Nieuwste TikTok filmpje levensgevaarlijk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:22

kiki1976 schreef:
Ik heb idd de waarschuwing op fb voorbij zien komen met een foto, geen filmpjes ervan op tiktok.
Maar mensen die dit verzinnen hebben echt het verstand van een garnaal (eigenlijk zelfs nog minder)


Wil je die garnaal nou niet beledigen :D ;) :+

Ik had die waarschuwing ook al voorbij zien komen op FB. Ik ben heel strak op mijn vingers blijven zitten.
Als iemand nou echt zooooooooooon ongelovelijke ********** ****** wil zijn om dat te proberen.......... Nee ik blijf nog steeds op mijn vingers zitten. Te dom voor woorden.

kiki1976

Berichten: 16858
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:24

rina schreef:
kiki1976 schreef:
Ik heb idd de waarschuwing op fb voorbij zien komen met een foto, geen filmpjes ervan op tiktok.
Maar mensen die dit verzinnen hebben echt het verstand van een garnaal (eigenlijk zelfs nog minder)


Wil je die garnaal nou niet beledigen :D ;) :+

Ik had die waarschuwing ook al voorbij zien komen op FB. Ik ben heel strak op mijn vingers blijven zitten.
Als iemand nou echt zooooooooooon ongelovelijke ********** ****** wil zijn om dat te proberen.......... Nee ik blijf nog steeds op mijn vingers zitten. Te dom voor woorden.

Haha ik wist dat die opmerking voorbij ging komen _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:46

Karin schreef:
_San87_ schreef:
Darwin awards a commin'...

:').

Vrouwen hebben misschien nog iets in te halen :')

[ [url=m/bocDTi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron: Wikipedia



_O-
Maar ik zag dit idd ook al voorbij komen op FB.
Echt, hoe krijg je het verzonnen! 8)7

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Nieuwste TikTok filmpje levensgevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:49

Maar dit is een video? Kan iemand die link posten dan? Want ik zie alleen overal deze foto voorbij komen en verder helemaal niets. Het is meer de trend om dit te delen als waarschuwing, maar volgens mij doet niemand het. Ik ken ook maar 1 persoon met lang genoeg haar om dit voor elkaar te krijgen overigens

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 12:43

Echt he!

Er zijn al serieus mensen aan iverleden door zulke idiote callenge of rage filmpjes. Die anderen moeten na gaan doen!

Tazzey
Berichten: 9508
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 12:57

proudmama schreef:
MyWishMax schreef:
Het ligt niet aan tiktok. Als je dat verbied komen die domme dingen wel weer ergens anders, dat is altijd al zo geweest :+

Enorm dom natuurlijk, maar het verbaasd me ook niet. Maar een trend is het ook niet.

Gelukkig maar !
Zoals ik al in mijn OP zei, ik kreeg dit doorgestuurd via FB , van kijk nu eens wat er gebeurt.
Zit zelf niet op Tik tok ben een beetje te oud voor dat soort gedoe :+


Hoe kun je dan roepen om een verbod als je er zelf niet op zit?
Ik haal er veel creatieve ideeën vandaan. Er staat voldoende onzin op maar dat heb je overal wel. Kijk maar eens wat rond, je kunt voor je hobby’s echt leuke ideeën opdoen. En papegaai Gizmo heeft erg schattige filmpjes. Laat je beeld niet verpesten door een enkele idioot.

Het filmpje is echt niet okay. Als dit paard schrikt heeft ze in het meest gunstige geval een hele poos een mooie pruik nodig. Maar een gebroken nek lijkt me meer voor de hand te liggen.
Het idee is wel heel mooi voor de foto maar praktisch niet uitvoerbaar door het gevaar dat het meebrengt.

Memories

Berichten: 2631
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:05

eilleen333 schreef:
Het is meer de trend om dit te delen als waarschuwing, maar volgens mij doet niemand het.


Nou dit dus :') Vind het ook een beetje typisch dat er nu semi-sensationeel wordt gedaan alsof dit een gevaarlijke trend zou zijn die om de haverklap voorbij komt op TikTok en dan achteraf blijkt dat het een ‘van horen zeggen’ gedeeld dingetje is wat op FB voorbij kwam. Ik snap dat de bedoelingen goed zijn en dat men wil waarschuwen maar dit is precies hoe dingen helemaal uit de hand lopen, gewoon posten zonder ook maar iets te controleren.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Nieuwste TikTok filmpje levensgevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:21

Deze foto is helemaal niet nieuw toch? Volgens mij kwam ie vorig jaar al voorbij. :=

MyWishMax

Berichten: 25326
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Nieuwste TikTok filmpje levensgevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:28

Ik ben qua leeftijd ook niet de doelgroep van de app, maar er komen verrassend veel nuttige dingen voorbij. Vind het veel leuker als fb tegenwoordig. Maar heb dit nog nooit gezien.

