Dierenwelzijn? of het verdwijnen van dieren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Dierenwelzijn? of het verdwijnen van dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 13:51

Ik hoop dat dit bericht door Bokt weer niet verwijderd of gesloten wordt.... _/-\o_

Dit stukje schreef ik zojuist op de socials en ik vond dat het hier ook niet mag ontbreken, ben benieuwd naar jullie visie.

"Let wel : ik ben t zeker niet met alles eens , zoals grote exporten van vlees vanuit Nederland. Maar ik denk dat op dit moment de partij die op komt voor de boeren , toch de beste keuze is …
Ik heb de laatste paar jaren alles heel snel de gevaarlijke kant uit zien gaan .

Als een meisje wat bij ons komt rijden mij TOESCHREEUWT , als ik haar uit probeer te leggen hoe ze een paard moet trainen , dat ik ieder paard , ook al is er niks mis mee ,door dierenartsen en osteopaten binnenste buiten moet laten keren , en het bloed moet laten checken dan vraag ik me af ( want praten gaat niet met veel mensen van tegenwoordig die stellig een mening hebben gevormd) WIE GAAT DAT BETALEN ?
Het is heel makkelijk handelen met de portemonnee van iemand anders .

Zelf een paard (laten) verbeteren is mijn handelswijze , en als het nodig is de experts erbij .
Maar ik merk nu dat anderen willen gaan bepalen wat jij met je grond en je dieren moet doen .
Die anderen zijn veel mensen die totaal niet weten waar ze t over hebben , maar die vooral blind en doof zijn voor de mening van anderen .

Moeten we maar heeeeeel veel mensen binnenhalen in Nederland, zorgen dat die niks te kort komen , en stoppen met het houden van dieren ?

Ik hoop en bid dat het zover niet komt en ik zal wel veeeeel kritiek op dit stukje krijgen , maar VRIJHEID BLIJHEID!



Afbeelding

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:59

??? Waar heb je het in godsnaam over. Wat heeft stikstof te maken met een osteopaat? Is Stal Doorstap - alsjeblieft zeg - opeens de voorvechter van eerlijk en paardvriendelijk handelen? Je bericht is tamelijk onbegrijpelijk.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Dierenwelzijn? of het verdwijnen van dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:00

Tip: neem een cursus Nederlands

VuurVleugels
Berichten: 1764
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:00

Het zou al schelen als het bericht met normale grammatica en interpunctie geschreven was...

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Dierenwelzijn? of het verdwijnen van dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:04

Waarom een bericht die ik al tig keren heb voorbij zien komen hier letterlijk plaatsen, ik zie de meerwaarde niet. _O-
Vooral ook omdat ik op facebook ook al geen kaas kon maken van dit bericht, allemaal dingen die niet samenhangen zo in een bericht zetten.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:15

BaileyMix schreef:
??? Waar heb je het in godsnaam over. Wat heeft stikstof te maken met een osteopaat? Is Stal Doorstap - alsjeblieft zeg - opeens de voorvechter van eerlijk en paardvriendelijk handelen? Je bericht is tamelijk onbegrijpelijk.


Dat dus :')

Daarnaast
Citaat:
Zelf een paard (laten) verbeteren is mijn handelswijze


Dit slaat echt kant noch wal :')

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:20

StalDoorstap schreef:
Let wel : ik ben t zeker niet met alles eens , zoals grote exporten van vlees vanuit Nederland.

Doorstap verkoopt zelf toch ook aan het buitenland? een ander product ja, maar dat is toch net zo goed gewoon onderdeel van het hebben van een bedrijf en winst willen maken. Dat is geen kritiek van mijn kant want ik heb er geen problemen mee, een bedrijf moet ook gewoon kunnen werken. Maar vingerwijzen dat anderen dan niet naar het buitenland mogen verkopen, en het zelf wel, dat snap ik dan minder.

Wat je verder met het bericht wilt bereiken snap ik niet zo, het komt op mij een beetje over alsof je wilt bepalen wat een ander mag zeggen, vinden en doen (wat je juist niet wilt dat jou overkomt) en daarna iets wat op mij over komt als discrimineren.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:22

het is een vrij onsamenhangend geheel wat je ervan gebrouwen hebt.
En volgens mij haal je 2 zaken die losstaan door elkaar heen?

1. Ik lees dat je het beleid van de overheid slecht vind, en daarom dus aanhanger bent van partijen die de boeren steunen.

2. Je vind dat mensen zich teveel bemoeien met anderen. Jij wilt zelf bepalen hoe je je paarden houdt, welke behandeling je ze geeft, en bent er niet van gediend dat anderen zich hiermee (en dus indirect met jouw portemonnee) bemoeien.

