Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
prompter schreef:Och wat een verhaal. Op Delpher vind ik ook nog wat korte artikeltjes, inclusief een foto van Robbie...
_San87_ schreef:Citaat:En op 25 augustus 1966, zoals voorspeld, kwam Robbie bovendrijven in de Amstel.
Hij is verdronken in de gracht, wat absoluut vreselijk is, maar geen mysterieuze verdwijning?
Ibbel schreef:_San87_ schreef:
Hij is verdronken in de gracht, wat absoluut vreselijk is, maar geen mysterieuze verdwijning?
Er mist een stukje 'waar was hij' tussen dat het vriendje naar huis ging, en dat Robbie (letterlijk) boven water kwam. Dat is het mysterie.
Heeft het vriendje Robbie in het water zien vallen en dat niet durven zeggen?
Is Robbie 'gewoon' in het water gevallen toen het vriendje al naar huis was?
Is Robbie door iemand meegenomen en pas later in het water terecht gekomen?
De beschadigingen kunnen even goed door een mens als door rommel in de gracht veroorzaakt zijn.
Dat zijn de vragen die het mysterie geven.
_San87_ schreef:Er kan vanalles gebeurd zijn, meest logische, maar niet minder erg, lijkt mij het in het water vallen en verdrinken, het kan weken duren voor iemand gevonden wordt. Tot op de dag van vandaag gebeurt dat met grote regelmaat in gebieden waar veel water is.
Furst schreef:Maar als dat jongetje Robbie heeft zien vallen, waarom is die tweede medium daar dan zo van geschrokken? Ik denk dat er meer aan de hand is dan dat. Als het zo een ongeluk was, had die medium dat zeker wel verteld.
Popstra schreef:_San87_ schreef:Er kan vanalles gebeurd zijn, meest logische, maar niet minder erg, lijkt mij het in het water vallen en verdrinken, het kan weken duren voor iemand gevonden wordt. Tot op de dag van vandaag gebeurt dat met grote regelmaat in gebieden waar veel water is.
Gebeurd nog steeds in de grachten daar. Je kan er niet uit komen omdat de kade wanden hoog en steil zijn. Mensen raken onderkoeld en verdrinken.
Dat andere joch heeft hem wss er in zien vallen. Dat kind zal zich ook wel rot geschrokken zijn en naar huis gegaan.
Even als vergelijking, mijn man ging toen hij 6 was vissen met zijn zus van 9
Zijn hengeltje viel in de gracht en zijn zus ging hem pakken maar viel er in en kwam niet meer boven. Mijn man als klein joch is toen naar huis gerend om zn moeder te halen.
Het zusje is dagen later op gedrecht.
Dit was in de begin jaren 60
Moeder had 9 kinderen. Vader was werken. Zo ging dat in die tijd.
Je moet er nu niet aan denken kleine kinderen die spelen bij het water. Dat is ondenkbaar.
Mijn man praat er nooit over. Begrijpelijk.