"Lekker belangrijk" in Nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

"Lekker belangrijk" in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 14:25

Soms kom je berichten tegen die zowel vermakelijk als treurig zijn. Bijvoorbeeld deze:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1952768 ... in-swalmen

Dat je denkt Kan-nie-waar zijn :D (naar het gelijknamige en vermakelijk en tegelijkertijd treurige programma).
Komen jullie ook wel eens Kan-nie-waar-zijn's tegen in de maatschappij. Overijverige ambtenaren of blunderende bedrijven? Lijkt me leuk om ze hier te lezen.

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: "Lekker belangrijk" in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 14:28

Het is alweer wat jaren geleden maar een vrouw had de eendjes gevoerd in Geldrop. Toen ze het zakje weggooide in een prullenbak kreeg ze een boete omdat ze het thuis had moeten weggooien.
En in de tussentijd werd er in een gat ergens in de bossen jaren lang drugsafval gestort.....

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 14:30

Echt… dit meen je! En hoeveel mensen zijn hier weer druk mee geweest en wat heeft dit grapje de staat gekost? Ongelooflijk!

En dan loopt deze onkruid trekker dus ook gewoon nog vrij rond :')

Zo leer je mensen wel af om eens een goede daad te doen…

DuoPenotti

Berichten: 29686
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 14:33

Haha Eileen dan loopt deze onkruidtrekker ook nog vrij rond :+

Echt... dit is te erg.
Ja wat dat grapje heeft gekost zeg.
Ja je zou nog eens onkruid plukken of afval opruimen.

Hoe komen die agenten er op echt?

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 14:40

Hier kwam de handhaving aan de deur, het huis aan het einde van mijn land daar wonen mensen die hadden last van vliegenoverlast. Het is echt heel erg we hebben het zelf gezien, hebben jullie ook verder gekeken dan alleen maar hun achtertuin? Hun hoezo, nou dan hadden jullie gezien dat hun eigen paard naast hun huis staat. Ik heb ze nooit meer gezien.

foxy80

Berichten: 7883
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 15:14


Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 15:18

eilleen333 schreef:
Echt… dit meen je! En hoeveel mensen zijn hier weer druk mee geweest en wat heeft dit grapje de staat gekost? Ongelooflijk!

En dan loopt deze onkruid trekker dus ook gewoon nog vrij rond :')

Zo leer je mensen wel af om eens een goede daad te doen…


"Wij, verbalisanten, zagen dat de verdachte een plant uit een groenstrook trok. Hierdoor ontstond er nadeel voor de plant, aangezien deze niet meer de grondstoffen tot zich kon nemen nu de wortels zich niet meer in de grond bevonden. Ook ontstond hierdoor nadeel voor het plantsoen, aangezien het er niet meer netjes en ordelijk uitzag nu er één plant tussenuit was getrokken.’

Ik denk dat ik als rechter woest zou zijn. Die heeft wel meer te doen. Ik heb van de week ook onkruid staan uittrekken in een plantsoen aan de overkant van mijn voortuin. Alles staat in bloei en waait recht mn voortuintje in. Gemeente doet er helemaal niets aan en ik zie in de wijk al meer eigen activiteiten met de openbare groentjes die aan hun lot worden overgelaten.
Toen ik dit las, moest ik daar wel even aan denken _O- _O-

De gemeente heeft onlangs onze wijk opnieuw ingericht. Alleen hebben ze slecht rekening gehouden met de peilhoogten waardoor op veel plekken in de wijk de straat hoger ligt dan de voortuinen van de bewoners die nu wateroverlast hebben. Bovendien hebben ze waarschijnlijk een goedkoop voorraadje zand kunnen kopen voor onder de bestrating waar bamboe in zit, zodat er nu overal in de wijk bamboe tussen de straatstenen opschiet.
_-:(

DuoPenotti

Berichten: 29686
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 15:18


Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 15:19


thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:15

ChantalAM schreef:
Het is alweer wat jaren geleden maar een vrouw had de eendjes gevoerd in Geldrop. Toen ze het zakje weggooide in een prullenbak kreeg ze een boete omdat ze het thuis had moeten weggooien.
En in de tussentijd werd er in een gat ergens in de bossen jaren lang drugsafval gestort.....


