Aardbeving Turkije

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:29

|( net terug dringt pas echt het besef door van de enorme ravage die er is ontstaan met gruwelijk veel slachtoffers en veel goederen nodig.

Ik heb echt een enorme huisraad en b en b inhoud spullen die wegkunnen. Beddengoed handdoeken dekens, kussens, slaapzakken bedden en bedjes ook voor kinderen zaklampen batterijen enz. Kookspullen, stoelen tenten, Stapels en stapels spullen. Maar waar vindt je de juiste mensen die dit op de weg naar kunnen oppikken? Wie weet kunnen ze er heel veel goeds mee doen

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Aardbeving Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:34

Mijn vriendin in Leiden belde vandaag waar ze spullen kon brengen maar toen zeiden ze dat ze alleen nieuwe spullen wilden of geld. Of dat overal zo is weet ik niet.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Aardbeving Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 18:39

Hier willen ze ook alleen nog geld omdat er zoveel spullen worden aangeboden. Ze kunnen die spullen niet kwijt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Aardbeving Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 18:41

Geld kan ik niet echt missen helaas, de spullen staan al klaar om opgehaald te worden meest door een zaak in tweedehands goederen. Maar die heeft ivm verhuizing voor,opig geen tijd of plek. Dan is dit een zinvollere optie lijkt me.

Maar waar vind je die inzamelpunten?

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Aardbeving Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:26

Schoondochter is nu aan het helpen op een inzamelpunt voor goederen.
De eerste vrachtwagen vol met dekens, kleding etc is richting het rampgebied

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:09

karuna schreef:
Geld kan ik niet echt missen helaas, de spullen staan al klaar om opgehaald te worden meest door een zaak in tweedehands goederen. Maar die heeft ivm verhuizing voor,opig geen tijd of plek. Dan is dit een zinvollere optie lijkt me.

Maar waar vind je die inzamelpunten?

Welke omgeving?

Hier wordt alleen nog nieuwe kleding met kaartjes eraan aangenomen. 2ehands kleding komt in Turkije de grens niet over ivm hygiƫne regels. Echt dood en doodzonde. Ook echt belachelijk dat sommige mensen de inzamel punten als stort plaats zien. Gala jurken, pumps, sandalen, matrassen met pis vlekken wat er allemaal niet wordt ingeleverd :(

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Aardbeving Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 21:38

Helaas over de grens in noord oost frankrijk maar deels is wel met wat geprop mee te nemen naar nederland, ik had het alleen net iets eerder willen weten. Maar niet echt het nieuws kunnen volgen anders had ik mijn bus volgepropt op de terugweg

Kleding is het niet, wel dus veel beddengoed, handdoeken, enz.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Aardbeving Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 22:31

Hier in de straat ook een geweldige vrouw die aan het inzamelen is. Was net even bij haar, ze kreeg dus ook galajurken en hele korte rokjes of topjes ipv de winterkleding die nodig is.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Aardbeving Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 09:03

Had het gisteren al op de radio gehoord, maar sommige moeten zich idd doodschamen.
Het hulpgoederen transport misbruiken wat vanuit Nederland naar Turkije gaat, om daar tussen de hulpgoederen drugs te verstoppen

Bron Nos

Sansevieria
Berichten: 4200
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 09:49

karuna schreef:
Helaas over de grens in noord oost frankrijk maar deels is wel met wat geprop mee te nemen naar nederland, ik had het alleen net iets eerder willen weten. Maar niet echt het nieuws kunnen volgen anders had ik mijn bus volgepropt op de terugweg

Kleding is het niet, wel dus veel beddengoed, handdoeken, enz.

Als jij in de buurt van Maasmechelen (Belgisch Limburg, dat is niet zo ver van de grensovergang Aken) komt, zou je wellicht iemand van daar kunnen contacteren, die sorteren en verzamelen, of weten adressen waar nog wat naar toe kan, meen ook ergens in Sittard.
Stuur je een PB met naam die je een messenger bericht zou kunnen sturen.

Beringen Belgie in het mijnmuseum kunnen blijkbaar ook dekens, slaapzakken, tenten, zaklampen, elektrische verwarming, babyvoeding en verzorgingsspullen gebracht worden.

Verschrikkelijk gewoon, je durft al haast geen journaal meer te kijken, het dodental blijft maar oplopen.

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 12:25

Als iedereen maar hun ouwe meuk hier gaat dumpen, krijgen we hetzelfde als bij de Oekraine.
Kunnen de organisaties het weer naar de stort brengen..

Denk dat de behoefte aan gewoon nieuwe producten, flessen water enz groter is dan iemand die van zijn ouwe meuk af wil...

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 12:41

Schrok ook hoe hard het dodental nu is opgelopen, voor beide landen samen nu al boven de 21.000 |(

Gelukkig worden de naschokken wel steeds minder.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 14:33

Omschrijf oude meuk? Nog geen 3 jaar oud spul waarvan 2 jaar minimaal gebruikt voor een b en b noem ik geen oude meuk.

Maar echt vreselijk die cijfers ;(

germie

Berichten: 25948
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Aardbeving Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 17:09

Signi vliegt morgen met 5 honden die kant op. Daar ben ik nog steeds vrijwilliger voor als het gaat om duiken.

Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Aardbeving Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 20:11

En net weer een zware aardbeving in Turkije. Vreselijk.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Aardbeving Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 21:18

Hoorde het net op de radio idd, idd weer een flinke
eerste beving van 6.4 en daarna er eentje van 5.8

Hoorde ook dat het dodental al was opgelopen naar ruim 45.000
Echt vreselijk