Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz
Gitana schreef:ik snap dat je dat dacht, 'oh ze werkt maar 24 uur'. dat had ik misschien ook wel gedacht.
maar inderdaad misschien heeft ze haar redenen, dat weet je niet.
als ze geen 'goede' redenen heeft en gewoon maar 24 uur wilde werken en de rest vrij wil invullen, is dat ook haar recht inderdaad. het voelt wel scheef, want ik zou ook wel minder dan 40 uur willen werken alleen is dat niet haalbaar vanwege financien. als ik wist dat ik gecompenseerd zou worden zou ik mijn contract verlagen naar 36 of 32 uur. maarja de wereld is scheef. ik ken mensen (van dichtbij) die al jaren gecompenseerd worden op allerlei manieren, om geen reden, gewoon omdat ze niet willen werken en geen bijdrage willen leveren aan deze maatschappij (dat zijn exact hun woorden)
ingvdh schreef:Waar we vanaf moeten is dat het vanaf een zeker inkomen soms helemaal niet interessant is om meer te gaan werken of om überhaupt te gaan werken omdat je dan boven de drempel uit komt en je er op achteruit gaat qua inkomen ipv vooruit. Werken zou altijd lonend moeten zijn.
Het voorbeeld dat je aanhaalt, als thuiszorg medewerker is het bijna niet mogelijk een fulltime contract te krijgen, die geven ze gewoon niet. Net als in veel winkels. Meerdere parttimers zijn nu eenmaal veel flexibeler dan enkele fulltimers. Daar is nog heel wat te halen.
Wat betreft de tegemoetkomingen voor de hoge energierekeningen ben ik blij dat er voor een constructie gekozen hebben waar de middeninkomens ook nog wat aan hebben. Die vallen meestal overal buiten de boot qua toeslagen en hebben soms minder te besteden dan iemand met uitkering die wel volop kan genieten van alle regelingen.
Pandora2 schreef:Hoe kom je erbij dat gas in België goedkoper is ?
Ik vind daar nergens wat van terug.
Onze regering heeft tijdelijk het btw tarief verlaagd van 21 naar 6%, maar de prijzen voor zover ik kan zien zijn zo ongeveer gelijk voor beide landen.
chevax schreef:Inderdaad, werken zou altijd lonend moeten zijn. Ik las (maar ik weet niet goed of ik het juist samenvat) dat gasverbruik wordt gecompenseerd. Oh fijn. Ja, tot een bepaald plafond. Ik zit daar ruim boven, dus geen compensatie. Maar ik vind het zo krom dat de redenatie is dat je er geen last van hebt als je meer verdient. Ook dan is er een plafond aan wat je kunt dragen.
ingvdh schreef:chevax schreef:Inderdaad, werken zou altijd lonend moeten zijn. Ik las (maar ik weet niet goed of ik het juist samenvat) dat gasverbruik wordt gecompenseerd. Oh fijn. Ja, tot een bepaald plafond. Ik zit daar ruim boven, dus geen compensatie. Maar ik vind het zo krom dat de redenatie is dat je er geen last van hebt als je meer verdient. Ook dan is er een plafond aan wat je kunt dragen.
Je krijgt wel degelijk voordeel, tot het plafond. Daarboven niet.
Maar je hebt wel een punt hoor, kennelijk denkt men dat je vanaf een bepaald salaris goed rond kan komen en als je 1 euro minder verdient niet rond kan komen en allerhande toeslagen krijgt.
Bij ons op het werk kan je afzien van bepaalde extra's op het loon omdat in bepaalde gevallen zorgt voor het missen van toeslagen en de bonus van €500 kan zorgen voor een inkomensverlies van €2000.
Ik vind het triest dat ze dit moeten aanbieden.
Citaat:dan zeg ik harder aanpakken. Er is zoveel werk dat je echt niet thuis hoeft te zitten.
luuntje schreef:Ik ben bang dat de middenklasse het niet meer gaat redden.
Hard werken, geen toeslagen en nooit een mazzeltje qua compensatie.
Alles is duurder geworden.
Mensen met de laagste inkomens krijgen toeslagen, compensaties.
Netto houden sommigen meer over dan degene die werkt.
luuntje schreef:Ik ben bang dat de middenklasse het niet meer gaat redden.
Hard werken, geen toeslagen en nooit een mazzeltje qua compensatie.
Alles is duurder geworden.
Mensen met de laagste inkomens krijgen toeslagen, compensaties.
Netto houden sommigen meer over dan degene die werkt.
Gebruikers op dit forum: Mjelleke en 4 bezoekers