Wat ik me dan afvraag: wat mag er wél in die prullenbak? Alles kan je toch meenemen naar huis?
Wat een sukkels

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:26

Babootje schreef:
Soms kom je berichten tegen die zowel vermakelijk als treurig zijn. Bijvoorbeeld deze:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1952768 ... in-swalmen

Dat je denkt Kan-nie-waar zijn :D (naar het gelijknamige en vermakelijk en tegelijkertijd treurige programma).
Komen jullie ook wel eens Kan-nie-waar-zijn's tegen in de maatschappij. Overijverige ambtenaren of blunderende bedrijven? Lijkt me leuk om ze hier te lezen.

Dit-kan-niet-waar-zijn dingen gebeuren naar mijn idee aan de lopende band in dit land. Mensen die vals beschuldigd / oneerlijk behandeld / gedupeerd worden.
En blunderende bedrijven... tja ik zag gister nog weer iets heel bijzonders. Was bij een kledingwinkel in de Kalverstraat. Een meisje had iets afgerekend. Dat moet je tegenwoordig allemaal zelf doen, maar tot mijn grote lol wilde 90% van de klanten gewoon bij de kassa afrekenen, een groot deel ook nog cash - heerlijk - maar dat terzijde..
Er was dus 1 meisje die het wel bij de zelfscan had gedaan, maar vervolgens zag ze pas na het afrekenen dat het kledingstuk kapot was. Maargoed, je mag natuurlijk gewoon ruilen. Met bonnetje. Alleen er was geen bonnetje uit het apparaat gekomen. Dus na heel lang in de rij wachten was zij aan de beurt (ik stond achter haar en had gezien dat ze net haar product had afgerekend en dat er geen bonnetje was gekomen). Dus degene achter de kassa zegt (in het Engels, want ja, wie spreekt er tegenwoordig nog Nederlands in dit land) ja nee zonder bonnetje kan ik het niet ruilen.
Ja zegt het meisje, maar er kwam geen bonnetje uit het apparaat.
Ja zegt degene achter de kassa, dat zou wel moeten.
Ja maar het is niet gebeurd
Ja helaas dan kan ik het niet ruilen, want zonder bon ruilen kan niet
Ja maar ik heb geen bon gekregen
Ja maar dat had wel gemoeten
Ja maar het is niet zo
Ja sorry maar zonder bon kan het niet geruild worden
Ja maar ik heb geen bon gekregen!!!!
Ja nou normaal komt er altijd een bon
Ja maar nu dus niet
Ja maar normaal altijd wel dus ja
Ja en nu?
Nou zonder bon mag het niet geruild worden zoals ik al zei

Het ging maar door. Wat een idiote situatie was dat. Hun machine is stuk en dat is dan het probleem van de klant....

Shadow0

Berichten: 43513
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:30

Dorine92 schreef:
Het ging maar door. Wat een idiote situatie was dat. Hun machine is stuk en dat is dan het probleem van de klant....


En als dan de klandizie terugloopt en mensen toch maar weer op internet bestellen snapt de winkel volstrekt niet waarom.

Dorine92
Berichten: 5334
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:36

Shadow0 schreef:
Dorine92 schreef:
Het ging maar door. Wat een idiote situatie was dat. Hun machine is stuk en dat is dan het probleem van de klant....


En als dan de klandizie terugloopt en mensen toch maar weer op internet bestellen snapt de winkel volstrekt niet waarom.

Dat ook ja. En als je als klant een fout maakt ben je ineens een crimineel en kun je ook zo behandeld worden. No way dat ik zelf mijn spullen ga afrekenen en dan nog op m’n kop krijg als ik een foutje zou maken ook. Of dat ze door m’n tassen gaan lopen graaien. Neehoor.... ze doen het maar mooi lekker zelf. En ondertussen maakt hun eigen personeel aan de lopende band fouten. Misschien moeten we hun eigen personeel ook maar aan de politie overhandigen dan?

