Regels ID controle veranderd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2291
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Regels ID controle veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 11:07

Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik verwacht dat ze dan net een controle oid. gehad hebben, aangezien ik hier toch al een aantal jaren bijna dagelijks kom en ze dit pas sinds de afgelopen maanden zo is.

Ik ben overigens bijna 25, dus moet natuurlijk als ik zelf alcohol zou kopen mijn ID sowieso laten zien. Echter zou mijn vader nu zijn twee biertjes gewoon niet meekrijgen als ik een keer mijn ID vergeet :')

Het gaat dus niet over een hele berg alcohol, maar echt om 1 รก 2 biertjes bij de dagelijkse boodschappen. Zelfscan of gewone kassa maakt niets uit (zou sowieso niet moeten uiteraard).

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Regels ID controle veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 17:16

Alcohol kopen is alcohol kopen. Of het nou een berg is of bij de boodschappen

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 19:29

purny schreef:
Ik werkte vroeger bij de supermarkt waar het klantenbestand nogal aan de hoge kant was. Ik kreeg vaak te horen dat ik teveel de code gebruikte wanneer iemand wel ouder dan 25 was. Ik ging geen legitimatiebewijs aan iemand van 60 plus vragen.

Of dat iemand ouder dan 25 aanbood om de fles wijn te kopen voor degene die zijn id vergeten was. Ging ook niet op


Oh, echt? Weer wat geleerd ( :o? )
Wel lekker makkelijk te hanteren regels.. Vandaar van die fatbike-tokkies voor de super.

Joy_Mennings

Berichten: 2291
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 19:56

purny schreef:
Alcohol kopen is alcohol kopen. Of het nou een berg is of bij de boodschappen


Het ging mij meer om het feit dat mijn vader (die overduidelijk boven de 25 :')) erbij is. En omdat dit tot een aantal maanden geleden nooit gebeurde en nu dus wel.