Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9780
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:57

Want iedere vluchteling is een dief en of verkrachter , dat vindt ik een hele erge aanname.

Seksueel misbruik in de zorg komt net zo goed voor door blanke Nederlands. Sterker nog ik denk dat het tot nu toe vaker is gedaan door een blanke Nederlander dan door iemand met een Chinese, Afrikaanse achtergrond.

Stelen is niet echt mogelijk , dan zou het eerder gaan om geld of een pinpas die we gezamenlijk gebruiken voor uitjes. Geld voor cliënten zoals voor kleding zijn minimale bedragen en is vrij makkelijk te traceren als het weg is.

De grote bedragen , nee daar kunnen wij niet eens bij dus dat is al niet mogelijk.


Met schoonmaak kan niks misgaan. Die doen niks met de cliënten want dat is hun taak niet. Vaak houden ze er zelfs liever een beetje afstand van omdat ze ze niet kennen. Plus wij zijn er altijd in alle tijden bij dus alles valt op. Maar de cliënten zijn nooit alleen altijd met begeleiding.



@germie

De grootste reden waarom mensen nu geen huurhuis kunnen krijgen is omdat er gewoon geen huurhuizen zijn. En dat is puur gekomen omdat in corona tijd iedereen opeens wou verhuizen. Het begint hier weer aan te trekken. Ik woon ook nog thuis en ben 25 de meesten die ik nu spreek wachten alleen maar vanwege de onzekere gasprijzen. Ik durf de gok daarom niet te nemen. Er zijn nu weer huizen genoeg.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:00

Er zijn nu weer huizen genoeg? Zijn die ook betaalbaar?
Dat zou mooi zijn :j

purny

Berichten: 27511
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:02

@Elnienjo: Wat ben jij een walgelijk persoon zeg... ik ben weg hier.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:05

Als je denkt dat het niet erger kan blijven sommige mensen hier je verbazen. Wauw... :n

germie

Berichten: 25977
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:07

Jij spreekt over huurhuizen, maar waar vind je betaalbare starterswoningen om te kopen? Die zijn er echt niet. Als ik nu moest beginnen op de woningmarkt, dan had ik geen tot amper keuze.

Zebrastreep

Berichten: 9780
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:10

germie schreef:
Jij spreekt over huurhuizen, maar waar vind je betaalbare starterswoningen om te kopen? Die zijn er echt niet. Als ik nu moest beginnen op de woningmarkt, dan had ik geen tot amper keuze.



Maar laten we even heel realistisch zijn in je eentje een woning kopen en alles betalen is gewoon niet meer te doen. Ik heb bijv nog een studieschuld.

Hier beginnen de huizen al langer te koop te staan normaal waren ze binnen 1 week weg nu duurt het vaak wel weer een maand. En ja aantal huizen hier in de straat dus dan heb je er ook zicht op

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 14:12

purny schreef:
@Elnienjo: Wat ben jij een walgelijk persoon zeg... ik ben weg hier.

Ik vind het dan de overlast, criminaliteit, intimidatie en geweld dan weer walgelijk waar omwonenden van azcs mee te maken hebben. Natuurlijk zijn ze niet allemaal slecht maar risicos nemen door ze op kwetsbare posities binnen te laten is naar mijn mening zwaar onverantwoord.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33814
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:14

En waarom mogen gekleurde vluchtelingen niet in de thuiszorg en Nederlanders wel? Vind je toevallig het ene “ras” betrouwbaarder dan het andere? :n

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 14:16

MarlindeRooz schreef:
En waarom mogen gekleurde vluchtelingen niet in de thuiszorg en Nederlanders wel? Vind je toevallig het ene “ras” betrouwbaarder dan het andere? :n

Als ze ingeburgerd en volledig geïntegreerd zijn zou dat mogelijk zijn maar niet als ze net hier binnen komen. Nederlands spreken is tenslotte ook een vereiste voor thuiszorg lijkt me.

Shadow0

Berichten: 43507
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:17

germie schreef:
Overal gekleurde mensen,


Als je gekleurde mensen ervaart als een probleem/bedreiging, heb je last van racisme.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:17

Is er niet zoiets als een Verklaring van Goed Gedrag oid als je in de thuiszorg wilt werken?

