Temu

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithGigi

Berichten: 4226
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 13:47

Tja het enige wat ik denk, de prijzen zijn niet zo laag omdat ze jou zo goedkoop mogelijk een product gunnen en er zelf niks aan willen verdienen. Wie benadeeld wordt en op welke manier laat ik in het midden.

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 13:48

Ik heb er inmiddels een keer of 8 besteld geloof ik en zeer tevreden over de service.
Hou er wel rekening mee dat het ±1,5-2 weken duurt vanaf verzending voor het binnen komt en dat je geen code krijgt als je het direct naar een DHL-afhaalpunt laat sturen.
Als je pakket dan in een pakketbox komt moet je met DHL bellen om alsnog een code te krijgen.
Ik heb 1x iets ontvangen wat deels beschadigd was, daarvan heb ik het volledige aankoopbedrag teruggestort gekregen en de laatste bestelling was volgens hun te laat bezorgd en daarvoor heb ik €5,- tegoed gekregen ter compensatie.

De hondentuigen daar vandaan zijn mooie kwaliteit en spotgoedkoop, ik heb voor samen €11,60 2 mooi passende tuigen voor mijn Shih Tzu gescoord, dezelfde zouden hier in Nederland gewoon >3x dat bedrag per stuk gekost hebben gok ik.
Mijn allerbeste aanwinst is nog wel mijn grote theeglas à 1 liter met deksel en rietje voor €8,nogwat. <3
Mijn voodoopop-wierookbrander is ook een favoriet hier en de telefoonhouder waardoor ik lekker lui kan kijken en bijstellen wanneer ik in bed filmpjes kijk is fijn in gebruik.

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 14:03

Telefoonhoesjes en altijd tevreden over. Prima kwaliteit. Pas ook versiering gekocht voor een verjaardag. Was echt heel goed spul. Grote ballonnen, mooie versieringen. Meer koop ik echt niet. Zeker geen kleding.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41741
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 14:09

verootjoo schreef:
_San87_ schreef:

Dat is het hele verdienmodel, toch? Goedkoop aanprijzen, spelletjes inbouwen die korting opleveren, kans op kortingen als je vrienden en familie in contact brengt met, het is een groot marketingspel. Tel daarbij op dat de prijzen in China sowieso lager liggen in vergelijking met hier. Iets wat daar een normale prijs is, is hier goedkoop werd in het programma aangegeven.

Ik vind het heel lastig te bepalen waar die grens dan ligt. Die vaas bij het tuincentrum hier, die 60 euro kost, wordt waarschijnlijk in diezelfde fabriek geproduceerd. Wanneer is een product wel eerlijk, en wanneer niet? Die hogere prijs komt door de tussenpersonen die er ook aan moeten verdienen.

De transparantie mist inderdaad, en ik vind het lastig er een conclusie over te trekken. Ik heb namelijk geen idee wat een logische productieprijs is in fabrieken waar iedere week aan de lopende band machinaal honderden miljoenen schilmesjes, potten, schaaltjes en andere decoratie gemaakt wordt. Is dat 0,01 cent, 0,5 cent, 10 cent, 5 euro? Ik weet het oprecht niet :=.


In de kleding is het een feit dat het erg slecht gesteld is met de arbeidsomstandigheden van sommige merken. Kleding koop ik zeer bewust in.
Andere producten weet ik niet alles van maar ik vermoed dat het daar er net zo slecht aan toe gaat helaas. Dat is de reden dat ik er niks koop.

Het is overigens niet waar dat de spullen die hier in de winkel liggen hetzelfde zijn als die van TEMU.
Hier hebben de spullen iig een keurmerk.
De kleding bv van TEMU/ALI etc zou ik echt niet op mijn huid (of die van mijn kinderen) durven dragen. Barst van de onveilige chemicaliën. Ik koop daarom dus enkel kleding die ecologisch verantwoord is.

Elektronica zou ik ook niet doen, zit geen keurmerk op en is niet getest op veiligheid, en het interesseert TEMU ook niet of je huis in brand vliegt bij gebruik.

Bij spullen waar dit niet voor geldt die je noemt, vazen etc heb ik me nooit verdiept wat het verschil is. Maar vazen haal ik dan ook altijd bij de kringloop. Daar staat het vol met mooie vazen voor weinig.

