Opnieuw mogelijke aanval door wolf op peuter.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Opnieuw mogelijke aanval door wolf op peuter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-24 15:31

Gezien het eerdere topic over de ondertussen DNA bewezen aanval op een kind gesloten blijft. Kan ik dit bericht helaas daar niet bij plaatsen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/9377064 ... 0oGGU99XnA

AUSTERLITZ - De provincie Utrecht is opnieuw opschrikt door een mogelijk incident met een wolf. Op de Utrechtse Heuvelrug bij de Pyramide van Austerlitz is woensdag een peuter „belaagd door een groot dier”, zo meldt de politie Midden-Nederland. Het kind zou daarbij zijn „omver gelopen of omver geduwd”

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

tienus63

Re: Opnieuw mogelijke aanval door wolf op peuter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 15:41

Hopelijk wordt dit niet het tweede topic in een reeks van vele wat betreft aanvallen, of ze nu speels bedoeld zijn of gerichte aanval is op kinderen en mensen.

Ik hoop dat mensen aan de bel gaan trekken bij de burgemeesters van de betrokken gemeenten en aandringen op aanpak van probleemwolven.

Voor wie zich afvraagt hoe aan de bel te trekken.
Hier worden wat handvatten gegeven;
https://www.facebook.com/share/p/yNZnLka5uRBWL5ny/?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-24 16:50

Goede aanvulling :j

En of het nu speels is bedoeld of niet, een wolf hoort niet zo dichtbij te komen.

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 17:40

Zoveel loterij winnaars tegenwoordig :))

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 19:24

Als de wolf niet gebeten heeft....waar gaan ze dan dna onderzoek op doen volgens de Telegraaf?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 19:30

Ze zullen de kleding wel willen onderzoeken of ze met een wolf of hond in aanraking is geweest.

Faunabescherming vindt het wel grappig.
Tweet werd in algemene topic getoond.
Afbeelding

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 19:31

Mist schreef:
Als de wolf niet gebeten heeft....waar gaan ze dan dna onderzoek op doen volgens de Telegraaf?

Zei ik ook al in het andere topic!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 19:33

DuoPenotti schreef:
Goede aanvulling :j

En of het nu speels is bedoeld of niet, een wolf hoort niet zo dichtbij te komen.

Nee zulk gedrag t.o.v. mensen is niet "speels". Het is een testaanval.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 19:33

tienus63 schreef:
Ze zullen de kleding wel willen onderzoeken of ze met een wolf of hond in aanraking is geweest.

[ [url=m/KALt1V.png]Afbeelding[/url] ]

Is dat ansich dan zo'n verkeerde vraag? Kinderen worden dagelijks omvergelopen door grote- en minder grote honden, dat wil ook niet perse zeggen dat ze aangevallen zijn door de hond.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-24 19:41

@
Vjesta
Toch vraag ik mij af wat men zal zeggen als die van ons dat doet?
Rottweiler x Hollandse herder.

Bij de jack russel zal het snel spelen genoemd worden.
Maar bij onze grote zal aanval zeker ook in de mond genomen worden als hij uit het niets dat doet.
Zonder balletje in het spel oid. Naar een vreemd persoon.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 19:46

@vjesta, als je de eerdere opmerkingen van de Faunabescherming over het meisje wat bij Den Treek gebeten is niet weet of vergeet, dan niet.

Maar wetende wat voor lage, onder de gordel opmerkingen Faunabescherming de wereld op slingert via X, dan wel.

