Kassa's verdwijnen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Century

Berichten: 5992
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:17

Suzanne F. schreef:
Maar je wilt toch de zware dingen onderop in je tas? Pas je daar je route op aan door de supermarkt dan? Hoe kan je nou alles meteen in je tas stoppen? Ik sorteer echt de zware dingen onder en brood en eieren bovenop enzo.


Dat gaat meestal vanzelf redelijk goed, en anders leg ik de dingen goed terwijl ik ze in de tas stop. Heb daar niet zo last van eigenlijk. Alleen bij de Plus staat het brood gelijk aan het begin en dat is wat irritant, verder komt het wel redelijk uit.
Eieren koop ik niet omdat ik eigen kippen heb, dat scheelt weer :P

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:18

Maureen95 schreef:
Met alcohol, energiedranken en vlees wordt je er ook sneller uitgepikt.

Alcohol is standaard controle, of iig gaat de paal dan oplichten.
Maar heb zelf al regelmatig gehad dat ze gewoon op een knop drukken en ik verder kan met afrekenen.
1x tot nu toe wel ID-controle gehad, dat meisje werkte er nog niet zo lang of ze hadden net controles gehad ofzo denk ik.

DuoPenotti

Berichten: 29798
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:19

Suzanne F. schreef:
Maar je wilt toch de zware dingen onderop in je tas? Pas je daar je route op aan door de supermarkt dan? Hoe kan je nou alles meteen in je tas stoppen? Ik sorteer echt de zware dingen onder en brood en eieren bovenop enzo.

Ik heb 2 kratten bij. Doe namelijk 1 keer in de week boodschappen.
Dan heb ik ruimte genoeg onderin om daarna het minder zware er bovenop te leggen. En weer zwaar in krat 2. Ook Als het niet op volgorde in de winkel ligt.
Beter dan in de wagen... Op de band... Weer in de krat. Mensen die achter je staan te dringen. Dus ligt niet zoals je wilt. Dus bij de auto nog eens rangschikken. Alles 100 keer in de hand...

marleen_88

Berichten: 14076
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:19

Suzanne F. schreef:
Maar je wilt toch de zware dingen onderop in je tas? Pas je daar je route op aan door de supermarkt dan? Hoe kan je nou alles meteen in je tas stoppen? Ik sorteer echt de zware dingen onder en brood en eieren bovenop enzo.


Ik heb drie tassen in mijn kar staan en daar sorteer ik direct alles in.

De controle krijg je ook bij een foutmelding van een product of het verwijderen van een product. Allemaal prima 3 en maximaal 5 producten worden gescand en klaar.

Suzanne F.

Berichten: 49299
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:20

KSHancox schreef:
Ik snap niet wat voor gezellige praatjes mensen aan de kassa hebben. Da's toch alleen gegroet, er wordt een bedrag genoemd en dan betaal je en zeg je doei?

Perfect die zelfscanners. Ik wil nooit meer anders.


Hoi hoi, hoe is het? Ja goed hoor, hoe is het met je moeder? Ja ook goed hoor, even ziek geweest. ja Corona, maar ja gaat wel weer nu. Met jou ook alles goed? Wat zit je haar leuk! Ja naar de kapper geweest, werd zoooo lang. Oh ja staat je goed hoor. Dank je wel. Wil je zegels? Ja doe maar. En plaatjes? Ja ook graag. En ja je wilt altijd de bon hè? Ja klopt, dat weet je goed! Dat wordt dan 60 euro. Even pinnen graag. Ga je gang! Nou fijne dag en groetjes aan je moeder hè? Zal ik doen! Doeiiiiii!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:21

KSHancox schreef:
Ik snap niet wat voor gezellige praatjes mensen aan de kassa hebben. Da's toch alleen gegroet, er wordt een bedrag genoemd en dan betaal je en zeg je doei?

Perfect die zelfscanners. Ik wil nooit meer anders.


Niet altijd hoor :D Hier in de buurt is altijd een kassa open speciaal voor mensen die juist graag even een praatje willen maken en geen haast hebben.
Daar staat altijd nog een flinke rij ook.

Edit: Dat heet dus de Kletskassa: https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... itbreiding

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:22

Mirranda schreef:
Ik zal ook nooit boodschappen laten bezorgen. Geef mij maar lekker ouderwets zelf uitzoeken, halen en afrekenen met een gezellig praatje aan de kassa ;)

Oh ik heb vd zomer echt wel laten bezorgen, ik kon fysiek gewoon niet naar de winkel lopen, stortte na 50m in elkaar, laat staan sjouwen. :+

Zo tegen de feestdagen doe ik vaak ook bestellen, maar dan vaak ophalen in de winkel zodat ik niet de drukke winkel door hoef.
Maar ik ben nogal snel overprikkeld dus de winkels rond de feestdagen zijn echt complete hel voor me. :')

cursebreaker

Berichten: 11515
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:22

Suzanne F. schreef:
Maar je wilt toch de zware dingen onderop in je tas? Pas je daar je route op aan door de supermarkt dan? Hoe kan je nou alles meteen in je tas stoppen? Ik sorteer echt de zware dingen onder en brood en eieren bovenop enzo.


Je kunt juist perfect met zelf scan tassen gesorteerd inruimen inruimen en dat hoeft echt niet meer tijd te kosten tov inruimen vanaf de kassa band. Ik weet precies waar alles ligt in de filialen waar ik kom en pas daar m’n route op aan, dat kost me echt geen moeite. En heel af en toe wissel ik gewoon even een product om als er wat onvoorziens bij komt, zo gepiept.

Ik heb verschillende tassen in de kar: voor gekoelde producten - kan die thuis als eerste opgeruimd worden meteen , een tas voor brood en andere kwetsbaardere producten en eentje voor de zwaardere spullen bv. Juist met veel boodschappen en zelf scan is de combinatie ideaal. Je hebt rustig de tijd om op je eigen gemak de tas in te ruimen en meteen alles goed te leggen. Dan is het alleen maar met de kar naar de kassa, betalen - of even wachten als controle is maar da’s zo gepiept - en inladen in de auto. Ik kan juist door zelf scan veel georganiseerder en efficiënter m’n spullen inruimen in de winkelwagen en ook thuis makkelijker opruimen.

Ik heb de brood tas bv altijd in t voorste vak staan van de kar dus daar kan al niks mee gebeuren. En dan heb ik in het grote vak deel van de kar een big shopper voor zware spullen en nog een tweede tas voor de koel producten en voor de diepvries producten heb ik een koel tas mee.

DuoPenotti

Berichten: 29798
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:24

Suzanne F. schreef:
KSHancox schreef:
Ik snap niet wat voor gezellige praatjes mensen aan de kassa hebben. Da's toch alleen gegroet, er wordt een bedrag genoemd en dan betaal je en zeg je doei?

Perfect die zelfscanners. Ik wil nooit meer anders.


Hoi hoi, hoe is het? Ja goed hoor, hoe is het met je moeder? Ja ook goed hoor, even ziek geweest. ja Corona, maar ja gaat wel weer nu. Met jou ook alles goed? Wat zit je haar leuk! Ja naar de kapper geweest, werd zoooo lang. Oh ja staat je goed hoor. Dank je wel. Wil je zegels? Ja doe maar. En plaatjes? Ja ook graag. En ja je wilt altijd de bon hè? Ja klopt, dat weet je goed! Dat wordt dan 60 euro. Even pinnen graag. Ga je gang! Nou fijne dag en groetjes aan je moeder hè? Zal ik doen! Doeiiiiii!


Dat gebeurt hier al lang niet meer.
Ja bij de veel te dure dorpswinkel wel. Maar niet bij de jumbo.

prompter

Berichten: 11177
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:25

Bij de AH gebruik ik nooit de zelfscan, wij gaan 1 keer in de week voor een kar vol, dat zelf gaan scannen duurt me veel te lang en mijn man en ik pakken alles apart, wie moet er dan de scanner hebben :)) ?