Over kleding is inderdaad gelukkig wel meer bekend. Dus het is wat makkelijker om daar voor jezelf verantwoorde keuzes in te maken. Hoe dat met vazen, schalen, borden e.d. werkt, dat vraag ik me dus af. Volgens mij wordt dat voornamelijk machinaal gemaakt.

Wat elektronica betreft koop ik alleen A-merken. EAN's kun je gewoon kopen, dat zegt niks, keurmerken en CE-markeringen zijn wel betrouwbaar, dus die moet een apparaat hebben om iig voor gebruik op de Europese markt veilig te zijn.

Ik bedoel maar aan te geven dat het lastig is te zien/ontdekken wat wel ok is en wat niet. Vind ik dan.

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 14:43

Nou, eerste bestelling geplaatst.

To zo ver "gratis" ja, gratis, maar je moest wél 7! Andere artikelen kopen, voordat je de 1e gratis krijgt.

Dus dan maar 7 artikelen erbij besteld... onder andere, schuursponzen, microvezel doek voor de auto, strandlaken knijpers, siliconen afdek voor bakjes en wegwerp hoesjes voor bakjes.

Al met al €13 kwijt voor één gratis artikel. Nou was die tas minimaal €19, en dan had ik alleen die tas.

Gekozen voor Klarna (doe ik nooit, maar mocht er iets niet goed gaan, betaal ik liever achteraf)

Zie wel of en wat er binnen gaat komen tussen 7 en 13 april.

Suzanne F.

Berichten: 49356
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 14:52

Ik bestel echt alleen wat ik nodig heb en ga niet voor de gratis artikelen.

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 15:03

Suzanne F. schreef:
Ik bestel echt alleen wat ik nodig heb en ga niet voor de gratis artikelen.


Op deze manier was ik goedkoper uit: alleen tas was minimaal €19. Nu gratis tas + 7 andere artikelen voor €13.

T zijn geen grappige spelletjes, want zo "gratis" is het dus niet. Maar door het slim te spelen, ben ik nu wel goedkoper uit.

paars

Berichten: 5605
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 15:11

Pas wat bij Temu besteld, vond de kwaliteit best goed, netjes verpakt ook en eerder geleverd dan ze hadden voorspeld.

purny

Berichten: 27550
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 16:04

mvdende schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik bestel echt alleen wat ik nodig heb en ga niet voor de gratis artikelen.


Op deze manier was ik goedkoper uit: alleen tas was minimaal €19. Nu gratis tas + 7 andere artikelen voor €13.

T zijn geen grappige spelletjes, want zo "gratis" is het dus niet. Maar door het slim te spelen, ben ik nu wel goedkoper uit.

Niks is gratis in het leven. Er zit altijd wel wat achter

Eapy

Berichten: 1741
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Temu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 16:06


Echwel

Berichten: 12479
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 16:11

Als het niet goed is of what ever
Zul je klarna altijd moeten betalen
Die schieten het nl voor en verwachten toch jouw betalingen
Dus niet echt achteraf betalen....

paars

Berichten: 5605
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 16:15

Kleding of huidproducten zou ik er niet kopen! Ik zocht iets om bakplaten rechtop weg te zetten in een hoge kast. Tja en dan koop je nog wat andere spulletjes 8-) het lijkt wat dat betreft de Action wel…Meestal koop ik bij Amazon of bol.

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-24 16:27

Eapy schreef:
Ben je niet bang voor gevaarlijke stoffen die in spullen van Ali-Express/Shein/Temu zijn aangetroffen…? https://www.cbc.ca/amp/1.6193385


Ik heb er geen kleding gekocht.

Schuursponzen, handdoeken knijpers, dierenhaar verwijderborstel, siliconen deksels voor potjes (komt niet in aanraking met voedsel) wegwerp deksels voor potjes (komt niet in aanraking met voedsel) microvezel doeken voor de auto in de was te zetten en dan de rugzak.

Dus in deze nee, bang voor (teveel) giftige stoffen ben ik niet.

Niet angstiger dan voor dezelfde artikelen als ik die op Ali zou bestellen.

cissy

Berichten: 19844
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 17:04


Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 17:19

mvdende schreef:
LadyFiesta schreef:
Vanuit klimaat en afvalberg, wegwerptroep uit Azië, en arbeidsomstandigheden snap ik niet dat je hier bestelt.
’Als het kapot gaat geeft niks, het kost toch niks, gooi ik het gewoon weg’
Iets of iemand betaalt altijd de prijs voor goedkope troep.
Word ik super sad van |(


Graag NIET wéér dezelfde discussie als welke kennelijk in het andere topic gevoerd zijn!

