Johan Derksen over seksueel misbruik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37286
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:08

Nee zo bedoel ik het niet en zo staat het er ook niet. :n

Het enige wat ik kan bedenken is dat dat mogelijk de gedachtengang is. Dat er nu veel mannen uitgekotst worden voor dingen van jaren geleden mogelijk zou zijn gebeurd (of het werkelijk gebeurd is weten alleen de twee personen in kwestie, helaas zullen er ook meldingen bij zitten die niet kloppen maar waarvoor mensen wel worden nagewezen en voor hun leven kapot gemaakt. Diegene die het werkelijk gedaan hebben. Buitensluiten voor de rest van hun leven mits het strafrechterliji is vastgesteld)voor er een strafrechtelijk onderzoek is geweest. Schuldig tenzij anders bewezen ipv wat in nederland nog steeds is onschuldig tenzij bewezen. Dergelijke daden moeten wat mij betreft altijd bestraft worden nadat het bewezen is door een rechtbank.
Laatst bijgewerkt door karuna op 27-04-22 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 16114
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:09

Ja, dat is rottig dan. Als je niet iemand verkracht heb je dat probleem ook niet :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:12

Onmiddellijk van de buis af met die walgelijke vent die nog niet eens excuses hier voor aan wil bieden :r
Niet dat het slachtoffer daar iets voor koopt, maar dat is nog wel het minste!
Hij vertelt het alsof hij er trots op is %) Afschuwelijk...

En ja, ook na zoveel jaar terug vind ik dit nog steeds NOT done...
Daar mag iemand best voor gestraft worden imo.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-04-22 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37286
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:12

De ellende is dat er nu een soort van stroming is dat het wel jammer dan is ook al heb je niks gedaan. Het enige dat ik kan bedenken is dat er zo iets achter zit. Maar ja geen idee dus. Hetis wat er ook achter zit gewoon een gruwelijk verhaal. En de lacherige reacties nog veel gruwelijker :r

En als hii dit niet heeft gedaan maar een "stoer" verhaal wil ophangen is hij nig gestoorder dan ik al dacht %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:16

karuna schreef:
De ellende is dat er nu een soort van stroming is dat het wel jammer dan is ook al heb je niks gedaan. Het enige dat ik kan bedenken is dat er zo iets achter zit. Maar ja geen idee dus. Hetis wat er ook achter zit gewoon een gruwelijk verhaal. En de lacherige reacties nog veel gruwelijker :r

En als hii dit niet heeft gedaan maar een "stoer" verhaal wil ophangen is hij nig gestoorder dan ik al dacht %)
Ach, kom, het merendeel van de slachtoffers van seksueel misbruik doet nog steeds geen aangifte en als ze dat wel doen, wordt er ook vaak genoeg nauwelijks tot niks mee gedaan, of wordt een (bewezen) dader gewoon vrijgesproken En dan vinden we het zielig voor die enkele man die vals beschuldigd wordt? :roll:

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:21

Mkango schreef:
karuna schreef:
De ellende is dat er nu een soort van stroming is dat het wel jammer dan is ook al heb je niks gedaan. Het enige dat ik kan bedenken is dat er zo iets achter zit. Maar ja geen idee dus. Hetis wat er ook achter zit gewoon een gruwelijk verhaal. En de lacherige reacties nog veel gruwelijker :r

En als hii dit niet heeft gedaan maar een "stoer" verhaal wil ophangen is hij nig gestoorder dan ik al dacht %)
Ach, kom, het merendeel van de slachtoffers van seksueel misbruik doet nog steeds geen aangifte en als ze dat wel doen, wordt er ook vaak genoeg nauwelijks tot niks mee gedaan, of wordt een (bewezen) dader gewoon vrijgesproken En dan vinden we het zielig voor die enkele man die vals beschuldigd wordt? :roll:



Euh ja.
Want wie gelooft dat hij het dan niet gedaan heeft.
Hij zal altijd bekend blijven als de man die verdacht werd van.

