Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 13:24

Gisteren de rechtszaak tegen Alice Besselink gevolgd en ik verbaas me er nog steeds over hoe, zo op het oog normale mensen dit soort waanzin met zich meebrengen.
Deze dame rijdt paard, geregeld in Ermelo te vinden, geeft les maar wanneer je je er wat verder in verdiept is ze ( imo) compleet gestoord met alle gevolgen van dien naar onschuldige mensen.
Ik vraag me werkelijk af wat je ertegen kunt doen als maatschappij.
Hierbij het verslag van de rechtszaak gisteren , lees en verbaas je:
https://chrisklomp.nl/alice-besselink-e ... en-circus/

Blue_Eyes

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 13:39

Eng hè, dat dat soort mensen gewoon vrij rondloopt...

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 13:41

Ik ken deze vrouw niet en weet ook niet wat ze roept. De site waarnaar je refereert komt op mij overigens ook niet onpartijdig over. Na enkel het lezen van de intro was ik daar eigenlijk al klaar mee.

Ben zelf even gaan zoeken en stuitte toen op enkele nieuwssites (o.a. Stentor, AD) die hier ook over berichten, die komen op mij wat neutraler over. Klinkt inderdaad als een bijzonder persoon... Social media geeft ook dit soort mensen een platform, en door het algoritme verzanden mensen die er ook zo over denken in een "bubbel" waarin ze vooral berichten tegenkomen van gelijkgestemden. Zo kunnen dit soort mensen helemaal opgaan in hun eigen waanzin.

Moska

Het enige wat ik denk na het lezen van dit artikel is: whut??!! Waarom zit deze persoon nog niet op de gesloten afdeling van een ggz instelling? Wat een bizar verhaal

Majabeestje

Die mensen lijken wel psychotisch..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 13:44

Wat een raar stuk..ik ken dat mens niet en heb geen idee waar het over gaat maar besef wel dat dit een heel gekleurd journalistiek stuk is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 13:49

Bizar inderdaad. Zo'n mensen horen imo in een gesloten inrichting thuis, die zijn een gevaar voor zichzelf en anderen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 13:51

Elisa2 schreef:
Wat een raar stuk..ik ken dat mens niet en heb geen idee waar het over gaat maar besef wel dat dit een heel gekleurd journalistiek stuk is.

Ik ken haar ook niet, maar een kort rondje Google leert dat het verhaal hierboven wel degelijk hout snijdt. Het is zo maf, dat je bijna zou kunnen denken dat het verzonnen is.

En idd, het heeft kenmerken van een psychose (en als persoon met ervaring hiermee, bij een naaste, kan ik je vertellen dat het volstrekt onmogelijk is om de andere hiervan te overtuigen en om hulp te zoeken).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 13:52

Nou, gekleurd? Hij is rechtbank verslaggever en tevens slachtoffer van diezelfde complotdenkers, hij loopt niet voor niets met een noodknop 24/7.
Hier zijn uitleg waarom hij blijft schrijven over complotdenkers en voor diegenen die denken dat hij overdrijft ? Zoek Alice besselink maar eens op op Facebook of TikTok , laatste heb ik niet maar kan me wel voorstellen hoe het daar aan toegaat .

Verhaal van Klomp ;
https://chrisklomp.nl/waarom-schrijven- ... otdenkers/

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 13:57

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 13:58

Tja, gekleurd, zo komt het wel over misschien, maar hij heeft hier wel een aantal stevige punten. Deze mevrouw is ook via andere bronnen wel terug te vinden en daar is ze net zo gek.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 14:06

Satanistisch kindermisbruik blijft oppoppen, meer dan eens.
Maakt niet uit wie dit zegt.
Ik weet niet of dit waar is, maar ik weet dat incest en aanverwanten bestaat.
Wat ik gevaarlijk vind is dat iedereen met een alternatieve mening zwart gemaakt wordt.
Wat autoriteiten zeggen hoeft niet per se de waarheid te zijn.
Integendeel.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 14:10

sanne1221 schreef:
Wat ik gevaarlijk vind is dat iedereen met een alternatieve mening zwart gemaakt wordt.
Integendeel.

Sorry hoor, maar als je daadwerkelijk ook maar iets gelooft van satanistisch kindermisbruik door de 'elite' of overheid in zijn algemeenheid dan heb je het écht niet op een rijtje in je bovenkamer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 14:16

Wauw, ik heb het stuk gelezen en deze mevrouw lijkt me echt mentaal totaal niet in orde.
(En dat is nog voorzichtig uitgedrukt := ).

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 14:18

Het lijkt een beetje op dezelfde hetze die men vroeger naar “heksen” had. Echt extreem en onveilig ook.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 14:21

sanne1221 schreef:
Integendeel.

Nee, het gevaar is dat bepaalde mensen het verschil niet kunnen zien tussen een mening en een feit.

Je kan geen leugens als feiten presenteren, en dan roepen 'maar dit is mijn mening', en dat is exact wat complotdenkers doen.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 14:25

sanne1221 schreef:
Integendeel.
Je beseft je wel dat deze vrouw jou zonder blikken of blozen ook kan beschuldigen van zulke zaken?
Dat zij zonder enige vorm van bewijs kan zeggen dat jij kinderen hebt vermoord en hebt blootgesteld aan een mannelijk familielid van jou dat pedofiel is?
Zou je het fijn vinden als wij haar op haar woord zouden geloven als dat gebeurt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 14:33

sanne1221 schreef:
Integendeel.

Heb je gelezen welke invloed dit op de nabestaanden heeft?
Dit is geen alternatieve mening maar grof geweld in figuurlijke zin.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 14:40

Fika schreef:
sanne1221 schreef:
Integendeel.
Je beseft je wel dat deze vrouw jou zonder blikken of blozen ook kan beschuldigen van zulke zaken?
Dat zij zonder enige vorm van bewijs kan zeggen dat jij kinderen hebt vermoord en hebt blootgesteld aan een mannelijk familielid van jou dat pedofiel is?
Zou je het fijn vinden als wij haar op haar woord zouden geloven als dat gebeurt?

Sterker nog, ze maken mensen er kapot mee. Niet alleen de 'bekende' mensen die ze zonder enig bewijs beschuldigen, maar ook bijvoorbeeld de ouders van de kinderen die in Bodegraven op de begraafplaats liggen.
Je zou maar een vader of moeder zijn die het ergste heeft meegemaakt wat een mens zo ongeveer kan overkomen; je kind verliezen. En dan even verder tijdens het rouwen geconfronteerd worden met verschrikkelijke leugens over je overleden kind. Ik ben dan ook benieuwd of Fika antwoord krijgt op haar vraag; hoe zou JIJ het vinden als dit soort waanzin zonder enige vorm van bewijs wordt geloofd, als het over jou zou gaan?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 15:33

Heb stukjes van deze vrouw op TikTok gezien. Er wordt een “bron” gebruikt die deze “satanische misbruik” heeft meegemaakt. Deze man is door het Pieter Baan Centrum beoordeeld en zij geven aan dat deze man aan hallucinaties leidt, feit en fictie niet kan scheiden. Echter blijft deze groep volhouden dat het wel echt is gebeurd en dat deze man in deze toestand is gekomen door het misbruik.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 15:46

sanne1221 schreef:
Integendeel.

https://open.spotify.com/show/3hdJdLLIu ... o5vdGe0FPA

Luister hier eens naar dan wordt het uitgelegd hoe dit is ontstaan

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 15:51

sanne1221 schreef:
Ik weet niet of dit waar is,

Maar we weten wel of dit waar is: dat is het namelijk niet. Omdat de het niet waar KAN zijn, omdat er voor zover er al te controleren details zijn, ze allemaal aantoonbaar onjuist zijn. Een persoon die gedood zou zijn die nog blijkt te leven bijvoorbeeld. Daar is gewoon niet zo heel veel over te discussieren. Als iemand nog leeft, is diegene niet vermoord.

Citaat:
maar ik weet dat incest en aanverwanten bestaat.

Ik denk dat niemand dat ontkent.

Citaat:
Integendeel.

Ik denk ook dat niemand aanneemt dat autoriteiten altijd de waarheid spreken. Maar er zijn legitieme doofpotten, en er zijn paranoïde wanen die aantoonbaar niet waar zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 16:02

Ik heb een oude bekende op facebook die hier ook erg in gelooft. Niet specifiek deze zaak, maar wel in satanische kindermoord onder 'de elite'. Je weet wel, daarom blijven bijvoorbeeld oudere acteurs en dure mensen er zo goed uitzien, want die zitten erachter.
Recent nog (volgens mij in de afgelopen week) plaatste deze persoon een bericht dat Rusland in Oekraïne (of andersom, ik weet niet meer) een soort 'kinderfokkerij' had gevonden, waar kinderen dus werden gefokt voor hun bloed, want dat wordt dan weer gebruikt in bepaalde kringen en rituelen.

Voor mij een ver van mijn bed show, maar ik vind het fascinerend dat mensen (hoog iq, goede baan) zich hier zo mee bezig houden, hier helemaal induiken en zich hier volledig achter scharen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 16:07

Ik ken niet zoveel mensen met een daadwerkelijke baan die zich daarmee bezig houden overigens. Meestal normaliseert het normale leven behoorlijk, en zijn het echt de mensen die geen of weinig verbinding meer hebben met de rest van de maatschappij die er helemaal ingezogen worden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 16:09

Shadow0 schreef:
Ik ken niet zoveel mensen met een daadwerkelijke baan die zich daarmee bezig houden overigens. Meestal normaliseert het normale leven behoorlijk, en zijn het echt de mensen die geen of weinig verbinding meer hebben met de rest van de maatschappij die er helemaal ingezogen worden.

Ja, het gekke is dat de persoon die ik ken een oud collega van me is. Iemand die wel met beide benen op de grond staat en die een goede baan heeft en een gezond verstand. Daarom vind ik het zo interessant, vaak heb je een heel ander beeld bij 'dit soort mensen'.