Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:51

Worden ze echt riant betaald vergeleken met t bedrijfsleven?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33850
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:52

Cer schreef:
Worden ze echt riant betaald vergeleken met t bedrijfsleven?

Nee.

Hun salaris is magertjes voor de verantwoordelijkheid + aantal uren :n

Shadow0

Berichten: 43534
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:59

Geld is niet het probleem, financieel heb je het toch niet zo zwaar met meer dan 8500 euro per maand. ( https://www.parlement.com/id/vh8lnhrrs0 ... e_kamerlid )
Maar je werk niet goed kunnen doen en voortdurend te maken krijgen met dreiging is niet goed, voor niemand, wat voor geld je er ook voor krijgt.

prompter

Berichten: 11232
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 19:44

Cer schreef:
Worden ze echt riant betaald vergeleken met t bedrijfsleven?


Nee, de directeur van het bedrijf waar ik werk krijgt ruim anderhalf keer zoveel. En dat is by far niet eens een van de best betaalde banen in het bedrijfsleven

Echwel

Berichten: 12485
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 20:17

Men moet gewoon eens stoppen met dat akelige benaderen van wie dan ook
Je hoeft niets te zeggen of te schrijven
Je kunt ook gewoon eens ergens het mee oneens zijn zonder nare woorden te zeggen
Eens kijken naar wat er wel goed gaat en beseffen hoe verschrikkelijk goed we het hebben hier.

Er zijn zat westerse landen waar het stukken minder is..

Plaats.af en toe je handen onder je kontn ipv op het toetsenbord

germie

Berichten: 26057
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 21:17


germie

Berichten: 26057
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 22:16


purny

Berichten: 27552
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 22:31


elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 22:34

IMANDRA schreef:
elnienjo schreef:

Zorgen om werkdruk Kamer en politieke klimaat: 'Wie wil dit straks nog doen?' - https://nos.nl/l/2448578

Voor iedereen die het beter kan en beter weet er ligt een carrière voor jullie klaar.

Klagen over de burger als riant betaalde snowflake die de burger met haar groene fantasieën op torenhoge kosten wil jagen en het plebs liefst niet meer ziet vliegen,autorijden, vleeseten. Geen medelijden met deze freule. Ze sorteert vast ook al voor op de comfortabele wachtgeldregeling.


Je realiseert je dat er mensen zijn uitgevallen over het hele politieke spectrum? Omtzigt bijvoorbeeld heeft ook een burn-out (gehad). Is hij dan ook een riant betaalde snowflake, of is die belediging enkel gereserveerd voor mensen uit partijen waar jij het mee oneens bent? Nu er zo veel uitvallen vind ik het niet gek dat iemand het aankaart.

En dit soort termen en berichten dragen dus bij aan die werkdruk en haat die ze ervaren. Dus jij bent ook onderdeel van het probleem.

Even voor de duidelijkheid: het is niet het probleem dat jij een andere visie hebt over hoe het moet zijn, maar de manier waarop jij die visie uit, je woordkeuze.

Omtzigt werd door Rutte en eigen partijgenoten buitenspel gezet, tenminste dat was de bedoeling. En Arib onlangs ook. Dat zijn serieuze zaken waarbij ik snap dat mensen er aan onderdoor gaan.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 22:57


Janneke2

Berichten: 22850
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 23:03

Citaat:
Omtzigt werd door Rutte en eigen partijgenoten buitenspel gezet, tenminste dat was de bedoeling. En Arib onlangs ook. Dat zijn serieuze zaken waarbij ik snap dat mensen er aan onderdoor gaan.


Eh,...
1) Dat was niet het onderwerp van de tweet.
Dat ging over bedreigingen, haat en slechte werkomstandigheden (heel veel in je eentje moeten doen met minimale ondersteuning).

2a) Omtzigt is Tweede Kamerlid omdat wij 'de kiezer' dat willen.
Ontslag is niet mogelijk.
En de regering kan fantaseren over 'we willen hem wegpromoveren' - ze hebben er in wezen niets over te zeggen.
(Er zijn uiteraard types die voor de verleiding zwichten, dat wel.)

