Pleegkind door pleegouders het ziekenhuis in mishandelt

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37855
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Pleegkind door pleegouders het ziekenhuis in mishandelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-24 19:22

Dit nieuwsbericht maakt me ziek, verdrietig en akelig naar. %) Hoe zal dat arme meisje zich gevoeld hebben. :knuffel: Aan zoveel mensen gemeld dat het in het pleeggezin mis ging.zelfs een keer fotos gemaakt van haar verwonde benen. En zoveel mensen, school, buren, haar echte moeder. Allemaal meldingen dat het heel erg mis is. En niemand die er iets aan doet -:(-

Hoe is dit mogelijk in Nederland? Als er zoveel meldingen komen en er gewoon niks gebeurd met als gevolg dat dit arme meisje nu vecht voor haar leven in het ziekenhuis.

Hoe zal haar moeder zich gevoeld hebben, ik hoorde vandaag 2 jaar geleden een gedwongen uithuisplaatsing en dan dit als gevolg. |( je dochter in het ziekenhuis waar je dan alleen maar onder begeleiding beperkt mag komen.

En hoor je dat een geweldsdelict of financieel delict geen afwijzende kriteria zijn om een pleeggezin te kunnen worden. Bizar gewoon 8)7
Laatst bijgewerkt door karuna op 30-05-24 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 111423
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Pleegkind door pleegouders het ziekenhuis in mishandelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:28

Ik krijg dit ook bericht ook niet uit mijn hoofd
Vooral het stukje dat het meisje bij buren en winkels om eten liep te bedelen... Wat vreselijk ;( Arm kind...

Petpa

Berichten: 2007
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:29

Los van alles vind ik het feit dat haar biologische moeder haar dochter op dit moment niet onbeperkt kan bezoeken te gruwelijk voor woorden!

Mars

Berichten: 33376
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:32

Is in mijn stad, deze mensen deden ook aan allerhande sexdates bij hen thuis en lieten de kinderen dan buiten lopen. Meisje heeft zelf hulp gevraagd bij het wijkteam en zelfs vreemden bij de supermarkt om hulp gevraagd.
Gruwelijke toestand.

Burgemeester liet net weten dat de toestand van het meisje niet goed is, ze is ook nog niet bij bewustzijn geweest
Laatst bijgewerkt door Mars op 30-05-24 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva

Berichten: 15206
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:33

Ik woon hier niet ver vandaan en zo heb ik inmiddels ook verhalen gehoord van kennissen van mij, die deze situatie kennen, en ook al langer kennen. Omdat het informatie van 3e is en ik niet weet wat er allemaal waar is en niet zal ik het hier niet posten, maar hier is dus echt zo ontzettend veel mis gegaan. En inderdaad, mensen die er van wisten

Arme arme arme kleine meid
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 30-05-24 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37855
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-24 19:35

Gewoon zo afschuwelijk. Hoe kan het dan zo lang doorlopen na zoveel meldingen. Ik las dat ze het een keer op school gemeld had. Ze toen naar het pleeggezin is gestuurd, onderweg mensen om hulp heeft gevraagd en daar toen door de politie is opgepakt en bij het gezin is gebracht. Iedereen die er toe deed en die wat had kunnen doen leek wel blind te zijn voor haar hulpvraag.

Ik kan me gewoon geen voorstelling maken hoe ellendig alleen dat meisje zich gevoeld heeft |(

En wie is dan uiteindelijk verantwoordelijk voor deze narigheid? En zal deze persoon/instantie dan ook daadwerkelijk de gevolgen van hun falen merken? Ik mag toch hopen dat hier koppen gaan rollen en er fikse gevolgen zijn voor alle hulpverleners die wegkeken/negeerden/vergoeielijken

pubelia

Berichten: 10012
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Pleegkind door pleegouders het ziekenhuis in mishandelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:39

Ik loop er ook wel over na te denken! Vind het zo erg voor haar. Ik weet zelf hoe het is om als kind niet gehoord te worden.

Ze waren (weet niet welke zender) daar in de buurt en buurbewoners wisten er gewoon van. Hebben ook meldingen er van gedaan. Hoe dan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 111423
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:43

Petpa schreef:
Los van alles vind ik het feit dat haar biologische moeder haar dochter op dit moment niet onbeperkt kan bezoeken te gruwelijk voor woorden!


Enerzijds wel, anderzijds weten we ook niet de reden waarom het meisje uit huis is geplaatst.
Wie weet heeft dat er ook mee te maken.

marleen_usar

Berichten: 24781
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:43

Wij zaten ooit in het traject om pleegouders te worden, het was een lange zware weg. Aan het eind werd ons verteld dat we alleen weekend opvang mochten doen, onze kinderen hadden allebei een beperking en daarom mochten wij niet door. Ik heb bij pleegzorg toen dingen gezien die echt niet konden. Hoeveel gevallen zullen er nog komen voor dat er eindelijk eens iets aan wordt gedaan. Het meisje heeft heel vaak aangegeven wat er allemaal gebeurde, dit kind is gewoon beschadigd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 111423
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:49

Pffff, echt verschrikkelijk om te lezen.. ;( Ze heeft zo haar best gedaan om aan de bel te trekken maar werd niet gehoord.
Mijn hart huilt.. https://archive.ph/VUya3

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:56

Cayenne schreef:
Pffff, echt verschrikkelijk om te lezen.. ;( Ze heeft zo haar best gedaan om aan de bel te trekken maar werd niet gehoord.
Mijn hart huilt.. https://archive.ph/VUya3


Ik kan dit soort dingen gewoon niet af lezen. Arm arm kind, echt verschrikkelijk... ;(

purny

Berichten: 27750
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:58

Dit is gewoon weer het zoveelste voorbeeld dat het verschrikkelijk mis is gegaan bij de instanties. Wanneer worden deze eens aansprakelijk gesteld voor het leed wat hiermee is gebeurd.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37855
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-24 19:59

Ik had dat al gelezen eerder deze week. Daarom ben ik er ook zo ontzettend door van de leg. Dat arme arme meisje en waarom is er echt helemaal niemand geweest die in de afgelopen maanden iets heeft gedaan, onderzochtm nagevraagd. Iets. En heeft deze nalatigheid geleidt tot een arm kind dat vecht voor haar leven

Suzanne F.

