4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 21:41

Gisterochtend rond uur of 10 zijn in Wekerom gld 4 Shetlanders aangevallen.
Helaas heeft 1 drachtige merrie dit niet overleefd en twee van haar kuddegenoten hadden verwondingen in de keel en de derde had een grote wond in het achterbeen/bil.
De overige 9 Shetlanders in de kudde zijn ongedeerd gebleven.
Citaat:
23-03-2024
PONY'S aangevallen, 1 DRACHTIGE pony dood + 3 gewond (nek + been), Lage Valkseweg, WEKEROM, Gelderland, Nederland

Rapport op de kaart:
https://ep-map.com/report/28007

Locatie van de aanval (NIET exact!)
https://ep-map.com/map?lat=52.124945&ln ... port=28007

Pas op uw dieren!

https://ep-map.com

U heeft een wolf gezien of een vermoedelijke wolfaanval gehad?
U heeft foto's, videomateriaal of andere informatie? OF
U hebt een fout opgemerkt, een misplaatst rapport gevonden (en kunt de juiste locatie aangeven middels een coördinaat) of aanvullende gegevens voor in een rapport?
✅️ Mail epmregistratie@gmail.com OF Pb ons via Messenger


Bron naar het originele bericht
EPM/European Predation Map

Let op, zeer schokkende foto’s in onderstaande link.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7171751769

Bericht waarin de verwondingen van de drie andere ponies genoemd worden.

Bron geen wolf
Let op dezelfde zeer schokkende foto’s in onderstaande link

https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=K35XfP

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 22:59

Het loopt gewoon helemaal uit de hand met die rot wolven.

sterregoud
Berichten: 1845
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 23:27

Ik durf de foto’s niet te kijken. Een drachtige Shetlander gedood door een wolf.. :(

En in de reguliere media komt dit niet. De gemiddelde burger heeft geen idee wat er zich afspeelt en hoe groot de tragedie inmiddels is.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 23:36

Met opzet de foto zelfs niet in spoiler gezet. Tekst is letterlijk gekopieerd van de EPM pagina die het meldt.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 23:38

sterregoud schreef:
Ik durf de foto’s niet te kijken. Een drachtige Shetlander gedood door een wolf.. :(

En in de reguliere media komt dit niet. De gemiddelde burger heeft geen idee wat er zich afspeelt en hoe groot de tragedie inmiddels is.


Dat is het ergste..daarom onderschatten mensen het gevaar en zijn de dieren de dupe. |(

Oja, laat het waarschijnlijk maar weg.. (in de titel) het was 100% een wolf.

Wintu

Berichten: 2973
Geregistreerd: 30-01-23

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 01:38

Ik kan er ook niet meer naar kijken. Ik word er zo boos om, hoe men hier zo gemakkelijk over heen kijkt. Hoe het gewoon niet serieus genomen wordt. Verdrietig en razend word ik er van. Heel erg, maar ik hoop dat een mens te grazen wordt genomen, gaan dan de ogen open? Moet er werkelijk zoiets gebeuren, eer er eindelijk iets wordt gedaan?
Het heeft zo een impact als de wolven rond je dorp sluipen, dood maken wat ze kunnen. En nee, ik neem het de wolf niet eens kwalijk, doet ook maar wat ie doet, dieren bezitten de eigenschap niet om bewust wreed te zijn. Het is bewust wreed van de overheden, al dit leed.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 04:27

Wintu schreef:
Ik kan er ook niet meer naar kijken. Ik word er zo boos om, hoe men hier zo gemakkelijk over heen kijkt. Hoe het gewoon niet serieus genomen wordt. Verdrietig en razend word ik er van. Heel erg, maar ik hoop dat een mens te grazen wordt genomen, gaan dan de ogen open? Moet er werkelijk zoiets gebeuren, eer er eindelijk iets wordt gedaan?
Het heeft zo een impact als de wolven rond je dorp sluipen, dood maken wat ze kunnen. En nee, ik neem het de wolf niet eens kwalijk, doet ook maar wat ie doet, dieren bezitten de eigenschap niet om bewust wreed te zijn. Het is bewust wreed van de overheden, al dit leed.


