Stijging minimumloon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

maessie

Stijging minimumloon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-22 20:49

Ik vroeg mij af, nu met alle commotie rondom de stijging van het minimumloon, wat betekend dit als je net een paar schalen hierboven zit? Gaat dit gestaffeld mee omhoog, of is dit bijvoorbeeld afhankelijk van de cao? Mocht dit niet het geval zijn, dan zou het mogelijk zijn dat je weer op (het dan) minimum uitkomt, dat zou toch niet moeten kunnen lijkt mij. Iemand enig idee hoe dit zit?

haflingerdressuurstal@insta
Vogue & VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

fjordjes

Re: Stijging minimumloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 20:55

Het is toch ook zo dat de inkomstenbelasting anders wordt belast en daardoor hou je meer over? Of heb ik dat verkeerd gelezen?

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 20:58

Hangt af van je cao. In theorie kan je op het minimumloon uitkomen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 21:06

Lieke schreef:
Hangt af van je cao. In theorie kan je op het minimumloon uitkomen.

Dit inderdaad. Toen ik net begon met werken kreeg ik op een gegeven moment een loonsverhoging omdat ze vonden dat ik meer verdiende dan het minimumloon. Toen het minimumloon vervolgens omhoog ging en ik daardoor weer op het minimum uit zou komen, hebben ze m'n salaris weer verhoogd. Daarbij ben je volledig afhankelijk van je CAO of je werkgever.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 21:07

fjordjes schreef:
Het is toch ook zo dat de inkomstenbelasting anders wordt belast en daardoor hou je meer over? Of heb ik dat verkeerd gelezen?

Klopt inkomstenbelasting gaat veranderen als je in loondienst bent dus ga je er als het goed is sowieso op vooruit. Alleen bij zeer hoge lonen niet zo volgens mij.
Daarnaast idd minimumloon 10,15 procent omhoog en stijgt jou salaris niet zo vlot mee dan kun je daar op terecht komen. Mijn loon gaat helaas ook niet zoveel omhoog dus ik zak ook richting minimumloon terwijl ik toch wel wat meer ga ontvangen. Klinkt lekker ingewikkeld haha

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 21:18

Ik heb alleen werkelijk geen idee of dat in mijn cao ook zo is (vvt) ik zit ietsje boven het minimumloon. In maart 2023 krijgen we er nog 3 procent bij.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 21:43

Ik vraag me alleen een ding af. Betaald 36 uur even veel als 40 uur werken dan? Het aantal uren x uur bedrag komt op hetzelfde neer. :+

Afbeelding

Afbeelding

Sometimes you meet your once in a lifetime horse, but heaven wants to have a great horse as well. You are free now, watch over us and one day i hope you are waiting for me by the gate. Joey 30-01-2025.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 21:47

Als fulltime 36 uur is wel, ja. Niet als je 36 uur werkt ergens waar fulltime 40 uur is.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 21 PR 227,5
[PP] [EJL-ITP] Een jaar wat zo goed begon, maar helaas...
[PW] [Volg] Van hoefzweer naar breuk?

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 21:51

MyWishMax schreef:
Als fulltime 36 uur is wel, ja. Niet als je 36 uur werkt ergens waar fulltime 40 uur is.

Ah, dat is dan jammer... anders was ik vier uur minder gaan werken als dat hetzelfde resultaat had :+

Sometimes you meet your once in a lifetime horse, but heaven wants to have a great horse as well. You are free now, watch over us and one day i hope you are waiting for me by the gate. Joey 30-01-2025.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-22 22:16

dierenfan schreef:
fjordjes schreef:

Klopt inkomstenbelasting gaat veranderen als je in loondienst bent dus ga je er als het goed is sowieso op vooruit. Alleen bij zeer hoge lonen niet zo volgens mij.
Daarnaast idd minimumloon 10,15 procent omhoog en stijgt jou salaris niet zo vlot mee dan kun je daar op terecht komen. Mijn loon gaat helaas ook niet zoveel omhoog dus ik zak ook richting minimumloon terwijl ik toch wel wat meer ga ontvangen. Klinkt lekker ingewikkeld haha

Dit dus, ik val onder de sign cao. Zal het eens voorleggen bij de directeur. Ben niet voor niets een stap vooruit gegaan om weer op hetzelfde niveau uit te gaan komen, voor nu meer werk. Voelt ook niet eerlijk.
(Dat is dus los van het feit dat het bedrag an sich omhoog gaat, dat gaan mn kosten ook)

