Klaar met nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 16:26

Alles wat er gaande is in dit land, ik ben er zo klaar mee om nederland de afgrond in te zien gaan.

Het liefst zouden mijn man en ik emigreren, maar mijn goede en leuke baan en het (nog) goede leven wat we hier hebben houdt ons nog tegen.

Nederland is niet meer het vrije land van vroeger.
Normen en waarden veranderen,
de maatschappij veranderd,
Toekomstperspectief veranderd,
Woningmark
Gedwongen vluchtelingenopvang in een overvol land
Nederlandse cultuur
Klimaatgedram
Plastic verpakking toeslag
Rekeningrijden
Toeslagenaffaire
Groningen
Opgelegd LHBTQ aan kleine kinderen notabene
Geen vrijheid van meningsuiting meer
Boeren die straks onteigend gaan worden
Gezeur over digitaal geld
Uitsluiten van partijen in de 2e kamer
Weg democratie

Ik zal vast nog wel een paar punten vergeten zijn....

En achter de schermen speelt nog veel meer waar wij geen weet van hebben, tot het te laat is.

Aan het begin van de coronacrisis voelde ik de bui al hangen. Toen al kreeg ik het gevoel dat het in NL straks niet veel anders meer zal zijn dan in Noord-Korea. Aan dat gevoel is voor mij niks veranderd. Het is alleen de vraag wanneer....

Ik til er zwaar aan. Ik wil dit niet en wil eigenlijk niet meer in zo'n land wonen.

Er zijn vast meer mensen die mijn gevoel herkennen? Heel social media staat er vol mee.

Dit topic dus even om onze frustraties te delen.
Tegengeluiden en andere ideeen zijn prima, maar daar zijn andere topics voor.

Wie heeft nog meer dit gevoel gekregen bij Nederland?

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:28

Weet je al naar welk land jullie gaan emigreren?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:34

Doubtless schreef:
Weet je al naar welk land jullie gaan emigreren?


Het Goede Doel zong over België...

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:36

Voor een groot gedeelte herkenbaar, maar niet al je punten. Ik denk altijd zo: in welk land zal het beter zijn? Ieder land heeft wel punten die me niet aanstaan en ik denk dat het nergens echt beter is. Ik hoor steeds het liedje van Het goede doel in mijn hoofd: Belgie. :+

Dan tel ik maar mijn zegeningen met dingen die wel goed gaan in dit land. En hoop ik dat het ooit beter zal gaan.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:36

Belgie is niet beter vrees ik

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:37

Iets van buurmans gras en groener
.

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:39

Snel emigreren dan!
Maar ga eerst eens een paar maanden wonen in een leuk land als Burkina Faso, Haïti, Burundi, Siërra Leone of Mali.
Denk dat je dan heel snel ophoudt met zeuren over hoe slecht we het hebben hier.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:39

Urbanus schreef:
Doubtless schreef:
Weet je al naar welk land jullie gaan emigreren?


Het Goede Doel zong over België...


Nou, het Goede Doel twijfelde over België hè?

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:39

Ik vraag me inderdaad ook echt af waar het dan beter is volgens jou. Ik ben het overigens niet met je eens en mijn social media staat er ook niet vol mee, maar vraag me af wat je dan voor je ziet als land waar het volgens jou wel goed gaat.

Zertab

Berichten: 12223
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:42

Supervixen schreef:
Snel emigreren dan!
Maar ga eerst eens een paar maanden wonen in een leuk land als Burkina Faso, Haïti, Burundi, Siërra Leone of Mali.
Denk dat je dan heel snel ophoudt met zeuren over hoe slecht we het hebben hier.


Lekker flauwe reactie.
Ik kan me TS haar frustraties wel voorstellen, omdat ik er een aantal van herken. En natuurlijk, we hebben het echt zo slecht nog niet, maar we mogen toch wel eens klagen? TS haar emigreer plannen zijn niet eens serieus zo te lezen.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:43

De Verenigde Staten van nu klinkt wel passend

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:44

Nou veel plezier in een ander land!
Ik ben er van overtuigd dat er weinig landen zijn waarbji het zo goed geregeld is als in Nederland. Veranderd er veel in Nederland? Jazeker. Is dat altijd goed? Nee zeker niet. Zijn er ook goede dingen tussen de veranderingen? Jazeker wel.

Ik krijg beetje nationalisme vibes bij je openingspost en daar ben ik wellicht nog wel banger (de opkomst van het extreem nationalisme) voor als voor de verandering van NL.

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:45

Compleet eens met ts.

Zertab

Berichten: 12223
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:46

Yonker schreef:
Nou veel plezier in een ander land!
Ik ben er van overtuigd dat er weinig landen zijn waarbji het zo goed geregeld is als in Nederland. Veranderd er veel in Nederland? Jazeker. Is dat altijd goed? Nee zeker niet. Zijn er ook goede dingen tussen de veranderingen? Jazeker wel.