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Re: "Lekker belangrijk" in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 16:43

Haha, fantastisch topic dit. Vroeger was er ook een tv-programma waar dit soort dingen op een satirische manier werden besproken. "Hoe bestaat het" heette dat.

Imre

Berichten: 14208
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: "Lekker belangrijk" in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:01


Morganlefay

Berichten: 8701
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:12

Wij kregen op het Gemeentehuis de volgende vraag/opmerking binnen.
Of we de boeren wilde verbieden om mest uit te rijden want het stonk anders zo.

Shadow0

Berichten: 43513
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:14

Wat een treurigheid zeg. In contrast met de totale desinteresse als mensen structureel de boel belazeren (marktplaatsoplichters bv) vind ik de prioriteiten soms wonderlijk.

tiwi1969

Berichten: 7649
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:21

Gelukkig mag je als burger onkruid uit de berm trekken, heel fijn als er jkk naast je wei langs de openbare weg groeit.

Britta31

Berichten: 13149
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:26

Bij het plaatselijke nieuws in de krant stond dat de bejaarde bewoners van een serviceflat klachten hadden ingediend over geluidsoverlast,de kikkers in de vijver kwaakte te hard in de schemering.

DuoPenotti

Berichten: 29686
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:28

Nu kan ik je ook zeggen dat dat een ontiegelijk herrie kan geven.
Onze buren hadden dat ook.
Nu zaten wij daar zover vandaan dat het wel een gezellig achtergrond geluid was. En dat was niet alleen in de schemer
Maar moet er niet aan denken dat je daar je slaapkamer zowat naast hebt, in de zomer raampje open...

Britta31

Berichten: 13149
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: "Lekker belangrijk" in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:30

Maar dat is toch de natuur.Dat zijn ”wilde”kikkers dus niet zoals de gekochte haan van de buren die al vroeg kraait.

DuoPenotti

Berichten: 29686
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: "Lekker belangrijk" in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:31

De buren hadden ze ook nooit gekocht :D

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:33

Ik heb brulkikkers in mijn vijver gehad, vlak onder mijn slaapkamer. En ‘t geeft idd een herrie. Maar ik vond dat erg gezellig… sliep er ook heel goed door na even wennen (want ja die beesten begonnen soms ook bij dageraad te kwaken :') ). Helaas hebben wij de vijver moeten heraanleggen en zijn ze daarna niet meer teruggekeerd. Ik mis ze wel, hoop dat ze toch nog terugkeren.

tiwi1969

Berichten: 7649
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 17:34

Britta31 schreef:
Maar dat is toch de natuur.Dat zijn ”wilde”kikkers dus niet zoals de gekochte haan van de buren die al vroeg kraait.


Probleem zijn de losgelaten Amerikaanse brulkikkers, die exoot heeft zich flink vermeerderd en maakt herrie als een echte red neck, daarbij zijn onze inheemse kwakertjes echt stil.

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 17:44

Dorine92 schreef:
. Dus degene achter de kassa zegt (in het Engels, want ja, wie spreekt er tegenwoordig nog Nederlands in dit land) ja nee zonder bonnetje kan ik het niet ruilen.
Ja zegt het meisje, maar er kwam geen bonnetje uit het apparaat.
Ja zegt degene achter de kassa, dat zou wel moeten.
Ja maar het is niet gebeurd
Ja helaas dan kan ik het niet ruilen, want zonder bon ruilen kan niet
Ja maar ik heb geen bon gekregen
Ja maar dat had wel gemoeten
Ja maar het is niet zo
Ja sorry maar zonder bon kan het niet geruild worden
Ja maar ik heb geen bon gekregen!!!!
Ja nou normaal komt er altijd een bon
Ja maar nu dus niet
Ja maar normaal altijd wel dus ja
Ja en nu?
Nou zonder bon mag het niet geruild worden zoals ik al zei

Het ging maar door. Wat een idiote situatie was dat. Hun machine is stuk en dat is dan het probleem van de klant....


Aaaaarchchchchgggg {:)-:( {:)-:( Goed voorbeeld trouwens.