Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lughnassadh

Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 20:51

Omdat we de 500 pagina’s zijn gepasseerd.

De eerste post van Ruitje in het vorige topic gequote……

ruitje schreef:
In navolging van:

[NM] Algemeen politiek discussietopic

En denk er om jongens:

3 x links is ook rechts.

( Als metafoor voor: ergens komen we elkaar vast wel weer tegen in de discussie :D )

Moderatoropmerking:
Bij dit onderwerp horen heel veel verschillende meningen. Je hoeft en kan het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar we vragen jullie met respect voor elkaar te discussiëren. De discussie dus op de bal (het onderwerp) en niet op de man (persoonlijk) voeren.

….omdat me dat weer een prima begin leek.

Electra63

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 21:06

Bedankt voor de opening.

@Benzz
Inderdaad weer een heel fijn en genuanceerd artikel.
Helaas is Hein de Haas ook van X gepest.
Ik lees en hoor graag zijn mening. Altijd gebaseerd op feiten en goed onderbouwd.

Ik zou graag eens horen wat de stemmers van deze huidige regering hier van vinden.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b13980a0/

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 18:06

Ik snap echt oprecht niet wat ze met dit plan willen.
Geen doorstroom naar huizen: AZCś blijven dus vol zitten, kunnen niet naar werk bemiddelt worden enz enz.
Spreidingswet blijkt te werken, dus daar stoppen we mee.
Grenscontroles: Marechaussee kampt al met extreme personeelstekorten.

En zo kan ik wel paginaś doorgaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 18:23

En ook wat ik las oa syriers met een verblijfsvergunning terugsturen als hun regio "veilig" is. Geen idee wie dan bepaald dat het veilig is?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 18:30

karuna schreef:
En ook wat ik las oa syriers met een verblijfsvergunning terugsturen als hun regio "veilig" is. Geen idee wie dan bepaald dat het veilig is?

Dat vraag ik mij dus ook af!

Het ministerie van buitenlandse zaken adviseert niet naar Syrie af te reizen en geeft code rood af.

Bron: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/syrie

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 18:40

De bedoeling lijkt me om meer chaos en onvrede te krijgen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 18:43

Petpa schreef:
karuna schreef:

Dat vraag ik mij dus ook af!

Het ministerie van buitenlandse zaken adviseert niet naar Syrie af te reizen en geeft code rood af.

Bron: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/syrie

Lekker dubbel ook weer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 19:02

Voor niet syriers onveilig voor syriers veilig. Dat zal het zijn misschien? Als je niet het juiste antwoord kunt geven in de juiste taal ben je je leven niet zeker? Maar waar moeten die mensen dan naar terug? Zowat heel syrie is verwoest of onleefbaar -O- net als gaza. Moeten er daar dan weer tentenkampen komen voor teruggestuurde mensen? Met voedselhulp, hulp bij gezondheidszorg en onderwijs? 8)7

Inmiddels geintegreerde mensen met een verblijfsvergunning, die mogen werken kinderen naar school hier en mogelijk verwesterst? Dan weten zij na eindelijk zekerheid na jaren lang afwachten weer niet waar ze aan toezijn :(:)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 19:27

Shadow0 schreef:
De bedoeling lijkt me om meer chaos en onvrede te krijgen.

Natuurlijk, het ligt er zo dik boven op.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 21:46

karuna schreef:

Er schijnt vrij weinig veilig gebied te zijn in Syrië. Overigens schijnt er al eerder een Europese rechter bepaald te hebben dat terugsturen naar een veilig deel niet mag, er mag alleen naar een veilig land teruggestuurd worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 22:23

Dat je iets aan instroom wil doen, OK, maar om nu trots te zijn en te proosten op SM omdat je bijvoorbeeld Syriers straks terug kunt sturen, vind ik bijna sadistisch.

Ik hoop echt, dat dit mislukt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 22:39

En welke problemen zijn er nu opgelost in het land?
Antwoord, Geen.

Er worden alleen weer een groep mensen in grote problemen gebracht.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 22:44

Het kan alleen juridisch niet, je kunt geen gebieden veilig verklaren, alleen landen. En dat Syrië als land veilig zou zijn, is niet hard te maken. Weer een sterk staaltje symboolpolitiek waar (gelukkig) geen zak van terechtkomt dus.
Ik zou niet graag degene zijn die aan mijn studenten uitlegt dat ze hun leven gewaagd hebben om als bootvluchteling hiernaartoe te komen, en dat ze nu gewoon worden teruggejaagd, nadat ze eigenlijk al een verblijfsvergunning gekregen hadden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 22:49

Blue_Eyes schreef:
Het kan alleen juridisch niet, je kunt geen gebieden veilig verklaren, alleen landen. En dat Syrië als land veilig zou zijn, is niet hard te maken. Weer een sterk staaltje symboolpolitiek waar (gelukkig) geen zak van terechtkomt dus.
Ik zou niet graag degene zijn die aan mijn studenten uitlegt dat ze hun leven gewaagd hebben om als bootvluchteling hiernaartoe te komen, en dat ze nu gewoon worden teruggejaagd, nadat ze eigenlijk al een verblijfsvergunning gekregen hadden.