Vogue & VelinaM2

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 08:15

Een werkgever mag meer betalen dan wat er in het cao staat. Ik en mijn collega’s zullen per aanstaande januari worden corrigeert. Wij hebben hiervoor onze kracht gebundeld +:)+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 08:24

Ik ben er heel blij mee, krijg ik eindelijk meer! Toen ik 20 jaar geleden begon bij deze werkgever hadden we een goede cao dus meer dan minimum. Inmiddels sinds 2013 geen cao meer dus nooit wat extra meer waardoor ik nu op minimum zit

Dag pap, ik mis je

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-22 13:47

Siersma, je krijgt wel meer, maar je blijft dan op minimum zitten. Alle kosten zijn natuurlijk ook gestegen..

Vogue & VelinaM2

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 14:06

Hier idd net boven minimum. Maar mijn loon gaat meer %omhoog dan het minimum. Normaal is bij ons de loonsverhoging afhankelijk van je beoordeling. Dit jaar hebben ze dat voor 1 keer los gelaten en krijgt iedereen een loonsverhoging. De hoeveelheid % is wel verschillend per persoon maar dus niet afhankelijk van je beoordeling.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-22 16:30

Beoordeling zou hier inderdaad ook gewoon los van moeten staan :j

Vogue & VelinaM2

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 18:20

maessie schreef:
Siersma, je krijgt wel meer, maar je blijft dan op minimum zitten. Alle kosten zijn natuurlijk ook gestegen..

Ja dat snap ik ook natuurlijk. Maar toch ben ik er blij mee

Dag pap, ik mis je

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:32

Dakotha_ schreef:
Een werkgever mag meer betalen dan wat er in het cao staat

Dat is niet altijd waar, je hebt minimum cao’s en standaard cao’s.
Van een minimum cao mag een werkgever positief afwijken, van een standaard cao niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 21:34

Lieke schreef:
Dakotha_ schreef:
Een werkgever mag meer betalen dan wat er in het cao staat

Dat is niet altijd waar, je hebt minimum cao’s en standaard cao’s.
Van een minimum cao mag een werkgever positief afwijken, van een standaard cao niet.

Standaard CAO?
Ik weet wel dat een werkgever zeker mag afwijken van het CAO, als het maar beter uitvalt voor de werknemer.
Citaat:
Cao gaat voor op individuele arbeidsovereenkomst
De afspraken in een cao gaan voor op de afspraken in een individuele arbeidsovereenkomst. Heeft u een individuele arbeidsovereenkomst gesloten met uw werkgever? Dan mogen de bepalingen in uw contract niet nadelig afwijken van de bepalingen uit de cao. Vallen de afspraken voor u als werknemer gunstiger uit? Dan mag afwijken wel.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... jken%20wel.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-22 15:47

Ik heb mijn werkgever gevraagd om een voorbeeldberekening, kreeg als reactie dat deze nog niet kan worden gegeven omdat het nog niet geïnstalleerd is in het systeem.. -O- alvast een gesprek inplannen kon wel, maar vind ik niet handig als ik geen overzicht heb. Je moet toch weten waar we t over hebben |o Maar zien waar het op uitdraait..

Vogue & VelinaM2

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:18

Ik vraag me af hoe het zit als je geen Cao hebt?
Wij hebben op werk (nog) geen Cao. Zijn ze wel mee bezig, maar voor de Ecommerse is het blijkbaar lastig een passend cao te vinden.
Nu weet ik dat mijn collega's die nu het minimum loon hebben wel loonsverhoging krijgen hierdoor. Maar mijn salaris ligt wat hoger en heb dus geen idee of mijn salaris dan ook omhoog gaat.

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 16:22

Nee, tenzij je werknemer daartoe besluit. Je kan het aankaarten bij je werkgever

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:37

AmyJamess schreef:
Ik vraag me af hoe het zit als je geen Cao hebt?
Wij hebben op werk (nog) geen Cao. Zijn ze wel mee bezig, maar voor de Ecommerse is het blijkbaar lastig een passend cao te vinden.
Nu weet ik dat mijn collega's die nu het minimum loon hebben wel loonsverhoging krijgen hierdoor. Maar mijn salaris ligt wat hoger en heb dus geen idee of mijn salaris dan ook omhoog gaat.

Bij mijn vorige werkgever hadden wij ook geen cao, maar een huishoudelijk reglement. De werkgever bepaalde wanneer wij loonsverhoging kregen.
Wat we dus niet kregen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie