Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:34

Ibbel schreef:
Als alternatief voor 'zelf niet hoeven koken' zijn er echt wel betere, gezondere en goedkopere opties dan de Mac of andere fastfood. Haal een stoommaaltijd bij de Appie, of stampot bij de plaatselijke slager of groenteboer en je bent voor minder geld gezonder bezig.


Als ik geen zin heb om te koken en ik eet alleen, dan is het vaak inderdaad een maaltijdsalade of stoommaaltijd van de AH.

En wat wij ook vaak doen is restjes bewaren. Net iets meer maken dan je die maaltijd op kunt en de portie die je overhebt is in vershoudbakje in de koelkast minimaal 48 uur houdbaar, en anders in de vriezer. Kleine porties voor de lunch, grotere porties als extra avondmaaltijd.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 15-11-22 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:35

_San87_ schreef:
germie schreef:
Het zusje ken ik niet, zit niet in het noorden zo te zien. Prijzen kan ik zo niet vinden online. Wat kost daar dan een avondje eten?

33,80 p.p hier in Veenendaal.


Ex drank toch? Hier iig wel. Als we met z’n vieren gaan, zijn we meestal rond de €180 kwijt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:39

chevax schreef:
_San87_ schreef:

33,80 p.p hier in Veenendaal.


Ex drank toch? Hier iig wel. Als we met z’n vieren gaan, zijn we meestal rond de €180 kwijt.

Ja, exclusief drank idd.

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:40

Ik had een ex die best culinair aangelegd was, maar 1 keer per maand moest hij macaroni met ham en kaas en maggie.......
Ik vond daar wel wat van :+

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:41

MyWishMax schreef:
Ik vind niet veel groenten lekker maar daarom is pasta saus zo makkelijk. Van alles erdoor, klein gesneden of nog pureren en de lekkere groentes groter erdoorheen. Niet lekker, wel gezond en redelijk goedkoop. Dus moet maar, die potjes pillen worden ooknte duur :')

Wel slim! Deed ik altijd als een vriend mee at, die lustte geen groente zei hij :+ Die jongen weet niet hoeveel groente hij heeft weggewerkt hier.
Laatst bijgewerkt door Benzz op 15-11-22 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:42

joyce B schreef:
En wat wij ook vaak doen is restjes bewaren. Net iets meer maken dan je die maaltijd op kunt en de portie die je overhebt is in vershoudbakje in de koelkast minimaal 48 uur houdbaar, en anders in de vriezer. Kleine porties voor de lunch, grotere porties als extra avondmaaltijd.

Doe ik ook, kook meestal voor 2 porties en dan 2 dagen later opwarmen.

Bij Goulash, Bourgognon en andere stoofpotjes doe ik meestal 4 a 5 porties en dan in de vriezer.

Pantykous

Berichten: 10499
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:44

Om antwoord te geven op de topic vraag, wanneer ik niet ga: als ik geen geld heb. Het interesseert me niet of de kibbeling een euro duurder is, of dat ik ipv 60pp 80pp uit moet geven in een restaurant.

Ik heb er niet altijd geld voor maar verder doet t me weinig.

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:56

Benzz schreef:
Veel eiwitten, veel koolhydraten en bar weinig groente,vezels en vitaminen.


Benzz schreef:
MarlindeRooz schreef:
Je weet toch niet hoeveel ze van alles eet? :?
Wij maken ook vaak zoiets en dan doen we 250 gram groente per persoon, 100 gram pasta en dan nog wat kaas erover. Zo ongezond is dat niet hoor.

De patat die we vanavond hadden, die was ongezond. _O-

1 paprika is niet gezond hoor, doe er dan een salade bij of zo.

Sowieso doe ik bij pasta altijd, ui, paprika, knoflook alleen is dat voor mij geen groente, meer een lekker maker. En dan nog een salade er altijd bij.
Maar goed, hier staat altijd salade erbij, ook bij sperzieboontjes, bloemkool, broccoli of een zak wokgroente.


Ui en paprika zijn prima groentes? Ui zit veel vitamines in. Vroeger hadden ze Ui mee op de schepen om scheurbuik te voorkomen. Was lang houdbaar zonder koeling. Veel vitamine C

Ik doe vaak voor ons 2en een 600 gram Italiaanse groentenpakket en tomaten op sap of Grand Italia basissaus met gedroogde Italiaanse kruiden en knoflook . De kinderen willen kale macaronimet kaas, zonder tomaten/groentensaus dus daar doe ik gestoomde of gekookte broccoli of bloemkool bij.

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:03

Ik weet dat het groentes zijn, maar voor mij zijn het lekkermakers en moet er nog extra groente bij. Zo at ik ooit bij een vriendje hachee en dat was met aardappels, toen vroeg ik ook of ze nooit groente aten, ik kreeg als antwoord: er zit toch ui in? Past niet in mijn hoofd, voor mijn gevoel had ik ongezond gegeten.

Swah

Berichten: 1862
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:09

Bij hachee met aardappelen hoort dan ook rode kool met een appeltje erin. :D

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:11

Swah schreef:
Bij hachee met aardappelen hoort dan ook rode kool met een appeltje erin. :D

Jij snapt mij :D

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:13

Het uitlaten over een smaak en mogenlijkheden van een ander vind ik ook wel ver gaan.
Ik ken ook iemand die heel tevreden is met een drive-in pannekoek (dat schijnt dus te bestaan). Prima toch?

Als ik bedenk dat mijn moeder nog blij was vroeger met een Sinaasappel als kerstcadeau dan zijn we tegenwoordig met zo‘n allen maar een verwend stuk vreten (pun intended).

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:20

Sizzle schreef:
Het uitlaten over een smaak en mogenlijkheden van een ander vind ik ook wel ver gaan.
Ik ken ook iemand die heel tevreden is met een drive-in pannekoek (dat schijnt dus te bestaan). Prima toch?

Als ik bedenk dat mijn moeder nog blij was vroeger met een Sinaasappel als kerstcadeau dan zijn we tegenwoordig met zo‘n allen maar een verwend stuk vreten (pun intended).

Absoluut, daarom benoem ik ook dat ik mij goed besef dat ik een verwend stuk vreten ben qua eten.

Al krijg ik vaak het verzoek van vrienden om uiensoep te maken. Als er iets echt niets kost is dat het wel. En lekker!!!

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:23

Nou, dat idd, sizzle. Wij waren als kind super blij als we bij vd Valk uit eten gingen. Appelmoes met een kers en een sorbet waar we voor op onze knietjes moesten zitten om erbij te kunnen. Feestje hoor! Maar dan heb ik het wel over minstens 40 jaar geleden :o

Supervixen

Berichten: 12930
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:26

germie schreef:
Ik eet geen vega kapsalon hoor. Een keertje vega is prima, maar niet bij gerechten waar juist vlees een belangrijk onderdeel is. :Y) :P


Wat een onzin. Ooit wel eens geprobeerd? Vegan shoarma van de appie en je mist het echte shoarmavlees echt niet. Ook nog eens veel diervriendelijker en duurzamer.

Maar goed terug naar het onderwerp van het topic.

Het is toch prima dat er restaurants zijn voor elk budget?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:27

Wat een onzin, die vega shoarma is taai en niet te eten. :')

Sorry maar veel vleesvervangers halen het echt niet bij vlees.

En ja ik ben vega en nee ik eet die gore vleesvervangers bijna niet.

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:29

MarlindeRooz schreef:
Wat een onzin, die vega shoarma is taai en niet te eten. :')

Sorry maar veel vleesvervangers halen het echt niet bij vlees.

En ja ik ben vega en nee ik eet die gore vleesvervangers bijna niet.

Eens, ik ben geen vega, maar eet wel met regelmaat vegetarisch, maar wel zonder vleesvervangers. Niet te eten die zooi.

Maar ook hieruit blijkt: Over smaak valt niet te twisten.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:31

Ik eet het wel regelmatig, doordrenkt in knoflooksaus en op een broodje. Maar vega kapsalon maak ik met paprikareepjes en ui ipv vlees.

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:34

Ik vind veel vleesvervangers heerlijk, maar shoarma maak ik dan weer meestal met oesterzwam (en dan uit elkaar trekken in reepjes) :9
Shoarma vleesvervangers zijn ook prima te eten vind ik.

MyWishMax

Berichten: 25465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:35

Benzz schreef:
MyWishMax schreef:
Ik vind niet veel groenten lekker maar daarom is pasta saus zo makkelijk. Van alles erdoor, klein gesneden of nog pureren en de lekkere groentes groter erdoorheen. Niet lekker, wel gezond en redelijk goedkoop. Dus moet maar, die potjes pillen worden ooknte duur :')

Wel slim! Deed ik altijd als een vriend mee at, die lustte geen groente zei hij :+ Die jongen weet niet hoeveel groente hij heeft weggewerkt hier.


Precies. En goed voor de afwisseling, ik lust een nog een hoop wel, vooral vergelijkbare dingen of ik vind ze rauw lekker maar gekookt of gebakken niet, maar afwisselen is nog beter denk ik. Vooral voor mijn portemonnee eigenlijk. Broer doet het ook voor neefjes haha

De saus is trouwens wel lekker dan :+ staat er raar. Die groentes op zich vind ik niet heel lekker en zou ik nooit zo eten, maar door saus merk ik het niet eens dus smaak is goed en extra groente.

Ik zou wel vaker uit eten willen of af willen halen, maar dat is er niet voor mijn budget :')

germie

Berichten: 26071
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 21:54

Citaat:
Citaat:

Het is alleen wel een erg ongezonde maaltijd.


Wat is er mis met gehakt, pasta en paprika? Dat is het gezondste wat ik in een maand zou eten.

Precies. Het is ook geen pasta pasta nog eens. Het is pasta van kikkererwten. Dus feitelijk van groenten ook nog. Spelt is wel koolhydraatrijk, maar paprika is toch echt gewoon een groente hoor. Zou niet weten wat hier ongezond aan is. Ik kom netjes aan de schijf van 5.

Ik maak heel vaak simpele dingen thuis, maar wel gezond. Weinig pakjes, veel zelf maken. Tortilla's ook zo iets, eenvoudig, veel groentes, en lekker. Chili con carne is ook lekker en simpel.

germie

Berichten: 26071
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 22:00

Sure_lee schreef:
Wij gaan overal heen en bestellen ook van alles en nogwat.
Van alles kun je iets vinden qua kwaliteit, prijs en smaak.
Maar ik vind All you can eat, afhaalchinees of wat dan ook echt niet per definitief vies of slecht. Er zitten zoveel goeie tussen.

@germie, ben je weleens bij La cubanita geweest? Doordeweeks is dat echt prima te doen qua prijs, al is dat ook verhoogd.
Ik sla altijd de frituur dingen over Maar de rest vind ik qua prijs kwaliteit verhouding wel prima te doen.

Nee, wel van gehoord, maar volgens mij nooit geweest. Wel eens in een Humphreys, maar dat is niet all you can eat. Wel lekker. Ik ben ook 2 keer in een sterrenrestaurant geweest. 1 keer in mijn studententijd in Maastricht en 2 keer in Eleve in Leeuwarden (maar is de ster nu kwijt). Het is niet aan mij besteed, het is niet eens altijd echt lekker en vaak ook nog veel te weinig en het duurt te lang.

Wat ik wel heel gaaf vind, maar het is helaas enorm duur, maar 1 keer van het werk gehad is een theaterdiner. Dat is en goed eten en genoeg en nog gezellig ook met een verhaal en theater er bij. Dit was in paleis het stadhouderlijk hof in Leeuwarden. Geweldig. Met als dessert 'kouwe kak', chocoladepudding met slagroom in de vorm van een drol. Heerlijk en hoe verzin je het? Een 2e kans voor zo'n diner heb ik laten schieten, ik had notabene een dinerbon gewonnen voor 2 personen voor zo'n diner, maar het was in Den Haag en dat is even te ver rijden voor een etentje helaas. Maar aan wie ik het gegeven heb, die hebben echt genoten.
Voor zoiets zou ik dan weer meer geld over hebben.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:01

Dat is echt leuk inderdaad zo’n theater diner. Lang geleden alweer eens gedaan, maar ik heb zulke goede herinneringen aan… :D

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:05

In het pikdonker eten waar je door blinde mensen bediend wordt vond ik ook wel een belevenis.

Verder vond ik „Look“ in Rotterdam echt eens iets anders, al heb ik het knoflook ijs aan me voorbij laten gaan.

Ik wil heel graag nog een keer duif eten (Elzass). Dat heb ik 1x gehad als klein bijgerechtje en sindsdien krijg ik het niet meer uit mijn hoofd, zo lekker vond ik het.
Risico is natuurlijk dat het dan tegenvalt.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:31

Dit topic is wel een beetje veranderd naar wat en waar is wel of geen lekker eten :')

Misschien wel interessant om een pol bij de OP te maken met bedragen en wat mensen dan ongeveer kwijt zijn aan uit eten. Of met wat ze max zouden willen uitgeven (maar dat is natuurlijk van verschillende factoren afhankelijk)