Temu

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5181
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:23

Ik kijk net en idd het is €30 geworden. -O- stom!

DuoPenotti

Berichten: 29921
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:24

Oh dan bestel ik er nooit meer. Daar kom ik niet aan.

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:46

Ik vind het ook een sport om het artikel wat ik wil zo goedkoop mogelijk te vinden. In het begin had ik niet door dat dat mogelijk was.
Zie hier mijn winkelmandje met 3 x dezelfde jas met 3 verschillende prijzen.
Afbeelding

En als ik nu iets vind op internet wat ik wil kopen, zoek ik eerst via de afbeelding in Temu. Ik heb al eens een mooie armband gekocht bij een mooi uitziende site voor 24,95. Laatst zag ik exact dezelfde armband met dezelfde afbeelding voor 1,97 op Temu.
Hetzelfde met waterdichte fleece handschoenen voor paardrijden die veelvuldig online worden aangeboden voor 49,95. Die zelfde heb ik laatst op Temu gekocht voor 7,47.

DuoPenotti

Berichten: 29921
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:48

Ja de dropshippers vragen de prijs x 10.

Met vaak zelf precies dezelfde foto's. Wie daar intrapt..

tamary

Berichten: 29211
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 19:01

Dat bijna uitverkocht / nog 18 over is verkooptruc trouwens, niet nadenken maar snel bestellen. Zit flinke marketing machine achter.

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 19:02


Hutcherson

Berichten: 7417
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 19:06

Heb een houder voor mn dyson fohn besteld en die was echt heel goed.
Ook mn antisnijhandschoenen voor het bekappen komen daar vandaan en als ik via bol bestel betaald ik 25€ en hier 4€ zijn precies hetzelfde.

Weet je, action verkoopt ook rommel, solow ook etc.

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 19:53

DuoPenotti schreef:
Ja de dropshippers vragen de prijs x 10.

Met vaak zelf precies dezelfde foto's. Wie daar intrapt..


Nou dat dus, ik heb nu een paar keer besteld bij Temu, en dan ook bij producten eerst gekeken wat je in Duitsland kan kopen, staan dezelfde spulletjes met dezelfde foto's wel 4x zo duur als bij Temu..

Winkels kopen al jaren hun spullen in China, alleen nu kan je direct daar kopen, ik vind het wel handig.

Jaren geleden heb ik eens een kunstig paardje gekocht met lampjes, 50 euro voor betaald bij een grote winkel, staat datzelfde paardje bij Temu te koop voor 7,50... ^) , echt met dezelfde foto's... Die winkel had dat paardje ook gewoon in China gekocht, het is echt niet zo dat je slechte handel in stand houdt door bij Temu te kopen, dat doe je dan ook als je spulletjes koopt in een winkel in je eigen land..

MallyBelly

Berichten: 3545
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 20:17

Ik heb n tijdje terug een trailer camera gekocht bij temu voor 11 euro. Helemaal blij mee. Snel aangesloten, verbinding top met een appje op je telefoon.

Ook al eerder hoodies gekocht, zelfde kwaliteit als de goedkopere winkels hier. Ik vind ze top en zitten heerlijk.

Telpeva

Berichten: 14798
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 21:20

Bedenk ook dat ze in China spullen namaken, dingen als auteursrecht, copyrights enz. Daar hebben ze maling aan. Het nagemaakte product kan op een originele, lijken, maar dat zegt niets over dat het hetzelfde product is, dat se gebruikte materialen hetzelfde zijn, en of de kwaliteit hetzelfde is.

Juist bij het kopen van vaasjes, deco, posters, en andere hip uitziende spulletjes zou ik dat in het achterhoofd houden. Ik heb ze zelf niet meer (want weggegooid) maar ik heb bijvoorbeeld wel producten van Qualy in handen gehad, en dan origineel van Qualy, en daarnaast ook een Aliexpress variant van Qualy. Ander formaat, andere textuur, andere kleur, andere densiteit, andere flexibiliteit... Dat het fake is, zie je pas als je het origineel hebt en ernaast kan houden, en dan nog kan het sterk op het origineel lijken maar toch fake zijn. Zo heb ik meerdere zogenaamd dure vulpennen, alleen een kenner ziet dat ze fake zijn, maar ze zijn het toch echt. Van de foto's van producten hoef je niet uit te gaan, die worden ook gewoon gejat van de sites van de originelen, waardoor het lijkt alsof je een heel mooi officieel product koopt.

