Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
anjali schreef:Rusland zegt inderdaad dat het Westen volledig decadent is. Maar de reden dat de SGP en sommige anderen meer conservatieve waarden willen, heeft in elk geval bij de SGP alleen te maken met Christelijke waarden en niets met de wereldse politiek.
anjali schreef:Als strenggelovige kun je nooit "strategisch" gaan stemmen of voor iets stemmen waarvan jij denkt dat het tegen de wil van God is. Nou snap ik best dat mensen die niet- of anders- gelovig zijn dat allemaal anders willen en heel andere prioriteiten hebben. Die zullen dan op andere partijen stemmen en niet op de SGP.
Karl66 schreef:Daar gaat het niet om, het gaat erom dat SGP-ers en Omzigt dus blijkbaar ook denken dat ze het recht hebben om over anderen te oordelen en die anderen te vertellen hoe ze hun leven in moeten richten. En dat is en dat gaat tegen de kern van het nieuwe testament in.
Het zijn gewoon zeloten die denken dat ze met de bijbel in de hand andere mensen hun orthodox christelijke en conservatieve levensstijl op mogen leggen. En daarmee maken ze zichzelf belangrijker dan de bijbel en het geloof. Want het gaat bij deze mensen niet om het geloof, het gaat bij deze mensen erom hoe belangrijk zij zijn, dat ze vooraan in het ouderlingenbankje zitten om de wereld te laten zien hoe verschrikkelijk gelovig zij wel niet zijn en dat zij het voorbeeld voor de wereld zijn. Het is ego boosten op basis van het geloof en ik betwijfel of je ook maar één Bijbelvers kan vinden die dat ondersteunt.
anjali schreef:Nou, ieder mag (gelukkig!) op zijn\haar eigen partij stemmen. En wat het dan wordt dat bepaalt het volk. De stemmers dus. We zullen wel zien straks! Een van de goede eigenschappen van mijn keuzepartij (SGP) vind ik in elk geval dat zij zich nooit verlagen tot het uitschelden en beledigen van anderen. Hoe ze zelf ook worden aangevallen, ze blijven beleefd.
pien_2010 schreef:Scherp Ava en dat vind ik ook.
LoveBodin schreef:En het 1 hoeft toch ook niet het ander uit te sluiten?
Het lijkt me niet hele hoge eisen om een partij te vinden die én geen mensenrechten schendt én beleefd is?
Lijkt me trieste staat van de politiek als dat de keuzes worden...
Electra63 schreef:Iemand de discussie van Jeroen Pauw gezien met Mona Keizer?
Zij werd hard aangepakt; dat mis ik bij andere programma's/discussieleiders.
Politici kunnen maar van alles roeptoeteren, zonder enig kritisch geluid.
Niet voor niets komt GW nergens aan tafel. Hij wil ook niet door de mand vallen.
996981 schreef:Ik denk dat politiek (net als veel andere dingen) een golfbeweging is. Als het ene niet werkt, gaan we compleet de andere kant op en weer terug.
prompter schreef:In Engeland is die omslag nu gaande. Brexit heeft niet gebracht wat het volk hoopte, en nu gaat men weer massaal op Labour stemmen nu blijkt dat de conservatieven hun beloftes niet waar hebben kunnen maken.