Maar bij de Action, Ikea, Etos, Praxis, Hornbach, noem het maar op, daar altijd de zelfscan voor de paar dingen die we daar halen, daar vind ik het een uitkomst :)

Marije_jiplover

Berichten: 25337
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:25

Ik heb sowieso mijn eigen route door de supermarkt en ik heb meer dan 1 boodschappentas.
Meestal eerst naar de emballage zodat mijn boodschappentas leeg is.
En dan vaak idd eerst even langs het bier, dan de melk en dan wat ik nog meer nodig heb. En evt leg ik iets wat bovenop moet, even los in de kar, tot alle zwaardere dingen in de tas zitten.
En als ik echt veel nodig heb uit de supermarkt, gaat een sixpack bier gewoon los in de kar en later los in de auto, dan kan dat ook niks pletten.

De meeste groente en vlees haal ik niet bij de supermarkt, eieren en brood koop ik nooit bij de supermarkt.
Dus daar hoef ik geen rekening mee te houden met mijn rondje.
Meestal heb ik eerst de groenteboer en de slager gehad, voordat ik de supermarkt in loop.
Dat spul zit dan allemaal al bij elkaar in een tas.
Heb ik dus een lege tas voor grote, zware dingen in de supermarkt en evt groente of fruit wat ik nog niet heb kunnen vinden haal ik dan ook bij de supermarkt.

Na het afrekenen met de kar naar de fiets of auto, hoef ik de tas met zware spullen niet ver te dragen.
Thuis parkeer ik de fiets in de tuin, de auto voor de deur.

Century

Berichten: 5992
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:26

DuoPenotti schreef:
Suzanne F. schreef:
Hoi hoi, hoe is het? Ja goed hoor, hoe is het met je moeder? Ja ook goed hoor, even ziek geweest. ja Corona, maar ja gaat wel weer nu. Met jou ook alles goed? Wat zit je haar leuk! Ja naar de kapper geweest, werd zoooo lang. Oh ja staat je goed hoor. Dank je wel. Wil je zegels? Ja doe maar. En plaatjes? Ja ook graag. En ja je wilt altijd de bon hè? Ja klopt, dat weet je goed! Dat wordt dan 60 euro. Even pinnen graag. Ga je gang! Nou fijne dag en groetjes aan je moeder hè? Zal ik doen! Doeiiiiii!


Dat gebeurt hier al lang niet meer.
Ja bij de veel te dure dorpswinkel wel. Maar niet bij de jumbo.


Ik zou daar dus ook echt geen behoefte aan hebben. Grappig hoe iedereen daar weer anders in staat :) Zo wist ik ook niet dat er nog zoveel mensen perse contant willen betalen, ik kan me daar maar weinig bij voorstellen.

KSHancox
Berichten: 1261
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:27

Suzanne F. schreef:
KSHancox schreef:
Ik snap niet wat voor gezellige praatjes mensen aan de kassa hebben. Da's toch alleen gegroet, er wordt een bedrag genoemd en dan betaal je en zeg je doei?

Perfect die zelfscanners. Ik wil nooit meer anders.


Hoi hoi, hoe is het? Ja goed hoor, hoe is het met je moeder? Ja ook goed hoor, even ziek geweest. ja Corona, maar ja gaat wel weer nu. Met jou ook alles goed? Wat zit je haar leuk! Ja naar de kapper geweest, werd zoooo lang. Oh ja staat je goed hoor. Dank je wel. Wil je zegels? Ja doe maar. En plaatjes? Ja ook graag. En ja je wilt altijd de bon hè? Ja klopt, dat weet je goed! Dat wordt dan 60 euro. Even pinnen graag. Ga je gang! Nou fijne dag en groetjes aan je moeder hè? Zal ik doen! Doeiiiiii!


Zoveel krijg ik niet uit de studenten en scholieren hier, al zou ik heel hard m'n best doen. :D

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:27

Aangezien ik in het grensgebied woon
doe ik mijn boodschappen in Duitsland daar hebben ze geen zelfscan kassa's :')
Liefst willen ze ook contant geld ipv pinnen.
Daarbij maken ze altijd een praatje met je, heel vriendelijk.

