Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9818
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 11:14

Oké. Agree to disagree.
Overigens zeg ik nergens dat de intentie zijn gedrag goedpraat of dat hij niet afgerekend moet worden omdat zijn intenties wel goed zijn. Integendeel. Dus wat betreft gevolgen en verantwoordelijk gehouden worden zijn intenties in deze situatie vrij irrelevant ja.

Elisa2

Berichten: 37544
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:53

Janneke2 schreef:
2) Stichting Vluchteling meldt:
"Libanon vangt al jarenlang, zeer gastvrij,  grote aantallen Syrische en Palestijnse vluchtelingen op. In Libanon verblijven ruim 1,5 miljoen vluchtelingen, waaronder 884.000 Syrische vluchtelingen. Meer dan 210.000 vluchtelingen wonen in de stad Beiroet.  Geen enkel ander land vangt per hoofd van de bevolking zoveel  Syrische vluchtelingen op. Dit trekt natuurlijk ook een zware wissel op de bevolking."

De UNHCR (het 'hoge commissariaat voor vluchtelingen van de Verenigde Naties) heeft zelf ook een website, met een pagina statistieken.
Wel wordt er onderscheid gemaakt tussen 'displaced, gevlucht en asielzoekend'.
https://www.unhcr.org/refugee-statistics

En behalve onze buur Duitsland worden Uganda, Pakistan en Colombia genoemd als landen die forse aantallen mensen opvangen.
(Niet eens Libanon...)


3)... en ik heb dus een hekel (ik schreef over gaan we weer met de kapotte plaat) aan
politici die er kennelijk op rekenen dat mensen dit soort dingen niet weten
en dan dingen "gaan beloven" die allang zo zijn.

En ik moedig iedereen aan 'vlieg er niet in'.


Dankjewel, als ik dit lees van de rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... terugkeren.

Dan zijn ze nog bezig om dit te realiseren, maar kost het meer tijd en grote investeringen om dit te realiseren. In ieder geval een goede zaak dat ze hiermee bezig zijn, want hier zie ik wel echt oplossingen in.

Dan heb je natuurlijk nog steeds het probleem dat er geen echte vluchtelingen komen uit landen die in oorlog zijn. De zogenaamd veiligelanders. Voor mij staan deze twee dus los van elkaar, veiligelanders en vluchtelingen.

Daar mag het beleid wel strenger op worden, want ik gun iedereen een goed leven maar het is onmogelijk om dat allemaal in Nederland te doen met het beleid zoals het nu gaat en de grote druk op het sociale systeem, en woningnood etc.

Janneke2

Berichten: 22851
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:00

Ja, inderdaad.

Maar ('op het gevaar af dat ik nu een kapotte plaat word...' ;) ) als het nu al beleid is
(wat ik prima vind omrede van dat driekwart van de vluchtelingen 'in de regio' wordt opgevangen)

... dan vind ik het uiterst matig als een politicus gaat voorstellen 'om het zo te gaan doen'.

Veilige landers zijn in principe geen vluchtelingen.
Zij het dat Julian Assange wellicht ook zou tellen als een veilige lander.
(Ofwel: ik vind dat net niet alleen herkomst, Assange komt uit Australië als ik het mij goed herinner, maar ook het vluchtverhaal telt.
Assange heeft zaken gepubliceerd die 'de algemene zaak' dienden, maar de overheid van de US of A niet welgevallig waren. Dat zijn twee veilige landen en van mij mag hij asiel krijgen in Nederland.)

Elisa2

Berichten: 37544
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 13:12

Ja daar ben ik het mee eens, het vluchtverhaal moet ook zeker meegenomen worden. Homosexuele mannen en vrouwen? uit moslim landen hebben ook geen veilig leven. Nuances zijn nodig.

Ik snap wat je zegt, het is belangrijk om onderscheid te maken tussen populistisch gepraat.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 20:05


Shadow0

Berichten: 43534
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 20:30

Karl66 schreef:
Maar tegelijkertijd heb ik ook niet de arrogantie om te denken dat alleen mijn oplossingen de beste zijn en als je voor andere oplossingen kiest, je dus niet het beste met Nederland voor hebt.