Ik krijg beetje nationalisme vibes bij je openingspost en daar ben ik wellicht nog wel banger (de opkomst van het extreem nationalisme) voor als voor de verandering van NL.


Wat juist wordt opgewekt door een aantal veranderingen in NL.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:46

Ben je ongelukkig met Nederland of met de wereld? Want als er wereldwijd meer vluchtelingen dan ooit zijn, is het inderdaad niet meer zoals vroeger en krijgt Nederland daar ook mee te maken. Het klimaat is overal een zorg, niet alleen in Nederland. Veel van je punten komen uit die problemen voort.

De punten die je opnoemt komen uit het rechterdeel van het politieke spectrum. Daar zitten niet echt de partijen met een sterk democratisch gehalte. Dus je opmerkingen daarover, ja...

De hele wereld is niet meer zoals vroeger. Nederland dus ook niet.

Pluto dan maar?

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:47

Is er leven op Pluto?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:47

Kun je dansen op de maan?

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:47

Niobe schreef:
De Verenigde Staten van nu klinkt wel passend

Sweet home Alabama. :)ddd

Kek rood petje op en gaaaaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:48

Urbanus schreef:
Kun je dansen op de maan?



Is er nog plaats tussen de sterren, waar je heen kan gaan?

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:48

Wij hadden ook zo'n gevoel bij Nederland en zijn wel geemigreerd maar niet perse om die redenen hoor, maar het speelde wel een beetje mee. We wilde graag meer rust, ruimte en natuur om ons heen en dat hebben we gekregen. Ook hebben we nu geen hypotheek meer wat ook wel heel fijn is en zijn de mensen hier echt heel vriendelijk.

We wonen nu in Zweden *\o/* en daar zijn ook dingen die niet helemaal perfect zijn zoals in elk land er dingen zijn...maar nu kunnen we nog zeggen dat we het niet begrijpen. Een aantal punten van het lijstje is hier net zo....de enorme stromen vluchtelingen o.a.

De gezondheidszorg hier is gratis en psychologen en maatschappelijk werk etc ook, maar ze zijn enorm betuttelend met alles wat met gezondheid te maken heeft. Schoolverpleegkundige, familiesecretaresses en heeeeel veel vaccinaties voor vanalles en nog wat.

Maar dit is al therapie :) :)
Afbeelding Oh ja en geen moment heimwee gehad of de wil om terug te gaan :)
Laatst bijgewerkt door Kimddddd op 28-06-23 16:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:49

Dus je leven is goed en je baan leuk??
Veel mensen zouden daarvoor tekenen!

Geniet ervan!

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:49

Social media heb ik bewust niet, is zeer goed voor mijn geestelijke gezondheid gebleken.

Ja dit land is zeker voor mij te vol/druk (en ik ben de stad al een tijdje uit).
Er zijn problemen aan het ontstaan die een heel andere benadering vragen en daar is de politiek niet toe in staat. Zal elders niet veel anders zijn.
Je mag nog steeds zeggen wat je wil, genegeerd worden is veel makkelijker dan aandacht geven en straffen.

Als je werkelijk wat anders wil, dan zijn de excuses die je nu aandraagd enkel dat. Klagen kan heel therapeutisch werken, maar erken dan dat dat ook een deel van de reden is dat je klaagt.

Weg willen is een wens, maar daar zitten nu nog onmogelijkheden aan (inkomen). "Daar ben ik het niet mee eens/dat wil ik anders" kan je overal vinden en zeker qua wetgeving. Niet alleen in Nederland zijn zat muren om tegen aan te lopen omdat ze jouw wensen in de weg staan hoe logisch en redelijk die wensen volgens jouw ook zijn. Negeer wat je kan (en dat is veel als je zo naar het leven kijkt) en dans om/met de rest.

Planning hier is buitenland omdat hier eigen land met wat beestjes geen optie is en de huur schopstoel te onzeker. Dat vraagt dus om dingen uitzoeken, taal leren, andere dingen leren voor wat je wel wil met jouw leven. Overal tegenaan schoppen is makkelijk, maar ik heb er nog niemand gelukkig van zien worden. Aangezien gelukkig zijn en blijven toch aardig hoog op mijn prioriteiten/wensenlijst staat, focus ik mij liever op werken/bouwen aan wat ik wel wil. Ook al blijft klagen en verwonderen over gebeurtenissen soms een nodige uitlaatklep.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:51

Wel heel veel volwassen antwoorden hier :j

Mij lijkt Denemarken wel een fijn land om te wonen.
Maar perfect is het nergens.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:56

Ik denk dat een land als Marrokko of Saoudie Arabië in dat geval wel bij je past :j

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 16:57

Zweden is ook wel toepasselijk met deze klachten :=