Berichten: 50059
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:02

Tot zover de jeugdhulpverlening in Nederland. Afschuwelijk. Vooral als het dus al bekend was bij de instanties. Wat dapper dat ze zelf ook aan de bel trok. En wat erg dat het zo moest aflopen.

manubres

Berichten: 2823
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:03

Ik word ook zoooo boos van dit soort berichten. Eigenlijk vind ik dat alle instanties en personen die wisten wat daar gaande was en geweigerd hebben hulp te bieden een (gevangenis)straf verdienen.

marleen_88

Berichten: 14244
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Pleegkind door pleegouders het ziekenhuis in mishandelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:09

Wat een verschrikkelijk verhaal, het arme meisje.
Deze pleegouders verdienen een nare straf en nooit meer vrijkomen. Beesten zijn het.

Anastasia24

Berichten: 2792
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:13

purny schreef:
Dit is gewoon weer het zoveelste voorbeeld dat het verschrikkelijk mis is gegaan bij de instanties. Wanneer worden deze eens aansprakelijk gesteld voor het leed wat hiermee is gebeurd.


Dit. Het is zeker niet de eerste keer en ook niet de laatste.
Hoor het zo vaak. Weggetrokken uit huishouden want het is er 'slecht', komen de kinderen in dit soort situaties terecht. Mag hopen dat de pleegouders een fikse straf krijgen, maar dat de zogenaamde instanties het ook eens zwaar te verduren krijgen, nog maar eens met een vergrootglas op de regels gaan kijken wat er niet klopt.

Wintu

Berichten: 3554
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:15

manubres schreef:
Ik word ook zoooo boos van dit soort berichten. Eigenlijk vind ik dat alle instanties en personen die wisten wat daar gaande was en geweigerd hebben hulp te bieden een (gevangenis)straf verdienen.


Ik heb laatst een documentaire gezien of een jongetje dat is mishandeld en waar de instanties ook werden als daders werden gezien en ook voor moesten komen. Helaas vrij gesproken, het was een enorm aangrijpende docu, speelt af in Amerika en heeft raakvlakken met deze zaak, ook dat kindje probeerde aandacht te vragen voor zijn situatie en iedereen liet m zitten.

De documentaire heet The Trials of Gabriel Fernandez op Netflix.

chanicha

Berichten: 12331
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:16

Het zit ook constant in mijn hoofd want weet je hoe ver een kind moet zijn om tegen een ‘vreemde’ en op school te klagen over thuis!
Ik kan me er echt over opwinden dat niemand van school of politie ingegrepen heeft, zo erg voor haar!

Wintu

Berichten: 3554
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:17

marleen_88 schreef:
Wat een verschrikkelijk verhaal, het arme meisje.
Deze pleegouders verdienen een nare straf en nooit meer vrijkomen. Beesten zijn het.


Imo hebben dit soort mensen geen bestaansrecht.

HorseChica

Berichten: 893
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:19

chanicha schreef:
Het zit ook constant in mijn hoofd want weet je hoe ver een kind moet zijn om tegen een ‘vreemde’ en op school te klagen over thuis!
Ik kan me er echt over opwinden dat niemand van school of politie ingegrepen heeft, zo erg voor haar!


Precies dit, hoe wanhopig moet dat arme meisje geweest zijn. Mijn moederhart breekt.
Hoe kan zo’n gezin ooit pleeggezin geworden zijn.
Ik kan er echt met mijn verstand niet bij.

Morganlefay

Berichten: 8767
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:21

Jeugdzorg ligt al een tijdje onder vuur. Vooral uit huis plaatsingen zijn een dingetje.
Er zijn genoeg wetenschappelijk onderbouwde onderzoeken die een andere oplossing bieden
Maar dat is schoppen tegen heilige huisjes.
https://www.hsleiden.nl/profiel/peer-van-der-helm

HorseChica

Berichten: 893
Geregistreerd: 09-03-09

Re: Pleegkind door pleegouders het ziekenhuis in mishandelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:25

Dat sowieso, de raad van kinderbescherming, veiligthuis en jeugdzorg wil je eigenlijk niets mee te maken hoeven hebben.
Ik ken wat die instanties betreft geen enkel positief verhaal helaas.

Brainless

Berichten: 29842
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:30

Er is niet altijd een andere/goede oplossing buiten uithuisplaatsing.
Ik ben er wel voor zoveel mogelijk kinderen met goede hulp thuis te houden, maar helaas is dat niet altijd mogelijk.

Lieser
Berichten: 1693
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:36

Petpa schreef:
Los van alles vind ik het feit dat haar biologische moeder haar dochter op dit moment niet onbeperkt kan bezoeken te gruwelijk voor woorden!

Je weet toch niet waarom het meisje en haar zusje uit huis zijn geplaatst?