Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49308
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:52

equitation schreef:
Urbanus schreef:
Ik vind maandmenuutjes van de Chinees ook zo ultiem droevig.

Ik ken mensen waar dat verwennerij voor is op 2e kerstdag. Vond ik altijd ook zo treurig. Nu denk ik ook weleens, was ik maar zo snel tevreden en dan met een Vienetta als feestelijk toetje.


Hier doe je mij uitermate een plezier mee hoor. Ik teken ervoor. Ik houd van Chinees en Vienetta is helemaal feest.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:55

Ik vind Chinees echt heel goor, veel te vet. Ik at dan thuis altijd brood of een diepvriespizza als ze dat gingen eten. :')

Maar ik eet graag in een goed restaurant, maar dat kan ik niet te vaak betalen. Dus dat doe ik niet te vaak. :D Wij hebben wel een goede AYCE sushi toko hier. Maar daar betaal je ook 35 euro voor (alleen eten).

Suzanne F.

Berichten: 49308
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:55

foxy80 schreef:
Ik denk dat ik hier iedereen ga laten gillen van schrik: dit weekend afhaalchinees voor 5 mensen: 125.5 euro!!!

En alvorens je denkt dat we de halve kaart besteld hebben:
- 1 loempia per persoon
- 3 keer nasi speciaal
- 1 keer ossenhaas in pepersaus
- 1 keer gebakken kippenblokjes in zoetzure saus

Never again.


Ik was heel toevallig net bij de afhaalchinees en er was een man voor me die voor 18 personen Chinees kwam halen. Hij moest 150 euro afrekenen. Hij had Babi Pangang, kipsate en Foe Yung Hai met nasi en bami. Geen ossenhaas dus maar ze hadden wel voor 18 personen eten. Dat is dan een koopje begrijp ik.

Femke_Tweety

Berichten: 12009
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:58

8.33 pp vind ik niet duur iig

Bienotje

Berichten: 10877
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:01

MarlindeRooz schreef:
Ik vind Chinees echt heel goor, veel te vet. Ik at dan thuis altijd brood of een diepvriespizza als ze dat gingen eten. :')

Maar ik eet graag in een goed restaurant, maar dat kan ik niet te vaak betalen. Dus dat doe ik niet te vaak. :D Wij hebben wel een goede AYCE sushi toko hier. Maar daar betaal je ook 35 euro voor (alleen eten).



Want diepvriespizza's hebben geen vet?! :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:01

Bienotje schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik vind Chinees echt heel goor, veel te vet. Ik at dan thuis altijd brood of een diepvriespizza als ze dat gingen eten. :')

Maar ik eet graag in een goed restaurant, maar dat kan ik niet te vaak betalen. Dus dat doe ik niet te vaak. :D Wij hebben wel een goede AYCE sushi toko hier. Maar daar betaal je ook 35 euro voor (alleen eten).



Want diepvriespizza's hebben geen vet?! :')

De vega vallen mee hoor. :=
Maar chinees eten krijg ik gewoon buikpijn van, dan eet ik liever wat anders. :D

Suzanne F.

Berichten: 49308
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:03

Femke_Tweety schreef:
8.33 pp vind ik niet duur iig


Nou ik ga nu bijna twijfelen of ik het wel goed heb verstaan want dat kan inderdaad bijna niet als je het zo omrekent.

Ik was 20 euro kwijt voor een Babi Pangang met nasi en kroepoek. Daar eet ik 4 x van.
Hm ja, dan zou het toch wel kunnen die 150 euro voor 18.

Exitium

Berichten: 7157
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:06

Suzanne F. schreef:
Femke_Tweety schreef:
8.33 pp vind ik niet duur iig


Nou ik ga nu bijna twijfelen of ik het wel goed heb verstaan want dat kan inderdaad bijna niet als je het zo omrekent.

Ik was 20 euro kwijt voor een Babi Pangang met nasi en kroepoek. Daar eet ik 4 x van.
Hm ja, dan zou het toch wel kunnen die 150 euro voor 18.

Kan prima, bij de Chinees waar ik het eerder over had zit ik op een euro of zes per portie, en dat zijn flinke borden. Met dank aan [VT] [FOTO] Show je maaltijd deel 3, dit was één uit de vriezer getrokken portie :+

Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29825
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:08

Ik krijg zin in chinees en zin in frikandel speciaal....

Gaat toch braaf de kabeljauw maken....

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:09

Suzanne F. schreef:
moonsparkle schreef:
Ik zou wel weer eens lekker kibbeling willen eten, maar ik vind het echt te duur :o het is ook geen complete maaltijd oid


Ik eet het wel als complete maaltijd. Bakje kibbeling heb ik genoeg aan voor avondeten.


