentaire nog niet gezien hebben maar van mij had het langer mogen duren.
https://npo.nl/npo3/2doc-kort/28-10-2024/KN_1735038