Als je misrepresentatie van mijn woorden nodig hebt om me iets aan te wrijven... Ik hoop nog altijd een keer dat je het ook inhoudelijk aandurft, maar gek genoeg nooit? Het lijkt mij wel verfrissend als we het een keertje over de principes van onze democratie kunnen hebben, en wat we daarmee kunnen. En juist niet alleen over mijn oplossingen maar vooral ook die van anderen! Laten we de discussie vooral dieper en zorgvuldiger voeren.

Maar het is opmerkelijk dat je enerzijds mij arrogant vindt om een standpunt dat ik niet eens heb, maar dan wel zonder blikken of blozen zo'n statement doet als dit:
Citaat:
Ik geloof best wel dat Rutte oprecht het goede voor Nederland probeert te doen. Zijn probleem is eerder dat hij er ondertussen te lang zit en daardoor te ver van de samenleving af is komen te staan.


Geen onderbouwing, je presenteert het tamelijk gesloten, geen mogelijkheid tot discussie, gewoon, 'dit is de verklaring.' Wie sluit de deuren dan?

Karl66

Berichten: 29763
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 21:01

Damn Shadow0, dat is zelfs voor jou een nieuw dieptepunt:

Citaat:
Ik hoop nog altijd een keer dat je het ook inhoudelijk aandurft, maar gek genoeg nooit?

Shadow0

Berichten: 43534
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 21:06

Karl66 schreef:
Damn Shadow0, dat is zelfs voor jou een nieuw dieptepunt:

Citaat:
Ik hoop nog altijd een keer dat je het ook inhoudelijk aandurft, maar gek genoeg nooit?

Je vindt het prima dat je mij allerlei dingen voor de voeten werpt zonder weerwoord? Nou nee.

Daarnaast... je geeft geen inhoudelijk weerwoord. Je speelt het bijna altijd persoonlijk, of je negeert het. Ik meen ieder woord: ik zou het heel graag eens over de inhoud willen hebben. Maar het gebeurt nooit, en je stelt je eigen aannames en opvattingen nooit ter discussie. Dat geldt alleen voor anderen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 07:13

Sorry. Ik kom er even tussendoor ..

Mirranda schreef:
@ Cer: Ja soms moet je er wat voor over hebben, maar als dat te lang is om te kijken dan hier de verklaring van de diverse MEP's binnen het EU parlement die zich hiermee bezighouden: https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... e=youtu.be (26 minuten)


NUcheckt: Overheid beweert terecht dat coronavaccin virusverspreiding tegengaat https://www.nu.nl/coronavirus/6229482/n ... ngaat.html

Sidenote: en we hebben great reset day gister ook overleefd …
Maar ze zullen vast wel weer een goed verhaal denken te hebben..

Elisa2

Berichten: 37544
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:03


Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:08

Er is toch wel bekend wat erin zit?
En uiteindelijk ging t toch beter na de vaccinaties?

Nou ja, ik heb er geen moeite mee, booster zit er al een poosje in, ik ga lekker van t mooie weer genieten… :j hier kan dat gelukkig nog

Elisa2

Berichten: 37544
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 09:23

Ik denk nu wel en toen niet...

Maar goed, ik hoef ook geen Covid discussie te starten hoor. Iedereen moet doen wat hij/ zij denkt dat het beste is. Ik denk alleen dat als het zo goed zou werken dat een booster steeds niet nodig zou zijn.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 10:27

Nou ja er is niet echt een alternatief …

Fitzroy

Berichten: 25159
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 10:27

De griepprik wordt toch ook ieder jaar herhaald. Heeft met verschillende varianten te maken.

IMANDRA

Berichten: 9818
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 10:46

Dat het niet levenslang werkt wil natuurlijk niet zeggen dat het vaccin an sich niet effectief is…

Janneke2

Berichten: 22851
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 11:02

Cer schreef:
Sorry. Ik kom er even tussendoor ..

