Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird
Janneke2 schreef:"Wij vrouwen eisen..."
- abortus uit het wetboek van strafrecht
- abortus in het ziekenfonds
- de vrouw beslist.
Janneke2 schreef:Maar nog steeds geldt 'arts en vrouw beslissen samen', waarbij geldt dat er in principe sprake moet zijn van een noodsituatie.
zonnebloem18 schreef:Ik ben op zich wel voor, maar ben wel bang dat dit extra druk legt op huisartsen die het al zo druk hebben. Goede begeleiding is zo belangrijk bij een beslissing als deze en ook in het opvolgen van de 'behandeling' als deze.
Azmay schreef:Ik dacht dat dat al lang zo ging![]()
Schandalig hoe we hier mee achter lopen allemaal.
verootjoo schreef:Azmay schreef:Ik dacht dat dat al lang zo ging![]()
Schandalig hoe we hier mee achter lopen allemaal.
Achter? Volgens mij zijn we hiermee voorlopend op de rest van Europa/ de wereld?
Ik vraag me wel af hoe dit praktisch gaat. Die pil werkt neem ik aan niet bij alle termijnen. Gaat die huisarts dan ook een echo maken of hoe is dat bedacht?
Charaz schreef:Daarvoor zullen we dan moeten verwijzen naar een verloskundige / ziekenhuis
Azmay schreef:De MAP werkt echt alleen maar binnen enkele dagen dus een echo is niet nodig.
verootjoo schreef:Charaz schreef:Daarvoor zullen we dan moeten verwijzen naar een verloskundige / ziekenhuis
Dus dat zijn dan minimaal 2-3 afspraken voor de HA. En die staan al op de barricades vanwege werkdruk en niet haalbare zorg.
Ik wil niet pessimistisch gaan lopen doen, maar ik ben wat sceptisch over de haalbaarheid.Azmay schreef:De MAP werkt echt alleen maar binnen enkele dagen dus een echo is niet nodig.
Dit topic gaat over de abortuspil. De MAP is wat anders. Die kan je al jaren gewoon zonder recept bij de apotheek halen.
Charaz schreef:Ik ben benieuwd welke voorwaarden hier nog bij komen, ik neem aan dat er wel een echo moet zijn voor een termijnbepaling of de abortuspil nog kan.
Gebruikers op dit forum: Bytespider, Cowboy55, demiyolu, MiVita, MyWishMax, nobility, purny, Sewri, Vecar, Vetra en 8 bezoekers