Geloof maar dat het leugenscript al klaar ligt voor als er een mens gedood wordt. Er wordt alles uit de kast getrokken om het uiteindelijke onvermijdelijke beheer zo lang mogelijk uit te stellen.

Kijk maar naar Italie waar dierenrechtenactivisten zich nog inzetten voor beren die al veel eerder afgeschoten hadden moeten worden.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 08:44

Wat erg. Ik denk ook dat het wachten is tot er een kind wordt gepakt. Maar dat is helaas nodig om er iets te gaan doen. Eerder wordt er niks aan gedaan.
Er is geen lol meer aan schapen of ponies houden zo toch?

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 08:58

Overdag zie je wolven niet.
Ze vallen geen pony's aan.
Ze pakken geen dieren in een kudde.

Toch?

Ja al tig tijd achterhaald.
Toch blijft die onzin rond zingen.

De waarheid laten ze niet zien op de landelijke media.

En heb je dan geen Facebook of bokt oid en je gaat af op wat de "experts" verkondigen in de landelijke media word je flink verrast.


En het enge. In de nacht op stal werkt dus ook niet...

24/7 hermetisch dichte stal wel.
En ik maar denken dat een PvdD enz daar tegen is... Waarom grijpen die nu niet in?

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 10:12

Ik snap het ook niet…

Het klopt ook van geen kanten uiteindelijk.
Dieren die geen buitenlucht zien, wordt al 10-tellen jaren (terecht) tegen geprotesteerd, maar dezelfde activisten zijn dan vaak pro wolf en lijken niet te beseffen dat die wolven er net voor zorgen dat dieren weer opgehokt moeten worden als ze geen vreselijk leed tegemoet willen door die wolf.

Hoe blind kan je zijn?…

BelgenGek

Berichten: 2243
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 10:42

tengeltje11 schreef:
Ik snap het ook niet…

Het klopt ook van geen kanten uiteindelijk.
Dieren die geen buitenlucht zien, wordt al 10-tellen jaren (terecht) tegen geprotesteerd, maar dezelfde activisten zijn dan vaak pro wolf en lijken niet te beseffen dat die wolven er net voor zorgen dat dieren weer opgehokt moeten worden als ze geen vreselijk leed tegemoet willen door die wolf.

Hoe blind kan je zijn?…


Dit..
Ze willen scharrelvarkens, weidemelk, graskaas, vrije uitloop eieren etc etc
Binnenkort loopt er niks meer buiten!
En wij mensen en onze kinderen?? Kunnen wij nog onbezorgd rondwandelen in de bossen etc?

En met een beetje pech komen er nog jakhalzen en bizons bij want oa de postcodeloterij steunt de 'rewilding' projecten volop!

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 13:16

tengeltje11 schreef:
Ik snap het ook niet…

Het klopt ook van geen kanten uiteindelijk.
Dieren die geen buitenlucht zien, wordt al 10-tellen jaren (terecht) tegen geprotesteerd, maar dezelfde activisten zijn dan vaak pro wolf en lijken niet te beseffen dat die wolven er net voor zorgen dat dieren weer opgehokt moeten worden als ze geen vreselijk leed tegemoet willen door die wolf.

Hoe blind kan je zijn?…


Echt he? Kun je dit niet op een poster plakken en in het land verspreiden?

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 14:39

Deze mensen hebben totaal geen idee waar ze het over hebben. Dat is het probleem.

