Zijn de tegemoetkomingen eerlijk verdeeld?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 09:09

chanicha schreef:
Ik ken een paar ‘alleenstaande’ moeders die een uitkering krijgen en huur, zorg, alleenstaand ouder en kinderopvangtoeslag krijgen.
Die gaan never nooit werken want die hebben het beter als iemand met een minimumloon.

Edit, en dan hebben ze gewoon een vriend die ook nog bijdraagt.

Die vriend mag helemaal niet bijdragen dan toch?

Bovendien heb je met minimumloon nog steeds recht op iig zorg- en huurtoeslag, maximaal zelfs. Die andere toeslagen heb ik geen ervaring mee.

Maar dit zijn wel altijd van die klok en klepel verhalen waarbij werken echt nog wel loont. En die denken dat je een royaal salaris aan je hand ophouden overhoudt :D . Volgens mij is het echt niet chill om in die omstandigheden een kind op te voeden.

Betekent niet dat die ouders, ten behoeve van die kids, geen schop onder hun reet verdienen mijns inziens. Maar de grens waar je een kleine kloof hebt tussen meer salaris, minder te besteden ligt volgens mij rond de 2000 bruto per maand, al zal dat per situatie verschillen (kinderen / huur etc.).

Minimumloon is 1600 (en wordt gelukkig verhoogd).

chanicha

Berichten: 12190
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 09:13

Kimbers schreef:
Hoezo hebben ze het beter dan iemand met het minimumloon? Want degene met het minimumloon krijgt ook alle toeslagen maximaal en komt daarmee automatisch hoger te zitten dan iemand in de bijstand..


Alleen moeten die daarvoor werken!

chanicha

Berichten: 12190
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 09:17

Menino schreef:
chanicha schreef:
Ik ken een paar ‘alleenstaande’ moeders die een uitkering krijgen en huur, zorg, alleenstaand ouder en kinderopvangtoeslag krijgen.
Die gaan never nooit werken want die hebben het beter als iemand met een minimumloon.

Edit, en dan hebben ze gewoon een vriend die ook nog bijdraagt.

Die vriend mag helemaal niet bijdragen dan toch?

Bovendien heb je met minimumloon nog steeds recht op iig zorg- en huurtoeslag, maximaal zelfs. Die andere toeslagen heb ik geen ervaring mee.

Maar dit zijn wel altijd van die klok en klepel verhalen waarbij werken echt nog wel loont. En die denken dat je een royaal salaris aan je hand ophouden overhoudt :D . Volgens mij is het echt niet chill om in die omstandigheden een kind op te voeden.

Betekent niet dat die ouders, ten behoeve van die kids, geen schop onder hun reet verdienen mijns inziens. Maar de grens waar je een kleine kloof hebt tussen meer salaris, minder te besteden ligt volgens mij rond de 2000 bruto per maand, al zal dat per situatie verschillen (kinderen / huur etc.).

Minimumloon is 1600 (en wordt gelukkig verhoogd).


Klopt die mág niet bijdragen maar doen het vaak wel!
Ik ken een stel dat járen bij elkaar heeft gewoond, allebei een uitkering en zwart werken erbij.
Hij stond bij zijn ouders ingeschreven maar ze kochten een auto en gingen een paar keer per jaar op vakantie.
Daar kan je als werkend echtpaar niet tegenop hoor, niet dat ik zo zou willen leven met de kans dat ze komen controleren maar die is zo klein!

tamary

Berichten: 29239
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 09:18

MyWishMax schreef:
(Nu is het met kinderen als alleenstaande wel weer een stukje hoger ja, ik heb het vooral over alleenstaande zonder kinderen want die situatie ken ik) Ik kom ook met toeslagen niet aan minimumloon fulltime. En over een jaar gezien al helemaal niet ivm lager percentage vakantiegeld.

Klopt, grofweg 200 euro verschil, maar bij iets spaargeld, wel gemeente belastingen betalen. Maakt dus dezelfde lasten op minder inkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 09:28

Exitium schreef:
scrabbel schreef:
Dus bijstand+huursubsidie+zorgtoeslag en alle andere huidige compensaties mogen niet hoger zijn dan minimumloon tenzij iemand minimaal x aantal uur werkt.

Mwoah, dat is wellicht dan weer wat te hard. Mensen met minimumloon krijgen ook huursubsidie en zorgtoeslag, dat mag je wat mij betreft buiten beschouwing laten. Wel mag er wat mij betreft gekeken worden of er onderscheid gemaakt kan worden tussen niet kunnen en niet willen, hoewel dat ook risico's met zich meebrengt. Wat mij betreft is een vangnet als de bijstand bedoeld voor mensen die niet kunnen, niet voor mensen die te lui zijn om te werken.