Een complete maaltijd gaat niet alleen om je maag vullen toch? Voor mij moet een complete maaltijd ook voeden.

Laat dat precies het probleem zijn met de betaalbare manieren van (buiten huis) eten. Chinees is ook 90% noodle of rijst, wat vet vlees of ei, vult leuk maar je lichaam heeft er geen drol aan.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:13

Nou dat, ik eet echt niet altijd haute couture, maar ik vind Chinees besteld eten vet en klef. Dan maak ik het liever zelf.

De bami vind ik trouwens wel lekker.

Suzanne F.

Berichten: 49308
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:15

DuoPenotti schreef:
Ik krijg zin in chinees en zin in frikandel speciaal....

Gaat toch braaf de kabeljauw maken....


Volgens mij kunnen wij elkaar wel de hand schudden als ik het zo lees. :D

Azmay: voor mij moet gewoon mijn buik vol zijn en ik ben geen grote eter. Ik eet gerust brood met ei als avondmaaltijd. Of een bakje kibbeling. Geen probleem. Ik neem dagelijks mijn multivitaminen om geen tekorten te krijgen en dat gaat prima. Wat je zou moeten eten om aan alle dagelijks vitamines/voedingsstoffen te komen daar kom ik nooit aan.

DuoPenotti

Berichten: 29825
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:19

Suzanne F. schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik krijg zin in chinees en zin in frikandel speciaal....

Gaat toch braaf de kabeljauw maken....


Volgens mij kunnen wij elkaar wel de hand schudden als ik het zo lees. :D

Azmay: voor mij moet gewoon mijn buik vol zijn en ik ben geen grote eter. Ik eet gerust brood met ei als avondmaaltijd. Of een bakje kibbeling. Geen probleem. Ik neem dagelijks mijn multivitaminen om geen tekorten te krijgen en dat gaat prima. Wat je zou moeten eten om aan alle dagelijks vitamines/voedingsstoffen te komen daar kom ik nooit aan.


Ja mij mag je wakker maken voor friet met snacks...heerlijk!!!
Voor chinees mij niet wakker maken, maar ook lekker zo af en toe. Gewoon menuutje hoor.
En af en toe MacDrek is ook prima :D

Maar probeer eigenlijk elke dag braaf te koken zonder pakjes en zakjes.
Wel de groente in een zak al gesneden dat weer wel.

meggiemeg

Berichten: 12239
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:21

germie schreef:
Dus daarmee komt er een moment dat ik een simpel patatje boven een koftaschotel verkies. En dat moment is dus nu aangekomen.


Alleen is het patatje bij de frietboer ook een heel stuk duurder geworden.

Ik merk het ook dat we bij een restaurant waar we vaker gingen eten eerst rond de 80.- kwijt waren dat we nu over de 100.- heen gaan , maar dat de menukaart ook een stuk minder keuze heeft dan voorheen.
Persoonlijk vind ik het niet kunnen dat ze minder eten geven maar dan voor de oude prijs, voelt voor mij ook als een soort van besodemieteren. Neem de kilo kipfilet bij de ah, die kan je niet meer vinden in het schap, wel een 800 gram voor een 2,- duurder dan dat voorheen de kilo koste, dan ga ik wel naar de slachterij 1 dorp verder, die is ook duurder geworden maar daar is de kilo nog steeds een kilo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41715
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:21

Urbanus schreef:
Nou dat, ik eet echt niet altijd haute couture, maar ik vind Chinees besteld eten vet en klef. Dan maak ik het liever zelf.

De bami vind ik trouwens wel lekker.

Helemaal prima. Maar waarom dat oordelen? Je komt nogal hautain over, en dat ben je helemaal niet.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:24

Hier is mijn favoriete sparerib menu in 10 jaar tijd van 15,95 naar 23,95 gegaan (exclusief 2,50 bezorgkosten) := . Hier in de buurt kan ik daar ook een lekker biefstukje voor eten met gevarieerde groentes etc...

Goof

Berichten: 28871
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:31

Urbanus schreef:
Ik vind maandmenuutjes van de Chinees ook zo ultiem droevig.


Ik vind je doorgaans echt heel leuk, maar ik vind je in dit topic echt enorm denigrerend.
Waarom dat oordeel over wat of hoe een ander eet?

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:32

Waarom mag ik dat niet zeggen? Bestel 't lekker als je dat wil.

paddington

Berichten: 2472
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:38

Tegenwoordig kost een frikandel speciaal bij onze snackbar €2.75 en dat was voor heen €2.25.

Ik haal vaak een grote bak nasi/bami bij een losse kraampje bij de AH op Donderdag voor €5.00 en daar kan ik 2 dagen van eten met wat er bij gemaakt.

Voor mij is het ideaal aangezien ik vaak te moe ben om een uur in de keuken te staan.