Afbeelding
Afbeelding
Bron Faunabescherming op X

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 19:55

Ook nog wel een leuke in het kader van modder gooien.
(gehoord op een verjaardag, eerste deel is traceerbaar)
1) de boswachter op de Utrechtse Heuvelrug houdt van jagen in zijn vakantie.
(Uiteraard, dat mag.)
2) ...en nu de blubber: misschien stuurt hij wel aan op het maken van probleemwolven, zodat hij in eigen land kan schieten.
|( |( |( |(

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 20:45

tienus63 schreef:

Serieus? Dit is niet normaal meer! Een hond hoort niet tegen vreemde op te springen en dit kan zeker voelen als een aanval, ook als er verder niets gebeurd. Bij mensen onderling heb je er een woord voor, namelijk aanranding! Dit is een misdrijf en is ook een aanval op iemands persoon.... Naar mijn mening is hier ook helemaal niets grappigs aan! :n

Helaas hoor ik alleen wat je zegt, niet wat je bedoelt!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 20:59

Nee, het is vrij stuitend! Eén wolf is gewoon gevaarlijk. Als een beer of tijger of leeuw of whatever zoiets zou doen, zou je ook niet diezelfde vraag stellen. Waarom nu dan wel.

[o]

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 21:05

journee schreef:
tienus63 schreef:

Serieus? Dit is niet normaal meer! Een hond hoort niet tegen vreemde op te springen en dit kan zeker voelen als een aanval, ook als er verder niets gebeurd. Bij mensen onderling heb je er een woord voor, namelijk aanranding! Dit is een misdrijf en is ook een aanval op iemands persoon.... Naar mijn mening is hier ook helemaal niets grappigs aan! :n

Aanranding is opzettelijk en ongewenst seksueel aangeraakt worden hè, das nogal wat anders. En daarbij kun je menselijk gedrag niet echt vergelijken met dat van een hond, kat, pony of wolf.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 21:38

Provincie Utrecht gaat ontheffing aanvragen om de probleemwolf te mogen af schieten.

Citaat:
Naar aanleiding van het incident vanochtend met een wolf bij Austerlitz, roepen provincie en de gemeenten Leusden, Zeist, Woudenberg en de Utrechtse Heuvelrug inwoners en bezoekers op om zeer voorzichtig te zijn in het bosgebied van de Utrechtse Heuvelrug. Het dringende advies is om niet met kleine kinderen de bossen van de Utrechtse Heuvelrug in genoemde gemeenten te bezoeken.

Foto landgoed Den Treek Leusden met op de foto een bord 'natuurgebied, verboden toegang'
Natuurterrein op landgoed Den Treek
Verontrustend en atypisch gedrag
Ervan uitgaande dat het om een wolf ging, zeggen wolvendeskundigen dat er gedrag is vertoond dat atypisch en verontrustend is. De provincie houdt er ernstig rekening mee dat het om dezelfde wolf gaat die eerder betrokken was bij incidenten in Leusden met een ander meisje en een hond en heeft daarom besloten om een afschotvergunning voor te bereiden.

Spoed DNA-analyse
Eerder vandaag is al een spoedanalyse van het DNA aangevraagd en is kleding inmiddels overhandigd aan het onderzoeksinstituut. Dit onderzoek zal duidelijk maken of er sprake is van dezelfde wolf. De provincie heeft gelijktijdig met het DNA-onderzoek wolvendeskundigen verzocht zo spoedig als mogelijk dit incident nader te duiden en de provincie te adviseren. De provincie heeft voor het voornemen tot afschot steun en instemming gevraagd bij het Ministerie van LVVN en de betrokken gemeenten Zeist, Leusden, Woudenberg en Utrechtse Heuvelrug.

Handelingsperspectief
Als een wolf wordt gezien moeten de instructies gevolgd externe link worden: ren niet weg maar maak jezelf groot, maak gebaren of herrie. Loop langzaam achteruit.

Voor persinformatie:
jelmer.geerds@provincie-utrecht.nl, 06 42 47 30 33

Bron provincie Utrecht
https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... g-ivm-wolf

Afbeelding

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 21:39

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:16

Hmmm, ga ik nu op bokt lezen dat de deskundigen iets zinnigs zeggen...?

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:20

Janneke2 schreef:
Hmmm, ga ik nu op bokt lezen dat de deskundigen iets zinnigs zeggen...?

