https://www.telegraaf.nl/nieuws/8669838 ... -niet-meer
DEN HAAG - Er komt een vergaand verbod op het houden van exotische huis- en hobbydieren. Het kabinet presenteert woensdag haar lijst met zoogdieren die op de ’positieflijst’ staan. Alle andere zoogdieren die niet op die lijst staan worden verboden om als huis- of hobbydier te houden. Onder andere wilde katachtigen als de serval mogen niet langer worden gehouden, melden Haagse bronnen
Zijn er meer mensen die dit nieuws volgen? Ik heb exoten op mijn wishlist, vanwege corona en daarna mijn eigen haperende gezondheid zijn die er (nog) niet gekomen maar ik vraag mij wel af of dit in de toekomst dan ook nog wel mag.
Op mijn wishlist staan bijvoorbeeld jerboa's, een passend verblijf en dergelijke heb ik zelfs al. Een hamsterrat lijkt mij ook geweldig... Maar of dat dan ooit nog zou kunnen?
Zelf heb ik echt al jaren gerbils, die stonden in de laatste lijst uit ik meen 2014 al op de nominatie om verboden te worden. Nu maak ik mij wel zorgen of die schikbaar blijven, of dat mijn huidige stel de laatste zullen zijn