Marigold

Berichten: 12592
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:23

Dhr Derksen versus een ‘dronken juffrouwtje’.
Dat toont de geveinste ongelijkwaardigheid al aan.
Dit verhaal gaat nog wel een staartje krijgen en dan is het straks weer bye bye Veronica Insite.
Ouderwetse domme boer is het. Alsof sex een belofte is als meiden meegaan naar huis en als het dan niet gebeurd dan maar ff zo achterlaten, jemig zeg. En dat er dan ook nog om gelachen wordt. Én hij zelf een dochter heeft blijkbaar?

Nou laat heb nu maar het voorbeeld zijn van denkwijzes die passé zijn. Lichamelijke integriteit is voor ieder mens belangrijk!

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:35

Jeetje, het gemak waarmee hij dit vertelt… zou hij echt niet doorhebben dat dit echt al heel raar is om erover na te denken, het te doen gewoon idioot is en het zo luchtig vertellen nog veel idioter.

Volgens mij mist hij compleet de ernst van z’n eigen verhaal :\

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:36

verootjoo schreef:
Volgens mij mist hij compleet de ernst van z’n eigen verhaal :


Dat vind ik nog wel het meest gestoorde van deze situatie idd.

Jessix

Berichten: 16465
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 17:37

Cayenne schreef:
verootjoo schreef:
Volgens mij mist hij compleet de ernst van z’n eigen verhaal :


Dat vind ik nog wel het meest gestoorde van deze situatie idd.

Nou inderdaad, en van de reacties van de andere mannen aan tafel. Alsof het een goede grap is.

Brainless

Berichten: 29751
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:38

En wat ik niet snap is dat mensen (vooral op FB) het met hem eens zijn (vooral de wat oudere generatie), want dat kon vroeger gewoon.
Citaat:
Hou toch op met die onzin. Als iedereen z'n jeugdzonden zou vertellen zou half NL nu in de bak zitten. Inclusief mezelf. Ik hoop dat hij er deze week nog een paar verteld. Prachtig!

Dit soort reacties.. deze man is ook dik in de 70 en vind het onzin dat mensen het vreselijk vinden.
Hij heeft al zeer veel positieve likes gekregen.

Citaat:
-mooi verhaal van Derksen toch? Wat er ook van waar is.
Al dat preutse deugersgedoe anno 22.

-Hou nou toch op met dat kleinzielig en kleinburgerlijk gedoe van notabene 50 jaar geleden.

-Hou is op tien vrouwen zijn erger als tien kerels onder elkaar
Laatst bijgewerkt door Brainless op 27-04-22 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16465
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 17:40

Oh ik had FB nog niet bekeken, maar nogmaals wauw.... -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:41

Die reacties hierboven idd :x
Tot het hun eigen dochter zou zijn geweest!

Avalanche

Berichten: 16114
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:43

Brainless schreef:
En wat ik niet snap is dat mensen (vooral op FB) het met hem eens zijn (vooral de wat oudere generatie), want dat kon vroeger gewoon.
Citaat:
Hou toch op met die onzin. Als iedereen z'n jeugdzonden zou vertellen zou half NL nu in de bak zitten. Inclusief mezelf. Ik hoop dat hij er deze week nog een paar verteld. Prachtig!

Dit soort reacties.. deze man is ook dik in de 70 en vind het onzin dat mensen het vreselijk vinden.
Hij heeft al zeer veel positieve likes gekregen.

Citaat:
-mooi verhaal van Derksen toch? Wat er ook van waar is.
Al dat preutse deugersgedoe anno 22.
-Hou nou toch op met dat kleinzielig en kleinburgerlijk gedoe van notabene 50 jaar geleden.
-Hou is op tien vrouwen zijn erger als tien kerels onder elkaar


't Is maar goed dat die generatie aan het uitsterven is.......

