Soeverein of autonoom laten verklaren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:33

_San87_ schreef:
Jup :)). Vadertje Staat neemt en neemt.

Maar wegenbelasting en accijnzen zijn geen verzekeringen.


En Vadertje Staat verzekert niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41715
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:35

verootjoo schreef:
Nee maar las op verschillende autonome websites ook problemen met de belastingen.

Die hoef je niet zelf te betalen maar zouden betaald moeten worden van je geboortetrustt.

Geboortetrust? Wut :=.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41715
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:35

Ibbel schreef:
_San87_ schreef:
Jup :)). Vadertje Staat neemt en neemt.

Maar wegenbelasting en accijnzen zijn geen verzekeringen.


En Vadertje Staat verzekert niet.

Ik had het met de eerste zin over belastingen.

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:36

Ja, iedereen zou toch een paar miljoen 'geboortetrust' hebben. Er zijn mensen die die miljoenen ook denken te kunnen opeisen. Je kan het zo gek niet bedenken hoor...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:41

Waar kan ik die opeisen? Ik vraag dit voor een vriend :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41715
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:43

Cayenne schreef:
Waar kan ik die opeisen? Ik vraag dit voor een vriend :D

Vriend, hier :wave:


Ibbel schreef:
Ja, iedereen zou toch een paar miljoen 'geboortetrust' hebben. Er zijn mensen die die miljoenen ook denken te kunnen opeisen. Je kan het zo gek niet bedenken hoor...

Zou wel leuk zijn... Mijn geboortetrust is een afbetaalde uitvaartverzekering :)). It's something.

Suzanne F.

Berichten: 49308
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:44

_San87_ schreef:
Mijn geboortetrust is een afbetaalde uitvaartverzekering :)). It's something.


Dat is wel realistisch gedacht. Dat is een van de weinige zekerheden in het leven als je geboren wordt. Dat je ook een keer doodgaat.

Zebrastreep

Berichten: 9804
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:47

Suzanne F. schreef:
_San87_ schreef:
Mijn geboortetrust is een afbetaalde uitvaartverzekering :)). It's something.


Dat is wel realistisch gedacht. Dat is een van de weinige zekerheden in het leven als je geboren wordt. Dat je ook een keer doodgaat.


Het is de enige zekerheid , oja en dat je belasting moet betalen <<)

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:48

Cayenne schreef:
Waar kan ik die opeisen? Ik vraag dit voor een vriend :D


Moet je even aan die Youri vragen, die weet dat wel :+ :))

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:48

_San87_ schreef:
Cayenne schreef:
Waar kan ik die opeisen? Ik vraag dit voor een vriend :D

Vriend, hier :wave:


Ibbel schreef:
Ja, iedereen zou toch een paar miljoen 'geboortetrust' hebben. Er zijn mensen die die miljoenen ook denken te kunnen opeisen. Je kan het zo gek niet bedenken hoor...

Zou wel leuk zijn... Mijn geboortetrust is een afbetaalde uitvaartverzekering :)). It's something.

Dat roept die mevrouw met de laatste huisuitzetting toch ook in het filmpje, "is allemaal al betaald uit de geboortetrust, ik en mijn huis zijn ingeschreven in Amerika".

Die woont in een vrijstaand huis, wat ze ooit met haar ex samen gekocht had, en waar de ex de hypotheek van betaalde, waar inmiddels een rechtsspraak is dat ze er uit moet, zodat het huis verkocht kan worden.
Kan de ex ook verder en een ander huis kopen...nee dat wilde mevrouw niet, liever parasiteren op anderen vanuit deze zogenaamde overtuiging :=

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:49

Suzanne F. schreef:
Dat is wel realistisch gedacht. Dat is een van de weinige zekerheden in het leven als je geboren wordt. Dat je ook een keer doodgaat.


En als er nou íets is, wat je niet hoeft te verzekeren, is het wel je dood of begrafenis. Jij hebt er geen kosten aan, en er is nog nooit iemand boven de grond blijven staan als er geen geld was.

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:50

Sansevieria schreef:
Dat roept die mevrouw met de laatste huisuitzetting toch ook in het filmpje, "is allemaal al betaald uit de geboortetrust, ik en mijn huis zijn ingeschreven in Amerika".


Bizar eigenlijk, dat Amerika dan wél als een staat wordt gezien...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110744
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:50

_San87_ schreef:
Cayenne schreef:
Waar kan ik die opeisen? Ik vraag dit voor een vriend :D

Vriend, hier :wave:.


_O-
Interessant stukje leesvoer (misschien al gedeeld?)
https://www.interessantetijden.nl/2022/ ... inverhaal/
Citaat:
Maar het claimen van miljoenen die op een ‘Geboortetrust’ zouden staan, die de overheid met je lichaam als onderpand zou oprichten zou de grootste apekool zijn.
Immers, een elite die als private bank al miljarden mag maken uit het niets, met 1 druk op de knop heeft ons niet nodig.

Tot nu toe heeft zich nog nooit iemand gemeld die succesvol een geboortetrust geind heeft of die het bestaan daarvan kon bevestigen.


-O- -O- -O-

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:53

Ibbel schreef:
Cayenne schreef:
Waar kan ik die opeisen? Ik vraag dit voor een vriend :D


Moet je even aan die Youri vragen, die weet dat wel :+ :))


Je kan Jeanette Lohuis vragen, die regelt alles voor je tegen onredelijk tarief en dan ontvang je je geboortetrust :j

Als het niet werkt vraag je Youri om je bij te staan tegen alle mensen die zeggen dat het niet bestaat.