3. Je vind dat Nederland teveel vluchtelingen binnenhaalt, en legt hier een link met: meer mensen, minder dieren?

Klopt deze samenvatting een beetje?

1,2 en 3 staan in mijn ogen volledig los van elkaar. 1. Ja, ik ben het met je eens. We zijn afhankelijk van de boeren, zij zorgen voor ons eten. Daar moeten we zuinig op zijn.

2. Dit is geen politiek iets, maar een sociaal dingetje. En ja, ik merk dat vooral in de paardensport, maar eigenlijk wel overal. Heeft niks te maken met beleid, maar is bemoeizucht van een enkel individu. Dat kun je gewoon naast je neerleggen.

3. Deze vergelijking slaat kant nog wel in mijn ogen. De vluchtelingen hebben absoluut niks te maken met het stikstofbeleid wat hier gevoerd wordt. Ja, er moeten meer woningen gebouwd worden, maar dan nog: dan kun je ook zeggen: hou eens op baby's te maken met zijn allen. Dan hebben we weer het probleem dat onze pensioenvoorziening in gevaar komt, etc. T is gewoon lastig, maar het een staat los van het ander.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Dierenwelzijn? of het verdwijnen van dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:40

Dit is stiekeme reclame voor een politieke partij die meedoet in de verkiezingen.

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Re: Dierenwelzijn? of het verdwijnen van dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:42

Natuurlijk, al die mensen die vluchten voor oorlog zorgen ervoor dat wij straks niet meer kunnen paardrijden. Wat een wonderlijk stuk desinformatie.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:49

StalDoorstap schreef:
Moeten we maar heeeeeel veel mensen binnenhalen in Nederland, zorgen dat die niks te kort komen , en stoppen met het houden van dieren ?


Wat hebben vluchtelingen en het houden van dieren met elkaar te maken? :')

VuurVleugels
Berichten: 1764
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:51

Captain schreef:
StalDoorstap schreef:
Moeten we maar heeeeeel veel mensen binnenhalen in Nederland, zorgen dat die niks te kort komen , en stoppen met het houden van dieren ?


Wat hebben vluchtelingen en het houden van dieren met elkaar te maken? :')


Ik denk dat ik, als ik héél hard mijn best doe, de denkstappen(sprongen) kan volgen. Meer vluchtelingen = meer mensen = meer woningnood = meer huizenbouw = minder grond voor dieren? Denk ik? Alleen beetje jammer dat er zo'n 50 denkstappen daarin overgeslagen lijken te worden.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:53

Door vluchtelingen kunnen we dadelijk niet meer paardrijden? Wat een rare gedachtegang.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:56

TS, ik vind het een lastig te lezen én onsamenhangend verhaal. Spits je op 1 onderwerp en schrijf daar over. Nu lijkt het net een verkiezingsprogramma in 100 woorden. Alle belangrijke maatschappelijke onderwerpen, die geen overlap hebben met elkaar, moeten toch bij elkaar in 1 tekst. Dat gevoel krijg ik wat. En daardoor is het niet leesbaar en snap ik niet welk punt je wilt maken.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:05

Het stuk wat ts geschreven heeft is misschien onsamenhangend maar de reden van schrijven lijkt dat steeds minder te worden.
Of zijn er hier mensen die geloven dat als straks alle boeren zijn onteigend en alle grond ingepikt is door de overheid ( inderdaad om huizen te bouwen) dat paarden nog toegestaan zijn? Want die grond is straks ook "nodig" voor huizen of rewilding of wat "ze" dan ook bedenken.
Tristatecity is geen hersenspinsel maar een concreet plan net als de zgn. smart cities. Er heeft nu al in het Parool gestaan dat er "best wat minder huisdieren" https://www.parool.nl/columns-opinie/op ... ~bbde0068/ zouden moeten zijn en in Engeland willen ze het gaan verbieden om zelf kipjes te houden.

Overigens heeft het hier ook al op Bokt gestaan dat bepaalde partijen de paardensport willen verbieden en dat wordt nu over de boeg van "misbruik" gegooid maar ik ben bang dat er hele andere redenen achter zitten.
Nu na het omvallen van 1 van de grootste banken ( https://www.nu.nl/privacy-gate/accept?r ... bd5659ee6a) zal dit "probleem" waarschijnlijk "vanzelf" oplossen; er zijn straks nog maar weinig mensen die het houden van een paard kunnen betalen.

