Handgranaat aan deur, sommige reacties "ik vind het normaal"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Handgranaat aan deur, sommige reacties "ik vind het normaal"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 13:56

https://www.gld.nl/nieuws/8066488/handg ... it-normaal

Dit bericht wat ik vanmorgen las maakte dat ik me :? :oo %) zo voelde. Hoe de reactie "ik vind dat normaal"? Normaal dat er een handgranaat aan een voordeur geknoopt wordt met mogelijk grote heftige gevolgen en dan die lauwe reactie. :oo

Zijn zoveel mensen dan zover weggezakt dat dergelijke dreigementen "normaal" zijn geworden? En loop je als samenleving niet het risico als dit al "normaal" is en mensen er niet meer van schrikken er steeds naardere dingen als dreiging gebruikt worden want een handgranaat is niet eng?

Ik schrik hier van en wordt er naar van ook. Bah %)

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Handgranaat aan deur, sommige reacties "ik vind het normaal"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:24

ach, als er 2,5 miljoen mensen stemmen op een programma dat tegen de vrijheid van religie is verbaast mij niets meer

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Handgranaat aan deur, sommige reacties "ik vind het normaal"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:38

Ik denk dat het artikel, zoals artikelen dat tegenwoordig vaak doen, lekker over de top is zodat het veel reactie opwekt.
Daarnaast, ja er zijn helaas veel explosies, in Rotterdam al meer dan 200.
En ik denk dat als ze het aan vier andere mensen hadden gevraagd dat die het niet normaal hadden gevonden, het is maar net wat ze willen publiceren..

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:42

Tja, het zijn de reacties van een paar (2?) bewoners. Wie weet waren de andere 10/20/30+ bewoners wel heel erg geschrokken, maar dat geeft een wat minder spraakmakende headline voor een artikel waar nu ongetwijfeld meer op geklikt wordt. Of misschien reageerden mensen zo uit een soort zelfbescherming, of wie weet wat er gaande is in de wijk/het complex waardoor mensen er niet zo van opkijken dat zoiets een keer gebeurd. Wat ik wel heel triest zou vinden als dat het geval is.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:44

fokfanaat schreef:
ach, als er 2,5 miljoen mensen stemmen op een programma dat tegen de vrijheid van religie is verbaast mij niets meer

Ja, helaas wordt haat zaaien, bedreigingen, geweld en extremisme steeds meer genormaliseerd.
Ik vind zo’n actie vreselijk maar het verbaast me nauwelijks meer.
De vraag is waar het eindigt.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Handgranaat aan deur, sommige reacties "ik vind het normaal"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:53

Nou ja Rotterdam schijnt vnl drugscriminaliteit te zijn, dat is denk ik een heel andere groep dan de 'haat zaaiers'.. denk ik zomaar..

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 15:00

Maar dit gebeurde in Arnhem. Het is toch raar dat, omdat drugscriminaliteit in Rotterdam 'normaal' is, alle andere debiele acties in de rest van het land ook maar normaal moeten worden..

Ik lees trouwens nergens dat het om drugscriminaliteit zou gaan?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 15:01

Cer schreef:
Ik denk dat het artikel, zoals artikelen dat tegenwoordig vaak doen, lekker over de top is zodat het veel reactie opwekt.
Daarnaast, ja er zijn helaas veel explosies, in Rotterdam al meer dan 200.
En ik denk dat als ze het aan vier andere mensen hadden gevraagd dat die het niet normaal hadden gevonden, het is maar net wat ze willen publiceren..


Nee helaas ik heb een interview gehoord op de radio (inmiddels niet meer gevonden online) en een van die mannen stond er ook heel kalm bij alsof er een bosje bloemen aan de deur was gehangen. %) hij vond het idd wel wat vervelend voor zijn moeder 8)7

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 15:15

8nnemiek schreef:
Maar dit gebeurde in Arnhem. Het is toch raar dat, omdat drugscriminaliteit in Rotterdam 'normaal' is, alle andere debiele acties in de rest van het land ook maar normaal moeten worden..
Ik lees trouwens nergens dat het om drugscriminaliteit zou gaan?


Jij schrijft : "Ja, helaas wordt haat zaaien, bedreigingen, geweld en extremisme steeds meer genormaliseerd."

in het artikel zegt de man ".. in Rotterdam ook explosies..."

vandaar

Ik lees nergens dat het valt onder het normaliseren van haatzaaien. Ik weet ook niet of drugscriminaliteit genormaliseerd wordt, dus ik snapte jouw link niet helemaal :)

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Handgranaat aan deur, sommige reacties "ik vind het normaal"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 21:27

Veel mensen zie je niet per direct crisisreactie of komt de reactie van wat er echt gebeurt is pas later als er al gefilmd is.

De aanname dat het beeld wat er uit gepikt wordt en wordt gedeeld de weerspiegeling is van de werkelijkheid gaat mij wel direct wat ver. Bevestigd me weer hoe gevoelig menigeen voor media informatie kan zijn wat en hoe het wordt bericht.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Handgranaat aan deur, sommige reacties "ik vind het normaal"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 17:57

Nederland is zo diep gezonken dat dit inmiddels al normaal geworden is.

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Handgranaat aan deur, sommige reacties "ik vind het normaal"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 18:03

Gaaf landje :j

996981
Berichten: 9721
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 18:20

Wat wil je precies met dit topic? Voor iedere abnormaliteit heb je wel mensen die het normaal vinden… gelukkig heb je meer mensen die het niet normaal vinden. Als iedereen het normaal vindt, was het immers geen nieuws ;)

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 18:56

Loretta schreef:
Nederland is zo diep gezonken dat dit inmiddels al normaal geworden is.

Wie zegt dat?