Zoolgangster

Berichten: 9600
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 14:40

tienus63 schreef:
Gisterochtend rond uur of 10 zijn in Wekerom gld 4 Shetlanders aangevallen.
Helaas heeft 1 drachtige merrie dit niet overleefd en twee van haar kuddegenoten hadden verwondingen in de keel en de derde had een grote wond in het achterbeen/bil.
De overige 9 Shetlanders in de kudde zijn ongedeerd gebleven.
Citaat:
23-03-2024
PONY'S aangevallen, 1 DRACHTIGE pony dood + 3 gewond (nek + been), Lage Valkseweg, WEKEROM, Gelderland, Nederland

Rapport op de kaart:
https://ep-map.com/report/28007

Locatie van de aanval (NIET exact!)
https://ep-map.com/map?lat=52.124945&ln ... port=28007

Pas op uw dieren!

https://ep-map.com

U heeft een wolf gezien of een vermoedelijke wolfaanval gehad?
U heeft foto's, videomateriaal of andere informatie? OF
U hebt een fout opgemerkt, een misplaatst rapport gevonden (en kunt de juiste locatie aangeven middels een coördinaat) of aanvullende gegevens voor in een rapport?
✅️ Mail epmregistratie@gmail.com OF Pb ons via Messenger


Bron naar het originele bericht
EPM/European Predation Map

Let op, zeer schokkende foto’s in onderstaande link.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7171751769

Bericht waarin de verwondingen van de drie andere ponies genoemd worden.

Bron geen wolf
Let op dezelfde zeer schokkende foto’s in onderstaande link

https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=K35XfP


Let op: heb een deel van mijn tekst in spoiler gezet, voor wie er niet tegen kan.
Die ene pony ziet eruit alsof ze nog geruime tijd na de aanval geleefd heeft,
Spoiler:
alsof ze naar haar veulen keek, (dat in de baarmoeder op de grond lag.)
Wat een horror om zo te creperen! :n

Voor de "ja maar koeien en varkentjes worden ook geslacht" mensen: Dit is absoluut niet te vergelijken met de snelle dood in een slachthuis van slachtdieren. PUNT.

Zoolgangster

Berichten: 9600
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 14:42

BelgenGek schreef:
tengeltje11 schreef:
Ik snap het ook niet…

Het klopt ook van geen kanten uiteindelijk.
Dieren die geen buitenlucht zien, wordt al 10-tellen jaren (terecht) tegen geprotesteerd, maar dezelfde activisten zijn dan vaak pro wolf en lijken niet te beseffen dat die wolven er net voor zorgen dat dieren weer opgehokt moeten worden als ze geen vreselijk leed tegemoet willen door die wolf.

Hoe blind kan je zijn?…


Dit..
Ze willen scharrelvarkens, weidemelk, graskaas, vrije uitloop eieren etc etc
Binnenkort loopt er niks meer buiten!
En wij mensen en onze kinderen?? Kunnen wij nog onbezorgd rondwandelen in de bossen etc?

En met een beetje pech komen er nog jakhalzen en bizons bij want oa de postcodeloterij steunt de 'rewilding' projecten volop!


Wat dacht je van beren? -O-

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 14:59

Beren inderdaad ook. Wolf kan ik nog wel uit de schuur houden door deur op slot, maar sterke berenklauw kan die open trekken om bij mijn nijnen te kunnen.
Italie anti afschot figuren zijn ook zo hypocriet als wat, want preventie vooraf door beerbestendige afvalbakken bv is al niet gebeurt. En als die voedselbron vervolgens en zorgt voor meer beren wegens meer voedsel en dichterbij de mens komen, waardoor er geschoten moet worden (natuur, dus rewilding mislukt, want die aantallen kan de natuur niet voeden ... ), staan ze in de rechtbank te stuiteren.

Is er ergens een goede jurist die deze groepen voor de rechter kan slepen wegens dierenmishandeling van wolf/beer/etc.?