In principe zijn de ziektewet en de wia en nog wat van die regeling voor degene die niet “kunnen” . Al moet je dan wel een arbeidsverleden hebben. En als je bv. minder verdient omdat je minder bent gaan werken (wegens je gezondheid) wordt dat salaris als uitgangspunt genomen. Of je moet je hele leven al ziek zijn (wajong).

De mensen die niet “kunnen” horen dus überhaupt niet in de bijstand, je wordt namelijk ook doodgegooid met sollicitatieplicht en -trainingen.

Echter word je uit de ziektewet ook uitgegooid als je voor 40% bent goedgekeurd (geloof ik) en dan sta je met lege handen. Die uwv-artsen hebben een quotum waaraan ze moeten voldoen, en moeten iedereen die ze afkeuren meervoudig verantwoorden waardoor iedereen bij twijfel goedgekeurd wordt. Een vriendin van mij was zorgcoördinator van mentaal beperkte jongeren en die had ook voorbeelden die echt waanzin waren (iemand met zwaar autisme, sociale beperkingen, een progressieve spierziekte in een rolstoel bv.) die werd goedgekeurd. Op radio 1 ook ooit een item van iemand met meervoudig hersenletsel die werd goedgekeurd :n .

Die mensen belanden dus in de bijstand omdat ze, obviously, geen passende baan gaan vinden.
Tegelijkertijd ken ik ook mensen in de (maximale uitkering) ziektewet die ernaast zwart bijklussen, dus dat is toch wel een beetje het stukje waar het misgaat met de medische evaluatie en de kwestie uitkeringen :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-09-22 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 09:31

chanicha schreef:
Menino schreef:

Die vriend mag helemaal niet bijdragen dan toch?

Bovendien heb je met minimumloon nog steeds recht op iig zorg- en huurtoeslag, maximaal zelfs. Die andere toeslagen heb ik geen ervaring mee.

Maar dit zijn wel altijd van die klok en klepel verhalen waarbij werken echt nog wel loont. En die denken dat je een royaal salaris aan je hand ophouden overhoudt :D . Volgens mij is het echt niet chill om in die omstandigheden een kind op te voeden.

Betekent niet dat die ouders, ten behoeve van die kids, geen schop onder hun reet verdienen mijns inziens. Maar de grens waar je een kleine kloof hebt tussen meer salaris, minder te besteden ligt volgens mij rond de 2000 bruto per maand, al zal dat per situatie verschillen (kinderen / huur etc.).

Minimumloon is 1600 (en wordt gelukkig verhoogd).


Klopt die mág niet bijdragen maar doen het vaak wel!
Ik ken een stel dat járen bij elkaar heeft gewoond, allebei een uitkering en zwart werken erbij.
Hij stond bij zijn ouders ingeschreven maar ze kochten een auto en gingen een paar keer per jaar op vakantie.
Daar kan je als werkend echtpaar niet tegenop hoor, niet dat ik zo zou willen leven met de kans dat ze komen controleren maar die is zo klein!


Maar dat is fraude en kun je het beleid moeilijk aanrekenen := .
Hoogstens de handhaving, maar dan krijg je dit soort situaties : https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... wijdemeren

MyWishMax

Berichten: 25481
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 09:47

tamary schreef:
MyWishMax schreef:
(Nu is het met kinderen als alleenstaande wel weer een stukje hoger ja, ik heb het vooral over alleenstaande zonder kinderen want die situatie ken ik) Ik kom ook met toeslagen niet aan minimumloon fulltime. En over een jaar gezien al helemaal niet ivm lager percentage vakantiegeld.

Klopt, grofweg 200 euro verschil, maar bij iets spaargeld, wel gemeente belastingen betalen. Maakt dus dezelfde lasten op minder inkomen.


Dat vakantiegeld is een stuk meer, 5 % van 70% minimumloon of 8% van 100%. Laat zeggen dat tussen de 400 en 700 euro scheelt. Voor veel mensen is dat weinig, maar de groepen in de lagere inkomens is dat weer erg veel. Plus bij spaargeld idd geen kwijtschelding. Stom want die spaargeld grens ligt ook erg laag. Zo 1 die je eigenlijk wil hebben als het kan voor als er iets kapot gaat of medische kosten oid.

Maar goed, ik vind het allemaal krom hoor. Voor heel veel groepen. Ik wilde alleen reageren op wat misverstanden. Als je de fraude niet meeneemt want dat is belachelijk idd. En heel krom dat gemeentes onderling enorm verschillen in zowel de uitkering als andere regelingen.