Ik ben zeker niet overtuigd dat de kwaliteit hetzelfde is als van spullen die hier en elders in europa in de winkel liggen.

tengeltje11
Berichten: 7157
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 07:30

Ik vind het altijd een beetje onzin over namaak en ….
De duren merken kopen ook nog altijd grotendeels hun kleding/spullen in China… vaak dezelfde fabrieken. Waarom zou je dan een duur merk moeten steunen die hier verdeelcentra heeft en CEO’s die zwemmen in het geld, maar geen fabriek in china?

Zelf koop ik vooral klei-materiaal op Ali/temu.
Nu toevallig gisteren sokken besteld.
Kocht altijd dure sokken met unieke printen. Blijken ze ook op hun website te staan… bij 3 verschillende Chinese site’s besteld, en ga kwaliteit en pasvorm enzo vergelijken met het dure merk en zien. Ben zelf ook enorm benieuwd.

Suzanne F.

Berichten: 49365
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 07:52

Telpeva schreef:
Bedenk ook dat ze in China spullen namaken, dingen als auteursrecht, copyrights enz. Daar hebben ze maling aan. Het nagemaakte product kan op een originele, lijken, maar dat zegt niets over dat het hetzelfde product is, dat se gebruikte materialen hetzelfde zijn, en of de kwaliteit hetzelfde is.

Juist bij het kopen van vaasjes, deco, posters, en andere hip uitziende spulletjes zou ik dat in het achterhoofd houden. Ik heb ze zelf niet meer (want weggegooid) maar ik heb bijvoorbeeld wel producten van Qualy in handen gehad, en dan origineel van Qualy, en daarnaast ook een Aliexpress variant van Qualy. Ander formaat, andere textuur, andere kleur, andere densiteit, andere flexibiliteit... Dat het fake is, zie je pas als je het origineel hebt en ernaast kan houden, en dan nog kan het sterk op het origineel lijken maar toch fake zijn. Zo heb ik meerdere zogenaamd dure vulpennen, alleen een kenner ziet dat ze fake zijn, maar ze zijn het toch echt. Van de foto's van producten hoef je niet uit te gaan, die worden ook gewoon gejat van de sites van de originelen, waardoor het lijkt alsof je een heel mooi officieel product koopt.

Ik ben zeker niet overtuigd dat de kwaliteit hetzelfde is als van spullen die hier en elders in europa in de winkel liggen.


Nou het is echt exact hetzelfde artikel hoor. Dat namaak-verhaal wordt voornamelijk in stand gehouden door de bedrijven die er hun voordeel uit halen. Die halen het namelijk ook uit China.
En natuurlijk zijn er nep Nikes of Nep Michael Kors tassen. Maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over gebruiksartikelen en ik heb er eens 2 naast elkaar gehad, eentje van 3 euro en eentje van 20 euro en ik zie echt geen verschil, niet in uiterlijk en niet in gebruik. Alleen de prijs.

Soepblik
Berichten: 1156
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 08:34

mvdende schreef:
LadyFiesta schreef:
Vanuit klimaat en afvalberg, wegwerptroep uit Azië, en arbeidsomstandigheden snap ik niet dat je hier bestelt.
’Als het kapot gaat geeft niks, het kost toch niks, gooi ik het gewoon weg’
Iets of iemand betaalt altijd de prijs voor goedkope troep.
Word ik super sad van |(


Graag NIET wéér dezelfde discussie als welke kennelijk in het andere topic gevoerd zijn!

Dáár open ik dit topic namelijk niet voor!