Mirranda schreef:
@ Cer: Ja soms moet je er wat voor over hebben, maar als dat te lang is om te kijken dan hier de verklaring van de diverse MEP's binnen het EU parlement die zich hiermee bezighouden: https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... e=youtu.be (26 minuten)


NUcheckt: Overheid beweert terecht dat coronavaccin virusverspreiding tegengaat https://www.nu.nl/coronavirus/6229482/n ... ngaat.html

Sidenote: en we hebben great reset day gister ook overleefd …
Maar ze zullen vast wel weer een goed verhaal denken te hebben..


Afdeling 'hoe haal ik mensen door de blubber'.

Vooral het woord 'unproven'.
Vaccins zijn niet unproven.

En aangezien we (= de mensheid) nog gemzzeld hebben met covid-19:
'dat' er een pandemie zou komen, daar hield men al jaaaarenlang rekening mee.
Sars in 2002 werd toch niet 'the big one'.
Het verwante Mers in 2006 ook niet.
Ondertussen waren er vaccins voor sars en mers ontwikkeld.
En toen 'ging er een vleermuis in de soep', en kregen we 'sars twee' aka covid-19.

Stel je maar niet voor dat the big one een onbekend virus was geweest ipv een zusje van sars en een nichtje van mers.
.... want daar word je niet vrolijk van.

Echwel

Berichten: 12486
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 16:18

Zorgen om werkdruk Kamer en politieke klimaat: 'Wie wil dit straks nog doen?' - https://nos.nl/l/2448578

Voor iedereen die het beter kan en beter weet er ligt een carrière voor jullie klaar.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 16:29

Echwel schreef:
Zorgen om werkdruk Kamer en politieke klimaat: 'Wie wil dit straks nog doen?' - https://nos.nl/l/2448578

Voor iedereen die het beter kan en beter weet er ligt een carrière voor jullie klaar.

Klagen over de burger als riant betaalde snowflake die de burger met haar groene fantasieën op torenhoge kosten wil jagen en het plebs liefst niet meer ziet vliegen,autorijden, vleeseten. Geen medelijden met deze freule. Ze sorteert vast ook al voor op de comfortabele wachtgeldregeling.

Shadow0

Berichten: 43534
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 16:32

elnienjo schreef:
Klagen over de burger als riant betaalde snowflake die de burger met haar groene fantasieën op torenhoge kosten wil jagen en het plebs liefst niet meer ziet vliegen,autorijden, vleeseten. Geen medelijden met deze freule.


En dat terwijl het Kamerlid dat uitviel en waar Corinne Ellemeet het hier voor opneemt een VVD-kamerlid is.

Maar ook, waarom zou je het binnen een democratie aanvaardbaar vinden dat een politicus, welke dan ook, uitvalt doordat het werk zo complex is dat mensen het eigenlijk niet meer goed kunnen uitvoeren?
Inhoudelijke discussies zouden we inhoudelijk moeten aangaan, niet door mensen de ziektewet in te wensen, dat is echt laf en ondemocratisch.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-22 16:36

Shadow0 schreef:
elnienjo schreef:
Klagen over de burger als riant betaalde snowflake die de burger met haar groene fantasieën op torenhoge kosten wil jagen en het plebs liefst niet meer ziet vliegen,autorijden, vleeseten. Geen medelijden met deze freule.


En dat terwijl het Kamerlid dat uitviel en waar Corinne Ellemeet het hier voor opneemt een VVD-kamerlid is.

Maar ook, waarom zou je het binnen een democratie aanvaardbaar vinden dat een politicus, welke dan ook, uitvalt doordat het werk zo complex is dat mensen het eigenlijk niet meer goed kunnen uitvoeren?
Inhoudelijke discussies zouden we inhoudelijk moeten aangaan, niet door mensen de ziektewet in te wensen, dat is echt laf en ondemocratisch.