Vroeger kwamen die stomme dingen ook voorbij op Yt en daarvoor ook echt wel in kleinere kringen zonder sm. Hier werden wedstrijdjes gedaan bij spoorwegovergangen, zonder invloed van tiktok...

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 13:30

Ach, als er zo makkelijk over gedacht wordt , mag er een slotje op mijn topic hoor.
Tenslotte ben ik een ouder iemand die heel , heel veel ellende heeft gezien in 40 jaar verpleging van mensen die nog geen inzicht hebben in gevolg van daden.
Dit gaat toevallig om een paard gerelateerd item, ik zou ook een foto kunnen delen van iemand die heel stoer zegt als ik een helm op moet op mijn scooter dan verkoop ik hem, en degene een half jaar later inderdaad de scooter moet verkopen omdat ze ernstig hersenletsel heeft , doordat ze met haar hoofd op de weg geknald is.
Het maakt mij niet uit of het een still van een film van Tiktok is of een foto van FB die teveel als waarschuwing gedeeld is.
Al denkt er maar 1 persoon na voordat zij ook zoiets in haar hersens haalt ben ik al tevreden.

KimD

Berichten: 20424
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Nieuwste TikTok filmpje levensgevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:37

Buiten dat er heel veel onnozele challenges zijn op TikTok vind ik dit toch echt de verantwoordelijkheid van de ouders van minderjarige kinderen en als je volwassen bent en meedoet aan zulke onzin, tja, dan laat de natuurlijke selectie maar gewoon zijn werk doen wat mij betreft.

Maargoed, ik ben dan ook van mening dat kinderen niet op sociale media thuishoren.

Avalanche

Berichten: 16016
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:42

miezelke schreef:
Ik denk dan, gewoon laten doen. Iets met natuurlijke selectie...

Teenagers mag je wel beschermen hoor, tegen zulke dingen. Bij volwassenen is het gewoon dom, maar teenagers hebben de hersenen nog niet volledig ontwikkeld en zijn echt nog niet in staat de mogelijke gevolgen te overzien.

Plus denk aan het trauma van mensen die zoiets zien gebeuren.......

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:42

Ayasha schreef:
Deze foto is helemaal niet nieuw toch? Volgens mij kwam ie vorig jaar al voorbij. :=

Ja dat meen ik mij ook te herinneren. :j

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Nieuwste TikTok filmpje levensgevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:46

Dom, maar eerlijk ik vind het een super leuke foto

Biebz

Berichten: 5507
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:58

proudmama schreef:
Ach, als er zo makkelijk over gedacht wordt , mag er een slotje op mijn topic hoor.
Tenslotte ben ik een ouder iemand die heel , heel veel ellende heeft gezien in 40 jaar verpleging van mensen die nog geen inzicht hebben in gevolg van daden.
Dit gaat toevallig om een paard gerelateerd item, ik zou ook een foto kunnen delen van iemand die heel stoer zegt als ik een helm op moet op mijn scooter dan verkoop ik hem, en degene een half jaar later inderdaad de scooter moet verkopen omdat ze ernstig hersenletsel heeft , doordat ze met haar hoofd op de weg geknald is.
Het maakt mij niet uit of het een still van een film van Tiktok is of een foto van FB die teveel als waarschuwing gedeeld is.
Al denkt er maar 1 persoon na voordat zij ook zoiets in haar hersens haalt ben ik al tevreden.


Ik denk niet dat er makkelijk over gedacht wordt.
Maar dit is niet iets wat je echt veel voorbij ziet komen.
Waarschijnlijk 1 iemand een keer en dat is nu rond gegaan. Zelf op fb blijkbaar.
Maar om daar nou een heel sociaal media platform voor te verbieden vind ik te ver gaan.

Ik vind de choking challenge bijvoorbeeld heftiger dan dit.

Iris82

Berichten: 39851
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Nieuwste TikTok filmpje levensgevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:35

Er wordt niet makkelijk over gedacht, er wordt aangegeven dat het geen rage is. Dat is wat anders.