Heerlijk vind ik dit...
zelfscan kassa's zijn slecht voor de werkgelegenheid, onpersoonlijk en werkt diefstal enorm in de hand.
Kan makkelijk zijn, maar ik heb er niets mee.

capopjekop

Berichten: 30665
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:27

Suzanne F. schreef:
Maar je wilt toch de zware dingen onderop in je tas? Pas je daar je route op aan door de supermarkt dan? Hoe kan je nou alles meteen in je tas stoppen? Ik sorteer echt de zware dingen onder en brood en eieren bovenop enzo.

Ik heb meestal 2 tassen. En de eieren laat ik in de kar liggen en doe ik als laatste in de tas

tamary

Berichten: 29201
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:28

Urbanus schreef:
Ik gebruik de zelfscan altijd, ideaal. Ik gebruik de AH app om te scannen dus ik kan meteen mijn tas inpakken, dan hoef ik aan de kassa alleen mijn telefoon te scannen. Perfect!

Dorus schreef:
Wij pinnen nog steeds iedere maand geld voor de boodschappen en ik was echt niet van plan daarmee te stoppen. Ik ben dus geen grote fan van de zelfscan kassa’s. Nou valt de rij bij de kassa bij ons nog wel mee, maar die sluit wel al om 20u. Dus als ik een keer laat ben voor m’n boodschappen en na 20u bij de kassa kom dan kan ik niet betalen. Nou ja, dan moeten ze er maar iets op verzinnen, ik ga niet pinnen als ik contant heb.


Is dat niet een beetje de omgekeerde wereld? Jij hebt een probleem, zij niet.

Waarom is het een probleem om niet meer te willen uitgeven dan er geld voor is? Ik pin ook contanten voor de boodschappen, porto leeg = voorraadkast gebruiken tot volgende maand. Genoeg om de maand door te komen en dus ook altijd genoeg op de rekening voor vaste lasten. app voor geldzaken werkt niet voor mij, contant en schriftje wel.

Brainless

Berichten: 29751
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:28

Hier ook weinig dezelfde kassamedewerkers, elke x weer een ander en ik ken er geen 1 persoonlijk.
Dus niet zoveel te bespreken en al helemaal niet over mijn familie.
Bij de jumbo hier zitten ze nog achter zo'n groot plastic scherm, ze zijn dan geeneens te verstaan als ze wat vragen.

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:28

Ik gebruik 3 tassen in principe:
1 voor groenten, fruit, verse kruiden etc
1 voor kwetsbare dingen (hangt vaak aan het stuur)
1 voor de rest (diepvries, pakjes/zakjes, vlees/kaas etc)
En dan onderin de hondenbuggy en/of naast de tassen de zware dingen zoals drinken, allesreiniger etc.

Oskarrino
Berichten: 799
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:30

Ik ga alleen nog maar bij de zelfscan. Het is vlot, ben met 1 tel de winkel uit en heb weinig controles. Hoef boodschappen niet vanuit m’n karretje op een band te zetten en dan weer in te pakken, hoppa, gelijk alles in m’n tas :+

Tuurlijk is het vervelend als er gecontroleerd wordt en m’n tas wordt overhoop gegooid, maar bij onze appie zijn ze netjes en ruimen ze hem weer goed in. Ik ben vaak na het werk of lange dag overprikkeld, wil zo snel mogelijk met zo weinig mogelijk contact gewoon snel boodschappen doen :)

Brainless

Berichten: 29751
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:30

tamary schreef:
Waarom is het een probleem om niet meer te willen uitgeven dan er geld voor is? Ik pin ook contanten voor de boodschappen, porto leeg = voorraadkast gebruiken tot volgende maand. Genoeg om de maand door te komen en dus ook altijd genoeg op de rekening voor vaste lasten. app voor geldzaken werkt niet voor mij, contant en schriftje wel.

Bij "onze" Jumbo kun je gewoon scannen en er is 1 kassa en de klantenbalie waar je contant kan betalen.

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:31

Ik vind de zelfscan echt een geniale uitvinding, en hier in de supermarkt (Dirk) is er ook een zelfscan waar je contant kan afrekenen. Geen geleur of je punten, zegels, plaatjes, stickers weet ik veel wat wil. Ik krijg ook altijd stress van praatjes met vreemden, ben altijd bang om het verkeerde te zeggen (ik heb autisme) En ik kan bij de zelfscan m’n oortjes gewoon inhouden (dat vind ik wel een beetje discutabel aan een bemenste kassa altijd) Dus ja doe mij maar de zelfscan :))

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:36

listiglistje schreef:
Aangezien ik in het grensgebied woon
doe ik mijn boodschappen in Duitsland daar hebben ze geen zelfscan kassa's :')
Liefst willen ze ook contant geld ipv pinnen.
Daarbij maken ze altijd een praatje met je, heel vriendelijk.

Heerlijk vind ik dit...
zelfscan kassa's zijn slecht voor de werkgelegenheid, onpersoonlijk en werkt diefstal enorm in de hand.
Kan makkelijk zijn, maar ik heb er niets mee.


Er is juist veel te veel werkgelegenheid en te weinig personeel en dat gaat alleen maar meer worden.

DuoPenotti

Berichten: 29798
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:37

Century schreef:
Ik zou daar dus ook echt geen behoefte aan hebben. Grappig hoe iedereen daar weer anders in staat :) Zo wist ik ook niet dat er nog zoveel mensen perse contant willen betalen, ik kan me daar maar weinig bij voorstellen.


Mensen met wat moeite met budget die pinnen 1 bedrag per week en daar moeten ze het mee doen.
Pinnen gaat veel te gemakkelijk.
Dus dat begrijp ik wel.

En voor iedereen op bokt die zwart lesgeeft ook }>

onpaard

Berichten: 2967
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 20:37

Zelf heb ik het praatje niet perse nodig. Mijn leven is sociaal genoeg. Toch waardeer ik het wel. Laatst stond er een oudere dame voor mij waarmee ik aan de praat raakte. Iemand die ik anders nooit gesproken zou hebben. Dat vind ik leuk.

Even wachten bij de kassa vind ik ook geen probleem. Maar een rij door de halve winkel vind ik van de zotte. De kassamedewerker vertelde me dat ze ook liever had dat er meer kassa waren.

Polarize
Berichten: 711
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:55

Schuur_ schreef:
Bellatrix schreef:
Er staat bij ons altijd iemand bij de zelfscan om een controle uit te voeren en/of je te helpen/fijne avond te wensen, dus ook snel opgelost.


Ja die staat er hier ook, vaak ongeinteresseerd, bij maar die moet ik dan aanspreken en dan komen mijn sociale angsten boven. Als er eentje op een stoel zit van wie het de verantwoordelijkheid is om alles te gescand te krijgen heb ik dat niet. Maar aan de zelfscan is het mijn verantwoordelijkheid. Vind ik.

Hebben jullie zelfscans geen knopje met "vraag om hulp"? Dan krijgt de cassière een melding, hoef je ook niet haar aandacht te zoeken! Bijna geen enkele klant gebruikt dat knopje, dus ik probeer altijd wel op te letten of ze ergens moeite mee hebben, maar met dat knopje is wel het duidelijkst voor ons :)

Ik sta zelf ook wel eens ongeinteresseerd te leunen bij het zelfscanplein, ben daar heel eerlijk in, het is niet het leukste klusje en heb meer moeite met altijd een klantvriendelijk gezicht houden als het rustig is, omdat ik dan niks te doen heb :')

En ik snap dat de controles vervelend kunnen zijn, ik waarschuw mensen wel altijd dat ik wat grotere dingen aan de kant leg om beter bij de rest te kunnen, en dat ik ze na de controle weer in de tas doe. Vind het zelf ook heel lastig om te beslissen van pak ik de tas uit of ga ik graven en het wat overhoop gooien, hangt er heel erg vanaf wat er in de tas zit en hoeveel ik moet scannen voor een controle (bij AH is het onder de 10 producten alles scannen bij controle, daarboven kan het vgm t/m 12 of 15 producten gaan. Één ding fout is meteen volledige controle, waardoor het soms heel vervelend kan zijn voor de klant)