Overigens zijn er meerdere partijen die opkomen voor de boeren ( en hopelijk straks ook voor de paardenhouders...........)
Laatst bijgewerkt door ElCid op 14-03-23 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:07

Lang geleden dat ik zo'n slecht stuk las :))
Afbeelding

Prima als je kritiek wil uiten op het beleid en een discussie wil starten, maar maak er dan in ieder geval een duidelijk verhaal van met goede beargumentatie, want hier is echt geen kaas van te maken :))

En als je er vanuit gaat dat er hooguit een paar honderdduizend paarden in Nederland zijn, tegenover alleen al 16 miljoen koeien en varkens, dan is het wel duidelijk waar je moet zijn voor die stikstof reductie, en dat is niet bij de paarden. Daar ga ik me echt niet druk om maken.
De connectie met vluchtelingen zie ik al helemaal niet.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 14-03-23 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:10

8nnemiek schreef:
En als je er vanuit gaat dat er hooguit een paar honderdduizend paarden in Nederland zijn, tegenover alleen al 16 miljoen koeien en varkens, dan is het wel duidelijk waar je moet zijn voor die stikstof reductie, en dat is niet bij de paarden. Daar ga ik me echt niet druk om maken.


Welke stikstof reductie? Leg eens uit!

Ik zou me maar wel druk maken want de reden dat de boeren en vee moeten wijken heeft niks met "stikstof" te maken ( wat we overigens heel hard nodig hebben om te leven en om voedsel te verbouwen).
Laatst bijgewerkt door ElCid op 14-03-23 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:13

Sorry TS, zelfs ik kan hier helaas niks van maken.

Wat heeft stemmen voor de boeren te maken met het van je paard laten controleren door een DA?
Hoezo gaat iemand voor jou bepalen wat je moet doen met je grond dieren en jij vindt dat dit mensen zijn die nergens verstand van hebben?
En dat er veel mensen worden binnengehaald en dat je daarom moet stoppen met het houden van dieren?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:15

ElCid schreef:
8nnemiek schreef:
L
En als je er vanuit gaat dat er hooguit een paar honderdduizend paarden in Nederland zijn, tegenover alleen al 16 miljoen koeien en varkens, dan is het wel duidelijk waar je moet zijn voor die stikstof reductie, en dat is niet bij de paarden. Daar ga ik me echt niet druk om maken.


Welke stikstof reductie? Leg eens uit!

Ik zou me maar wel druk maken want de reden dat de boeren en vee moeten wijken heeft niks met "stikstof" te maken ( wat we overigens heel hard nodig hebben om te leven en om voedsel te verbouwen).

ElCid, ik denk dat je wat te lang in de wappie hoek op Facebook hebt doorgebracht :+

Niemand is 'tegen de boer', geen enkele partij wil de boeren weg hebben, en iedereen snapt hoe belangrijk landbouw bv is. Het doel is iets minder vee, that's it. Minder dieren die dicht op elkaar in kleine hokjes staan. En zelfs dat niet eens. Die walgelijke bio industrie vinden alle rechtse partijen geweldig.

Slechts 13% van Nederland is bebouwd. Meer dan de helft van Nederland is landbouwterrein. Met die 18 Miljoen mensen wonen we op die 13% van Nederland. Je wil toch niet echt geloven dat de overheid al die landbouwgrond wil gaan bebouwen? :') Waar moeten ze die 60 miljoen mensen vinden die daar zouden moeten wonen? Haha

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:19

8nnemiek schreef:
ElCid, ik denk dat je wat te lang in de wappie hoek op Facebook hebt doorgebracht :+


En jij te lang in de MSM hoek ( voor de duidelijkheid; main stream media).
Maar geloof wat je wil; vraag ook even na bij de boeren die van hun land getreiterd worden en daarbij gaat het overigens niet alleen over veeboeren.......ook de landbouw krijgt het steeds moeilijker.

Maar slaap lekker verder :Z

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dierenwelzijn? of het verdwijnen van dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:24

8nnemiek, dat is precies wat ze in Stroe wilden gaan doen. Stroe city...op de plek van landbouwgrond.

Feit is dat er een enorm huizentekort is terwijl de instroom niet beperkt wordt, ik woon op het platteland en zie de dorpen al steeds meer naar elkaar toe groeien.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:30

Elisa2 schreef:
Stroe city...op de plek van landbouwgrond.


En laat "Stroe city" nu precies in die gele banaan, die ook wel Tristate city wordt genoemd, liggen.............

Afbeelding
https://www.tristatecity.nl/

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:38

:evaw:

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Dierenwelzijn? of het verdwijnen van dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:39

:))
Gelukkig heeft bokt een foei-knop :Y)

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:44

8nnemiek schreef:
:))
Gelukkig heeft bokt een foei-knop :Y)



Misschien beter voor de bloeddruk ja :))