Pim Lammers en de kinderboekenweek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41715
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 13:18

BigOne schreef:
En dat vindt zijn oorsprong vanuit het katholicisme, in welke kerk was het kindermisbruik ook al weer hoog?

:=

Boras
Berichten: 9959
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 13:38

BigOne schreef:
En dat vindt zijn oorsprong vanuit het katholicisme, in welke kerk was het kindermisbruik ook al weer hoog?


In welke kerk niet :(

Maar ik begrijp je punt.

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:12

Boras schreef:
herr_balou schreef:
Die personen die die hetze tegen Pim Lammers zijn begonnen zijn - wat mij betreft - geen haar beter - en misschien wel erger - dan moslimextremisten.


Kim Feenstra heeft heel waarschijnlijk een langer strafblad heeft dan Pim Lammers :=


Die Kim Feenstra spoort niet in mijn ogen.
Net als die documentaire over jeugdzorg. Die is offline gehaald omdat er teveel onwaarheden inzaten. Maar hier hoor je haar nooit over. Ze wil graag een wereldverbeteraar zijn, maar gaat ten koste van anderen. Maar joh, dat maakt Feenstra niet uit. Bah bah.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:25

Boras schreef:
BigOne schreef:
En dat vindt zijn oorsprong vanuit het katholicisme, in welke kerk was het kindermisbruik ook al weer hoog?


In welke kerk niet :(

Maar ik begrijp je punt.


Buiten de kerk ook.
Kindermisbruik is overal, heel eng vind ik dat sinds ik kinderen heb.

Dat civitas christiana zit hier een dorp verderop. Ze pleuren ook regelmatig folders in m’n brievenbus met nee-nee sticker.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Pim Lammers en de kinderboekenweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 15:58

Kim Feenstra zit tot haar knieën diep in die theoriewereld, als je daar eenmaal in zit is het denk ik ook heel lastig om eruit te komen. Ik denk ook dat ze gewoon niet intelligent genoeg is om te beseffen wat Gezin In Gevaar precies is.

BigOne
Berichten: 38357
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:32

Urbanus schreef:
Kim Feenstra zit tot haar knieën diep in die theoriewereld, als je daar eenmaal in zit is het denk ik ook heel lastig om eruit te komen. Ik denk ook dat ze gewoon niet intelligent genoeg is om te beseffen wat Gezin In Gevaar precies is.

Net als Monique Smit, compleet van padje af.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Pim Lammers en de kinderboekenweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-23 19:58


Boras
Berichten: 9959
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Pim Lammers en de kinderboekenweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:00

Ik blijf me verbazen hoe slechts enkele (relatief) onbekenden zoiets kunnen ontketenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:01

"Als voorzitter van de Sint-Nikolaas-stichting, opgericht om de authentieke tradities van het katholicisme te bewaken [...]"

Ik zeg maar niks...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41715
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:03


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:07

_San87_ schreef:
Urbanus schreef:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1310e06/

Volkskrant heeft een samenvatting geschreven en de hoofdrolspelers geïdentificeerd.

Ik kan m niet lezen, alleen voor abonnees ;(.
Als je doorscrollt kun je hem wel lezen als het goed is. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41715
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:11

Mkango schreef:
_San87_ schreef:

Ik kan m niet lezen, alleen voor abonnees ;(.
Als je doorscrollt kun je hem wel lezen als het goed is. :j

Oh joh, inderdaad. Even lezen.

Shadow0

Berichten: 43527
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 20:28

Boras schreef:
Ik blijf me verbazen hoe slechts enkele (relatief) onbekenden zoiets kunnen ontketenen.


Omdat er een heel netwerk achter zit dat actief gericht is op het ontketenen van dit soort dingen. Die hebben lang gewerkt aan het opbouwen van volgers die snel dingen herhalen en daar heel verontwaardigd over doen (en nou ja, ook aan mensen die daadwerkelijk de doodsbedreigingen sturen.) En die zoeken ook daadwerkelijk gericht op aanleidingen om die ophef over te kunnen starten. Dit sloeg aan, omdat de uit de context geknipte teksten wel iets raken. Het wordt veel vaker geprobeerd, soms dooft het uit voor het zo'n invloed heeft, soms niet.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Pim Lammers en de kinderboekenweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-23 12:41

Afbeelding

Vrijwel alle 1500 boekenwinkels van Nederland doen mee.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 13:09

Wat super! Eindelijk een verstandig weerwoord tegen al die schreeuwtokkies.

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Pim Lammers en de kinderboekenweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 14:28

Waarschijnlijk heb ik onder een steen geleefd, want dit alles wat langs mij heen gegaan.

Wat onzettend sneu voor die jongen dat dit zo is gelopen. Ik hekel al langer tegen de hetze die opgezet kan worden door social media, met vooral niet verder nadenkende mensen. Het hele "woke" gebeuren wat nou nog wel en niet kan.

Zonder verder context te hebben gehad en de kleine citaten die mensen uit zijn stuk "de trainer" halen zeg ik ook cancelen die hap. Ik ben "blij" dat ik het hele stuk heb gelezen. Ik lees dan inderdaad vooral de eenzaamheid in deze jongen en ik wordt er juist heel verdrietig van.
Oftewel voetbalmoeders en vaders kijk ook even uit naar die eenzame jongen op de bank!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Pim Lammers en de kinderboekenweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 15:37

Ik heb het wel gevolgd, maar dacht dat het allemaal wel mee zou vallen. Dat mensen zelf kunnen lezen en keuzes kunnen maken.

