Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Ik hoop nog mee te maken dat de polen wisselen (dat gebeurd in veeeeeeel langere perioden).
Daar is al zolang als ik nieuws kan lezen speculatie over dat het „bijna“ zou kunnen gaan gebeuren.
Dat lijkt me heel fascinerend om die effecten te zien.
Lynnepinny schreef:Mocht iemand het volledige artikel willen lezen, dan kan ik dat regelenIk heb toegang via m'n universiteit.
Sizzle schreef:Wat bedoel met „wat denken jullie“?
Ik denk er niet echt iets over.
Het is volgens de onderzoekers een wederkerend natuurverschijnsel waarvan je het effect kunt onderzoeken. Lijkt me een tof vakgebied
Sommige klimaatontkenners zullen het in hun voordeel gebruiken dat er eigenlijk niets aan de hand is en de regenwouden rustig verder gekapt mogen worden.
Snadrem schreef:Prima2Donna schreef:Als studente aardwetenschappen ben ik wel benieuwd wat bokt hier over te zeggen heeft
Onzin, onze platte aarde heeft helemaal geen draaiende kern maar een centraal gelegen kabouter die met een kabeltje de zon en de maan omhoog en omlaag takelt.
Mensen geloven ook alles.
Snadrem schreef:Prima2Donna schreef:Als studente aardwetenschappen ben ik wel benieuwd wat bokt hier over te zeggen heeft
Onzin, onze platte aarde heeft helemaal geen draaiende kern maar een centraal gelegen kabouter die met een kabeltje de zon en de maan omhoog en omlaag takelt.
Mensen geloven ook alles.
Elisa2 schreef:Daar heb ik ook weleens over nagedacht..dat Nederland dichter bij de evenaar komt te liggen en als je terug kijkt in de verre verre geschiedenis dan zie je ook dat continenten verschoven/ verdwenen etc. zijn dus in die zin is het een natuurlijk verschijnsel.
Ook dat de Aarde eerst opwarmt en er daarna een ijstijd komt (dat gebeurde ook voor de ijstijd)
Maar voor mij staat wel buiten kijf dat de mensheid de Aarde vervuilt en zorgt voor opwarming door alle industrieen en vervuiling plus bomenkap.
Ik kwam laatst een artikel tegen wat schreef over een kleine ijstijd die begon nadat in Amerika de natives bijna uitgeroeid waren. Omdat hun akkers weer bossen werden en er dus meer bossen ontstonden zette dat een kleine ijstijd in gang. Dat zet te denken en strookt in ieder geval met mijn idee dat meer groen en bomen enorm belangrijk zijn.
Citaat:Als dat gebeurt is de aardas gekanteld, is iets heel anders dan dat het binnenste stilvalt of andersom gaat draaien.
Kleine IJstijd kan ook door een vulkaanuitbarsting.