Moderators: ynskek, Dani, Polly, Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird
Relaxed schreef:Alsof die paar gewone Nederlanders het verschil gaan maken.. Ik zou er persoonlijk meer moeite mee hebben als onze koning en andere hoge piefen erheen gaan.
MarliesV schreef:Verwacht je werkelijk dat mensen op Bokt hier antwoord op geven? De mensen die gaan hebben waarschijnlijk een geheimhoudingsplicht kwam uit dat nieuwsbericht, maar moeten ook (sommigen iig) negatieve reacties rapporteren.
Die willen niet in beeld op tv.
Ik verwacht dan ook niet dat de mensen die 'schijt' hebben aan de redenen van de negativiteit rond het WK, hier gaan posten dat ze wel zouden gaan en waarom.
Relaxed schreef:Alsof die paar gewone Nederlanders het verschil gaan maken.. Ik zou er persoonlijk meer moeite mee hebben als onze koning en andere hoge piefen erheen gaan.
Emj_23 schreef:Dit is toch niets nieuws onder de zon? Volgens mij gebeurd het al jaren op allerlei evenementen en bestemmingen of producten. Menig blogger geeft zijn "eerlijke" mening over een vakantiereisje, een pak hagelslag, een stofzuiger of een land. Wat in Qatar gebeurd is (helaas) ook niet uniek of ook maar zeldzaam. Bij het WK in Brazilië gebeurde soortgelijke zaken. En als het gaat om mensenrechten, dan zou ik de vakantie naar Turkije of de Verenigde Staten ook maar laten voor wat het is. Het is makkelijk om nu te wijzen naar Qatar, maar daarmee sluit je de ogen voor een veel breder probleem.
En voor die mensen die naar Qatar gaan, er is ongetwijfeld genoeg positiefs te schrijven zonder dat je hoeft te liegen. Dus meegaan is in mijn ogen niet meteen meewerken aan ellende al snap ik dat je dat van verschillende perspectieven kan bekijken. En inderdaad, we moeten die oliesjeiks te vriend houden, helaas niet grappig maar harde realiteit.
KSHancox schreef:Ik zou niet gaan en ik ga ook geen wedstrijden kijken. Er is zoveel bekend over de ellende die zich daar afspeelt en wanneer je dat weet, maar je gaat toch heen dan ben je actief dat beleid aan het steunen.
Ik vind het ook slecht dat politici gaan, maargoed als het aan mij zou liggen dan zou ik er nieteens een voetbalteam heen willen sturen.
Dan maar roomser dan de paus.
Emj_23 schreef:Ik snap wat je zegt, maar gebruik je dan ook geen producten waar aardolie voor wordt gebruikt? Rijden de mensen die dit beleid niet willen ondersteunen geen auto, stappen ook niet op de bus? Want die benzine komt ergens vandaan he? Aardolie wordt ook gebruikt voor o.a. plastic, verf, diesel etc. etc. Het zal een land als Qatar een worst wezen of je wel of niet naar dat voetbal kijkt. Want hetgeen waar jullie nu ophef over maken is ook niet alleen in de aanloop naar het WK. Ze hebben een andere visie op hoe je omgaat met gastarbeiders. Ze kunnen het zich allemaal permitteren doordat we afhankelijk zijn van de aardolie die ze uit de grond halen. Wil je het beleid in zo'n land echt niet steunen? Dan heb je, helaas, nog een flinke uitdaging. Sport verbroederd en zo blijven landen met elkaar in gesprek. En dat levert hopelijk op de langere termijn veel meer winst op op het gebied van bijvoorbeeld mensenrechten.
Boycotten heeft in het verleden nou niet bepaald duurzame resultaten opgeleverd. Maar het blijft een lastige discussie waar je het van verschillende kanten kan beredeneren en kan bekijken.
Ik heb zelf 0 interesse in voetbal en kijk dus ook niet. (Dat scheelt alweer en afweging) Maar iedereen moet voor zichzelf beslissen wat ze wel en niet willen doen. En ik denk niet dat het kijken van een voetbalwedstrijd ook meteen inhoudt dat je actief het beleid van een ander land steunt....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers