Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 26071
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 19:50

ik ook, haha. Hier nog wel knofloken uit eigen tuin.

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:59

equitation schreef:
Urbanus schreef:
Ik vind maandmenuutjes van de Chinees ook zo ultiem droevig.

Ik ken mensen waar dat verwennerij voor is op 2e kerstdag. Vond ik altijd ook zo treurig. Nu denk ik ook weleens, was ik maar zo snel tevreden en dan met een Vienetta als feestelijk toetje.

Ik vind het ook treurig, maar ik ben ook qua eten best verwend opgevoed. Al kan ik met heel weinig geld hele lekkere maaltijden op tafel zetten. Maar chinees is voor mij echt : droevig.

Maar goed, de mensen die macaroni met smac eten, daar krijg ik ook medelijden mee.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:00

Met smac én ketchup. _O- _O-

Zo goor, dat lijkt mij echt vreselijk om daarmee opgegroeid te zijn.

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:05

Goof schreef:
Urbanus schreef:
Ik vind maandmenuutjes van de Chinees ook zo ultiem droevig.


Ik vind je doorgaans echt heel leuk, maar ik vind je in dit topic echt enorm denigrerend.
Waarom dat oordeel over wat of hoe een ander eet?

Volgens mij is het niet denigrerend bedoeld, zo lees ik het tenminste niet. Zelf bedoel ik het ook niet, maar als je wat verwender qua eten bent opgegroeid dan kun je dingen minder lekker vinden.
De ene vind een AGVtje fantastisch, de andere niet.

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:07

germie schreef:
Vandaag thuis gekookt. 500 gram gehakt voor 5 euro. Daar doe ik 3 keer mee. Verder had ik glutenvrije pasta gekregen omdat velen het niet lusten (komt uit een voedselbankpakket van iemand, en ik ben dan weer blij met die pasta), paprika uit eigen tuin en een blikje spelt. Dit dan netjes gekruid door zelf wat kruiden te mengen en voila, een goedkope maaltijd. Maar geen restaurant natuurlijk. Echter, als ze dit zouden hebben in een restaurant voor een passende prijs, dan zeg ik geen nee hoor.

Het is alleen wel een erg ongezonde maaltijd.

Suzanne F.

Berichten: 49407
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:09

Benzz schreef:
germie schreef:
Vandaag thuis gekookt. 500 gram gehakt voor 5 euro. Daar doe ik 3 keer mee. Verder had ik glutenvrije pasta gekregen omdat velen het niet lusten (komt uit een voedselbankpakket van iemand, en ik ben dan weer blij met die pasta), paprika uit eigen tuin en een blikje spelt. Dit dan netjes gekruid door zelf wat kruiden te mengen en voila, een goedkope maaltijd. Maar geen restaurant natuurlijk. Echter, als ze dit zouden hebben in een restaurant voor een passende prijs, dan zeg ik geen nee hoor.

Het is alleen wel een erg ongezonde maaltijd.


Wat is er mis met gehakt, pasta en paprika? Dat is het gezondste wat ik in een maand zou eten.

DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:11

Smac heb ik dan nog weer nooit gehad.
Zou ook niet weten wat ik ermee moet en zeker niet bij macaroni :D

Oh echt Suzanne
Wat kook jij dan?
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 15-11-22 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:11

Benzz schreef:
Goof schreef:


Ik vind je doorgaans echt heel leuk, maar ik vind je in dit topic echt enorm denigrerend.
Waarom dat oordeel over wat of hoe een ander eet?

Volgens mij is het niet denigrerend bedoeld, zo lees ik het tenminste niet. Zelf bedoel ik het ook niet, maar als je wat verwender qua eten bent opgegroeid dan kun je dingen minder lekker vinden.
De ene vind een AGVtje fantastisch, de andere niet.

Aangeven dat je iets niet zou kiezen of niet lekker vindt, is een andere toon dan iets droevig, triest of meelijwekkend vinden. Het komt iig al heel anders over.

Ik ben zelf ook opgevoed met verschillende keukens, we gingen naar Michelenster restaurants, maar aten ook gewoon Chinees of bestelden een pizza. Ik vind daar niks treurig of droevig aan.

DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:14

_San87_ schreef:
Aangeven dat je iets niet zou kiezen of niet lekker vindt, is een andere toon dan iets droevig, triest of meelijwekkend vinden. Het komt iig al heel anders over.