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:56

Ik vraag me wel af waar je al die miljoenen voor nodig hebt als je autonoom en soeverein bent. Dan heb je toch niets aan de valuta van landen die je niet erkent?

prompter

Berichten: 11192
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:59

Ik kwam in mijn zoektocht naar dit onderwerp ook een go natural dame tegen die je haarfijn in een video uitlegt hoe je de geboorte Trust kunt innen. Uiteraard moet je wel even lid worden van haar platform tegen een flink tarief als je de video wil bekijken.

Ze noemde ook dat de aangifte bij de burgerlijke stand je placenta betrof en niet jezelf := . En dat dat voor je zevende jaar nog ongedaan gemaakt kon worden of zoiets, maar toen ben ik maar gestopt met lezen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41715
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 10:59

Zoveel vragen...

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:00

Diplomaten moeten ook eten. ;)

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:16

prompter schreef:
Ik kwam in mijn zoektocht naar dit onderwerp ook een go natural dame tegen die je haarfijn in een video uitlegt hoe je de geboorte Trust kunt innen. Uiteraard moet je wel even lid worden van haar platform tegen een flink tarief als je de video wil bekijken.

Ze noemde ook dat de aangifte bij de burgerlijke stand je placenta betrof en niet jezelf := . En dat dat voor je zevende jaar nog ongedaan gemaakt kon worden of zoiets, maar toen ben ik maar gestopt met lezen.


Mensen hebben echt veel teveel vrije tijd als ze dit soort onzin kunnen bedenken...

Goof

Berichten: 28871
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:21

Jeetje, interessant allemaal joh.
Hoe dan?

Gabbergill, bedankt voor je reactie.
Je zegt in je reactie 'het gaat veel verder en dieper dan mensen weten'. Kun je daar een concreet voorbeeld van geven?

Koekie73

Berichten: 2675
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:35

prompter schreef:
Ik kwam in mijn zoektocht naar dit onderwerp ook een go natural dame tegen die je haarfijn in een video uitlegt hoe je de geboorte Trust kunt innen. Uiteraard moet je wel even lid worden van haar platform tegen een flink tarief als je de video wil bekijken.

Ze noemde ook dat de aangifte bij de burgerlijke stand je placenta betrof en niet jezelf := . En dat dat voor je zevende jaar nog ongedaan gemaakt kon worden of zoiets, maar toen ben ik maar gestopt met lezen.


Whaaaat? Hoe meer ik er over lees, hoe meer ik me afvraag hoe mensen dit geloven.
Ik kan me voorstellen dat mensen die het moeilijk hebben / kwetsbaar zijn dit heel graag willen geloven. Maar dit soort nonsens kun je met gezond verstand toch in twijfel trekken?

Sky_As

Berichten: 4764
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:39

Wat ik ook heel vreemd vind aan dit hele fenomeen is dat de meeste van deze mensen geen laagbegaafde of zo zijn. Kijk, van sommige mensen is het logisch dat ze de waarheid niet zo goed kunnen onderscheiden van een leugen.
Maar dat gewoon (soms zeer) intelligente mensen geloven in dit soort dingen vind ik misschien nog wel het meest schrikbarende.....

DuoPenotti

Berichten: 29825
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:41

Als je maar genoeg in de sh.t bent gekomen denk ik dan.
En dat kan bijna iedereen overkomen.
Zeker met een eigen bedrijfje of zo. Daar is weinig hulp voor.

Goof

Berichten: 28871
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:44

Sky_As schreef:
Wat ik ook heel vreemd vind aan dit hele fenomeen is dat de meeste van deze mensen geen laagbegaafde of zo zijn. Kijk, van sommige mensen is het logisch dat ze de waarheid niet zo goed kunnen onderscheiden van een leugen.
Maar dat gewoon (soms zeer) intelligente mensen geloven in dit soort dingen vind ik misschien nog wel het meest schrikbarende.....


Ik denk dat dat ergens wel logisch is.
Als ik het even heel zwart-wit neerzet denk ik dat de minder intelligente mens graag schopt tegen alles en het nergens mee eens is en daar vervolgens in berust, terwijl de intelligentere mens zich daarna zal gaan verdiepen in wat er nog meer is. Die zal veel eerder op onderzoek uit gaan en in nieuwe, andere materie duiken.
Dat ze vervolgens ook alles geloven, tja, daar kunnen we met zijn allen iets van vinden.

Cer

Berichten: 30199
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 11:49

Ja, hoe komen mensen bij een cult of een sekte..

Het is wat ruitje al aangeeft, de mensen met dit gedachtengoed zijn er. Je kan beter eens bekijken hoe het kan dat dit aanslaat, ipv te denken dat ze “niet wijs” zijn en het verder maar zo te laten. Want het is dan best een groep mensen die je “kwijtraakt”. Zolang ze er niemand kwaad mee doen is dat geen probleem maar qua financiën enzo is het toch een kwestie van meedoen, anders wordt t heel ingewikkeld. Of komt er wellicht een keer een soort opstand waar de meesten niet op zitten te wachten .. je weet t niet ..

Dat verschil tussen wel / niet intelligent zie ik niet helemaal hoor.. als je hard gewerkt hebt voor je bedrijf en het loopt lekker, ben je prima intelligent. Als je daarna alles kwijtraakt.. ben je dan intelligent als je daarin berust? De mensen in Groningen.. of van de toeslagen affaire.. ik vind dat de overheid er vrij makkelijk mee wegkomt ..