Morganlefay

Berichten: 8714
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:19

Ik ken een moeder en een dochter, heeft Wajong krijgt aan alle kanten hulp in de vorm van banen(jazeker) en echt geen flutbaantjes. Ze moet wel de reiskosten voorschieten. Voor haar de reden om eronder uit te komen. Want dat kan ze niet betalen. Dan koop je maar eens een maand geen nieuwe kleren en geen nieuwe fiets voor je dochter omdat ze eruitgegroeid is.
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 24-09-22 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32208
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:20

Toen ik nog alleenstaande moeder was van 1 met klein koophuis had ik een stuk meer te besteden door de toeslagen (vooral dat kgb en de kot zijn dan gigantisch) dan ik nu heb met getrouwd zijn met 2 kinderen

Morganlefay

Berichten: 8714
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Zijn de tegemoetkomingen eerlijk verdeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:26

Maar als ik op dit moment naar mijzelf kijk mag ik niet klagen.
Heb de energietoeslag aangevraagd en gekregen. Mijn energie contract loopt eind volgende maand af.
Heb de toeslag nog op mijn rekening staan en ik zit wat het verbruiksplafond er dik onder wat de overheid heeft bedacht.

Koekie73

Berichten: 2698
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Zijn de tegemoetkomingen eerlijk verdeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:36

Ik ben alleenstaand moeder van 2 pubers met autisme (althans 1 daarvan is net 18) Ik werk 32 uur en ik geloof dat ik geen recht heb op de energietoeslag. Ik woon in een te dure huurwoning omdat ik al 9 jaar ingeschreven sta voor een sociale huurwoning.
Ik overweeg maandag het gesprek met mijn leidinggevende aan te gaan om 40 uur te gaan werken. Ik vind mijn werk heel leuk, dus daar zit het probleem niet.
Mijn 2 kinderen vragen nog best wat zorg en er vinden regelmatig gesprekken plaats met hulpverleners waar ik bij moet zijn. Dat plan ik nu allemaal op mijn 2 vrije middagen (evenals de hoefsmid etc)

Daar zit dus mijn twijfel; hoe (op eigenlijk wanner) ga ik dat soort afspraken plannen als ik 40 uur werk. Hoe doen jullie dat?

purny

Berichten: 27570
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:38

Wat ik ook wel heel oneerlijk vind zijn de gemeentelijke belastingen.
Ik betaal in den haag 317 euro afvalstoffen heffingen, ik ben een alleenstaande.
Mijn ouders die met zijn tweeën zijn betalen 40 euro meer.

Ik moet dus in mijn eentje dit hoge bedrag ophoesten terwijl de andere met zijn tweeën de lasten kunnen dragen.

paddington

Berichten: 2474
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:45

chanicha schreef:
Ik ken een paar ‘alleenstaande’ moeders die een uitkering krijgen en huur, zorg, alleenstaand ouder en kinderopvangtoeslag krijgen.
Die gaan never nooit werken want die hebben het beter als iemand met een minimumloon.

Edit, en dan hebben ze gewoon een vriend die ook nog bijdraagt.


Ik heb zo'n buurvrouw met een bijstand uitkering en naast haar vriendje die zo en dan langs 'wipt' doet ze ook aan zwart schoonmaken bij anderen.

Voor de rest van haar tijd ligt ze boven in haar nest.

Ze mankeert echter niets om te gaan werken maar houdt liever haar handje op volgens haar eigen woorden.
Ze heeft 2 kinderen van 12 en 16.

Van de energieopslag staan nu 2 nieuwe fietsen voor de deur voor haar en haar dochter.

Ik vind de bijstand voor mensen die het nodig hebben en niet voor zulke personen die er misbruik van maken.

Maar helaas heb ik nog wel meer van zulke mensen in de straat wonen.

Toen ik ooit een bijstand uitkering had werd ik echt achter mijn broek aan gezeten maar ik heb de indruk dat het tegenwoordig anders is.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:48

Het blijft natuurlijk een beetje (veel) vreemd dat je WEL huurtoeslag krijgt als je een betaalbare sociale huurwoning hebt en GEEN huurtoeslag krijgt als je noodgedwongen >50% van je inkomen aan je woning moet uitgeven omdat je bijv. vanwege werk (zoiets bizars) moet verhuizen naar een regio met enorme wachtlijsten.
Ik kan dan best wel snappen dat je dan liever werkeloos in je goedkope plek met toeslagen blijft zitten.

