Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16115
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 20:14

Dat vraagt heel veel specifieke kennis, maar ook vooral handigheid.

Ik ben theoretisch opgeleid. Ik snap hoe sommige dingen werken, maar ik heb monteurs bezig gezien, en wat zij doen, doe ik ze niet na. Het gevoel in combinatie met de kracht, is een talent op zich. Ik ben heel blij dat beroepen als elektricien nu beter betaald worden. Je ziet in meer praktische beroepen dat de salarissen omhoog gaan.

Dan nog is het wel zo dat beroepen waarvoor je echt geen diploma nodig hebt, nog steeds heel slecht betaald worden. Ik vind wel dat je van ieder beroep als je fulltime werkt, rond zou moeten kunnen komen.
Dat gezegd hebbende, je kunt wel van MBO naar HBO, naar universiteit. Het is vaak ook zo dat de werkgever aanvullende cursussen betaalt, en op die manier kun je ook je salaris omhoog werken.

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 21:33

Voor de mensen die echt nog geloven dat de PVV zich gaat houden aan algemene regels en internationale verdragen en de vreemdelingenhaat in de ijskast heeft staan:
Afbeelding

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 22:12

irmaz schreef:
Voor de mensen die echt nog geloven dat de PVV zich gaat houden aan algemene regels en internationale verdragen en de vreemdelingenhaat in de ijskast heeft staan:
[ Afbeelding ]



Tja, zijn wij toch niet verbaasd over ?
Wat zouden NSC en VVD hier nu van vinden?

Wat een soap ook met het definitief stoppen van de gaswinning in Groningen!

En dan nog de Russische inmenging en/of betalingen aan Europese politici, echt bizar de politiek op dit moment.

pien_2010

Berichten: 43506
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 22:17

Electra63 schreef:
irmaz schreef:
Voor de mensen die echt nog geloven dat de PVV zich gaat houden aan algemene regels en internationale verdragen en de vreemdelingenhaat in de ijskast heeft staan:
[ Afbeelding ]



Tja, zijn wij toch niet verbaasd over ?
Wat zouden NSC en VVD hier nu van vinden?

Wat een soap ook met het definitief stoppen van de gaswinning in Groningen!

En dan nog de Russische inmenging en/of betalingen aan Europese politici, echt bizar de politiek op dit moment.


Het is Electra dat het te triest is voor woorden anders pakte ik de popcorn erbij!

Cowboy55
Berichten: 8507
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 22:18

Electra63 schreef:
irmaz schreef:
Voor de mensen die echt nog geloven dat de PVV zich gaat houden aan algemene regels en internationale verdragen en de vreemdelingenhaat in de ijskast heeft staan:
[ Afbeelding ]



Tja, zijn wij toch niet verbaasd over ?
Wat zouden NSC en VVD hier nu van vinden?

Wat een soap ook met het definitief stoppen van de gaswinning in Groningen!

En dan nog de Russische inmenging en/of betalingen aan Europese politici, echt bizar de politiek op dit moment.


Ik denk dat NSC en VVD hier niet veel van vinden. Kansloze motie, PVV steun in het kader van ‘One for the money, two for the show’…..tenzij ze er politiek gewin uit denken te halen natuurlijk.

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 22:36

Het is toch weer een deuk in het imago van de politiek.
Het lijkt mij, dat een principieel man als Omtzigt zich toch wel een beetje dood schaamt tegenover de Groningers, al heeft NSC geen politici in de EK.

Iets beloven/regelen en dan weer intrekken. Wat een klucht.

Ik denk, dat als de formatie lukt, we nog heel vaak popcorn erbij gaan pakken.

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 22:41

Electra63 schreef:
Het is toch weer een deuk in het imago van de politiek.
Het lijkt mij, dat een principieel man als Omtzigt zich toch wel een beetje dood schaamt tegenover de Groningers, al heeft NSC geen politici in de EK.

Iets beloven/regelen en dan weer intrekken. Wat een klucht.

Ik denk, dat als de formatie lukt, we nog heel vaak popcorn erbij gaan pakken.