Ik wéét van kinderarbeid, lage lonen, milieu enz.

Ik kies vervolgens om misschien wél gebruik te maken van Temu, omdat ik nu eenmaal géén geldboom in mijn achtertuin heb staan.... en de prijzen toch echt een heel stuk lager liggen voor een produkt dat ik überhaupt waarschijnlijk maar één keer ga gebruiken. Ookal zou ik deze op bijvoorbeeld Bol.com bestellen.



Er zijn heel veel andere fantastische opties wanneer je geen geldboom in de achtertuin hebt staan! :) op vinted vind je bijvoorbeeld van alles voor een paar euro en kan je filteren op nieuw met prijskaartje.



Buiten de ethische discussie om; bedrijven als Temu gebruiken ook gevaarlijke stoffen in hun producten die verboden zijn en zelfs giftig voor je kunnen zijn.

tengeltje11
Berichten: 7157
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 08:57

Die chemische stoffen. Bv een telefoonhoesje. Ik geloof er bv de ballen van dat eentje die je koopt in bv een Apple Store meer of minder giftig is dan eentje van enkele euro’s van Ali.

Zelfs het gros van de kleren zal amper tot geen verschil maken, want veel dure merken worden in dezelfde fabrieken gemaakt en komen uit dezelfde machines.

prompter

Berichten: 11230
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:00

China mag in al zijn elektronica producten nog asbest gebruiken als isolatiemateriaal (broodroosters, fohns, elektrische dekens, alles met een stekker waar warmte bij komt kijken). Daar zou ik echt mee oppassen! Ook bepaalde weekmakers in kunststoffen (kinder- en hondenspeelgoed) die hier verboden zijn mogen daar nog. Niet aan te raden om dat soort spul te bestellen.

Telpeva

Berichten: 14798
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:15

Suzanne F. schreef:
Telpeva schreef:
Bedenk ook dat ze in China spullen namaken, dingen als auteursrecht, copyrights enz. Daar hebben ze maling aan. Het nagemaakte product kan op een originele, lijken, maar dat zegt niets over dat het hetzelfde product is, dat se gebruikte materialen hetzelfde zijn, en of de kwaliteit hetzelfde is.

Juist bij het kopen van vaasjes, deco, posters, en andere hip uitziende spulletjes zou ik dat in het achterhoofd houden. Ik heb ze zelf niet meer (want weggegooid) maar ik heb bijvoorbeeld wel producten van Qualy in handen gehad, en dan origineel van Qualy, en daarnaast ook een Aliexpress variant van Qualy. Ander formaat, andere textuur, andere kleur, andere densiteit, andere flexibiliteit... Dat het fake is, zie je pas als je het origineel hebt en ernaast kan houden, en dan nog kan het sterk op het origineel lijken maar toch fake zijn. Zo heb ik meerdere zogenaamd dure vulpennen, alleen een kenner ziet dat ze fake zijn, maar ze zijn het toch echt. Van de foto's van producten hoef je niet uit te gaan, die worden ook gewoon gejat van de sites van de originelen, waardoor het lijkt alsof je een heel mooi officieel product koopt.

Ik ben zeker niet overtuigd dat de kwaliteit hetzelfde is als van spullen die hier en elders in europa in de winkel liggen.


Nou het is echt exact hetzelfde artikel hoor. Dat namaak-verhaal wordt voornamelijk in stand gehouden door de bedrijven die er hun voordeel uit halen. Die halen het namelijk ook uit China.
En natuurlijk zijn er nep Nikes of Nep Michael Kors tassen. Maar daar heb ik het niet over. Ik heb het over gebruiksartikelen en ik heb er eens 2 naast elkaar gehad, eentje van 3 euro en eentje van 20 euro en ik zie echt geen verschil, niet in uiterlijk en niet in gebruik. Alleen de prijs.

Ik zeg dat ik met eigen ogen de verschillen heb gezien en in huis heb gehad, het is niet alsof ik een verhaal van een ander of van een bedrijf napraat? Dat je zelf andere ervaringen hebt dat geloof ik ook, het kan denk ik prima naast elkaar bestaan. Je kan een prima product ontvangen, je kunt ook pech hebben.