Morganlefay

Berichten: 8714
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:50

purny schreef:
Wat ik ook wel heel oneerlijk vind zijn de gemeentelijke belastingen.
Ik betaal in den haag 317 euro afvalstoffen heffingen, ik ben een alleenstaande.
Mijn ouders die met zijn tweeën zijn betalen 40 euro meer.

Ik moet dus in mijn eentje dit hoge bedrag ophoesten terwijl de andere met zijn tweeën de lasten kunnen dragen.

Klopt en dat is al heel lang een scheve. Als alleenstaande ben je standaard op zo goed als alle fronten het onderwerp. Met het plafond voor je energiekosten heb je vermoedelijk nu wel een voordeeltje.

purny

Berichten: 27570
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:53

Morganlefay schreef:
purny schreef:
Wat ik ook wel heel oneerlijk vind zijn de gemeentelijke belastingen.
Ik betaal in den haag 317 euro afvalstoffen heffingen, ik ben een alleenstaande.
Mijn ouders die met zijn tweeën zijn betalen 40 euro meer.

Ik moet dus in mijn eentje dit hoge bedrag ophoesten terwijl de andere met zijn tweeën de lasten kunnen dragen.

Klopt en dat is al heel lang een scheve. Als alleenstaande ben je standaard op zo goed als alle fronten het onderwerp. Met het plafond voor je energiekosten heb je vermoedelijk nu wel een voordeeltje.

Ik kom er niet voor in aanmerking. Voor geen enkele tegemoetkoming.
Het enige extraatje die ik krijg is de tegemoetkoming van het uwv in september.
Op papier verdien ik genoeg maar in de praktijk niet. Helemaal als in december mijn energiecontract afloopt.
Meer uren kan ik waarschijnlijk niet draaien terwijl ik al diverse malen heb aangegeven ze wel nodig te hebben.
Iemand anders uit mijn team krijgt ze wel en die werkt er korter als ik.

Tink89
Berichten: 2982
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:54

Janneke2 schreef:
Citaat:
Het aantal mensen dat iets mankeert en daardoor minder werkt, is volgens mij (maar daar heb ik ook geen cijfers van) lager dan het aantal mensen (en dan helaas voornamelijk vrouwen) dat koos voor minder uren. Als ik in mijn omgeving kijk, is er gekozen voor part time werken. Voornamelijk vrouwen en die komen helaas in de problemen als er een scheiding is.


Als feministe wil ik graag naar voor brengen dat dit GEEN keuze is.

Mannen zorgen zelden voor hun kinderen, dat 'hij' 40 uur werkt spreekt vanzelf (en hij krijgt ook meer betaald).
Goede, betaalbare kinderopvang is niet vanzelfsprekend -
dus moet 'zij' minder werken.



Wat een onzin. Genoeg gezinnen waarin het wel vanzelfsprekend is dat beide ouders hun deel doen en in NL is meestal prima opvang voor handen.

Tink89
Berichten: 2982
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 10:56

Koekie73 schreef:
Ik ben alleenstaand moeder van 2 pubers met autisme (althans 1 daarvan is net 18) Ik werk 32 uur en ik geloof dat ik geen recht heb op de energietoeslag. Ik woon in een te dure huurwoning omdat ik al 9 jaar ingeschreven sta voor een sociale huurwoning.
Ik overweeg maandag het gesprek met mijn leidinggevende aan te gaan om 40 uur te gaan werken. Ik vind mijn werk heel leuk, dus daar zit het probleem niet.
Mijn 2 kinderen vragen nog best wat zorg en er vinden regelmatig gesprekken plaats met hulpverleners waar ik bij moet zijn. Dat plan ik nu allemaal op mijn 2 vrije middagen (evenals de hoefsmid etc)

Daar zit dus mijn twijfel; hoe (op eigenlijk wanner) ga ik dat soort afspraken plannen als ik 40 uur werk. Hoe doen jullie dat?


Maar je hebt blijkbaar wel een eigen paard met een parttime baan... Dan heb je het mi eigenlijk niet slecht.

purny

Berichten: 27570
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Zijn de tegemoetkomingen eerlijk verdeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:03

Maar sowieso vind ik het onhandig om 40 uur te gaan werken als je kinderen met een rugzakje hebt. Dit ivm de gesprekken waar je bij moet zijn

Koekie73

Berichten: 2698
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:08

Sizzle schreef:
Het blijft natuurlijk een beetje (veel) vreemd dat je WEL huurtoeslag krijgt als je een betaalbare sociale huurwoning hebt en GEEN huurtoeslag krijgt als je noodgedwongen >50% van je inkomen aan je woning moet uitgeven omdat je bijv. vanwege werk (zoiets bizars) moet verhuizen naar een regio met enorme wachtlijsten.
Ik kan dan best wel snappen dat je dan liever werkeloos in je goedkope plek met toeslagen blijft zitten.