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 11:08

Verschrikkelijk. Ik kan niet begrijpen dat mensen hier nog “voor” zijn en het allemaal prachtig vinden. Wat een leed! Eigenlijk moet je je dier nu 24/7 ophokken voor de veiligheid, en daar waren we nou nét (eindelijk) vanaf aan het stappen. Hoe krom.

Ik ben zó blij dat ze hier (nog?) niet zijn.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 14:30

Ja hopelijk komen ze daar ook niet..hier waren ze eerst ook niet.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 22:11

Horses.nl besteedt er wel aandacht aan:

Eerder deze maand werden in Gelderland vier dode pony's aangetroffen, drie in Harskamp en een in Otterlo. Afgelopen weekend zijn in Gelderland opnieuw meerdere pony's aangevallen: in Wekerom overleed een pony en raakten er drie gewond. Gezien de verwondingen lijkt ook dit het werk van een wolf.

Bron
https://www.facebook.com/share/p/LTKG26 ... tid=K35XfP

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:03

Maar ook dat is paarden-eigenaar-gerelateerd….
Ze zouden de doorsnee mens deze beelden en waarheden moeten tonen.
Dus in het nieuws op tv, in kranten,…
Daar deze beelden tonen, dat deze pony’s op klaarlichte dag aangevallen zijn, beelden van aangevallen dieren binnen een wolfwerende omheining,….

Want mensen met paarden hebben er meestal een heel realistisch beeld over, want de realiteit is hard als je er woont…

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:08

sterregoud schreef:
En in de reguliere media komt dit niet. De gemiddelde burger heeft geen idee wat er zich afspeelt en hoe groot de tragedie inmiddels is.

.... ik weet niet welke krant jij leest, maar ik krijg het ook op papier onder ogen.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:18

tengeltje11 schreef:
Maar ook dat is paarden-eigenaar-gerelateerd….
Ze zouden de doorsnee mens deze beelden en waarheden moeten tonen.
Dus in het nieuws op tv, in kranten,…
Daar deze beelden tonen, dat deze pony’s op klaarlichte dag aangevallen zijn, beelden van aangevallen dieren binnen een wolfwerende omheining,….

Want mensen met paarden hebben er meestal een heel realistisch beeld over, want de realiteit is hard als je er woont…


Het is misschien een goed begin als mensen beginnen met delen, zoveel mogelijk op zoveel mogelijk kanalen.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:49

Janneke2 schreef:
sterregoud schreef:
En in de reguliere media komt dit niet. De gemiddelde burger heeft geen idee wat er zich afspeelt en hoe groot de tragedie inmiddels is.

.... ik weet niet welke krant jij leest, maar ik krijg het ook op papier onder ogen.


En hoe groot is dat artikel dan?
Weggemoffeld op een pagina met reclame of een halve pagina zonder input van zogenaamde biologen of "deskundigen"?

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:53

Janneke2 schreef:
sterregoud schreef:
En in de reguliere media komt dit niet. De gemiddelde burger heeft geen idee wat er zich afspeelt en hoe groot de tragedie inmiddels is.

.... ik weet niet welke krant jij leest, maar ik krijg het ook op papier onder ogen.

Onali schreef:
En hoe groot is dat artikel dan?
Weggemoffeld op een pagina met reclame of een halve pagina zonder input van zogenaamde biologen of "deskundigen"?

... wat lief, die aanhalingstekens.
(Geeft ook een bepaald gevoel, mbt serieus nemen is dit uiteraard een belangrijke kwestie.)

Doorgaans staat het niet op de voorpagina, maar dat is net niet hetzelfde als wegmoffelen.
Een artikel op de pagina's tien plus elf vind ik heel behoorlijk - en dat gebeurt.
Bijvoorbeeld een deskundige zoals de schaapherder van Ruinen.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: 4 Shetlanders zeer waarschijnlijk slachtoffer wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 23:58

Zou je de artikelen al dan niet in eigen bewoordingen en of foto’s willen plaatsen? Met bron vermelding natuurlijk.