Tv tip: Keuringsdienst van waarde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:32

Elisa2 schreef:
Daarom staat er ook "hypocriet" ;-)

Al gebruik ik geen zuivel en haal dus het vlees alleen bij een goede biologische slager waar de dieren een goed leven hebben en eet uit principe geen hele jonge dieren. Maar ben me er van bewust dat deze dieren alsnog voortijdig geslacht worden helaas.

Ja same here hoor... ik eet geen vlees maar wel yoghurt dus ik ben ook hypocriet. Wel bij de plaatselijke biologisch dynamische boerderij

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Tv tip: Keuringsdienst van waarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:23

Melk zouden we eigenlijk alleen maar moeten drinken van het merk wat kalfjes bij de koe laten lopen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:50

rien10 schreef:
Melk zouden we eigenlijk alleen maar moeten drinken van het merk wat kalfjes bij de koe laten lopen.

Beetje buiten het bestek van dit topic, of je melk drinken wel of niet ethisch vindt (en die kalfjes lopen ook maar heel beperkt bij de koe; het moet wél rendabel blijven...).
Het kwam ter sprake in directe vergelijking met de veulens van de bloedmerries. En die lopen met mamma buiten in de kudde.

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Tv tip: Keuringsdienst van waarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 17:14

Ik denk oprecht dat je beter bloedmerrie kunt zijn dan een gemiddeld pensionpaard/dressuurpaard

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 17:20

Het feit dat er een hele industrie is opgebouwd om nog net dat beetje extra uit dieren in de intensieve veehouderij, die al veel inleveren, te halen is zeer discutabel.
Ongeacht hoe de paarden die het bloed leveren gehouden worden.

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 17:34

fransje23 schreef:
Het feit dat er een hele industrie is opgebouwd om nog net dat beetje extra uit dieren in de intensieve veehouderij, die al veel inleveren, te halen is zeer discutabel.
Ongeacht hoe de paarden die het bloed leveren gehouden worden.

Dit ben ik helemaal met je eens. Sowieso moet die bio industrie stoppen. In het filmpje zie je ook die zeugen liggen in een hokje waar eigenlijk niet eens in passen. Ik snap niet waarom dat nou zo moet. Echt zielig

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:53

Kuggur schreef:
Beetje buiten het bestek van dit topic, of je melk drinken wel of niet ethisch vindt (en die kalfjes lopen ook maar heel beperkt bij de koe; het moet wél rendabel blijven...).
Het kwam ter sprake in directe vergelijking met de veulens van de bloedmerries. En die lopen met mamma buiten in de kudde.


In de lijn van je eerste zin, hoe weet je dat?
Ik heb het onlangs gekocht, vond de melk niet echt jè van het.. Maar, als ik hiermee dit plaatje een beetje kan ontwijken:
Spoiler:
Afbeelding


Ik hou zo van melk, hou consumeer ik het zonder dierenleed?
Laatst bijgewerkt door xingridx op 07-10-23 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in spoiler ivm heftig beeld

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Tv tip: Keuringsdienst van waarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:17

Als je het zo dramatisch ziet, simpele oplossing, géén melk drinken.