Precies, heel scheef eigenlijk :-( Ik betaal nu de helft van mijn netto inkomen aan huur terwijl ik met een sociale huurwoning huurtoeslag zou krijgen. Krijg die sociale huurwoning maar eens. Maar ik sta nu voor het eerst in 9 jaar eerste voor een woning. Eigenlijk te klein voor mij en mijn 2 kinderen maar ik heb geen keuze dus dat rooien we ook wel weer.

Koekie73

Berichten: 2698
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:09

Tink89 schreef:
Koekie73 schreef:
Ik ben alleenstaand moeder van 2 pubers met autisme (althans 1 daarvan is net 18) Ik werk 32 uur en ik geloof dat ik geen recht heb op de energietoeslag. Ik woon in een te dure huurwoning omdat ik al 9 jaar ingeschreven sta voor een sociale huurwoning.
Ik overweeg maandag het gesprek met mijn leidinggevende aan te gaan om 40 uur te gaan werken. Ik vind mijn werk heel leuk, dus daar zit het probleem niet.
Mijn 2 kinderen vragen nog best wat zorg en er vinden regelmatig gesprekken plaats met hulpverleners waar ik bij moet zijn. Dat plan ik nu allemaal op mijn 2 vrije middagen (evenals de hoefsmid etc)

Daar zit dus mijn twijfel; hoe (op eigenlijk wanner) ga ik dat soort afspraken plannen als ik 40 uur werk. Hoe doen jullie dat?


Maar je hebt blijkbaar wel een eigen paard met een parttime baan... Dan heb je het mi eigenlijk niet slecht.


Tja dan ga je er vanuit dat ik dat paard (het zijn 2 pony's) zelf heb betaald maar die heb ik gekregen van mijn vader toen hij overleed. We moeten er financieel 1 verkopen maar ze zijn allebei kreupel dus verkoop die maar eens :-(

Kimbers

Berichten: 5109
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:22

chanicha schreef:
Kimbers schreef:
Hoezo hebben ze het beter dan iemand met het minimumloon? Want degene met het minimumloon krijgt ook alle toeslagen maximaal en komt daarmee automatisch hoger te zitten dan iemand in de bijstand..


Alleen moeten die daarvoor werken!


Gelukkig zitten de meeste mensen niet voor een poep en een scheet in de bijstand dus kan mij er niet druk om maken dat het zogenaamd oneerlijk is.

Lieser
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 12:07

Morganlefay schreef:
Maar als ik op dit moment naar mijzelf kijk mag ik niet klagen.
Heb de energietoeslag aangevraagd en gekregen. Mijn energie contract loopt eind volgende maand af.
Heb de toeslag nog op mijn rekening staan en ik zit wat het verbruiksplafond er dik onder wat de overheid heeft bedacht.

Je hebt de toeslag dus niet nodig, en toch geef je af op de Wajong-moeder. Wat hypocriet.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 12:16

purny schreef:
Maar sowieso vind ik het onhandig om 40 uur te gaan werken als je kinderen met een rugzakje hebt. Dit ivm de gesprekken waar je bij moet zijn

Ik werk 40 uur, geen kinderen, maar wel een ouder wordende moeder waar dingen mee en voor geregeld moeten worden..

Langer thuiswonende alleenstaande ouderen, gaaf joh

Vooral als de meeste mensen, en de overheid, ervanuit gaan dat je wel kunt mantelzorgen..

Maar dat laatste snap ik wel beter gezien 40uur werken echt voor lummels is blijkbaar :+ (oh dat had ik al gezegd := )

Morganlefay

Berichten: 8714
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Zijn de tegemoetkomingen eerlijk verdeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 12:29

Eneco heeft 3 jaar geleden ongevraagd=zonder handtekening/toestemming een contract beëindigd.
Ze konden het niet meer herstellen en gaven een nieuwe. ook vergaten ze om de boete bij vroegtijdig beëindiging terug te betalen. Heb er iemand met kennis op gezet en die heeft boete terug laten draaien.
Daardoor heb ipv drie jaar vijf jaar een lage energierekening gehad.
Heb om heel veel redenen ook geen goed woord over voor de laatste stunt van ze om de prijs nog even flink te verhogen. Als het plafond niet op een november ingaat ben ik in ieder geval de pisang. Even 750 ophoesten is niet leuk. Heb het gelukkig liggen.