https://www.telegraaf.nl/nieuws/623786955/veel-kritiek-op-witwaswet-burgers-onder-vergrootglas-gelegd
Het is de telegraaf dus wellicht moet je het met een korrel zout nemen. En het is dat het december is maar anders lijkt het een slechte 1 april grap. Het nieuwe wetplan komt hier op neer: 5 grote banken zouden alle overboekingen boven de 100 euro moeten monitoren. Zonder dat er een verdenking is van witwassen of criminele activiteit (dat moeten ze nu al rapporteren).
Maar jeetje, hier gaan mijn nekharen toch echt van rechtopstaan! Ik heb niks te verbergen, onze lonen staan ook in een database maar dat banken (particuliere, winstgevende bedrijven waar ik betaal voor een dienst) gaan monitoren waar ik en iedere andere burger zijn geld aan uit geeft staat mij vreselijk tegen. Nu spreken meerdere partijen zich al uit over het te lage bedrag van 100 euro maar al wordt het 1000,- of hoger dan is het nog niet oké. De overheid hoeft echt niet te weten dat ik iedere maand mijn huur betaal of een bankstel heb gekocht of dat ik pech heb gehad met mijn paard en een hoge da rekening heb

Hoe staan jullie hierin?