Nou het verbaast me wel dat ze nu alsnog deze omslag maken, eerst viel het volgens de deskundigen nog onder natuurlijk gedrag (wat inderdaad niet onder iets zinnigs zeggen viel).

koeien op de weg...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:29

tienus63 schreef:
Provincie Utrecht gaat ontheffing aanvragen om de probleemwolf te mogen af schieten.

Citaat:
Naar aanleiding van het incident vanochtend met een wolf bij Austerlitz, roepen provincie en de gemeenten Leusden, Zeist, Woudenberg en de Utrechtse Heuvelrug inwoners en bezoekers op om zeer voorzichtig te zijn in het bosgebied van de Utrechtse Heuvelrug. Het dringende advies is om niet met kleine kinderen de bossen van de Utrechtse Heuvelrug in genoemde gemeenten te bezoeken.

Foto landgoed Den Treek Leusden met op de foto een bord 'natuurgebied, verboden toegang'
Natuurterrein op landgoed Den Treek
Verontrustend en atypisch gedrag
Ervan uitgaande dat het om een wolf ging, zeggen wolvendeskundigen dat er gedrag is vertoond dat atypisch en verontrustend is. De provincie houdt er ernstig rekening mee dat het om dezelfde wolf gaat die eerder betrokken was bij incidenten in Leusden met een ander meisje en een hond en heeft daarom besloten om een afschotvergunning voor te bereiden.

Spoed DNA-analyse
Eerder vandaag is al een spoedanalyse van het DNA aangevraagd en is kleding inmiddels overhandigd aan het onderzoeksinstituut. Dit onderzoek zal duidelijk maken of er sprake is van dezelfde wolf. De provincie heeft gelijktijdig met het DNA-onderzoek wolvendeskundigen verzocht zo spoedig als mogelijk dit incident nader te duiden en de provincie te adviseren. De provincie heeft voor het voornemen tot afschot steun en instemming gevraagd bij het Ministerie van LVVN en de betrokken gemeenten Zeist, Leusden, Woudenberg en Utrechtse Heuvelrug.

Handelingsperspectief
Als een wolf wordt gezien moeten de instructies gevolgd externe link worden: ren niet weg maar maak jezelf groot, maak gebaren of herrie. Loop langzaam achteruit.

Voor persinformatie:
jelmer.geerds@provincie-utrecht.nl, 06 42 47 30 33

Bron provincie Utrecht
https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... g-ivm-wolf

[ [url=m/KzRx3U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tuurlijk! Want als een dier last veroorzaakt schiet je het dood!

(Waarom zouden we ook andere oplossingen bedenken?)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:36

En aan welke andere oplossing denk je dan? (Oprechte vraag)

Don't take anything for granted

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:47

Asciugamano schreef:

Verplaatsen? Waar naartoe?

Er zijn al meerdere confrontaties geweest tussen wolf en honden, een aantal honden zijn gebeten, minstens 2 honden zijn een stukje meegesleept of zijn aangevallen door de wolf 1 poedel kan het niet meer navertellen en nu zijn er niet 1 maar 2 kinderen(!!) in aanraking geweest.

Wanneer vind jij het genoeg? Volgende kind moet dood? Verminkt?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:54

Vers bloed voor in de dierentuin (ik ben persoonlijk voor afschieten).

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:56

Asciugamano schreef:

Wil jij hem hebben?
Dan wel graag op eigen terrein houden want ik zie hem hier graag vertrekken en ik geloof niet dat andere mensen in een andere omgeving erop zitten te wachten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:57

Mizora schreef:
Vers bloed voor in de dierentuin (ik ben persoonlijk voor afschieten).

Volgens mij kun je ze niet zomaar in een bestaande roedel plaatsen. Ik heb me dat laten vertellen toen er in Rhenen nog meer een wolf over was en ze hebben gewacht tot deze er niet meer was om vervolgens een nieuwe groep aan te schaffen voor in het berenbos.