Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
chevax schreef:Nog iets wat ik bijzonder vind. In de Boos-reportage komen oud-werknemers aan het woord. Mensen die een paar jaar bij dit bedrijf werkten. Ze spreken nu schande van de praktijken. Maar je werkte er wél. Dan had je je mond moeten opentrekken, niet achteraf.
Sizzle schreef:Er zijn zat plekken waar je gewoon een wandelpony of zelfs huifkar zonder directe begeleiding kan huren.
Idem met schapen bij een kerststal of zo.
Ik heb op zich niets tegen verhuur, mits onder fatsoenlijke condities en begeleiding van de dieren en dat gaat hier duidelijk mis.
Earth schreef:chevax schreef:Nog iets wat ik bijzonder vind. In de Boos-reportage komen oud-werknemers aan het woord. Mensen die een paar jaar bij dit bedrijf werkten. Ze spreken nu schande van de praktijken. Maar je werkte er wél. Dan had je je mond moeten opentrekken, niet achteraf.
Dat is vaak moeilijker dan je denkt. Vergelijk het even met het overschrijdende gedrag van bijv bij The voice, als je ergens middenin zit dan is het moeilijk om daar iets van te vinden.
Ik ken toevallig het Boos item, en het is bizar dat bedrijven idd dwangsommen krijgen, niet betalen en dat er dan geen vervolg komt. Dat gebeurt ook bij een paardenstichting, de paardenhoefjes geloof ik. Zij mag eigenlijk ook niet meer bestaan maar blijft gewoon doorgaan omdat handhaving gewoon niet doorpakt. Echt triest is dat. Het was ook meteen zichtbaar bij Bert, want hij mocht maar een bepaald aantal honden hbben, 5 ofzo, maar er liepen er wel 12. Daar kun je toch simpel op handhaven? Maar dat wordt gewoon niet gedaan.
Prrrr schreef:Ik zag het recente nieuwsbericht ook voorbijkomen, dat er dieren van dit bedrijf in beslag waren genomen bij de kerstmarkt in Arcen, twee alpaca's, twee geiten, drie schapen, een shetlandpony en een ezel.
....
Gemiddelde aanspanning voor evenementen (rouw en trouw) is daar ook op ingericht en doe je met dieren die dat kunnen handelen en met volledige zorg. Waarom pleur je twee alpaca's, twee geiten, drie schapen, een shetlandpony en een ezel op een kerstmarkt? Ik snap het niet.
chevax schreef:Sizzle schreef:Er zijn zat plekken waar je gewoon een wandelpony of zelfs huifkar zonder directe begeleiding kan huren.
Idem met schapen bij een kerststal of zo.
Ik heb op zich niets tegen verhuur, mits onder fatsoenlijke condities en begeleiding van de dieren en dat gaat hier duidelijk mis.
Daar zeg je het, onder fatsoenlijke condities. Maar dan nog is een wandelpony of huifkartocht imo niet te vergelijken met een drukke kerstmarkt waar honderden mensen steeds een dier willen aanraken. Daar zouden wat bij betreft toch erg strenge regels voor mogen gelden.
chevax schreef:Maar het is toch niet zo dat we dit niet erg mogen vinden, omdat er ergens in het Andes-gebergte iemand op ‘n ezeltje rondsukkelt? Of omdat die geitjes op de kinderboerderij worden geaaid?
chevax schreef:Nog iets wat ik bijzonder vind. In de Boos-reportage komen oud-werknemers aan het woord. Mensen die een paar jaar bij dit bedrijf werkten. Ze spreken nu schande van de praktijken. Maar je werkte er wél. Dan had je je mond moeten opentrekken, niet achteraf.
superpony schreef:Maar dat is ook een probleem; wat is dan dat toezicht? Als mensen zo met hun dieren omgaan en zo makkelijk denken, zal dat toezicht ook niet veel voorstellen.
Of dan stuur je 1 jonge dame mee en komt ze bij een grote groep mensen, is er drank in het spel etc etc. Wat begint ze dan?
Zolang mensen trucjes doen met dieren, zal men denken dat het ook normaal is om zo met dieren om te gaan. Dat zijn voorbeelden, dat ziet men en dat is hun indruk.
Als je bijv niet paardenmensen spreekt, denken ze dat je gewoon een zadel op een paard legt en gaat hobbelen. Ze hebben geen idee van het beleren vooraf bijv. Als ze een paard zien, denken ze dat je daar zo op kan springen.
Dieren zijn sterk, dus je kan er altijd op. En hoe kleiner hoe makkelijker. Ze zien of begrijpen zonder uitleg niet dat paarden geen robots zijn.