2b) Arib is lid van de PvdA en ze voelde zich aangevallen door het presidium. Dat zijn collega's van verschillende partijen. (Inclusief een partijgenoot.)
Andermaal niet vanuit de regering.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 08:10

Het verdriet van Groningen over asieloverlast Zoutkamp en bevingsschade die maar niet opgelost wordt:
https://twitter.com/rkemp59/status/1581 ... hE5ig&s=19

Bijzonder ook weer dat het kabinet 70 miljoen naar Oekraïne stuurt voor opbouw terwijl Nederlanders al jaren op geld wachten. Hoe kan het toch dat elk buitenlands doel belangrijker voor ons kabinet is dan eigen volk?

Elisa2

Berichten: 37544
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 08:31

Echwel schreef:
Zorgen om werkdruk Kamer en politieke klimaat: 'Wie wil dit straks nog doen?' - https://nos.nl/l/2448578

Voor iedereen die het beter kan en beter weet er ligt een carrière voor jullie klaar.


Ik denk dat ze maar eens moeten beginnen met gedragstrainingen geven. Hoe discussieer ik respectvol zonder op de man te spelen? Want echt, al ik naar de debatten kijk dan schrik ik gewoon van het kleuterniveau en de respectloze manier van discussieren. Als zij eens het goede voorbeeld gaan geven dat je ook gewoon respectvol kan discussieren met elkaar zonder dat je het eens bent dan leert het volk dit misschien ook eens.

Ik snap wel dat zo'n klimaat toxisch is voor mensen ja..en ik benijd ze dan ook niet.

germie

Berichten: 26057
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 08:37

Moderatoropmerking:
Bericht leeggehaald omdat het tegen de Boktregels is geformuleerd.
Laatst bijgewerkt door Dani op 22-10-22 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht leeggehaald.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 08:38

Nou dat inderdaad...
maar goed, zij zijn een afspiegeling van de maatschappij en vertegenwoordigen hun achterban..
Het is gewoon genant om te zien, maar het is wel een kip ei verhaal.. doet het volk zo, omdat zij dat doen, of omgekeerd..

Ik denk dat de mensen met verstand van zaken echt niet de politiek ingaan, die kunnen een beter betaalde functie, die leuker is en zonder al het bijbehorende gezeik uitvoeren.
Dus wat er nu zit, dat is waar 'we' het mee moeten doen, want anderen zijn er niet... ja, aan de wal :+

Janneke2

Berichten: 22850
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:41

elnienjo schreef:
Bijzonder ook weer dat het kabinet 70 miljoen naar Oekraïne stuurt voor opbouw terwijl Nederlanders al jaren op geld wachten. Hoe kan het toch dat elk buitenlands doel belangrijker voor ons kabinet is dan eigen volk?


Het is idioot hoe lang het duurt mbt Groningen.

Maar in de politiek gaan dingen 'per potje'.

Het trieste bij Groningen is ook nog eens dat er wel veel geld wordt uitgegeven, maar nauwelijks aan daadwerkelijk huizen veilig maken.

Gelukkig zijn we nog net niet op het deplorabele niveau van welk volk eerst zou moeten.

Janneke2

Berichten: 22850
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:50

germie schreef:
elnienjo schreef:
Het verdriet van Groningen over asieloverlast Zoutkamp en bevingsschade die maar niet opgelost wordt:
https://twitter.com/rkemp59/status/1581 ... hE5ig&s=19

Bijzonder ook weer dat het kabinet 70 miljoen naar Oekraïne stuurt voor opbouw terwijl Nederlanders al jaren op geld wachten. Hoe kan het toch dat elk buitenlands doel belangrijker voor ons kabinet is dan eigen volk?

Zoutkamp moet nu echt niet fijn zijn. Overal gekleurde mensen, een grimmige sfeer, veel politie en marechaussee, ineens je deuren in huis op slot moeten doen, enz. Dit heb ik van iemand die er woont, dus het is niet van internet. Zelf kom ik er af en toe, maar ben er nu nog niet weer geweest.