Je moet er maar trots op zijn, als politicus.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 22:50

Blue_Eyes schreef:

Dat scheelt dan weer. Gelukkig komt die groep mensen dan dus niet in de problemen.

Blijft nog steeds staan dat dit kabinet nog helemaal niets van de problemen heeft opgelost of op zijn minst serieuze plannen heeft gemaakt om iets op te loseen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 01:34

Met het verkorten van de geldigheidsduur van een verblijfsvergunning van 5 naar 3 jaar bereik je eigenlijk alleen maar meer administratieve ophopingen, achterstanden en vergissingen. Dat kost dus uiteindelijk meer geld.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 08:23

Veronica2 schreef:
Met het verkorten van de geldigheidsduur van een verblijfsvergunning van 5 naar 3 jaar bereik je eigenlijk alleen maar meer administratieve ophopingen, achterstanden en vergissingen. Dat kost dus uiteindelijk meer geld.

Precies Veronica2. Dus meer vertraging en grotere crisis.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 08:33

Electra63 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Je moet er maar trots op zijn, als politicus.

Of als mens, die vanuit een vrij comfortabele situatie de partij die dit tot belangrijkste thema heeft de kamer in stemt. Is dit echt wat men wil? Mensen in nood moedwillig terugsturen naar onveilige situaties? Ik word er heel verdrietig van.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 08:35

Nps dat heb ik ook. Tuurlijk is het goed om heel kritisch te zijn want Europa als Lekkerland is ook een risico voor Europa. Maar zorg eerst dat je processen goed op orde zijn. Maak een eerste snelle screening en stuur mensen terug uit bv landen als Marokko etc die binnen willen komen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 12:17

Electra63 schreef:
Dat je iets aan instroom wil doen, OK, maar om nu trots te zijn en te proosten op SM omdat je bijvoorbeeld Syriers straks terug kunt sturen, vind ik bijna sadistisch.

Ik vind het gewoonweg sadistisch. En heel erg verdrietig dat er blijkbaar zoveel haat is naar andere mensen. En waar komt die haat vandaan? Snap dat echt niet.

Waarom heeft Wilders zoveel haat naar vluchtelingen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 12:38

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 12:41

Och, vraag me af of Wilders zoveel haat heeft, ja islamitische mensen. Maar dat is ook voor de bühne gedeeltelijk. Hij is ook zeker niet pro joods, wel pro Israël want die kunnen helpen islam te vernietigen.
Alles wat er nu besloten is, na 100 dagen, houdt geen stand maar zal tot nog eens 100 dagen gedonder leiden tot het kabinet valt en Wilders iedereen wijs kan maken dat er een echt sterke man moet opstaan, hij dus, Orban is het gelukt dus waarom hij niet ?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 12:45

Je vragen kan ik niet beantwoorden. Dit artikel heb ik niet volledig gelezen, want is heel lang, maar hierin wordt gesproken over een Indische verleden van zijn familie met name grootouders. Hijzelf mag nooit meer naar dat land terug keren.
Wel interessant

https://www.stgdebrug.nl/Artikelen/wildersroots.htm

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 13:32

Benzz schreef:
Electra63 schreef:

Ik vind het gewoonweg sadistisch. En heel erg verdrietig dat er blijkbaar zoveel haat is naar andere mensen. En waar komt die haat vandaan? Snap dat echt niet.

Waarom heeft Wilders zoveel haat naar vluchtelingen?

Alle andere lijsttrekkers zijn ook zeer gelukkig met de asieldeal.
Van der Plas proost er met een wijntje op. Ik vind dat echt not-done. Heerlijk, we sturen Syriers terug naar Aleppo ! Proost ! **\O/**

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 13:53

Electra63 schreef:
Alle andere lijsttrekkers zijn ook zeer gelukkig met de asieldeal.
Van der Plas proost er met een wijntje op. Ik vind dat echt not-done. Heerlijk, we sturen Syriers terug naar Aleppo ! Proost ! **\O/**

Jep, hadden ze maar zo slim moeten zijn om ook hier geboren te worden.

Ik snap echt niet hoe je zo kunt zijn of op zo'n partij kunt stemmen ;(