Totdat ze minderhedenrechten uit gaan ruilen. NSC is voor de de Transgenderwet gaan liggen waarin het makkelijker zou worden gemaakt om je geslacht op je paspoort te wijzigen.
https://twitter.com/Fromdamountain/stat ... 0300635403

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 23:05

irmaz schreef:
Electra63 schreef:
Het is toch weer een deuk in het imago van de politiek.
Het lijkt mij, dat een principieel man als Omtzigt zich toch wel een beetje dood schaamt tegenover de Groningers, al heeft NSC geen politici in de EK.

Iets beloven/regelen en dan weer intrekken. Wat een klucht.

Ik denk, dat als de formatie lukt, we nog heel vaak popcorn erbij gaan pakken.

Totdat ze minderhedenrechten uit gaan ruilen. NSC is voor de de Transgenderwet gaan liggen waarin het makkelijker zou worden gemaakt om je geslacht op je paspoort te wijzigen.
https://twitter.com/Fromdamountain/stat ... 0300635403


Ik denk dat de Transgenderwet weinig wisselgeld oplevert voor de formerende partijen; die zijn daar sowieso geen voorstander van, behalve misschien een enkele VVD-er.

Karl66

Berichten: 29757
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 07:30

irmaz schreef:
Voor de mensen die echt nog geloven dat de PVV zich gaat houden aan algemene regels en internationale verdragen en de vreemdelingenhaat in de ijskast heeft staan:
[ Afbeelding ]


Tja, ze moeten straks natuurlijk wel links de schuld kunnen geven van het feit dat zij er een puinzooi van gemaakt hebben.

pien_2010

Berichten: 43506
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 07:32

Waterbedrijven slaan alarm dat er een tekort aan drinkwater gaat ontstaan en dat ze van de politiek meer nodig hebben om hun werk goed te doen.
Ik kijk hier toch wel van op. Steeds vaker moet aan bedrijven nee verkocht worden als het gaat om de aansluiting van het waternet. Dus naast electriciteit problemen komen er nu ook waterproblemen aan.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/busin ... sluitingen

BigOne
Berichten: 38350
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 10:25

Misschien moeten ze de tarieven voor grootverbruikers en particulieren wat betreft water maar een dichter bij elkaar brengen. Particulieren betalen 1 euro per kuub aan belasting en bedrijven 0,013 ct. Dat is 77 % minder . Dat nodigt ook niet uit om zuiniger met water om te gaan.

Raineri
Berichten: 6253
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 10:38

BigOne schreef:
Misschien moeten ze de tarieven voor grootverbruikers en particulieren wat betreft water maar een dichter bij elkaar brengen. Particulieren betalen 1 euro per kuub aan belasting en bedrijven 0,013 ct. Dat is 77 % minder . Dat nodigt ook niet uit om zuiniger met water om te gaan.



Goed punt ja! Toen ik nog als sustainability manager had ik eens de business case om gebruikt water te hergebruiken voor het spoelen van de toiletten. Dat was echt onmogelijk!
1. De ROI is gewoon slecht en niet aantrekkelijk voor bedrijven door wat jij nu noemt
2. mijn (vond ik zelf, haha!) briljante idee mag niet in Nederland (destijds althans). In Frankrijk doen ze dat wat beter.
Ik vond het enorm belangrijk destijds door toenemende tekorten maar businessmodel maakt geen marge door dit soort doelstellingen te behalen. Het is een probleem wat veel aspecten raakt. Het resultaat is te weinig drinkwater. Meer gebruiken is een pleister op de wond haast.

Jammer dat we altijd op dit soort berichten moeten wachten tot er gehandeld wordt. Net zoals het net. We weten al heel lang dat dit de vraag /aanbod niet meer aan kan. Het gaat naar verwachting ook nog 10 (!)jaar duren voordat het voldoende vernieuwd is.