Zou het een onsje minder mogen...?

'Overal gekleurde mensen' - tjonge jonge jonge.
(Ze geven niet af, hoor.)


En ik herinner mij de opzet van het kamp in Zoutkamp, dat is een soort van gevangenis.

En ik geloof grif dat één en ander lastig gaat: volstrekt onschuldige mensen waar giga mee gesold wordt,
en die worden vervolgens voor een paar dagen in Zoutkamp gedeponeerd (een braaf woord voor 'gedumpt').

En volstrekt onschuldige mensen die opeens te maken krijgen met een enorme hoeveelheid mensen waarvan het beleid is dat er geen contact mee mogelijk is.
(Nu hier, achter de hekken en zo snel mogelijk weer naar elders.)

Zebrastreep

Berichten: 9826
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:57

Maar goed in een gebied als zoutkamp is ook niks te beleven. Geen wonder dat die mensen voor vermaak naar de stad trekken en de enige optie vanaf daar is een bus. Of blijven hangen in het dorp zelf.

Ze bieden de mensen dan ook te weinig uitdaging aan. Er is nu zoveel vraag overal naar werknemers. Ik snap nog niet waarom er goede trajecten zijn om bijvoorbeeld vluchtelingen te plaatsen bij bedrijven ect. Al zijn het maar tijdelijke flex plekken. Je gaat je ook hartstikke erg vervelen als je niks te doen hebt. En daardoor is er ook meer kans op ongewenst gedrag. Volgens mij laten veel AZC's ze ook maar gewoon helemaal los. Maar een reden daarvoor zou ook wel personeels te kort zijn. Helemaal in de vorm van begeleiding.


Maar uh , de deuren op slot is toch sowieso handig om te doen? Tegenwoordig kan dat met of zonder vluchtelingen niet meer.

En ik weet dat in de noordelijke provincies het normaal is dat deuren 24/7 open staan , maar die tijd is wel wat geweest.

germie

Berichten: 26057
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:24

Zoutkamp is geen groot dorp. En ja, daar zijn feitelijk (net als op andere plaatsen) gewoon vluchtelingen gedumpt. Maar ze zorgen wel voor overlast en geven zo'n dorp een heel andere aanblik. Verveling en dus maar gaan rellen en slopen of stelen is natuurlijk geen excuus. Maar kennelijk ligt het gedrag van asielzoekers aan het beleid? Sorry hoor, maar als je hier wilt wonen kun je je ook aanpassen, met of zonder beleid. En dan moet je maar even door de zure appel van verveling heenbijten en je gewoon gedragen zoals het hoort. Als je dat nu al niet kunt, dan kun je het later opeens wel? Daar geloof ik dus niet in. Er wordt van ons ook verwacht dat we ons aanpassen als we in het buitenland in een andere cultuur op vakantie zijn. Dan doe je dat veelal ook en als je het niet doet, dan krijg je ook een straf.

En Rutte heeft weer geen actieve herinneringen: https://www.youtube.com/watch?v=a8CP3ZvWTFY

Echwel

Berichten: 12485
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:30

Mooi knip en plakwerk trouwens, jammer dat je dat kunt zien

Zebrastreep

Berichten: 9826
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:33

germie schreef:
Zoutkamp is geen groot dorp. En ja, daar zijn feitelijk (net als op andere plaatsen) gewoon vluchtelingen gedumpt. Maar ze zorgen wel voor overlast en geven zo'n dorp een heel andere aanblik. Verveling en dus maar gaan rellen en slopen of stelen is natuurlijk geen excuus. Maar kennelijk ligt het gedrag van asielzoekers aan het beleid? Sorry hoor, maar als je hier wilt wonen kun je je ook aanpassen, met of zonder beleid. En dan moet je maar even door de zure appel van verveling heenbijten en je gewoon gedragen zoals het hoort. Als je dat nu al niet kunt, dan kun je het later opeens wel? Daar geloof ik dus niet in. Er wordt van ons ook verwacht dat we ons aanpassen als we in het buitenland in een andere cultuur op vakantie zijn. Dan doe je dat veelal ook en als je het niet doet, dan krijg je ook een straf.