MyWishMax

Berichten: 25394
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:42

Ik vind Chinees ook droevig :') maar dat heeft niks met geld te maken haha.

Ik at ook gewoon een boterham als dat gehaald werd. Eet nog liever niks := Dus ik snap dat lekker gezellig Chinees halen ook niet.

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:44

Wij blijven nog gewoon gaan, zo vaak zitten we ook weer niet in een chique restaurant of aan de afhaal dat het nu ineens niet meer haalbaar is door de stijgende kosten. Er zijn wel afhaaltoko’s die eerst favoriet waren waar we niets meer halen. Je kan imo kiezen tussen óf mindere kwaliteit, of kleinere porties of een hogere prijs maar zoveel tentjes in de buurt hebben op AL die aspecten bezuinigd. Wat je daardoor aan vreten voor je geld krijgt is te triest voor woorden dus halen we dan maar ergens anders. Ook haal ik minder vaak eten voor de lunch, dat vind ik al een tijdje niet meer in verhouding om te kunnen verantwoorden meerdere keren per week elders lunch te halen ipv zelf kliekjes of bammetjes mee.

AYCEs zijn ook nog prima maar waar ik echt een schijthekel aan heb is die trend dat al die categorie restaurantjes ineens met tablets zijn gaan werken. Ja ik snap het, want bezuinigd op personeel in tijden van tekorten maar ik vind het zo vreselijk. Hele avond alleen maar volgepropt worden met eten en van service is niets meer over. Dan liever minder vaak uit eten naar de betere restaurants.

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:48

Hier stond gelukkig de kibbeling al op de planning.

Een grote portie kibbeling en een haring voor 9.75, dat is dan avondeten voor mij en de kinderen (ik een haring op brood, kinderen samen de kibbeling en vaak houden ze wat over dat ik dan nog opeet). Ik zorg dan dat ik 's middags een salade of soep oid eet en vind dat voor de dinsdag altijd een prima alternatief voor koken :D

Chinees vind ik echt een guilty pleasure, zo eens in de zoveel tijd.

germie

Berichten: 26012
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 18:51

Urbanus schreef:
Waarom mag ik dat niet zeggen? Bestel 't lekker als je dat wil.

OMdat het 0,0 bijdraagt aan het onderwerp. Het gaat over wat doe je wel en wat doe je niet. Je kunt zeggen dat je bepaalde restaurants niet lekker vindt, prima. Maar nu is het echt denigrerend, terwijl de mensen die het wel lekker vinden echt geen verkeerde smaak hebben hoor.

Vandaag thuis gekookt. 500 gram gehakt voor 5 euro. Daar doe ik 3 keer mee. Verder had ik glutenvrije pasta gekregen omdat velen het niet lusten (komt uit een voedselbankpakket van iemand, en ik ben dan weer blij met die pasta), paprika uit eigen tuin en een blikje spelt. Dit dan netjes gekruid door zelf wat kruiden te mengen en voila, een goedkope maaltijd. Maar geen restaurant natuurlijk. Echter, als ze dit zouden hebben in een restaurant voor een passende prijs, dan zeg ik geen nee hoor.

Ik was laatst bij een Subway en die hadden de prijzen nog niet verhoogd. Voor corona voor het laatst geweest. Een heerlijk broodje gehad hoor.

Supervixen

Berichten: 12880
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:53

Chinees vind ik ook niks, ik word er niet blij van, maar prima als andere dat wel worden. Ik vind het teveel saus, ondefinieerbare dingen in het eten en gewoon niet lekker.

Hier is het spareribmenu van de snackbar voor 1 persoon wat wij heel af en toe halen in prijs van 14.50 naar 18 euro gegaan binnen nog geen half jaar. Ik vind dat nogal wat, maar ik begrijp dat het nodig is. Die mensen moeten ook wat verdienen.

Uit eten gaan doen wij ook nog steeds als we zin hebben, ik let dan niet zo op de prijs.
AYCE doe ik ook wel eens, maar dan het liefst bij het asian tapas restaurant hier in de buurt. Daar mag je steeds twee gerechtjes per ronde bestellen en laat je wat over, dan betaal je daar extra voor. Ik vind het leuk dat ik dan veel verschillende gerechtjes kan eten. Niet omdat ik dan veel kan eten ofzo. Het is ook een sfeervol, niet al te groot restaurant en de bediening is top.

AYCE in zo'n vreetschuur heb ik wel eens met collega's gedaan, maar dat vind ik eigenlijk niet zo leuk. Te groot, teveel herrie en ongezellig vaak.

marleen_usar

Berichten: 24668
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:02

Hier zit al jaren een Chinees in de straat daar zijn we al een paar keer ziek van geworden dus dat halen we niet meer.