Bora2013
Berichten: 207
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:54

LadyFiesta schreef:
Vanuit klimaat en afvalberg, wegwerptroep uit Azië, en arbeidsomstandigheden snap ik niet dat je hier bestelt.
’Als het kapot gaat geeft niks, het kost toch niks, gooi ik het gewoon weg’
Iets of iemand betaalt altijd de prijs voor goedkope troep.
Word ik super sad van |(


Inderdaad, duurzaam producten aanschaffen betekent dat je goede kwaliteit koopt dat lang mee gaat en dat je ook daadwerkelijk nodig hebt. Zo jammer dat veel mensen dit zich niet lijken te realiseren dan wel zich er geen zorgen over lijken te maken.

verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 17:33

tengeltje11 schreef:
Die chemische stoffen. Bv een telefoonhoesje. Ik geloof er bv de ballen van dat eentje die je koopt in bv een Apple Store meer of minder giftig is dan eentje van enkele euro’s van Ali.

Zelfs het gros van de kleren zal amper tot geen verschil maken, want veel dure merken worden in dezelfde fabrieken gemaakt en komen uit dezelfde machines.


Die van de Apple is erop gekeurd, die van de Ali niet. Daarbij houden Chinezen ervan giftige stoffen te gebruiken in spullen en eten. Het is niet voor niks dat Chinezen hun eigen spullen niet willen en alle babymelk hier opkopen.

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 15:34


Ponytante

Berichten: 228
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 15:50

De vraag is eerder, moet je dat soort van spullen & prullaria kopen (dat al snel bij het afval belandt).

In deze is het zeker hetzelfde product en die op Amazon koopt het bij Temu in met een mooi winst. Heet dropshipping.

Qimm

Berichten: 15188
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 15:50


Ponytante

Berichten: 228
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 15:53

Nee, zou nog kunnen dat Temu een goedkope kopie is. Maar dan moet die in US wel echt handgemaakte keramiek zijn of zo := .

Telpeva

Berichten: 14798
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:02

Handgemaakte en handgeschilderde keramiek is het sowieso niet, daar hangen andere prijskaartjes aan. Dit is een plat plastic plaatje wat je volgens mij zelf ook zou kunnen printen en lamineren. Voor 27 euro wil ik hem ook wel voor iemand maken :')

Dorine92
Berichten: 5346
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:03

mvdende schreef:
Tja, Temu. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Aliexpress heb ik regelmatig wat besteld, en als je ervan uit gaat dat het magere kwaliteit is dan valt het meestal wel mee. Één keer elektronica besteld, werkte niet, dus dat soort dingen bestel ik daar dus nooit meer. Maar bijvoorbeeld mijn titanium kookpot, titanium bestek en titanium lange lepel ben ik erg blij.

Nu is er dus Temu, en ze adverteren met de 1e producten gratis. Te mooi om waar te zijn? Heeft iemand op Bokt hier toevallig al ervaring mee?

Ik weet dat het een niet z'n netjes bedrijf is als het gaat om privacy en als ik al de app instaleer (om een gratis product te ontvangen) dan verwijder ik mijn account én de app zodra ik het product ontvangen heb.

Maar twijfel is groot: aan de ene kant is het heel verleidelijk om een handbagage tas gratis (of voor een hele lage prijs) te kunnen krijgen, maar hoe is de kwaliteit en valt de tas niet tijdens het 1e gebruik direct uit elkaar? Aan de andere kant, mocht het echt gratis zijn, "verlies" je er niets aan..

Wie van de Bokkers heeft al eens iets op Temu besteld en wat zijn jullie ervaringen met kwaliteit, verzending en de "gratis" lokkertjes?

Ik heb heel toevallig een handbagage tas gekocht daar en ik ben er heel blij mee. Ben er nu een maand mee in Egypte en hij is nog helemaal heel

Qerty
Berichten: 2015
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:13