De taal kan ook nog lastig zijn.. Volgens mij was dat eerder ook al een keer benoemd..

Zebrastreep

Berichten: 9780
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:26

Cer schreef:
Is er niet zoiets als een Verklaring van Goed Gedrag oid als je in de thuiszorg wilt werken?

De taal kan ook nog lastig zijn.. Volgens mij was dat eerder ook al een keer benoemd..



Klopt zijn ze heel streng mee. Ik had al klasgenoten die geen eens een VOG meer kregen

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 14:46

Volgens mij is het merendeel jonge man wat hier binnenkomt dus waarom hen niet inzetten op plekken waar we nu nog arbeidsmigranten voor gebruiken? Daar hoef je de taal niet voor te spreken en je komt niet in aanraking met kwetsbare mensen. Zo kunnen ze bijdragen aan hun kost en inwoning.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 14:47

Zebrastreep schreef:
Cer schreef:
Is er niet zoiets als een Verklaring van Goed Gedrag oid als je in de thuiszorg wilt werken?

De taal kan ook nog lastig zijn.. Volgens mij was dat eerder ook al een keer benoemd..



Klopt zijn ze heel streng mee. Ik had al klasgenoten die geen eens een VOG meer kregen

Terecht dat ze daar heel streng mee zijn. Wat hadden je klasgenoten op hun geweten dat ze geen VOG kregen?

germie

Berichten: 25977
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:57

Zebrastreep schreef:
germie schreef:
Jij spreekt over huurhuizen, maar waar vind je betaalbare starterswoningen om te kopen? Die zijn er echt niet. Als ik nu moest beginnen op de woningmarkt, dan had ik geen tot amper keuze.



Maar laten we even heel realistisch zijn in je eentje een woning kopen en alles betalen is gewoon niet meer te doen. Ik heb bijv nog een studieschuld.

Hier beginnen de huizen al langer te koop te staan normaal waren ze binnen 1 week weg nu duurt het vaak wel weer een maand. En ja aantal huizen hier in de straat dus dan heb je er ook zicht op

Nou, in je eentje een huis kopen is niet zo raar hoor, waarom moet dat alleen voor 2 verdieners haalbaar zijn?

En een vog is gelukkig nodig voor sommige banen. Het zegt niet alles, maar je wilt niet graag dat iemand met een misbruik achtergrond je kind zwemles geeft lijkt mij.

Brainless

Berichten: 29744
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:59

elnienjo schreef:
Volgens mij is het merendeel jonge man wat hier binnenkomt dus waarom hen niet inzetten op plekken waar we nu nog arbeidsmigranten voor gebruiken? Daar hoef je de taal niet voor te spreken en je komt niet in aanraking met kwetsbare mensen. Zo kunnen ze bijdragen aan hun kost en inwoning.

Maar er is nu eenmaal wettelijk besloten dat ze niet mógen werden, ondanks dat de meest heel graag wat zouden gaan doen.

tamary

Berichten: 29190
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 15:02

Brainless schreef:
elnienjo schreef:
Volgens mij is het merendeel jonge man wat hier binnenkomt dus waarom hen niet inzetten op plekken waar we nu nog arbeidsmigranten voor gebruiken? Daar hoef je de taal niet voor te spreken en je komt niet in aanraking met kwetsbare mensen. Zo kunnen ze bijdragen aan hun kost en inwoning.

Maar er is nu eenmaal wettelijk besloten dat ze niet mógen werden, ondanks dat de meest heel graag wat zouden gaan doen.

Plak er een ander naampje op, geef ze een bezem en laat ze vegen, bladeren zat op het moment, zichtbare resultaten voor alle partijen en het is nog milieubewust ook.

Shadow0

Berichten: 43507
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 15:16

tamary schreef:
Plak er een ander naampje op, geef ze een bezem en laat ze vegen, bladeren zat op het moment, zichtbare resultaten voor alle partijen en het is nog milieubewust ook.

