Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lieke schreef:Hangt af van je cao. In theorie kan je op het minimumloon uitkomen.
fjordjes schreef:Het is toch ook zo dat de inkomstenbelasting anders wordt belast en daardoor hou je meer over? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
MyWishMax schreef:Als fulltime 36 uur is wel, ja. Niet als je 36 uur werkt ergens waar fulltime 40 uur is.
dierenfan schreef:fjordjes schreef:Het is toch ook zo dat de inkomstenbelasting anders wordt belast en daardoor hou je meer over? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Klopt inkomstenbelasting gaat veranderen als je in loondienst bent dus ga je er als het goed is sowieso op vooruit. Alleen bij zeer hoge lonen niet zo volgens mij.
Daarnaast idd minimumloon 10,15 procent omhoog en stijgt jou salaris niet zo vlot mee dan kun je daar op terecht komen. Mijn loon gaat helaas ook niet zoveel omhoog dus ik zak ook richting minimumloon terwijl ik toch wel wat meer ga ontvangen. Klinkt lekker ingewikkeld haha
Lieke schreef:Dakotha_ schreef:Een werkgever mag meer betalen dan wat er in het cao staat
Dat is niet altijd waar, je hebt minimum cao’s en standaard cao’s.
Van een minimum cao mag een werkgever positief afwijken, van een standaard cao niet.
Citaat:Cao gaat voor op individuele arbeidsovereenkomst
De afspraken in een cao gaan voor op de afspraken in een individuele arbeidsovereenkomst. Heeft u een individuele arbeidsovereenkomst gesloten met uw werkgever? Dan mogen de bepalingen in uw contract niet nadelig afwijken van de bepalingen uit de cao. Vallen de afspraken voor u als werknemer gunstiger uit? Dan mag afwijken wel.
AmyJamess schreef:Ik vraag me af hoe het zit als je geen Cao hebt?
Wij hebben op werk (nog) geen Cao. Zijn ze wel mee bezig, maar voor de Ecommerse is het blijkbaar lastig een passend cao te vinden.
Nu weet ik dat mijn collega's die nu het minimum loon hebben wel loonsverhoging krijgen hierdoor. Maar mijn salaris ligt wat hoger en heb dus geen idee of mijn salaris dan ook omhoog gaat.
Gebruikers op dit forum: josien_m_ en 4 bezoekers