Ik ben zelf ook opgevoed met verschillende keukens, we gingen naar Michelenster restaurants, maar aten ook gewoon Chinees of bestelden een pizza. Ik vind daar niks treurig of droevig aan.


_/-\o_ +:)+

Sure_lee

Berichten: 10427
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:14

Wij gaan overal heen en bestellen ook van alles en nogwat.
Van alles kun je iets vinden qua kwaliteit, prijs en smaak.
Maar ik vind All you can eat, afhaalchinees of wat dan ook echt niet per definitief vies of slecht. Er zitten zoveel goeie tussen.

@germie, ben je weleens bij La cubanita geweest? Doordeweeks is dat echt prima te doen qua prijs, al is dat ook verhoogd.
Ik sla altijd de frituur dingen over Maar de rest vind ik qua prijs kwaliteit verhouding wel prima te doen.

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:17

Suzanne F. schreef:
Wat is er mis met gehakt, pasta en paprika? Dat is het gezondste wat ik in een maand zou eten.

Veel eiwitten, veel koolhydraten en bar weinig groente,vezels en vitaminen.

prompter

Berichten: 11262
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:17

Vrijdag maar weer even naar de visboer voor gerookte zalm, daar krijg ik trek van door dit topic.

Hier in de wijk zit een modern Chinees afhaalrestaurant waar ze met veel verse groenten werken en verder ook goede kwaliteit spullen, dat halen we een keer in de maand, de enige keer dat er hier iets afgehaald wordt. Kapsalon wordt hier ook zelfgemaakt, inderdaad met spitskool en (biologische) kip en wortelreepjes, Smaakt heerlijk en toch verse groenten binnen :Y) . Mét knoflooksaus, dat dan weer wel :D

Suzanne F.

Berichten: 49407
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:17

DuoPenotti schreef:
Smac heb ik dan nog weer nooit gehad.
Zou ook niet weten wat ik ermee moet en zeker niet bij macaroni :D

Oh echt Suzanne
Wat kook jij dan?


Nou ik bak een vleesje en doe een handje frietjes of aardappelstukjes in de airfryer. Zoiets.
Soms maak ik een ovenschotel maar dat is af en toe. Of ik maak soep, maar dat is met een pakje.
Maar ik eet vaak makkelijk dus brood met ei, tosti of inderdaad bakje kibbeling ofzo.
Hier geen keukenprinses en hecht er ook geen waarde aan.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:18

Benzz schreef:
Suzanne F. schreef:
Wat is er mis met gehakt, pasta en paprika? Dat is het gezondste wat ik in een maand zou eten.

Veel eiwitten, veel koolhydraten en bar weinig groente,vezels en vitaminen.

Je weet toch niet hoeveel ze van alles eet? :?
Wij maken ook vaak zoiets en dan doen we 250 gram groente per persoon, 100 gram pasta en dan nog wat kaas erover. Zo ongezond is dat niet hoor.

De patat die we vanavond hadden, die was ongezond. _O-

Suzanne F.

Berichten: 49407
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:19

Benzz schreef:
Suzanne F. schreef:
Wat is er mis met gehakt, pasta en paprika? Dat is het gezondste wat ik in een maand zou eten.

Veel eiwitten, veel koolhydraten en bar weinig groente,vezels en vitaminen.


Oh die eet ik toch niet dus dat maakt niet uit. :D
Vitaminen wel trouwens, elke dag keurig uit een potje.

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:21

Benzz schreef:
Suzanne F. schreef:
Wat is er mis met gehakt, pasta en paprika? Dat is het gezondste wat ik in een maand zou eten.

Veel eiwitten, veel koolhydraten en bar weinig groente,vezels en vitaminen.



Daarom is het ook belangrijk om te kijken hoeveel gram pasta je maar hoeft te hebben. Ik gebruik nooit meer als 75 gram pasta , en dat is soms al best wel veel.

Je kan er nog wel meer groente door doen. Als het er is gebruik ik vaak op paprika na nog courgette , wortel , tomaat , knoflook en kruiden. De pastasaus zelf komt van de bio winkel en zit ook nog groente door verwerkt wat niet helemaal is weggemalen.

Aardig gezond dus , enige wat dan weer niet gezond is , is teveel gehakt. Maar ook daarvan pak ik maar een klein blokje als het er is. Soms maak ik het ook zonder. Het meest ongezondste in mijn pasta is wel de kaas en mozzarella

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:21

MarlindeRooz schreef:
Benzz schreef:

Veel eiwitten, veel koolhydraten en bar weinig groente,vezels en vitaminen.

Je weet toch niet hoeveel ze van alles eet? :?
Wij maken ook vaak zoiets en dan doen we 250 gram groente per persoon, 100 gram pasta en dan nog wat kaas erover. Zo ongezond is dat niet hoor.

De patat die we vanavond hadden, die was ongezond. _O-

1 paprika is niet gezond hoor, doe er dan een salade bij of zo.

Sowieso doe ik bij pasta altijd, ui, paprika, knoflook alleen is dat voor mij geen groente, meer een lekker maker. En dan nog een salade er altijd bij.
Maar goed, hier staat altijd salade erbij, ook bij sperzieboontjes, bloemkool, broccoli of een zak wokgroente.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:23

Er staat toch niet 1 paprika? :P

paddington

Berichten: 2474
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:23

Sure_lee schreef:
ben je weleens bij La cubanita geweest? Doordeweeks is dat echt prima te doen qua prijs, al is dat ook verhoogd.
Ik sla altijd de frituur dingen over Maar de rest vind ik qua prijs kwaliteit verhouding wel prima te doen.


Daar heb ik 1 x gegeten en was blij dat we aan het water zaten.
Kon zo het eten in gegooit worden want wij vonden het echt niet lekker :+

Maar voorbeeld doet volgen want wij waren daar niet de enigste die het deden.

Gelukkig betaalde mijn werk het eten.

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:23

Dan zou ik de zak wok groente ook weglaten , gezonder is nog altijd vers in plaats van uit een zakje. En vaak ook toch wel een stuk meer smaak. Ik vindt dat ze in die zakjes heel veel water toevoegen op de een of andere manier.

Maar je kant ook je pastasaus wat uitbreiden met groente. Ik vindt een salade niet altijd goed vullen ik krijg er snel weer honger van.

Telpeva

Berichten: 14813
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:24

Ik moest even googlen wat smac ook alweer was, google kwam hiermee :')

Afbeelding

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:26

Pfff, inderdaad komen sommigen hier wel arrogant over. Je kunt mij niet blijer maken dan met frites :+ Als er bij het uit eten gaan geen frites bij zit, heb ik al niet lekker gegeten hahaha.

Sterrenrestaurants zijn aan mij echt niet besteed, sterker nog, ik ben er een keer goed ziek van geweest.
Net als van de Chinees trouwens maar die doen overal die smaakversterker door waar ik niet tegen kan.

Ik word nog het meest blij van ketens als ‘t Zusje maar ook die worden steeds duurder. Ik weet nog dat het begon bij € 27,- .

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:27

Zebrastreep schreef:
Dan zou ik de zak wok groente ook weglaten , gezonder is nog altijd vers in plaats van uit een zakje. En vaak ook toch wel een stuk meer smaak. Ik vindt dat ze in die zakjes heel veel water toevoegen op de een of andere manier.

Maar je kant ook je pastasaus wat uitbreiden met groente. Ik vindt een salade niet altijd goed vullen ik krijg er snel weer honger van.

Ik snij het zelf, maar vond de zak makkelijker typen ipv alle verschillende soorten groente te benoemen.

MyWishMax

Berichten: 25465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:30

Ik vind niet veel groenten lekker maar daarom is pasta saus zo makkelijk. Van alles erdoor, klein gesneden of nog pureren en de lekkere groentes groter erdoorheen. Niet lekker, wel gezond en redelijk goedkoop. Dus moet maar, die potjes pillen worden ooknte duur :')

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:30

Telpeva schreef:
Ik moest even googlen wat smac ook alweer was, google kwam hiermee :')

[ [url=m/8fUgXO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha briljant. Lijkt me net zo lekker als sushi met surimi.

Maar macaroni met ham (dus geen smac) & kaas: een eeuwigheid geleden dat ik dat gegeten heb zeg. Vond ik als kind echt heel lekker (en ik was een moeilijke eter, ben ik trouwens volledig overheen gegroeid :+ ). Vrees dat als ik het nu maak het toch een teleurstelling gaat zijn.

Er is me trouwens altijd een verhaal over smac bijgebleven: dat dit het dichtst bij de smaak van mensenvlees zou komen en daarom werd gebruikt om 'kannibalen' te laten wennen aan een mensloos dieet. Ongetwijfeld een 'broodje aap' verhaal, maar krijg het toch niet uit mijn gedachten :o