Het is ook niet een 'achterlijk forum' wat verboden zou moeten worden juist omdat er iemand een filmpje op plaatst (en volgens mij is t geen filmpje maar iemand die een foto van iemand anders opnieuw geupload heeft.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Nieuwste TikTok filmpje levensgevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:15

Zag dat de manege waar ik als kind reed meteen heeft doorgepakt met een waarschuwing en ook heeft gecommuniceerd naar ouders. Dit met uitleg maar ook de hele simpele maar zeer effectieve waarschuwing voor de kinderen: als je dit doet, mag je nooit meer op de manege komen. Klare taal en de grootste schrik van iedere jonge paardenliefhebber. Goed aangepakt :j

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Nieuwste TikTok filmpje levensgevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:53

De waarschuwingen over deze rage zijn inderdaad meer rage dan de zogezegde rage waarvoor gewaarschuwd wordt. Buiten deze foto ben ik nog geen gelijkaardig beeld (foto/video) tegengekomen en ik zit schrikbarend veel op social media.

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:54

Gini schreef:
De waarschuwingen over deze rage zijn inderdaad meer rage dan de zogezegde rage waarvoor gewaarschuwd wordt. Buiten deze foto ben ik nog geen gelijkaardig beeld (foto/video) tegengekomen en ik zit schrikbarend veel op social media.


Exact mijn mening. :j

Anastasia24

Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Nieuwste TikTok filmpje levensgevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:10

Het hoeft ook niet persé populair te worden als volwassenen en of kinderen dit uploaden, ze kunnen het zelf doen of onder de massa vergaan van andere filmpjes.
Ikzelf noem dit natuurlijk selectie inderdaad, tieners zijn zeker wel slim genoeg om te zien hoe dom dit is. Jongere kinderen zou je moeten beschermen, die denken natuurlijk dat dit prachtig is, maar de rest kunnen hun verstand wel eens gaan gebruiken bij dit soort dingen. Ben dus maar al te blij dat het niet overal te vinden is, zou wat zijn..

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Nieuwste TikTok filmpje levensgevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 19:20

Hoe verzin je zo iets. Zucht..

LWDaisy

Berichten: 4780
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 07:37

KimD schreef:
Buiten dat er heel veel onnozele challenges zijn op TikTok vind ik dit toch echt de verantwoordelijkheid van de ouders van minderjarige kinderen en als je volwassen bent en meedoet aan zulke onzin, tja, dan laat de natuurlijke selectie maar gewoon zijn werk doen wat mij betreft.

Maargoed, ik ben dan ook van mening dat kinderen niet op sociale media thuishoren.


Helemaal akkoord!

Ik zie wel eens berichten voorbij komen over hoe ouders een zaak willen aanspannen tegen Tiktok omdat hun kind zichzelf de vernieling heeft ingeholpen door één of andere challenge.
Misschien moet je je kind niet onbeperkt toegang geven tot internet, als het niet in staat is bepaalde gevaren te herkennen, denk ik dan...

Ik heb de vlecht-foto eerder deze week ook voorbij zien komen. Dom, dom, dom.
En ik zei nog - ik ben er 110% zeker van dat ik dit met mijn paard zou kunnen - maar ik doe het toch maar lekker niet, er moét maar eens iets gebeuren, alpaca's die voorbij komen dansen oid. Een dag later stond ik de wei van mest te ontdoen, paardjes stonden lekker te zonnen - en toen kwam er een alpaca-wandeling voorbij, en dat vonden de paarden (hoewel het niet hun eerste ervaring met die dieren is) héél spannend. Ik dacht echt "zie je nou wel, ik had er maar mooi achter gehangen".

Laatst ook zo'n heel gedoe over een griet die vanop een brug in een rivier was gesprongen. Ze zit nu in een rolstoel, ze heeft haar rug of nek gebroken. En dan een hele waarschuwing dat dit niet veilig is. Ja duh, wie springt er nu ook random van een brug in water dat hij/zij niet kent? Echt, some people...

Als je kind te jong is omdat bepaalde gevaren te herkennen, hou dan toezicht op wat hij/zij kan (zien) op internet. Tiktok verwijderen zal niet helpen - opvoeden en bijsturen wel.

beert
Berichten: 2430
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 07:29

Oh! Ik heb toch nog een foto gevonden van deze challenge, alleen dan de veilige versie:
Afbeelding

:D

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Nieuwste TikTok filmpje levensgevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 07:40

you made my day :')

Rex_Rolfo

Berichten: 5380
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Nieuwste TikTok filmpje levensgevaarlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 08:10

Als de foto van sociale media komt, is dan de kans niet 87% dat het photoshop is?