Maar dit zijn echt de nadelen van internet waar ik vaker tegenaan loop. Mensen kunnen anderen van alles wijsmaken en helemaal gek maken. Zelf nadenken lijkt steeds minder te worden.

herr_balou
Berichten: 1463
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:14

superpony schreef:
Ik heb het wel gevolgd, maar dacht dat het allemaal wel mee zou vallen. Dat mensen zelf kunnen lezen en keuzes kunnen maken.

Maar dit zijn echt de nadelen van internet waar ik vaker tegenaan loop. Mensen kunnen anderen van alles wijsmaken en helemaal gek maken. Zelf nadenken lijkt steeds minder te worden.

En dan vooral bij de groep die zegt "wakker te zijn" en het hardst roept dat je zelf onderzoek moet doen en nadenken...

Suliko

Berichten: 4338
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Pim Lammers en de kinderboekenweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:42

Ik hield even mijn hart vast toen ik het topic aanklikte, was bang dat Lammers hier ook de grond ingetrapt werd. Gelukkig is het tegendeel waar. *\o/*

Weinig toe te voegen aan jullie reacties. Ben heel blij om te lezen dat er zoveel boekhandels dit oppakken door zijn werk juist uit te lichten.

En ben verdorie zó klaar met die bekrompen droeftoeters met hun extreem-rechtse complot ideologieën in een Christelijk of zogenaamd spiritueel sausje.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 01:23

herr_balou schreef:
superpony schreef:
Ik heb het wel gevolgd, maar dacht dat het allemaal wel mee zou vallen. Dat mensen zelf kunnen lezen en keuzes kunnen maken.

Maar dit zijn echt de nadelen van internet waar ik vaker tegenaan loop. Mensen kunnen anderen van alles wijsmaken en helemaal gek maken. Zelf nadenken lijkt steeds minder te worden.

En dan vooral bij de groep die zegt "wakker te zijn" en het hardst roept dat je zelf onderzoek moet doen en nadenken...


Onderzoek? Mensen zien google als info bron. Het gaat allang niet meer om de boodschap, maar wie hem brengt en hoe. Inhoud kijken mensen helemaal niet naar.

Dat zie je op Bokt ook gebeuren en dan is dit allemaal vrij onschuldig hier. Op social media is het nog veel harder.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Pim Lammers en de kinderboekenweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 02:06

Google is een zoekmachine en die leidt soms wel en soms niet naar een juiste bron. Dus ik snap deze even niet.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 02:11

Urbanus schreef:
Google is een zoekmachine en die leidt soms wel en soms niet naar een juiste bron. Dus ik snap deze even niet.


Ja, precies, soms wel, soms niet.

Mensen nemen aan dat alles wat ze vinden de waarheid is. Vooral wat veel herhaald wordt, geloven ze snel. Maar er zijn natuurlijk manieren om bij google bovenaan te komen in de zoekmachine.

En het ligt eraan HOE mensen de boodschap brengen, niet WELKE boodschap ze brengen.

Als je kijkt naar het paardenwereldje zijn er heel veel goede, kundige mensen die veel tijd met paarden doorbrengen en weinig op internet.
En dan heb je heeeeeeeel veel mensen die tegenwoordig veel schrijven of dingen overnemen. Dat is dan wat mensen lezen en als info opnemen.

Wat hierboven werd gezegd; mensen zijn massaal over deze schrijver heen gegaan zonder echt alles gelezen te hebben of te weten wie het echt is, wat hij normaal schrijft etc.
Maar een enkele begint, anderen denken; ow wat erg en gaan mee roeptoeteren. En zoals dat gaat op sm wordt dat van kwaad tot erger.

Hier op Bokt is meer tijd genomen om te lezen en te discussiëren en lees je niet de haat teksten.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Pim Lammers en de kinderboekenweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 02:13

Heb je het artikel in de Volkskrant gelezen met de samenvatting?

Shadow0

Berichten: 43527
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Pim Lammers en de kinderboekenweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 10:20

Nog een heel mooi artikel: https://www.nrc.nl/nieuws/2023/02/09/sc ... n-a4156743
Als je het hele artikel kunt vinden, lees het beslist, maar dit is ook zo raak:

"Maar juist omdat ik die onderbuikgevoelens met de ‘beschermers’ deel – en voor het gemak ga ik hier nu uit van hun oprechte en niet door politieke agenda’s gemotiveerde intenties – verbaast het me hoe slecht geïnformeerd velen van hen nog altijd zijn. Wie goed beslagen ten ijs wil komen moet begrijpen dat daders niet alleen het lichaam van een kind misbruiken, maar het totale kind. Ze misbruiken de nieuwsgierigheid van het kind, diens verlangen gezien te worden, de wens bijzonder te zijn, de hoop op sympathie of liefde, de experimenteerdrift of de ontluikende seksualiteit van het kind in kwestie."

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Pim Lammers en de kinderboekenweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 11:11

Prachtig stuk Shadow, bedankt voor het delen. Ik heb 'm ook gedeeld nu op insta.