Dáár open ik dit topic namelijk niet voor!

Ik wéét van kinderarbeid, lage lonen, milieu enz.

Ik kies vervolgens om misschien wél gebruik te maken van Temu, omdat ik nu eenmaal géén geldboom in mijn achtertuin heb staan.... en de prijzen toch echt een heel stuk lager liggen voor een produkt dat ik überhaupt waarschijnlijk maar één keer ga gebruiken. Ookal zou ik deze op bijvoorbeeld Bol.com bestellen.


Dan koop je toch tweedehands of niks.
Weinig geld betekent niet weinig bewustzijn toch?

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 17:29

Ik heb er een telefoonhoesje, led halsband en digitale bagageweger gekocht.
Allemaal goed.
En mij ga je niet wijsmaken dat de precies hetzelfde uitziende led halsband bij de Welkoop van 19 euro in een beter land gemaakt is als van de temu van 5 euro.
Net als dat hoesje en bagageweger.

Rommel kopen omdat het toevallig goedkoop is doe ik niet. Moet wel iets zijn wat ik echt nodig heb.

moonsparkle
Berichten: 21773
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 17:31

Ben benieuwd naar fotos van de plaatjes van de website en van de producten die jullie hebben ontvangen om te zien of je een beetje is wat je verwacht :P

Mando

Berichten: 15720
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 17:35

Ik bestel altijd mijn pennen, de papieren vormen van de airfryer, ook al een keer leuk tasje besteld, mini printer.

Biebz

Berichten: 5530
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 17:35

moonsparkle schreef:
Ben benieuwd naar fotos van de plaatjes van de website en van de producten die jullie hebben ontvangen om te zien of je een beetje is wat je verwacht :P


Ik zal zo wat vergelijking foto's maken voor je!

Ik ben tot nu toe erg tevreden over alles.

Qimm

Berichten: 15187
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 17:38

Op youtube zijn er een hoop mensen die er vanalles op Temu bestellen en dat dan gaan reviewen.

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 17:39

Hier was ik gekocht had gelijk aan de foto. Maar goed ook niet echt spannende dingen natuurlijk.
Waarvan ik denk dat de Nederlandse winkel het ook in China koopt

prugelpiet

Berichten: 12586
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 17:42

mvdende schreef:
Nou, eerste bestelling geplaatst.

To zo ver "gratis" ja, gratis, maar je moest wél 7! Andere artikelen kopen, voordat je de 1e gratis krijgt.

Dus dan maar 7 artikelen erbij besteld... onder andere, schuursponzen, microvezel doek voor de auto, strandlaken knijpers, siliconen afdek voor bakjes en wegwerp hoesjes voor bakjes.

Al met al €13 kwijt voor één gratis artikel. Nou was die tas minimaal €19, en dan had ik alleen die tas.

Gekozen voor Klarna (doe ik nooit, maar mocht er iets niet goed gaan, betaal ik liever achteraf)

Zie wel of en wat er binnen gaat komen tussen 7 en 13 april.


Ik wou laatst ook wat spulletjes bestellen die ik hier alleen via dropshippers kon vinden, maar ik mocht niet bestellen voor minder dan €30? -O-

Biebz

Berichten: 5530
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 17:45

Even een voorbeeldje van mijn laatste spulletjes

Stickers
Waren er echt veel en hele mooie!
Afbeelding

Een hoesje voor de switch.
Erg tevreden over. Past goed en is lekker zacht.
Afbeelding

En een standaard en pageturner voor mijn Kindle.
Werkt echt super! Geen zere handen meer van het vasthouden.

Afbeelding

Ceetje_bokt
Berichten: 5181
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:06

prugelpiet schreef:
Ik wou laatst ook wat spulletjes bestellen die ik hier alleen via dropshippers kon vinden, maar ik mocht niet bestellen voor minder dan €30? -O-

Minimum order is €10 om voor gratis verzending in aanmerking te komen.

Lavitabella

Berichten: 1739
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:11

Ceetje_bokt schreef:
prugelpiet schreef:
Ik wou laatst ook wat spulletjes bestellen die ik hier alleen via dropshippers kon vinden, maar ik mocht niet bestellen voor minder dan €30? -O-

Minimum order is €10 om voor gratis verzending in aanmerking te komen.


Ik moet minimaal €25 hebben. Eerst was dat ook €10.. -O-