Jessix

Berichten: 16465
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 17:45

Nou gelukkig zijn ze echt niet allemaal zo. Ik liet het mijn vader zien, ook van die leeftijd, en die was net zo goed in shock. Ook toen was dit gewoon niet normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:47

Onali schreef:
Euh ja.
Want wie gelooft dat hij het dan niet gedaan heeft.
Hij zal altijd bekend blijven als de man die verdacht werd van.
Je mist duidelijk mijn punt.

mika11

Berichten: 11115
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:47

Het erge is dat die juffrouw van toen misschien niet eens weet wat er gebeurd is.
Als het verhaal klopt, 2 juffrouwen stomdronken en van de wereld.
Als de betreffende vrouw bij bewustzijn kwam ze weet hoogst waarschijnlijk niets meer.
Ze kan die hele kaars wel niet gemerkt hebben.
Maar die Derksen is een hufter, hij wist wat hij deed, hij weet het nog precies.
Voor hem waren die vrouwen makkelijke prooien, wie weet hoe jong en naïef ze waren , daar heeft hij misbruik van gemaakt.
En dat hij daar nu om kan lachen doet overkomen alsof hij sindsdien weinig bijgeleerd heeft.
Hij heeft echt een kronkel in zijn hoofd.

Janneke2

Berichten: 22802
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:48

Dank jullie wel voor de waarschuwing.
... wat ik gelezen heb in dit topic (en het feit dat ik af en toe iets hoor over deze meneer 'waar ik niet blij van werd') -
ik ga het lekker niet lezen.

Smoezen, weglachen, bagatelliseren van sexueel geweld: ik heb het meer dan mij lief is meegemaakt.

Er samen boos over zijn doet mij wel weer deugd.

Maar verder :n

Zoals mijn oma zei: 'zet het maar tien voet van mij vandaan' :r

Avalanche

Berichten: 16114
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:51

Niet doen Janneke, ik heb spijt dat ik het wel gelezen heb.

Fijn dat er ook mensen van die generatie in shock over zijn, Jessix. Thanks dat je dat even zegt.

Rocamor

Berichten: 10915
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:55

Dat men daar destijds geen problemen mee had, oké. Maar met de kennis van nu... dan krab je jezelf toch achter de oren?!

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:57

Echt om te kotsen, ouwe uitgerangeerde banketstaaf. En nee, ook toen was verkrachting niet oké. Dat mannen zich destijds blijkbaar onaantastbaar waanden (en nog, zo blijkt) maakt niet dat vrouwen het toen wel lollig vonden om bewusteloos allerhande voorwerpen naar binnen geduwd te krijgen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:07

Ik ben benieuwd of de omroep/tv zender ook echt actie durft te nemen door hem per direct van de buis af te smijten en te ontslaan.

heidy_wilco

Berichten: 4479
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:10

Citaat:
-mooi verhaal van Derksen toch? Wat er ook van waar is.
Al dat preutse deugersgedoe anno 22.

-Hou nou toch op met dat kleinzielig en kleinburgerlijk gedoe van notabene 50 jaar geleden.

-Hou is op tien vrouwen zijn erger als tien kerels onder elkaar


Ik zat afgelopen weekend met een andere vrouw en 4 mannen (allemaal volwassen tot aan de 30, en een 50 jarige), bij elkaar op een hotelkamer, ladderzat te worden. Er waren ,soms wat hardhandige, knuffels, ook tussen de mannen, klappen op de kont (de mannen bij elkaar, niet bij de vrouwen) en een haarsnor, maar nooit heb ik me onveilig hoeven voelen. Het was gezellig voor iedereen en de mannen misten niets door dit soort dingen niet te doen. Een rare manier om te zeggen dat je je zonder dit gedrag niet kunt vermaken...

Ik wil die clip niet eens zien, hoe verschrikkelijk om het alleen al te lezen...
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 27-04-22 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:12

Wat zijn reden ook is om dit op tv te noemen, het is gewoon idioot.
Ik heb soms wat moeite met de 'cancelcultuur' maar dat (cancellen) lijkt me in dit geval niet meer dan terecht.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:16

Wat doet die man nog op TV hè zou je zeggen. Zo veel uitschieters gemaakt en de kijkcijfers blijven. Ik zou hem geen dag missen als hij per direct vertrekt. Wat een misselijk verhaal. :x