BigOne
Berichten: 38350
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 10:44

Inmiddels wordt er gekeken of er bij nieuwbouwwoningen het toilet met regenwater /grondwater doorgespoeld kan worden maar zolang de grootverbruikers doorgaan en niet bezuinigen want geen prikkel zal dat weinig toevoegen. Ook de vervuiling van het water moet veel sneller aangepakt worden want de veiligheid van het drinkwater komt echt in gevaar.

pien_2010

Berichten: 43506
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 12:01

BigOne schreef:
Misschien moeten ze de tarieven voor grootverbruikers en particulieren wat betreft water maar een dichter bij elkaar brengen. Particulieren betalen 1 euro per kuub aan belasting en bedrijven 0,013 ct. Dat is 77 % minder . Dat nodigt ook niet uit om zuiniger met water om te gaan.


Dan wordt het ondernemersklimaat slechter in Nederland en onlangs hebben we daarvan de dreiging kunnen zien van vertrek. Dus klinkt simpel maar is het totaal niet qua uitvoering.

BigOne
Berichten: 38350
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 13:01

Pien, wanneer ze dit dwingt om zuiniger/beter met water om te gaan dan kan het zeer zeker bijdragen aan minder waterverbruik. Je bedrijf oppakken en naar het buitenland verplaatsen kost veel meer.
Nu is er geen enkele prikkel tot innovatie om waterverbruik te minderen. Terwijl particulieren worden opgeroepen hun auto niet te wassen of een badje te vullen .

prompter

Berichten: 11182
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 14:50

Wat is het totale verbruik van particulieren ten opzichte van de grootverbruikers-bedrijven? Want als de particulieren vele malen meer verbruiken, dan heeft het toch zin om die ook zuiniger te laten worden?

Edit: ik heb het al gevonden. In 2019 verbruikten particulieren 818 miljoen kuub, en alle bedrijven samen 386 miljoen kuub. Dus heeft bezuinigen op beide vlakken zin.

pien_2010

Berichten: 43506
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:54


irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 22:09


Cowboy55
Berichten: 8507
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 22:43

irmaz schreef:
pien_2010 schreef:
Nieuwspaal kopt met "Paus ontmoet Caroline van der Plas". De heilige man vond het een bijzondere fijne en indrukwekkende ontmoeting ;)

https://nieuwspaal.nl/paus-onder-de-ind ... -ervaring/

:')


Nu nog steeds niet, maar ik geloof wel dat er íets is. Nieuwspaal <3

pien_2010

Berichten: 43506
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 15:18


Raineri
Berichten: 6253
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 18:25

pien_2010 schreef:
Zwitserse vrouwen krijgen gelijk in klimaat zaak bij mensenrechtenhof



https://nos.nl/artikel/2516093-zwitsers ... rechtenhof


Heel goed! Het wordt pas echt een duur grapje als we nog langer gaan uitstellen. Ik denk dat mensen gewoon niet beseffen hoe sterk het leven verbonden is met de klimaatcrisis en dat dit ook de economie keihard zal gaan raken.

Leuke woordspeling die naam van ze trouwens :')

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 19:27

Ik ben daar heel blij mee Pien! Overheden moeten imo tot de orde geroepen worden als het om milieu- en klimaatdoelstellingen gaat.

Las vandaag deze nog, mbt het mestoverschot. Het aantal dieren moet toch echt verkleind worden. En de formerende partijen willen er natuurlijk weer niet aan...

https://www.nu.nl/politiek/6307951/moge ... ssing.html

pien_2010

Berichten: 43506
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 19:52

Tango ik ben er ook heel blij mee. Bij mij is het eigenlijk een stokpaardje waar ik op Bokt niet meer zoveel over durf te schrijven hoe belangrijk het is om NU actie te ondernemen. Maar zo kan het wel nog onder de aandacht worden gebracht := :*

pien_2010

Berichten: 43506
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 20:06

Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 09-04-24 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 20:07

Heel charmant: de BBB houdt het wetsvoorstel om het minimumloon te verhogen tegen.
Hoe zit het ook alweer met de verkiezingsbeloftes..?

Edit: tegelijk met jou Pien ;)