Het zijn mensen he. Die er ook recht op hebben om gewoon als mens behandeld te worden, en niet alleen maar uit de kast getrokken worden om iets te doen wat ons wel uitkomt om dan weer af te danken als het weer klaar is.

Mensen mogen nu niet werken, omdat de regels dat verbieden. Als ze wel mogen werken, dan ook gewoon volwaardig.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 15:19

Shadow0 schreef:
tamary schreef:
Plak er een ander naampje op, geef ze een bezem en laat ze vegen, bladeren zat op het moment, zichtbare resultaten voor alle partijen en het is nog milieubewust ook.

Het zijn mensen he. Die er ook recht op hebben om gewoon als mens behandeld te worden, en niet alleen maar uit de kast getrokken worden om iets te doen wat ons wel uitkomt om dan weer af te danken als het weer klaar is.

Mensen mogen nu niet werken, omdat de regels dat verbieden. Als ze wel mogen werken, dan ook gewoon volwaardig.

Waarom zouden ze niet gewoon bij moeten dragen aan het leefbaar en schoon houden van hun opvang?

tamary

Berichten: 29190
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 15:19

Shadow0 schreef:
tamary schreef:
Plak er een ander naampje op, geef ze een bezem en laat ze vegen, bladeren zat op het moment, zichtbare resultaten voor alle partijen en het is nog milieubewust ook.

Het zijn mensen he. Die er ook recht op hebben om gewoon als mens behandeld te worden, en niet alleen maar uit de kast getrokken worden om iets te doen wat ons wel uitkomt om dan weer af te danken als het weer klaar is.

Mensen mogen nu niet werken, omdat de regels dat verbieden. Als ze wel mogen werken, dan ook gewoon volwaardig.

Wat is er minderwaardig aan een straatveger?

Zebrastreep

Berichten: 9780
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 16:01

elnienjo schreef:
Zebrastreep schreef:



Klopt zijn ze heel streng mee. Ik had al klasgenoten die geen eens een VOG meer kregen

Terecht dat ze daar heel streng mee zijn. Wat hadden je klasgenoten op hun geweten dat ze geen VOG kregen?



Geen idee zijn mijn zaken niet. Er zijn nog wel plekken die het accepteren als je VOG hebt maar denk inmiddels dat dat niet meer kan.

Brainless

Berichten: 29744
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 16:31

tamary schreef:
Plak er een ander naampje op, geef ze een bezem en laat ze vegen, bladeren zat op het moment, zichtbare resultaten voor alle partijen en het is nog milieubewust ook.

Ze mogen geen werk (zowel vrijwillig als betaald) verrichten.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 16:39

Brainless schreef:
tamary schreef:
Plak er een ander naampje op, geef ze een bezem en laat ze vegen, bladeren zat op het moment, zichtbare resultaten voor alle partijen en het is nog milieubewust ook.

Ze mogen geen werk (zowel vrijwillig als betaald) verrichten.

Je eigen omgeving schoonhouden valt toch niet onder werk?
Ik zag net een filmpje dat ze in Zoutkamp bij klaarlichte dag midden op straat staan te zeiken. Geef ze een emmer, borstel en schoonmaakmiddel en laat ze hun troep opruimen. Ik heb de indruk dat het pure provocatie is richting de Nederlanders omdat we hier de gekke Henkie van de wereld zijn.

Brainless

Berichten: 29744
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 16:40

[quote="elnienjo"Ik heb de indruk dat het pure provocatie is richting de Nederlanders omdat we hier de gekke Henkie van de wereld zijn.[/quote]
Of iemand moet ze even vertellen dat wij dat hier niet doen?!

Shadow0

Berichten: 43507
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 16:46

tamary schreef:
Wat is er minderwaardig aan een straatveger?

Niets, dus als we de bladeren weg willen vegen dan gewoon volgens de regels en als volwaardig werk. En als we het belangrijk vinden dat mensen werken, dan moeten we toestaan dat ze gaan werken.

Maar dus NIET door er 'een ander naampje' op te plakken zodat het geen werk meer heet, en mensen maar 'een bezem in handen te drukken'.