Misschien zouden ze dan eerst wat aan de toxische sfeer moeten doen onderling? Het gelieg en gedraai van Rutte & co, de gaslighting, de functie elders etc etc.

Janneke2

Berichten: 22851
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 17:56

Echwel schreef:
Zorgen om werkdruk Kamer en politieke klimaat: 'Wie wil dit straks nog doen?' - https://nos.nl/l/2448578

Voor iedereen die het beter kan en beter weet er ligt een carrière voor jullie klaar.



Nu, na het rariteitenkabinet Balkenende I was er een duidelijke conclusie,
uitgesproken in de Tweede Kamer:
' Dat politiek bedrijven een vak is'.

Zeggen dat je het beter weet is zeer beslist onvoldoende.

Janneke2

Berichten: 22851
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:02

Citaat:
Klagen over de burger als riant betaalde snowflake die de burger met haar groene fantasieën op torenhoge kosten wil jagen en het plebs liefst niet meer ziet vliegen,autorijden, vleeseten. Geen medelijden met deze freule. Ze sorteert vast ook al voor op de comfortabele wachtgeldregeling.


En als we het gaan hebben over haat en minachting vind ik dit ook bingo.

Hoezo: zou zij klagen over 'de burger'...? (Ipv over wangedrag...?)
Waarom spreek je van groene fantasieën...?
(Mind: mijn geduld met ontkenners is op.)
Waarom noem je haar een snowflake...? (Of ging dat over de burger? Dat is mij niet duidelijk.)
Hoezo haal je freule erbij...?
Hoe kom je erbij dat ze solliciteert naar een comfortabele regeling...?


Ik vind het gewoon "geen stijl".

... misschien een idee voor jou om daar te solliciteren?

Shadow0

Berichten: 43534
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:16

elnienjo schreef:
Misschien zouden ze dan eerst wat aan de toxische sfeer moeten doen onderling? Het gelieg en gedraai van Rutte & co, de gaslighting, de functie elders etc etc.

Je draagt zo zelf bij aan die toxische sfeer, dat is niet nodig.

tamary

Berichten: 29211
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:26

Echwel schreef:
Zorgen om werkdruk Kamer en politieke klimaat: 'Wie wil dit straks nog doen?' - https://nos.nl/l/2448578

Voor iedereen die het beter kan en beter weet er ligt een carrière voor jullie klaar.

Ik pas er voor, maar het is wel een flinke factor in de puinhoop. Als de 2e kamer zijn werk niet kan doen, dan heeft de regering ruimte om rond te klooien en als ik dat pessimistisch genoeg zie, vermoed ik er nog opzet in ook.

IMANDRA

Berichten: 9818
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:32

elnienjo schreef:
Echwel schreef:
Zorgen om werkdruk Kamer en politieke klimaat: 'Wie wil dit straks nog doen?' - https://nos.nl/l/2448578

Voor iedereen die het beter kan en beter weet er ligt een carrière voor jullie klaar.

Klagen over de burger als riant betaalde snowflake die de burger met haar groene fantasieën op torenhoge kosten wil jagen en het plebs liefst niet meer ziet vliegen,autorijden, vleeseten. Geen medelijden met deze freule. Ze sorteert vast ook al voor op de comfortabele wachtgeldregeling.


Je realiseert je dat er mensen zijn uitgevallen over het hele politieke spectrum? Omtzigt bijvoorbeeld heeft ook een burn-out (gehad). Is hij dan ook een riant betaalde snowflake, of is die belediging enkel gereserveerd voor mensen uit partijen waar jij het mee oneens bent? Nu er zo veel uitvallen vind ik het niet gek dat iemand het aankaart.

En dit soort termen en berichten dragen dus bij aan die werkdruk en haat die ze ervaren. Dus jij bent ook onderdeel van het probleem.

Even voor de duidelijkheid: het is niet het probleem dat jij een andere visie hebt over hoe het moet zijn, maar de manier waarop jij die visie uit, je woordkeuze.