En Rutte heeft weer geen actieve herinneringen: https://www.youtube.com/watch?v=a8CP3ZvWTFY



Geef een mens niks te doen en ze gaan apart gedrag vertonen. Dat heb je ook met Nederlands die zogenaamd thuis zitten omdat ze niet kunnen werken en misbruik maken van het systeem. Hoe vaak zie je dan geen alcohol of drugs probleem en overlast veroorzaken. Het is hetzelfde als dat mensen met een GGZ achtergrond enorm losgelaten worden en de begeleiding de handen er vanaf trekt of geen begeleiding heeft.


Ik snap dat je een hekel hebt aan vluchtelingen dat is mij wel meer als duidelijk , maar het zijn ook mensen net als ons. Overlast is niet juist , maar niks aanbieden ook niet.

Het is niet zo dat wij er onder lijden als ze werkzaamheden gaan doen. Er zijn niet genoeg Nederlanders om elk gaatje op te vullen. Ik bedoel maar binnen mijn werk komen we 800 man te kort! En daar lijden heel veel mensen onder. Ik zou het juist wel tof vinden als mijn werk zoiets op kan stellen. Nu hebben we bijv ook veel schoonmakers uit het buitenland en ja soms is het lastig communiceren maar ze doen hun werk meer als keurig en ik waardeer het heel erg dat er voor mij en mijn collega's wordt schoongemaakt want ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen met de weinige tijd die ik heb. Zo kan ik extra aandacht schenken aan mijn cliënten en het schoonmaken los laten.

Niet elke vluchteling is hetzelfde. Ik vindt het best jammer dat je iedereen over 1 kam scheert. Ik doe dat ook niet met de mensen doe chronisch ziek thuis zitten door iedereen lui te noemen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 13:45

Moderatoropmerking:
dit bericht was tegen de regels geformuleerd
Laatst bijgewerkt door ynskek op 17-10-22 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

Elisa2

Berichten: 37544
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:46

Het zou mooi zijn als vluchtelingen zolang ze nog niet mogen werken vrijwilligerswerk mogen doen en gewoon gaan meedraaien in roosters bij bedrijven oid. Doen ze werkervaring op, leren de taal sneller, integreren sneller en ze hoeven zich niet te vervelen.

germie

Berichten: 26057
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:50

Ik heb nergens geschreven dat ik er een hekel aan heb. Dat is nog het mooie. Maar er worden je wederom woorden in de mond gelegd. Maar ik vind wel dat we er te veel hebben en dat het lijkt of vluchtelingen voor eigen volk gaan. Je zou nu maar een kind tussen de 20 en 30 hebben, die vindt amper nog een woning.
Van mij mogen ze ook wel werken hoor, ik weet dat dat alleen niet mag. Maar ik vind wel dat als je ergens wilt wonen dat je je moet kunnen gedragen. Zie het dan als een soort toegangstest, en als je je misdraagt ben je gezakt. En ja, als ze zouden willen werken, dan zou er wat aangeboden moeten worden. Maar wel zodanig dat er wel toezicht is en dat het ze ook tevens inburgert. Maar hoe je het ook wendt of keert, ik ben tegen overlast. Dat is echt niet normaal, verveling of niet, je kunt dat nooit goed praten.

IMANDRA

Berichten: 9817
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:54

elnienjo schreef:
Moderatoropmerking:
dit bericht was tegen de regels geformuleerd



"Pff ik zou nooooit een uitkering geven aan die mensen die afgekeurd thuis zitten, zijn allemaal luie mensen die gewoon niet willen werken en gewoon willen teren van ons belastinggeld. Dat is toch totaal onverantwoord om daar ons zuurverdiende geld aan uit te geven!!"

/s.

Gewoon, wauw. Over een kam scheren gesproken.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 17-10-22 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald bericht