Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Huertecilla schreef:Imandra. Ga straks 3 km. op de fiets naar een terrasje. Gewoon op mijn ´nederlandse´ fiets in normale zomerkleding. Moet je hier verplicht een goedgekeurde valhelm bij op. Door experts geadviseerd, in wet vastgelegd.
In NL hoeft dat niet. Levensgevaarlijk!! Iedere fietser in NL die verongelukt wist dat die dit risico blablabla verzwegen door de overheid idemblabla...
Hoe relatief wil je het hebben??
IMANDRA schreef:Huertecilla schreef:Imandra. Ga straks 3 km. op de fiets naar een terrasje. Gewoon op mijn ´nederlandse´ fiets in normale zomerkleding. Moet je hier verplicht een goedgekeurde valhelm bij op. Door experts geadviseerd, in wet vastgelegd.
In NL hoeft dat niet. Levensgevaarlijk!! Iedere fietser in NL die verongelukt wist dat die dit risico blablabla verzwegen door de overheid idemblabla...
Hoe relatief wil je het hebben??
Ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat dit een hele andere situatie is…
Huertecilla schreef:Imandra. Ga straks 3 km. op de fiets naar een terrasje. Gewoon op mijn ´nederlandse´ fiets in normale zomerkleding. Moet je hier verplicht een goedgekeurde valhelm bij op. Door experts geadviseerd, in wet vastgelegd.
In NL hoeft dat niet. Levensgevaarlijk!! Iedere fietser in NL die verongelukt wist dat die dit risico blablabla verzwegen door de overheid idemblabla...
Hoe relatief wil je het hebben??
germie schreef:Duiken was in de tijd van Cousteau heel gevaarlijk. Tegenwoordig zijn de materialen verder doorontwikkeld. Maar toch heb je af en toe nog een terugroepactie. Dit dus zelfs ondanks testen. Testen zegt ook niet alles, al draagt het natuurlijk wel flink bij aan veiligheid en is het goed dat je soms dingen moet laten testen zoals auto's. Maar Cousteau zag potentie in het duiken, hij geloofde er in. En omdat hij er in geloofde is het verworden tot een fantastische hobby voor velen zoals het nu is. Als hij op dat moment bedacht had dat het te gevaarlijk is, dan waren we niet geweest waar we nu staan.
germie schreef:Vaak lees je niet eens door waar voor je tekent, je wilt de activiteit doen en gaat er van uit dat het goed zit. Dus waarom zou dat bij deze onderzeeër anders zijn? Je hebt zin in dat pleziertripje.
germie schreef:Dat ontslaan van die engineer is nog wel een ding, maar hoe bekend was dat toen bij het grote publiek? Wisten de klanten dat wel? Of was het alleen te vinden als je heel goed onderzoek deed en kon je deze info dan nog missen?
Huertecilla schreef:Bunjee jumpen, ziplijn, bergwandje klimmen, [knip]
pmarena schreef:Huertecilla schreef:Bunjee jumpen, ziplijn, bergwandje klimmen, [knip]
Ik snap heus wat je bedoelt, dit soort dingen kan fout gaan, als je net die pech hebt is dat super vervelend. Maar het is iets meer dan domme pech als je elastiek of touw knapt doordat je (zonder dat je het wist) aan materiaal hing dat niet goedgekeurd was voor dat gebruik
Avalanche schreef:En als je het dan over de CEO hebt wilde hij op een niet-verkeersmak, knetterheet paard een buitenrit maken met de ervaring van 10 manegelessen. En daar was hij over geïnformeerd. Dat is geen ongeluk meer, dat is gewoon ontzettend stom bezig zijn.
Avalanche schreef:En als je het dan over de CEO hebt wilde hij op een niet-verkeersmak, knetterheet paard een buitenrit maken met de ervaring van 10 manegelessen. En daar was hij over geïnformeerd. Dat is geen ongeluk meer, dat is gewoon ontzettend stom bezig zijn.
Citaat:De CEO heeft gewoon enorme fouten gemaakt maar de passagiers ook.
Cer schreef:Avalanche schreef:En als je het dan over de CEO hebt wilde hij op een niet-verkeersmak, knetterheet paard een buitenrit maken met de ervaring van 10 manegelessen. En daar was hij over geïnformeerd. Dat is geen ongeluk meer, dat is gewoon ontzettend stom bezig zijn.
Even hypothetisch..
Wat als die CEO had gezegd tegen iemand "ik heb hier een niet verkeersmak, knetterheet paard, wat je mee naar buiten kan nemen. Ik denk dat het kan"
En die persoon zegt dan "nou, als het lukt is de ervaring zo gaaf, ik neem het risico". Wat dan?
(het is hypotetisch omdat we niet weten wat er in die waiver stond,en je kunt niet alles 'wegwaiveren'.. Ik heb een waiver gezien, waar iets instond als in 'je gaat in een niet geteste sub naar 4km diep, dit kan misgaan', maar deze is niet gecertificeerd als 'de echte waiver')
Daarnaast is er een filmpje van de CEO die iets zegt in de trant van 'ik hou van risico's nemen, anders kom je er niet' en 'ze zeiden dat het niet kon, maar ik heb het wel gedaan'. Zouden degene die mee zijn gegaan naar beneden, dat ook gehoord / gezien hebben? Zouden ze een risico afweging gemaakt (kunnen) hebben?
Cer schreef:Zo lees ik het bericht van Germie helemaal niet, waar lees jij dat dan Tazzey?
KSHancox schreef:Als het verhaal van David Lochridge klopt dan heeft het niks met geloven te maken, maar puur met eigenwijze stommiteit en arrogantie.
Tazzey schreef:Daar is van alles mis mee Germie! Door dat soort ondoordachte acties kunnen er weer reddingsacties worden opgetuigd die kostbaar zijn en potentieel gevaar voor de reddingswerkers.
Deze man dacht de wijsheid in pacht te hebben en heeft daarmee zichzelf en vele anderen in gevaar gebracht. Dat heeft niets met avontuur te maken maar met het gemis aan intelligentie. Hij is gewaarschuwd geweest door verschillende experts maar hij dacht het allemaal beter te weten.
Dus ja, je bent aan het recht praten wat niet recht te praten is.